ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۸

استخراج مقاله از پایان نامه
چگونه از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مقاله استخراج کنیم؟

استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری

استخراج مقاله از پایان نامه مستلزم رعایت اصول و استانداردهایی‌ست تا مقاله باکیفیت و قابل‌قبولی حاصل شود. این فرآیند هرگز با رونویسی یا خلاصه‌نویسی صرف از پایان‌نامه به نتیجه نمی‌رسد. قبل از تبدیل پایان‌نامه به مقاله ، باید بدانید که فرم و ساختار مقاله با پایان‌نامه بسیار متفاوت است. پس می‌بایست در ابتدا نکات مهم و قواعد مقاله‌نویسی را فرابگیرید چراکه یک مقاله خوب علاوه بر محتوای ارزشمند باید دارای ساختار درست و مدونی باشد. در اینجا برآنیم تا پس از توضیحاتی در باب اهمیت استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و رساله دکتری به بیان مهم‌ترین نکات و اصول کلی این فرآیند بپردازیم:

اهمیت استخراج مقاله از پایان نامه

امروزه داشتن مقالات با کیفیت و چاپ آنها در مجلات معتبر بین‌المللی از ضروریات یک رزومه قویست. وقتی پس از اتمام نوشتن پایان‌نامه ارشد یا نوشتن رساله دکتری، کار نوشتن مقاله از پایان نامه ارشد یا رساله دکتری خود را آغاز می‌کنید، در واقع میزان توانایی، تسلط وعلم‌تان در حیطه رشته تحصیلی خود را نشان می‌دهید. همچنین با پذیرش و چاپ مقاله ISI به دست آمده از پایان‌نامه‌تان در مجلات علمی مطرح جهان می‌توانید ارتباطات خود را درعرصه بین‌المللی گسترش دهید و نتیجه تحقیق و پژوهش‌تان را با دنیا به اشتراک بگذارید و طبیعتا از این که دیگران از دستاوردها و نتایج کار شما استفاده کنند، احساس رضایت و سودمندی نمایید. از اینها گذشته، استخراج مقاله از پایان‌نامه می‌تواند سبب پیشرفت تحصیلی و شغلی شما شود چراکه در بسیاری از دانشگاه‌ها مجوز دفاع از پایان‌نامه در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا منوط به  تبدیل پایان نامه به مقاله است. داشتن مقاله سبب کسب اعتبار و امتیازات مهمی برای پذیرش در مصاحبه دکترا، ارتقا شغلی و حتی گاهی یافتن شغل نیز می‌شود. علاوه بر اینها اگر قصد گرفتن پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور را دارید، بدون تردید وجود مقالات در رزومه شما، تاثیر زیادی در افزایش شانس پذیرش‌تان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

7 نکته ضروری برای نوشتن مقاله از پایان نامه

اهمیت داشتن مقاله برای مهاجرت تحصیلی

هزینه پذیرش و چاپ مقاله ISI

قیمت استخراج مقاله از پایان نامه چگونه محاسبه می‌شود؟

تفاوت های مقاله و پایان‌نامه

اولین تفاوت اساسی میان پایان‌نامه و مقاله، کوتاه‌تر بودن مقاله نسبت به پایان‌نامه است. پایان‌نامه اصولا نتیجه یک مطالعه فراگیر و پژوهشی عمیق درباره یک موضوع است اما مقاله معمولا به مباحث خاص به‌صورت موجز می‌پردازد. از اینروست که گاهی می‌توان از یک پایان‌نامه چندین مقاله استخراج کرد. اما تبدیل پایان‌نامه به مقاله ، کپی‌کردن و خلاصه‌نویسی صرف از پایان‌نامه نیست و ظرایف و نکات تخصصی بسیاری در این میان دخیل است. برای نوشتن مقاله از پایان‌نامه می‌بایست با شناخت و درک کافی از ساختار و اهداف هر یک با دقت و مهارت حرفه‌ای و تخصصی ، از مطالب پایان‌نامه استفاده کرد. به‌طور کلی پایان‌نامه‌ها از فصل‌هایی تشکیل شده‌اند که به‌طور مفصل ابعاد مختلف موضوع، روش‌ها و یافته‌های تحقیق را شرح می‌دهند. در حالی‌که مقاله شامل بخش‌هایی‌ست که در آنها منتخبی از تحقیق و اطلاعات ضروری در ساختاری مطابق با استانداردهای مجلات علمی معتبر ارائه می‌شود.

استخراج مقاله از پایان نامه

تسلط بر ساختار و اصول کلی نگارش مقاله

از نکات مهمی که در استخراج مقاله از پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری  باید به آن توجه نمود رعایت چارچوب و ساختار استاندارد مقاله‌نویسی‌ست که در پذیرش و چاپ مقاله ISI در مجلات علمی نیز تاثیرگذار است.

به‌طور کلی هر مقاله علمی‌پژوهشی می‌تواند دارای اجزای زیر باشد:

عنوان: عنوان مقاله را به گونه‌ای انتخاب کنید که جذاب، شفاف، جامع و دقیق باشد و از سوی دیگر مفهوم و موضوع اصلی مقاله را بیان کند. لزومی ندارد که عنوان مقاله مطابق با عنوان پایان‌نامه باشد. شما می‌توانید با توجه به مباحث و موضوعات مطرح‌شده در مقاله‌تان، عنوانی درخور برای آن بیابید.

نام نویسندگان: ترتیب نوشتن نام نویسندگان در مقالات پراهمیت است و معمولا بر اساس میزان مشارکت‌شان اولویت‌بندی و شماره‌گذاری می‌شوند. همچنین در زیر نام نویسندگان، نام موسسه یا دانشگاهی که در آن فعالیت دارند نوشته و نویسنده مسئول نیز مشخص می‌شود.

چکیده: چکیده مقاله پس از پایان نگارش آن، کوتاه‌تر از چکیده پایان‌نامه در حدود 250 تا 300 کلمه نوشته می‌شود. در چکیده مقاله می‌بایست به‌طور موجز با جملات ساده ، کوتاه و دقیق به بیان موضوع، هدف و ضرورت تحقیق، روش‌های مورداستفاده، یافته‌ها و نتیجه‌گیری پرداخت.

کلیدواژه‌ها: انتخاب کلیدواژه‌ها یا کلمات کلیدی درست که در انتهای چکیده جداگانه نوشته می‌شوند، بسیار حائزاهمیت است. کلیدواژه‌ها شامل کلماتی هستند که ارتباط معنایی نزدیکی با محتوا و عنوان مقاله دارند و به بیان سریع موضوع مقاله به مخاطب کمک می‌کنند.

مقدمه: در مقدمه باید به‌طور واضح و روشن مساله و موضوع تحقیق، اهداف و سوالات ، دلایل و ضرورت پژوهش خود را بیان کنید و مختصراً به نتایج و تحقیقات مرتبط با موضوع مقاله‌تان بپردازید. اهمیت مطالعه و تحقیق شما بر اساس بیان کاستی‌های پژوهش‌های پیشین و کاربرد و نتایج آن برای جامعه نیز از جمله مطالبی‌ست که می‌بایست در مقدمه مقاله خود بگنجانید.

پیشینه تحقیق: در این بخش خلاصه‌ای از جدیدترین تحقیقات و پژوهش‌های دیگران، نظریات و تئوری‌های مرتبط با موضوع مقاله‌تان را بیان کنید.

روش تحقیق: در این قسمت از فرآیند استخراج مقاله از پایان‌نامه سعی کنید به‌طور خلاصه اما شفاف و دقیق، روش‌های اجرای پژوهش و کارهای انجام شده در تحقیق خود را شرح دهید، به‌گونه‌ای که مخاطب بتواند روش پژوهش شما را دقیقا تکرار کند.

بحث و نتیجه‌گیری: در این بخش ابتدا داده‌ها و نتایج حاصله از روند پژوهش خود پیرامون موضوع مقاله را بیان کنید. سپس به آنالیز و تفسیر نتایج ، بحث در مورد آنها ، بیان مجدد هدف از تحقیق و قیاس یافته‌های خود با نتایج پژوهش‌های پیشین بپردازید و نتایج پژوهش خود را بر اساس شواهد ارائه شده در متن مقاله ، کاملا تحلیل و تبیین کنید.

منابع: در انتهای فرآیند تبدیل پایان‌نامه به مقاله، لازم است نام منابعی را که از آنها در نوشتن مقاله خود استفاده کرده‌ایم به ترتیب حروف الفبا بنویسیم. این بخش باید با توجه دقیق به شیوه و قواعد رفرنس‌نویسی مجله‌ای که می‌خواهیم مقاله‌مان را در آن چاپ کنیم نگارش شود.

انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله

برای رسیدن به موفقیت و کسب اعتبار در حیطه تحصیلی و شغلی‌تان، تنها نوشتن مقاله کافی نیست بلکه بخش مهم فرآیند تبدیل پایان‌نامه به مقاله، علاوه بر توجه به محتوای آن، پذیرش و چاپ مقاله ISI در یک مجله معتبر بین‌المللی‌ست. با شناسایی لیست مجلات معتبر و آشنایی با حیطه کاری و اهداف آنها می‌توانید ژورنال مناسب برای چاپ مقاله خود را انتخاب کنید. چراکه هر چه محتوای مقاله شما به حوزه تخصصی مجله موردنظر نزدیکتر باشد احتمال پذیرش و چاپ مقاله ISI شما نیز بیشتر می‌شود.

نکته مهم پس از شناسایی مجله موردنظر ، توجه به شیوه‌نامه و دستورالعمل نگارشی آن است. تنظیم مقاله ISI در قالب موردنظر هر مجله تا آنجا اهمیت دارد که رعایت نکردن این اصول می‌تواند حتی با وجود محتوا و کیفیت بالای مقاله شما باعث رد شدن آن از سوی مجله شود.

مشاهده چند نمونه مقاله و مطالعه آنها

پس از اتمام نوشتن مقاله از پایان‌نامه و انتخاب مجله موردنظر برای چاپ آن، می‌توانید قبل از ارسال مقاله، برای آشنایی بیشتر با استانداردهای آن مجله به مطالعه چند نمونه از مقالات چاپ شده‌شان بپردازید. البته بسته به تصمیم خودتان، می‌توانید روند دیگری را در پیش بگیرید و قبل از آغاز نگارش مقاله، ابتدا مجله موردنظرتان را برای چاپ مقاله ISI انتخاب کنید. در آن صورت مطالعه و بررسی مقالات آن مجله، سبب می‌شود با داشتن پیش‌زمینه ، در روند نگارش مقاله مسیر مناسب‌تری را طی کنید.

چرا باید استخراج مقاله از پایان نامه خود را به تهران آموز بسپاریم؟

از آنجایی که استخراج مقاله از پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری و به‌طور کلی نگارش مقالات علمی‌پژوهشی کاری تخصصی و حرفه‌ای‌ست، ممکن است همگان علم و زمان کافی برای انجام آن را نداشته باشند، در نتیجه لازم است به کارشناسان مجرب این امر سپرده شود. برای این منظور ابتدا باید موسسه‌ای قابل‌اعتماد که بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین مقاله را از پایان‌نامه‌تان استخراج کند پیدا کنید. موسسه‌ای متشکل از کارشناسان خبره و مجرب از رشته‌های مختلف دانشگاهی که تجربه و مهارت کافی را در این امر داشته باشند. خوشبختانه در این زمینه موسسه تهران‌آموز با دارا بودن کادری مجرب، متخصص و حرفه‌ای همواره در کنار شماست تا مناسب‌ترین و باکیفیت‌ترین مقاله را از پایان‌نامه شما ارایه ‌دهد.

هزینه استخراج مقاله از پایان نامه

 درتعیین هزینه استخراج مقاله از پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری، توجه به محتوا و مباحث بیان‌شده در پایان‌نامه پراهمیت است که معین می‌کند امکان نگارش چند مقاله از این پایان‌نامه وجود دارد. کارشناسان موسسه تهران‌آموز با بهره‌گیری از تخصص، مهارت و تجربه بالای خود، همواره کوشیده‌اند در کوتاه‌ترین زمان، بهترین و با کیفیت‌ترین مقالات را با کمترین قیمت ممکن از پایان‌نامه‌های شما پژوهشگران عزیز استخراج کنند. همچنین آنها مفتخرند در مسیر رسیدن به پذیرش و چاپ مقاله‌تان در مجلات معتبر دنیا به شما یاری رسانند تا بدون دغدغه و با خیالی آسوده، با تقویت رزومه علمی خود، قدم در جاده پیشرفت و موفقیت بگذارید.

بیشتر بخوانید:

استخراج مقاله از پایان نامه معماری و شهرسازی

همه پژوهشگران دوست دارند که نتایج ماه‌ها و سال‌ها تحقیقات‌شان را در جامعه علمی عرضه کنند تا هم درجه اعتبار علمی خود را ارتقا بخشند و هم جامعه از راهکارها و دستاوردهای پژوهش آن‌ها استفاده کند تا آن‌ها نیز در رفع مشکلات و معضلات جامعه نقشی موثر داشته باشند. دانشجویان رشته‌های معماری و شهرسازی نیز برای رسیدن به این اهداف اغلب به استخراج مقاله از پایان‌نامه معماری و شهرسازی می‌پردازند. اما باید توجه داشت که به دلیل تفاوت در ساختار مقاله و پایان‌نامه، استخراج مقاله از پایان‌نامه معماری و شهرسازی کار ساده‌ای نیست و مستلزم رعایت اصول و قوانینی است که آگاهی از آن‌ها ضروری است، چون در غیر این صورت ممکن است مقاله استخراج‌شده استانداردهای لازم را نداشته باشد و مقاله از طرف مجلات ISI پذیرفته نشود؛ بنابراین بهتر است در این کار حتما از مشاوره متخصصان و استادان بهره ببرید.

لازم به ذکر است که معماری و شهرسازی دو رشته کاملا نزدیک به هم هستند که از ادغام زیبای فن و هنر به وجود آمده‌اند؛ گرچه در معماری طراحی بناها و ساختمان‌ها مطالعه می‌شود و شهرسازی به طراحی شهری و مطالعه و بررسی تحولات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فیزیکی یک شهر و روابط حاکم بر آن و برنامه‌های سازماندهی و مدیریت شهری برای ارائه سیمای شهری بسامان در آینده می‌پردازد، این دو رشته از هم جدا نیستند و یک بنا در ارتباط با سایر بناهای شهر شکل و هویت می‌یابد.

موسسه تهران آموز با سال‌ها تجربه در ارائه خدمات مشاوره‌ای در همه زمینه‌های پژوهشی و نگارش مقالات علمی و پایان‌نامه‌های مقاطع مختلف درسی (ترجمه، نگارش، ویرایش، بازنویسی، تایپ، صفحه‌آرایی، اخذ پذیرش و…) در تمام رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی آماده کمک به پژوهشگران و دانشجویان است و برای استخراج مقاله از پایان‌نامه معماری و شهرسازی نیز از همکاری و مساعدت استادان بنام و متخصص این دو رشته جذاب و پرطرفدار بهره می‌برد. در واقع، کارشناسان موسسه تهران آموز، هم در نگارش محتوای قوی (بدون اشکالات فنی و ادبی) و قابل قبول برای مجلات ISI صاحب نظر و کاربلدند و هم در انتخاب مجلات متناسب و معتبر تبحر و تخصص دارند. همچنین تهران آموز همواره سعی کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن درخواست‌های متعدد متقاضیانش را برآورده کند تا در زمان و هزینه صرفه‌جویی شود و رضایت آن‌ها را جلب کند.

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای استخراج مقاله از پایان نامه

موسسه تهران آموز از موسسات مشاوره برتر و معتبر در تهران است که تیم مشاوره حرفه‌ای و متخصصی را از خبره‌ترین استادان دانشگاه دور هم جمع کرده است. مشاوران به‌روز و باتجربه موسسه بنام تهران آموز آماده ارائه انواع خدمات جامع در حوزه امور علمی، پژوهشی و نشر آثار تحقیقاتی هستند. از جمله امور مهم مشاوره در حوزه پژوهش، که در موسسه معتبر تهران آموز با کیفیت بسیار عالی سال‌هاست در حال انجام است، عبارت‌اند از: انجام پایان نامه کارشناسی ارشد، انجام رساله دکتری، نوشتن پروپوزال، نوشتن پایان نامه کارشناسی، ترجمه، ویرایش در سطوح مختلف، نوشتن مقاله ISI و انتشار آن در ژورنال‌های معتبر دنیا، نگارش مقاله کنفرانسی، نوشتن رزومه تحصیلی، استخراج مقاله از پایان نامه و…

استادان متخصص و کارشناسان کاربلد و حرفه‌ای موسسه تهران آموز از زمان عقد قرارداد رسمی موسسه با شما تا رسیدن به نتیجه مطلوب و رضایتبخش شما به طور دائم همراه و کنارتان خواهند بود و تمام نکات و ترفندهای کار را به شما یادآوری خواهند کرد تا اثری قوی و استاندارد آماده کنید. همراهی استادان موسسه ما به شما کمک خواهد کرد که همزمان با ارتقای کیفیت آثارتان بر سرعت عمل‌تان افزوده شود، ضمن این‌که این مسیر به صرفه‌جویی اقتصادی نیز منجر خواهد شد، زیرا از اشتباه و دوباره‌کاری جلوگیری می‌شود.

گفتنی است که قیمت خدمات موسسه رسمی تهران آموز بسیار منطقی و مناسب در نظر گرفته شده و در تدوین لیست قیمت‌ها شرایط دانشجویی و وضعیت اقتصادی جامعه لحاظ شده است. همچنین موسسه تهران آموز همواره در اخذ هزینه‌ها همراهی لازم را با مراجعان داشته است تا محققان عزیز دغدغه کمتری از این بابت داشته باشند و تمرکزشان را بر امور پژوهشی خود معطوف کنند.

نکته مهم دیگر این‌که، اگر در انتخاب موسسه مشاوره مناسب و رسمی اطلاعات کافی و تجربه لازم را ندارید، بهتر است خوب تحقیق کنید تا در دام کلاهبرداران این مسیر گرفتار نشوید. ما درباره همین موضوع نیز مطلبی را در سایت‌مان منتشر کرده‌ایم که خواندنش را به شما توصیه می‌کنیم؛ مطلبی با عنوان زیر:




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا