ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۱

انجام پایان نامه حقوق
مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری حقوق

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری حقوق

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری حقوق برای بسیاری از دانشجویان این رشته کاری سخت و زمان‌بر است به‌طوریکه گاهی فرآیند شروع نگارش پایان نامه از انتخاب موضوع تا جلسه دفاع بیش از زمان معمول به طول می‌انجامد. اما اینها دلیلی برای ناامیدی و دلسرد شدن نیست بلکه دانشجویان حقوق باید در جستجوی راهی برای انجام پایان نامه با کیفیت مطلوب و در زمانی معمول باشند.

چرا مشاوره نگارش و انجام پایان نامه به ما کمک می‌کند؟

تقریبا همه ما می‌دانیم نه تنها در انجام پایان نامه حقوق، بلکه در هر کاری حضور یک مشاور بسیار راهگشا و کمک کننده خواهد بود. آنچه حضور مشاور در انجام و نگارش پایان نامه را ضروری می‌کند اهمیت جایگاه این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است. مسلما هرچه پایان نامه ارشد و دکتری حقوق قوی‌تر باشد برای آینده کاری و تحصیلی دانشجو مفیدتر خواهد بود. پرداختن به مسائل و موضوعات روز نیز از دیگر مواردی است که با حضور یک مشاور به خوبی امکان‌پذیر است. علاوه بر این موارد، مشاور به راهنمایی دانشجو در بخش‌های مختلف پایان نامه کمک می‌کند تا دانشجو از رفرنس‌های بهتری بهره‌مند شود و سریعتر در مسیر درست قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: 

مشاوره انجام پایان نامه حقوق خصوصی

مشاوره انجام پایان نامه حقوق بین الملل

مشاوره انجام پایان نامه حقوق جزا و جرم شناسی

چرا مشاوره پایان نامه حقوق تهران آموز را انتخاب کنیم؟

محققان و پژوهشگران باتجربه

وقتی از مشاور در کنار خود بهره می‌گیریم باید از بابت تجربه و سوابق تحصیلی‌اش کاملا آگاه باشیم. تیم پژوهشی تهران‌آموز با همکاری با محققان و فارغ التحصیلان برجسته از دانشگاه‌های معتبر راهنمای دانشجویان در تمام مراحل انجام پایان نامه حقوق است.

سرعت عمل و دقت

دانشجویان در انجام پایان نامه حقوق باید سرعت عمل بالایی داشته باشند تا بتوانند در زمان مشخص تحقیقات خود را به پایان برسانند. حمایت مشاوران با تجربه به بالارفتن سرعت انجام تحقیقات در مسیر درست بسیار کمک می‌کند و باعث می‌شود تا وقت هدر نرود. البته انجام سریع پایان نامه به معنی از دست دادن دقت نیست بلکه تجربه بالای محقق دقت پژوهش را نیز تضمین می‌کند.

آینده تحصیلی و شغلی

با انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری حقوق کار دانشجو به پایان نمی‌رسد و پس از آن زمان به دست آوردن اعتبار شغلی و تحصیلی از جمله پذیرش و چاپ مقاله ISI فرا می‌رسد. پایان نامه باید به گونه‌ای باشد که به دانشجو در ادامه راه کمک کند و این مهم تنها با راهنمایی مشاوران با تجربه امکان پذیر است.

خوب است اکنون نگاهی بیندازیم به روال انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری حقوق:

انتخاب موضوع

یکی از سخت‌ترین بخش‌های انجام پایان نامه حقوق برای دانشجویان انتخاب موضوع است. تقریبا از ترم دوم، دانشجویان مباحث مختلف را زیر نظر می‌گیرند و علایق خود را می‌سنجند تا موضوعی مناسب برای پایان نامه انتخاب کنند. اساتید راهنما نیز از راهنمایی دانشجویان برای انتخاب زمینه کاری دریغ نمی‌کنند. اما گاهی بد نیست برای انتخاب موضوع، دانشجویان از مشاوران و فارغ التحصیلان رشته خود کمک بگیرند؛ کسانی که مثل آنها در زمانی نه چندان دور این راه را رفته‌اند و به خوبی به پیچ و خم‌های آن آشنا هستند. مشاوران موسسه تهران آموز به خوبی دانشجویان را در این زمینه راهنمایی می‌کنند تا موضوعی متناسب با گرایش تحصیلی خود انتخاب کنند؛ موضوعی که هم جز مباحث مطرح روز باشد و هم متناسب با مقطع تحصیلی دانشجو. انتخاب یک موضوع مناسب برای پژوهش کمک می‌کند تا راه دانشجو پس از دفاع از پایان نامه متوقف نشود و امکان پذیرش و چاپ مقاله ISI و ادامه تحصیل برای او فراهم باشد.

بیشتر بخوانید: موضوعات پایان نامه حقوق

اطمینان از تکراری نبودن موضوع پایان نامه

اغلب این نگرانی در دانشجویان وجود دارد که اگر موضوع پایان نامه آنها تکراری باشد و کسی پیشتر روی این طرح پژوهشی کار کرده باشد تکلیف چیست. خوب است بدانید که وقتی سراغ مباحث روز می‌روید ناخواگاه احتمال تکراری بودن موضوع پایان نامه را کاهش می‌دهید. هر چه از اساتید باتجربه تر و مشاوران خبره تر کمک بگیرید این احتمال بیش از پیش کم می‌شود. اما هر دانشجویی باید بداند که قبل از ارائه موضوع پایان نامه خود باید با قطعیت از تکراری نبودن آن مطمئن شود. برای این کار کافی است که وبسایت ایرانداک مراجعه کند و با جستجو موضوع پایان نامه در ایرانداک، تحقیقات قبلی در این زمینه را مشاهده کند و ببیند آیا پژوهشی مشابه یا نزدیک به موضوع انتخابی وجود دارد یا نه. شاید این جستجو ابتدا کمی گیج‌کننده به نظر برسد اما با مطالعه نحوه جستجوی پایان نامه در ایرانداک به‌راحتی قادر به جستجوی پایان نامه‌ها خواهید بود.

نوشتن پروپوزال حقوق

میتوان گفت دانشجو با انتخاب موضوع تقریبا پروپوزال را نیز نوشته است زیرا تمام آنچه برای نوشتن پروپوزال حقوق لازم است را در ذهن خود مرور کرده است. به خوبی می‌داند چرا سراغ این موضوع رفته، چه کسانی قبلا تحقیقاتی در این زمینه داشته‌اند و قرار است از دنبال کردن موضوع به چه چیزی برسد. حالا باید این موارد را روی کاغذ بیاورد و کلیاتی را که در هر بخش در ذهن دارد باز کند تا قابل ارائه برای استاد راهنما و دانشگاه باشد. به طور خلاصه باید گفت پروپوزال کلیاتی از طرح پژوهشی است که دانشجو قرار است انجام دهد. مهم است که نگارش پروپوزال گویا، شفاف و هدفمند باشد تا توجه استاد راهنما را جلب کند. فراموش نکنید اساتید با مطالعه پروپوزال است که تایید نهایی را به دانشجویان می‌دهند پس دانشجو باید تمام تلاش خود را در نوشتن آن به کار برد.

بیشتر بخوانید: چگونه پروپوزال کارشناسی ارشد بنویسیم؟

فصل بندی پایان نامه

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری حقوق باید طبق اصول مشخص شده توسط دانشگاه انجام شود. تقریبا می‌توان گفت که قواعد و قوانین دانشگاه‌ها در اصول کلی مشابه است و تنها در برخی جزئیات تفاوت‌هایی باهم دارد. بهتر است قبل از شروع به نگارش پایان نامه حقوق دستوالعمل‌های مربوطه را از دانشگاه دریافت کنید تا در میانه راه به مشکلی برنخورید. در ادامه فصل‌های پایان نامه را باهم مرور می‌کنیم.

مقدمه

فصل اول در انجام و نگارش پایان نامه حقوق به مقدمه اختصاص دارد؛ جایی که دانشجو باید کلیات طرح خود را مطرح کند و دلایل خود برای پرداختن به طرح پژوهشی انتخاب شده را برشمارد.

پیشینه تحقیق

معمولا دانشجوها قبل از شروع به نگارش پایان نامه و حتی هنگام انتخاب موضوع به کارهای قبلی انجام شده در زمینه تحقیقاتی خود پرداخته‌اند. اکنون در فصل دوم پایان نامه دانشجو باید به طور مفصل به تحقیقات انجام شده قبلی بپردازد و آنها را بررسی کند.

روش تحقیق

فصل سوم پایان نامه به شرح روش تحقیق اختصاص دارد. در این فصل دانشجو باید به طور دقیق و با ذکر تمامی جزئیات روش انجام پژوهش خود را شرح دهد. داده‌هایی که دانشجو از آنها استفاده کرده، فرمول‌ها، پرسش‌نامه و هر مورد دیگری در تحقیق باید اینجا به‌طور کامل مشخص شود و راه حل نیز به درستی تشریح گردد.

نتایج

در فصل چهارم پایان نامه حقوق دانشجو به ذکر نتایج تحقیق می‌پردازد. در این بخش آمارها حرف اول را می‌زنند و باید به بهترین شکل به نمایش درآیند.

بحث و پیشنهادات

فصل پنجم پایان نامه فصل جمع‌بندی است. دانشجو باید نتیجه تحقیقات خود را با سایر راهکارها مقایسه کند و مزیت‌های احتمالی آن را ذکر کند. در این فصل باید به ذکر نکاتی پرداخت که می‌تواند راهنمایی برای تحقیقات سایر دانشجویان باشد.

جلسه دفاع از پایان نامه

جلسه دفاع از پایان نامه حقوق روزی حیاتی برای دانشجویان این رشته است. دانشجو باید تمام تلاش‌های خود در مدت چند ماهه را در زمانی کوتاه برای اساتید و داوران باتجربه ارائه دهد. تسلط بر نحوه ارائه پژوهش حرف اول را در این روز می‌زند. هر دانشجویی باید بتواند به بهترین شکل تحقیقات خود را ارائه دهد و این امر جز با تمرین و تسلط فراوان حتی بر جزئی‌ترین بخش‌ها حاصل نمی‌شود. دانشجو باید آماده پاسخگویی به سوالات داوران و سایر دانشجویان باشد و بتواند آنها را به طور کاملا علمی قانع کند.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدها در جلسه دفاع از پایان نامه

نحوه آماده کردن فایل پاورپوینت ارائه نیز از دیگر موضوعات مهم روز دفاع است. فایل ارائه دانشجو باید حرفه‌ای و جذاب باشد تا توجه مخاطبین را به ارائه دانشجو جلب کند. متن های استفاده شده در فایل باید کوتاه باشند و توضیحات دانشجو باید تکمیل‌کننده متن‌ها باشد. استفاده از اشکال و تصاویر مرتبط اغلب تاثیر بسزایی دارد و توجه حاضران را به خود جلب می‌کند.

 




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا