ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۶

سوالات متداول دانشجویان برای نگارش و چاپ و پذیرش مقاله

نگارش و چاپ مقاله در دوران تحصیلات دانشگاهی امری معمول است، اما این کار باید بر اساس اصول و قواعد مشخصی انجام شود و اغلب دانشجویان پیش از نوشتن مقاله پرسش‌های مختلفی دارند که در این مطلب سعی کردیم به برخی سوالات متداول آن‌ها پاسخ دهیم.

مقاله چیست؟

مقاله نوشته‌ای درباره موضوعی خاص است که نویسنده با ارائه اطلاعات مستند و علمی به تجزیه و تحلیل آن موضوع می‌پردازد و سعی می‌کند با بیان شفاف و بررسی جامع موضوع به درک خواننده از آن مطلب کمک می‌کند.

مقاله ISI چیست؟

به مقاله‌ای که در مجلات ISI چاپ شود، مقاله ISI گفته می‌شود. ISI پایگاهی اطلاعاتی است که سوابق علمی مجلات و مقالات‌ آن‌ها را بررسی می‌کند و در صورت تایید به نمایه‌سازی آن‌ها در سایت خود می‌پردازد. در واقع، ISI منبع غنی و جامع اطلاعات کتاب‌شناختی است که فهرست کتاب‌ها، مجلات و مقالات علمی مهم دنیا را گردآوری و هر ساله آن‌ها را براساس معیارها و استانداردهای سخت خود ارزیابی می‌کند.

نوشتن مقاله چه مراحلی دارد؟

نوشتن مقاله شامل مراحل مختلفی است؛ مانند انتخاب موضوع، انتخاب عنوان، نگارش صحیح، ویرایش، ترجمه، بازنویسی، تایپ، صفحه‌آرایی و…

مقاله شامل چه بخش‌هایی است؟

مقاله ISI بخش‌های مختلفی دارد که شامل عنوان مقاله، چکیده، مقدمه، روش تحقیق، نتایج، پیشنهادها و منابع می‌شود.

ما در مجموعه‌ای از مطالب با تیتر چگونه یک مقاله فوق‌العاده بنویسیم؟ به طور جامع درباره نگارش مقاله و نکات مهم آن توضیح داده‌ایم.

تمامی بخش های این مجموعه مقالات:

بخش اول: جداول و نمودارها
بخش دوم: روش تحقیق 
بخش سوم: نتایج 
بخش چهارم: بحث 
بخش پنجم: پایان‌بندی 
بخش ششم: مقدمه 
بخش هفتم: چکیده 
بخش هشتم: عنوان 
بخش نهم: کلیدواژه‌ها
بخش دهم: سپاسگزاری
بخش یازدهم: نوشتن منابع

در انتخاب موضوع مقاله به چه نکاتی باید توجه شود؟

مهمترین نکته این است که موضوع تکراری نباشد و ابتدا باید از نو بودن موضوع مقاله مطمئن شد؛ برای این کار می‌توان به وبسایت ایرانداک مراجعه کرد. همچنین متن مقاله باید ساختاری قوی و شفاف و نگارشی صحیح داشته و رسا و شیوا باشد. نویسندگان باید در محتوای مقاله با چینش واژگان مناسب و استفاده از ترکیب نحوی و گرامری صحیح، کیفیت آن را ارتقا بخشند.

بهترین موتور جستجوی مقالات علمی کدام است؟

گوگل اسکولار یا اسکالر (google scholar) موتور جستجوگر پیشرفته گوگل است که به کمک آن می-توان به صورت رایگان به معتبرترین منابع، مستندات و مدارک علمی مانند کتاب‌ها، رساله‌ها، مقالات، مجلات، پایان‌نامه‌ها، چکیده‌ها و… دسترسی داشت.

انتشار مقاله ISI چه مراحلی دارد؟

برای چاپ مقاله ISI باید مراحلی را به ترتیب طی کرد که عبارت‌اند از: انتخاب مجله ISI تخصصی در حوزه تحقیق و متناسب با موضوع مقاله، آماده کردن مقاله طبق فرمت مجله انتخاب‌شده، ارسال مقاله به مجله برای داوری (Submit)، اصلاح و بازنویسی مقاله در صورت پذیرش و پس از اعلام اشکالات از سوی هیات داوران آن مجله، ارسال مجدد مقاله اصلاح‌شده و پیگیری برای چاپ آن.

پس از ارسال مقاله به مجله چقدر طول می‌کشد تا نتیجه داوری آن مجله اعلام شود؟

اعلام نتایج داوری مقالات به نویسندگان به طور معمول از سه ماه تا دو سال ممکن است به طول بینجامد.

اگر مقاله از طرف مجله‌ای پذیرفته نشود (ریجکت شود)، چه باید کرد؟

در صورت دریافت ایمیل ریجکت مقاله بهتر است بدون ناامیدی دلایل رد شدن مقاله را بررسی کنید و اگر مصر به انتشار مقاله در همان مجله هستید، پس از اصلاح آن با سردبیر مجله مکاتبه و درخواست بررسی مجدد کنید. در غیر این صورت مقاله را برای مجله دیگری ارسال و این مسیر را تکرار کنید.

پس از پذیرش مقاله برای انتشار آن چه باید کرد؟

پس از دریافت ایمیل پذیرش مقاله‌تان باید درباره حق کپی‌رایت تصمیم بگیرید؛ اگر این حق را به انتشارات بدهید، مقاله شما برای دانلود مخاطبان پولی خواهد بود، اما اگر حق کپی‌رایت را از انتشارات بخرید، خوانندگان می‌توانند آن را رایگان دانلود کنند؛ قطعا به مقالات رایگان بیشتر ارجاع می‌شود و اعتبار علمی آن افزایش می‌یابد.

چطور هزینه چاپ مقاله را کاهش دهیم؟

•           چاپ مقاله در مجلات رایگان (ژورنال‌های بدون ایمپکت و نشریات JCR)

•           استخراج مقاله از پایان‌نامه

•           چاپ مقاله مشارکتی (درج نام نویسنده در مقاله آماده چاپ)

•           کمک گرفتن از موسسات آموزشی معتبر و حرفه‌ای

چطور بهترین مجله برای چاپ مقاله را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن بهترین مجله برای چاپ مقاله می‌توان به سایت‌ها و پایگاه‌های علمی زیر مراجعه کرد:

•           وبسایت journalfinder.slsevier.com

•           وبسایت FindMyJournal

•           وبسایت DOAJ

•           وبسایت scopus

•           وبسایت Think.Check.Submit

استخراج مقاله از پایان‌نامه چه مزایایی دارد؟

استخراج مقاله از پایان‌نامه دانشجویی راهی برای چاپ مقاله ISI ارزان است. همچنین در پذیرش دانشجو در مقاطع بالاتر و حتی در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور تاثیر به‌سزایی دارد.

چاپ مقاله مشارکتی ISI برای چه کسانی مناسب است؟

چاپ مقالات مشارکتی ISI، که در مرحله ریوایز مقاله امکان‌پذیر است، برای پژوهشگرانی که عجله دارند و به‌تنهایی از پس همه کارهای گسترده و زمانبر تحقیقاتی‌شان برنمی‌آیند؛ یا تخصص کافی برای نگارش مقاله ندارند؛ یا به زبان انگلیسی و ویراستاری مسلط نیستند؛ یا امکانات‌شان (فضا، ابزار، کارگاه و…) کافی نیست؛ یا روش تحقیق را نمی‌دانند، بسیار مناسب است. همچنین چاپ مقاله مشارکتی به‌صرفه و ارزان‌تر است.

چاپ مقاله ISI چقدر زمان می‌برد؟

چاپ مقاله ISI معمولا از یک تا سه ماه زمان می‌برد.

مزایای چاپ مقاله ISI برای دانشجویان چیست؟

مزایای چاپ مقاله ISI برای دانشجویان عبارت‌اند از: پذیرش راحت‌تر در مقطع دکتری، اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر دنیا، داشتن امتیاز بالاتر در مصاحبه‌های استخدامی، پذیرفته شدن آسان‌تر به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها، امکان ادامه تحصیل در مقطع، رشته و دانشگاه دلخواه در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بدون شرکت در آزمون ورودی، امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان و….

داشتن مقاله برای مهاجرت تحصیلی چه اهمیتی دارد؟

هر چه تعداد مقالات و فعالیت‌های پژوهشی افراد بیشتر باشد، امکان پذیرش آن‌ها در دانشگاه‌های خارجی افزایش پیدا می‌کند و استادان بیشتری حاضر به پذیرش سرپرستی پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری آن‌ها می‌شوند و در اخذ بورس تحصیلی و احراز پست‌های شغلی خوب موفق‌ترند، زیرا انتشار مقاله در مجلات ISI بسیار مهم است و سطح علمی بالای مقاله و نویسنده آن را نشان می‌دهد.

موسسه تهران آموز در زمینه پذیرش و چاپ مقاله چه خدماتی دارد؟

موسسه تهران‌آموز با بهر‌ه‌گیری از تجربه و تخصص استادان بنام موسسه توانسته به بسیاری از مراجعانش برای چاپ مقالات در مجلات معتبر ISI مشاوره تخصصی دهد. تهران آموز با مشاوره آنلاین به محققان برای تسریع در چاپ مقاله ISI و همچنین کاهش هزینه‌های تحقیق کمک می‌کند؛ به عبارت دیگر، پژوهشگران می‌توانند با راهنمایی کارشناسان موسسه از پایان‌نامه‌شان مقاله‌ای باکیفیت، استاندارد و قابل قبول استخراج کنند. همچنین موسسه تهران آموز دائما در حال تهیه مقاله در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف و ارسال آن به مجلات ISI است تا در صورت تقاضای دانشجویان برای چاپ مقاله مشارکتی آمادگی ارائه خدمات را داشته باشد. تیم مشاوران باتجربه موسسه تهران آموز به شما در همه مراحل پذیرش و چاپ مقاله ISI کمک می‌کنند و بهترین مشاوره را ارائه خواهند کرد و برای کسب افتخارات بیشتر همراه شما خواهند بود.

توصیه می‌شود پیش از نوشتن مقالات خود مطالب زیر را حتما بخوانید:

اهمیت داشتن مقاله برای مهاجرت تحصیلی

پنج راه ساده و ارزان برای چاپ مقاله ISI

راهنمای جستجوی دانلود مقاله از گوگل اسکولار

اسکرول به بالا