ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

روش‌های یافتن جدیدترین موضوعات علمی

نوشتن و چاپ مقاله ISI از عمده‌ترین دغدغه‌های دانشجویان است که اغلب با چالش‌های متعددی روبه‌روست؛ از جمله اصلی‌ترین و رایج‌ترین چالش‌ها یافتن جدیدترین موضوعات علمی برای نوشتن مقاله ISI است، چراکه اگر موضوع مقاله نو و جذاب نباشد، مورد استقبال جامعه علمی قرار نمی‌گیرد و مهمتر این‌که هیچ مجله علمی معتبری تمایلی به پذیرش و چاپ آن نخواهد داشت. بدیهی است موضوعی که قبلا درباره آن از زوایای مختلف تحقیق شده و موضوعی داغ و به‌روز نیست، چندان جالب توجه نیست و مخاطب را جذب نمی‌کند. به همین دلیل چنین مقالاتی چندان دیده نمی‌شوند. اما چگونه می‌توان در پیدا کردن جدیدترین موضوعات علمی موفق بود و از چه روش‌هایی باید استفاده کرد؟

ما در این مطلب روش‌های یافتن جدیدترین موضوعات علمی را به طور کلی شرح می‌دهیم، اما درباره مقاله نویسی و نیز انجام پایان نامه مطالب مفید بسیاری در سایت ما منتشر شده که خواندن آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ برای مثال، مطالب زیر را مرور کنید:

روشهای پیدا کردن جدیدترین موضوعات علمی

یافتن موضوعی مناسب و جذاب برای نوشتن مقاله‌ای قوی مرحله مهمی است و باید در این مرحله فاکتورهایی را مد نظر قرار دهید که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • موضوع مقاله شما باید در حیطه علایق‌تان باشد، زیرا در این صورت بهتر می‌توانید ایده‌پردازی کنید. بنابراین برای خود فهرستی از موضوعات جذاب را تهیه کنید و سپس هرکدام را به طور جداگانه بررسی و تحلیل کنید تا در نهایت بهترین و مناسب‌ترین موضوع را انتخاب کنید.
  • موضوعات روز را شناسایی و بررسی کنید. به طور معمول، هر زمان در جامعه موضوعاتی خاص بر سر زبان‌ها می‌افتد و ممکن است به دغدغه‌ای مهم در دنیا تبدیل شود؛ برای مثال، در سال‌های اخیر، اپیدمی کرونا سوژه همه محافل و موضوع داغ جهانیان بود. بر همین اساس، هر موضوعی مرتبط با کرونا می‌توانست توجهات را به خود جلب کند و اگر موضوع جنبه علمی و کاربردی پیدا می‌کرد، به بهترین شکل دیده می‌شد.
  • در شناسایی موضوعات علمی به‌روز و نو باید خلاقیت به خرج دهید تا در رقابت با سایر آثار علمی حرفی برای گفتن داشته باشید و مقاله شما بیشتر دیده شود. شما باید هر موضوع را از جنبه‌های مختلف بررسی کنید و ایده جدیدی ارائه دهید تا مقاله‌تان جلب توجه کند.
  • مطالعات گسترده و هدفمند همواره راهگشاست، بنابراین حتما کتاب‌ها و مقالات مهم در حوزه مطالعاتی موضوع منتخب‌تان را پیدا کنید و بخوانید. بدین ترتیب می‌توانید به ایده‌های جدید برسید و موضوعی مناسب بیابید.
  • راه دیگر این است که در سایت‌های معتبر و پایگاه‌های اطلاعاتی اینترنتی مقالات و پژوهش‌های مربوط به موضوعات مورد نظرتان را جستجو کنید. گاهی بررسی موضوعاتی پیرامون موضوع مد نظر شما ممکن است منجر به یافتن موضوعی تازه‌تر و جذاب‌تر شود. در این مسیر از بررسی صفحات وب استادان و محققان، بررسی صفحات گروه‌های پژوهشی مرتبط با تخصص‌تان، وبسایت‌های سازمان‌های دولتی و پژوهشکده‌های تخصصی حوزه مطالعاتی‌تان و بررسی شبکه‌های اجتماعی مهم و بزرگ مرتبط غفلت نورزید و سعی کنید با افراد متخصص ارتباطات مفید و موثر برقرار کنید.
  • هنگام بررسی مقالات به یافته‌های نو و نتایج آن تحقیقات توجه داشته باشید و در انتهای مقالات و آثار علمی حتما بخش منابع و اسناد را مطالعه کنید و از آن‌ها برای انتخاب موضوع بهتر استفاده کنید.
  • تحقیق درباره موضوعات مطرح‌شده در سمینارها و کنفرانس‌های سال‌های اخیر نیز می‌تواند به شما کمک کند تا موضوعات روز را بشناسید. یادتان باشد که در این مسیر از ارتباط برقرار کردن با استادان و صاحب نظران متخصص در رشته تحصیلی‌تان غافل نشوید.
  • همچنین یکی از راه‌های تسریع در یافتن جدیدترین موضوعات علمی که بسیار مورد استفاده دانشجویان است، استخراج مقاله از پایان نامه است. به هر حال، همه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای انتخاب موضوع پایان نامه خود مدت‌ها تحقیق و جستجو کرده‌اند و اغلب مراحل فوق را گذرانده‌اند، به همین دلیل، این روش می‌تواند مسیر شما را به بهترین شکل کوتاه کند.

 

ابزارهای یافتن جدیدترین موضوعات علمی

استفاده کردن از ابزارهای مناسب برای یافتن مقالات و آثار پژوهشی مرتبط با تخصص شما بسیار مفید است. از مهمترین ابزارهای جستجوی علمی می‌شود پایگاه‌های اطلاعاتی زیر را نام برد:

  • گوگل اسکالر (Google Scholar)

موتور جستجوی علمی گوگل سریع‌ترین و جامع‌ترین روش برای یافتن مقالات علمی معتبر است که اسناد علمی را به طور بسیار تخصصی و صحیح دسته‌بندی کرده و با کمک فیلترهای مختلف آن به‌سادگی می‌توان به نتیجه مورد نظر رسید.

  • اسکوپوس (Scopus)

دومین موتور جستجوی مقالات علمی پایگاه اسکوپوس است که اطلاعات طبقه‌بندی‌شده تخصصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و امکان جستجوی پیشرفته را دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسید.

  • آکادمیک سرچ (Academic Search)

آکادمیک سرچ موتور جستجوی قوی و جدیدی است که مایکروسافت در رقابت با غول گوگل راه‌اندازی کرده و روش ساده و رایگان دیگری برای جستجوی مقالات علمی معتبر دنیاست.

قابل توجه است که ما درباره موتورهای جستجو و نحوه استفاده از آن‌ها مطالب مفیدی در همین سایت منتشر کرده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را جستجو و مطالعه کنید؛ برای مثال مطلب زیر را بخوانید:

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای یافتن جدیدترین موضوعات علمی

مشورت با افراد شایسته و متخصص در هر کاری بدون شک بسیار ضروری و منطقی است و بر همین مبنا برای پیدا کردن جدیدترین موضوعات علمی نیز باید از مشاوره تخصصی استادان و کارشناسان خبره حوزه مطالعاتی‌تان بهره ببرید. احتمالا شما نیز در این کار سراغ موسسات مشاوره خواهید رفت، چون دسترسی دائم به استادان دانشگاه‌تان کمی مشکل است. اما دقت کنید که سراغ موسساتی بروید که از معتبر و رسمی بودن‌شان اطمینان دارید، چراکه در سال‌های اخیر شاهد سودجویی برخی افراد در این زمینه و ضرر و زیان‌های مختلف دانشجویان و محققان جوان بوده‌ایم. بنابراین بهتر است خوب تحقیق کنید و ویژگی‌های موسسات معتبر را بشناسید. ما در همین سایت مطلبی با عنوان زیر منتشر کرده‌ایم که توصیه می‌کنیم حتما آن را با دقت مطالعه کنید و بعد موسسه مشاوره مناسب برای امور تحقیقاتی‌تان را انتخاب کنید:

 

موسسه تهران آموز یکی از موسسات مشاوره مطمئن و موفق در زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی است که کارنامه درخشانی در همراهی با محققان و موفقیت دانشجویان در امور نگارش و چاپ آثار علمی دارد. موسسه ما بسیار گسترده و تخصصی فعالیت می‌کند که برخی از خدماتش عبارت‌اند از:

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد، نوشتن مقاله ISI، نوشتن رساله دکتری، نگارش پروپوزال قوی و استاندارد، استخراج مقاله از پایان نامه، ترجمه آثار با بهترین کیفیت، ویرایش متون در سطوح مختلف، نوشتن رزومه تحصیلی برای مهاجرت به دانشگاه‌های برتر دنیا، چاپ مقاله در بهترین ژورنال‌های جهان، نوشتن پایان نامه کارشناسی، نوشتن مقاله کنفرانسی، مشاوره انتخاب موضوع مناسب برای پایان نامه و…

در اولین فرصت با کارشناسان موسسه معتبر تهران آموز تماس بگیرید و از خدمات جامع موسسه ما بهره‌مند شوید. موسسه تهران آموز با همکاری برترین استادان دانشگاه‌ها در همه رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی آماده ارائه مشاوره ویژه به شما مراجعان عزیز است و تا رسیدن به نتیجه موفقیت‌آمیز با شما همراه و همگام خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است موسسه تهران آموز برای خدماتش قیمت‌هایی بسیار منصفانه در نظر گرفته و در پرداخت هزینه‌ها با دانشجویان عزیز همراهی لازم را خواهد داشت.

اسکرول به بالا