ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۵

انجام پایان نامه مهندسی عمران
مشاوره پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری طرفداران زیادی دارد و دانشجویان کارشناسی عمران اغلب به دنبال ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هستند. با توجه به عملی بودن گرایش‌های مختلف این رشته، انجام پایان نامه مهندسی عمران برای بسیاری از دانشجویان کاری سخت و طاقت‌فرساست و زمان زیادی از دانشجو می‌گیرد. با این حال در چنین شرایطی می‌توان با آموزش نحوه نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی عمران و راهنمایی گرفتن از اساتید رشته کار را تا حدودی آسان کرد.

چرا مشاوره نگارش و انجام پایان‌نامه به ما کمک می‌کند؟

انجام هرکار سخت و زمانبری را می‌توان با اندیشیدن تدابیری کمی ساده‌تر کرد. یکی از راه‌های ساده‌تر کردن انجام پایان نامه عمران کمک گرفتن از مشاور است؛ مشاوران خبره با تجربه بالایی که دارند قادرند در بخش‌های مختلف تحقیق دانشجویان را راهنمایی کنند و از هدر رفتن وقت و هزینه جلوگیری کنند. البته نباید فراموش کرد که بهترین مشاور برای هر دانشجو استاد راهنمای پایان نامه است؛ کسی که دانشجو می‌تواند با مراجعه به او در زمینه‌های مختلف تحصیلی مشاوره بگیرد. اما اگر اساتید راهنما قادر به راهنمایی کامل و جامع دانشجو نباشند هم نباید نا امید شد؛ می تواند از فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته کمک گرفت. این افراد اغلب به خوبی با مسیر دفاع از پایان نامه آشنا هستند و می توانند از روز نخست راهنمایی برای دانشجو باشند.

چگونه هزینه انجام پایان نامه را کم کنیم؟

چرا مشاوره پایان‌نامه مهندسی عمران تهران آموز را انتخاب کنیم؟

در مشاوره انجام پایان نامه عمران نیاز به مشاوران با تجربه است؛ کسانی که از دانشگاه‌های معتبر فارغ التحصیل شده باشند و با مسیر تحقیق و پژوهش به خوبی آشنا باشند. این افراد باید به خوبی یا فرآیند انجام پایان نامه مهندسی عمران آشنا باشند و همچنین از ادامه فرآیند که شامل استخراج مقاله از پایان نامه و چاپ مقاله ISI است باخبر باشند. موسسه تهران آموز در کادر پژوهشی خود با محققان توانمندی همکاری می‌کند که مطالعات بسیاری در زمینه تحقیقاتی خود دارند و می‌توانند راهنمای کارآمدی برای دانشجو باشند. این محققان کمک می‌کنند تا مراحل نگارش پایان نامه سریعتر انجام شود و زمان دانشجو در آزمون و خطا هدر نرود.

انجام پایان نامه مهندسی عمران سازه

انجام پایان نامه مهندسی عمران آب

خدمات مشاوره انجام پایان نامه هنر موسسه تهران آموز

  • مشاوره و آموزش رایگان پایان نامه نویسی و پروپوزال نویسی
  • مشاوره و آموزش رایگان رساله نویسی و پروپوزال نویسی
  • مشاوره و آموزش رایگان مقاله نویسی
  • چاپ کتاب
  • ترجمه مقالات به انگلیسی
  • مشاوره و آموزش مقاله نویسی ISI، ISC، Scopus، علمی پژوهشی و علمی تخصصی
  • مشاوره و آموزش چاپ مقالات ISI، ISC، Scopus، علمی پژوهشی و علمی تخصصی
  • مشاوره و آموزش رایگان تحلیل های آماری و نرم افزارهای آماری

 

اکنون خوب است نگاهی بیندازیم به روند انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی عمران:

انتخاب موضوع

همه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی عمران به خوبی می دانند که به چه زمینه تحقیقاتی علاقه دارند و دوست دارند پایان نامه خود را در چه زمینه‌ای انجام دهند. با این حال شاید به‌خوبی ندانند که چه موضوعی را برای پایان نامه خود انتخاب کنند. برای انتخاب موضوع ساده‌ترین راه کمک گرفتن از استاد راهنماست. اگر هنوز استاد راهنما را انتخاب نکرده باشید می‌توانید از اساتید دانشکده کمک بگیرید؛ اساتیدی که در زمینه مورد علاقه شما تدریس می‌کنند. اما اگر امکان گرفتن راهنمایی از اساتید دانشگاه را ندارید بهترین کار کمک گرفتن از یک مشاور مجرب است؛ یک مشاور خوب به موضوعات روز رشته شما آگاه است و با توجه به علایقتان شما را راهنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی عمران

اطمینان از تکراری نبودن موضوع پایان‌نامه

به ندرت پیش می‌آید که مشاورین و اساتید دانشگاه در پیشنهاد موضوع به اشتباه موضوعی تکراری به دانشجو پیشنهاد دهند اما با این وجود باید حتما از تکراری نبودن موضوع پایان نامه اطمینان کسب کرد. وقتی موضوع را انتخاب می‌کنیم کم‌کم شروع به تحقیقات اولیه و جمع‌آوری مقالات مرتبط می‌کنیم و اگر موضوع پژوهش تکراری باشد باید راهی را که طی کرده‌ایم برگردیم و از ابتدا شروع کنیم. برای اطمینان از تکراری نبودن از پایان نامه کافی است به وبسایت ایرانداک مراجعه کنید و با جستجوی موضوع پایان نامه در ایرانداک این مورد را چک کنید.

نوشتن پروپوزال مهندسی عمران

برای نوشتن پروپوزال مهندسی عمران باید آنچه را در راه انتخاب موضوع در ذهن داشته‌ایم روی کاغذ بیاوریم. پروپوزال در واقع نسخه مقدماتی از مطالعاتی است که انجام داده‌ایم و به ایده انجام پایان نامه مهندسی عمران رسیده‌ایم. اغلب دانشجویان قبل از نوشتن پروپوزال خود، موضوع و ایده خود را با استاد به طور کامل مطرح کرده‌اند و نگرانی از این بابت ندارند. در نوشتن پروپوزال مهندسی عمران باید دستورالعمل دانشگاه را رعایت کنیم و ملزومات نگارشی و ویرایشی را به طور کامل در نظر داشته باشیم. در واقع در نگارش پروپوزال رشته عمران هم باید به محتوای علمی و پژوهشی دقت کنیم و هم به نحوه صحیح نگارش. در صورت رعایت تمامی موارد احتمال رد شدن پروپوزال و  به تاخیر افتادن انجام پایان نامه بسیار کم می‌شود.

چگونه هزینه نوشتن پروپوزال را کم کنیم؟

فصل بندی پایان نامه

درست مانند نگارش پروپوزال، برای نگارش پایان نامه مهندسی عمران نیز باید به طور کامل دستورالعمل دانشگاه را رعایت کرد. فصل‌بندی پایان نامه عمران تقریبا در تمامی دانشگاه‌ها مشابه است اما گاهی در موارد کوچک همچون برخی نامگذاری‌ها تفاوت‌هایی دیده می‌شود. در ادامه فصل‌های پایان‌نامه عمران و محتوای مورد نیاز هر فصل را مرور می‌کنیم.

مقدمه

اولین فصل پایان نامه به نگارش مقدمه تحقیق اختصاص دارد. در این فصل باید خیلی کوتاه و مختصر به دلایلی که منجر به ارائه پژوهش شده پرداخت. این فصل بسیار کوتاه است و شباهت بسیاری به پروپوزال دارد.

پیشینه تحقیق

همه دانشجویان قبل از شروع تحقیق در مورد موضوع انتخابی و پژوهش‌هایی که تاکنون انجام شده به‌خوبی تحقیق کرده‌اند. اما اکنون باید تحقیقات خود را به صورت دسته‌بندی شده و با جزئیات کامل در فصل دوم پایان نامه ذکر کنند. نتایج گرفته شده در تحقیقات پیشین نیز جز مواردی است که باید در این فصل اشاره‌ای مختصر به آن داشت.

روش تحقیق

حال که دانشجو در فصل دوم به توضیح تحقیقات پیشین پرداخت در این فصل باید تفاوت روش پیشنهادی خود با روش‌های پیشین را بیان کند. ابزارهای مورد استفاده، پایگاه داده‌ها، فرمول‌ها و هرآنچه که دانشجو به کار می‌برد باید به تفصیل شرح داده شود.

نتایج

در فصل چهارم پایان نامه، نتایجی که دانشجو از پژوهش انجام شده، گرفته است با جزئیات کامل شرح داده می‌شود. استفاده از نمودارها و جداول در این فصل به دانشجو در ارائه بهتر نتایج کمک شایانی می‌کند.

بحث و پیشنهادات

در آخرین فصل از پایان نامه نتایج تحقیق با نتایج روش‌های پیشین مقایسه می‌شود تا تفاوت‌های روش جدید با روش‌های قبلی به‌خوبی آشکار شود. بهتر است این مقایسه به‌طوری ملموس و قابل درک و در معیارهای سنجش درست انجام شود. در ادامه این فصل دانشجو پیشنهادات خود برای ادامه راه پژوهش را بیان می‌کند.

جلسه دفاع از پایان‌نامه

جلسه دفاع پس از پایان یافتن نگارش پایان نامه و با هماهنگی استاد راهنما، مشاور و داوران مشخص می‌شود. در روز دفاع دانشجو باید ابتدا مقدمات جلسه دفاع را فراهم کند و سپس برای ارائه پژوهش و دفاع از پایان نامه خود آماده شود. تسلط کافی روی پایان نامه و تمامی بخش ها و جزئیات آن به دانشجو کمک میکند تا ارائه‌ای بدون نقص داشته باشد. برای این منظور باید تمامی فصل ها با جزئیات کامل مرور شود. هرچه ارائه دانشجو روان‌تر باشد توجه داوران را بیشتر جلب کرده و احتمال گرفتن نمره بالا را بیشتر می‌کند. آماده کردن فایل پاورپوینت دفاع به گونه‌ای متفاوت و جذاب نیز از دیگر موارد تاثیرگذار روی اساتید و داوران است. باید به خاطر داشت که در فایل پاورپوینت پایان نامه نباید متن زیادی آورده شود بلکه باید موارد به صورت تیتروار ذکر شود و توضیحات دانشجو تکمیل کننده فایل باشد. استفاده از نمودار و جداول به خصوص هنگام ارائه نتایج تحقیق بسیار کمک کننده خواهد بود. دانشجو با رعایت موارد گفته شده می‌تواند با نمره‌ای قابل قبول جلسه دفاع را با خاطره‌ای خوش به پایان برساند.

بیشتر بخوانید:

 بایدها و نباید ها در جلسه دفاع از پایان نامه

 

 




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا