ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۴

سوالات متداول دانشجویان برای نگارش پایان نامه

یکی از مهمترین مراحل تحصیلات تکمیلی در دانشگاه انجام پایان نامه است و دانشجویان برخی رشته‌های کارشناسی و همه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ملزم به نوشتن آن هستند. ما در این مطلب بر آن‌ایم که به تعدادی از سوالات متداول دانشجویان درباره نگارش پایان نامه پاسخ دهیم.

پایان نامه چیست؟

پایان نامه پروژه تحقیقاتی دانشجویان درباره موضوعی مرتبط با رشته یا گرایش تحصیلی‌شان است که جزء واحدهای تحصیلی آن‌ها محسوب می‌شود و کسب نمره قبولی در آن برای اخذ مدرک دانشگاهی ضروری است.

انجام پایان‌نامه چه مراحلی دارد؟

برای انجام پایان‌نامه سلسله مراتبی را باید طی کرد و به ترتیب پیش رفت تا این فرآیند به طور منظم و با کمترین خطا انجام شود. این مراحل عبارت‌اند از: انتخاب موضوع، نوشتن پروپوزال، فصل‌بندی پایان‌نامه و برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه.

برای انتخاب موضوع پایان‌نامه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

داشتن علاقه، اطلاعات خوب، توانمندی و تسلط دانشجو برای تجزیه و تحلیل مباحث آن حوزه مطالعاتی، ارزشمند، به‌روز، کاربردی و اجرایی بودن موضوع با نگاه منطقی، مسئله بودنش برای جامعه، در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌های موجود، بررسی گسترده و جامع موضوع و در نهایت، مشخص کردن مسیر تحقیق از مهمترین نکاتی است که دانشجویان باید به آن‌ها توجه کنند.

چگونه از جدید بودن موضوع پایان‌نامه مطمئن شویم؟

جدید بودن از شروط اصلی انتخاب یک موضوع برای انجام پایان‌نامه است و برای این‌که از جدید بودن موضوع مد نظرمان مطمئن شویم، باید با دقت و حوصله موضوع‌مان را در اینترنت جستجو کنیم که یکی از راه‌های جستجو مراجعه به سایت ایرانداک است؛ با مراجعه به سایت ایرانداک می‌شود همه موضوعات کارشده در سال‌های گذشته را مشاهده کرد.

محتوای پایان‌نامه به چه فصولی تقسیم می‌شود؟

به طور کلی فصول پایان‌نامه عبارت‌اند از: مقدمه، پیشینه تحقیق، روش تحقیق، نتایج، و بحث و پیشنهادها.

پایان‌نامه شامل چه بخش‌ها و صفحاتی است؟

پایان‌نامه شامل بخش‌های زیر می‌شود:

–           صفحات مقدماتی اغلب شامل جلد، صفحه عنوان، پیش‌گفتار، صفحه تقدیم، صفحه سپاسگزاری، فهرست می‌شود.

–           فصل نخست یا مقدمه‌ به توضیح کلیات طرح و دلایل انتخاب موضوع پایان‌نامه یا رساله اختصاص می‌یابد.

–           فصل دوم درباره پیشینه تحقیق و نتایج آن‌ها و تاثیرات‌شان در روند پژوهش دانشجوست.

–           فصل سوم مختص توضیح روش تحقیق و داده‌های مورد استفاده دانشجوست.

–           فصل چهارم به بیان نتایج پژوهش و تجزیه و تحلیل آن‌ها به کمک آمارها اختصاص دارد.

–           فصل پنجم به جمع‌بندی نهایی پایان‌نامه، مقایسه نتایج پژوهش با سایر تحقیقات پیرامون آن و بیان مزیت‌های تحقیق فعلی می‌پردازد.

–           صفحات فهرست منابع

–           پیوست‌ها

حجم پایان‌نامه یا رساله دکتری چقدر است؟

معمولا پایان‌نامه کارشناسی ارشد حدود صد صفحه نوشته می‌شود، اما رساله دکتری به دلیل بررسی مباحث مفصل‌تر و تخصصی‌تر و به طور کلی، گسترده‌تر بودن اطلاعات، حجم بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد و گاهی ممکن است تا 400 صفحه نوشته شود. البته حجم محتوای پایان‌نامه یا رساله به نوع رشته و گرایش تحصیلی دانشجویان نیز بستگی دارد.

استفاده از مشاوره چه تاثیری در فرآیند انجام پایان‌نامه دارد؟

مشاوره حرفه‌ای و قوی در پیشرفت فرآیند انجام پایان‌نامه یا رساله بسیار موثر است و به افزایش سرعت عمل و دقت دانشجویان کمک و دستیابی به نتیجه باکیفیت و عالی را آسان‌تر می‌کند. مشاوره باعث می‌شود دانشجویان به شکل جامع‌تر و کامل‌تری به موضوع و همه جزئیات و نکات مهم آن بپردازند.

خدمات مشاوره انجام پایان‌نامه چگونه به دانشجویان کمک می‌کند؟

1.         مسیریابی درست: مشاور قوی و حرفه‌ای با شفاف‌سازی مسیر صحیح انجام پروژه و آگاه‌سازی میانبرها و دست‌اندازهای احتمالی در سرعت و کیفیت عملکرد دانشجویان بسیار تاثیرگذار است.

2.         اجرای کامل قوانین: مشاور مجرب دانشجویان را از همه اصول و قوانین انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد، انجام رساله دکتری و نگارش مقاله آگاه می‌کند تا در این موارد مشکلی ایجاد نشود.

3.         پیشگیری از دوباره‌کاری: مشاور حرفه‌ای موجب پیشگیری از دوباره‌کاری و جلوگیری از اتلاف وقت و زمان می‌شود و اجازه نمی‌دهد پژوهشگر با کپی‌کاری از کیفیت پایان‌نامه بکاهد.

4.         جلوگیری از خطا: مشاور خوب و باتجربه از خطای پژوهشگر در طول مسیر جلوگیری می‌کند.

5.         همه‌جانبه‌نگری: مشاور کاربلد کمک می‌کند دانشجو موضوع پایان‌نامه‌اش را همه‌جانبه بررسی کند و هیچ مسئله یا نکته‌ای از نظر دور نماند.

6.         دقت در جزئیات: توجه و دقت به جزئیات در ارتقای کیفیت پایان‌نامه موثر است و به کمک مشاوره خوب، جزئیات مغفول نمی‌مانند.

7.         برنامه‌ریزی و زمان‌بندی منطقی: مشاوران حرفه‌ای همیشه با برنامه‌ریزی دقیق برای همه مراحل انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری به دانشجو کمک می‌کنند طبق زمان‌بندی و به‌موقع پروژه‌شان را به دانشگاه تحویل دهند.

8.         سرعت عمل: پیشگیری از اشتباه و دوباره‌کاری بر سرعت انجام پایان‌نامه خواهد افزود و از اتلاف زمان و انرژی جلوگیری می‌کند که این امر از اهداف اصلی مشاوران قوی است.

9.         دوری از استرس: پیش رفتن در مسیر درست و انجام به‌موقع مراحل تحقیقات موجب آرامش دانشجو خواهد شد.

10.       افزایش خلاقیت: بدیهی است که مشاور قوی به آرامش دانشجو کمک می‌کند و این آرامش در افزایش خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی دانشجو بسیار موثر است.

11.       کسب نتیجه بهتر: به طور حتم، مشاوران قوی رسیدن به نتیجه مطلوب و ارتقای کیفیت پایان‌نامه را تضمین می‌کنند، چون بر همه استانداردهای انجام پایان‌نامه تسلط دارند.

12.       افزایش اعتماد به ‌نفس: بودن در مسیر درست و احساس موفقیت همواره منجر به ارتقای اعتماد به‌ نفس پژوهشگر خواهد شد.

چرا برای مشاوره پایان‌نامه موسسه تهران آموز را انتخاب کنیم؟

موسسه تهران آموز از همکاری محققان توانمند و استادان بنام و متخصص بهره می‌برد و سابقه درخشانی در زمینه مشاوره انجام پایان‌نامه در بین موسسات معتبر و فعال کشور دارد. تهران آموز موسسه‌ای موفق و خوشنام است که سال‌هاست در تمام مراحل انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مشاوره حرفه‌ای می‌دهد و تا رسیدن به نتیجه عالی و اطمینان از رضایت دانشجویان همراه آنان است.

پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی بیشتر در زمینه انجام پایان‌نامه و مسائل پیرامون آن مطالب زیر را که در همین سایت منتشر شده است، مطالعه کنید:

چگونه یک موسسه معتبر برای مشاوره نگارش پایان نامه پیدا کنیم؟

ده نکته ضروری برای انتخاب موضوع پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری

تفاوت پایان‌نامه ارشد و رساله دکتری چیست؟

چگونه رساله دکتری بنویسیم؟

بایدها و نبایدها در جلسه دفاع از پایان‌نامه

اسکرول به بالا