ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۹

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری رشته تاریخ

تاریخ یکی از رشته‌های دانشگاهی جذاب برای کسانی است که به تحقیق و تفحص در مسائل عمیق و رویدادهای گذشته و بررسی دلایل آن از زوایای مختلف علاقه داشته باشند و از به تصویر کشیدن وقایع تاریخی و نقدشان لذت ببرند. گفتنی است تحصیل در این رشته دانشگاهی بسیار پراهمیت است، زیرا نتایج حاصل از بررسی و ارزیابی تحولات تاریخی هر سرزمین و نیز تغییرات جامعه بشری در طول دوران مختلف در پیشرفت انسان در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… بسیار موثر و روشنگر مسیر زندگی آینده است.

رشته تاریخ در دوره کارشناسی ارشد شامل گرایش‌های مختلفی است؛ برای مثال: گرایش تاریخ ایران اسلامی، تاریخ ایران باستان، تاریخ اسلام، تاریخ عمومی جهان، مطالعات خلیج فارس، گرایش اسناد و مدارک آرشیوی و نسخه‌شناسی و همچنین مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز، تاریخ تشیع و تاریخ انقلاب اسلامی. در مقطع دکتری نیز امکان تحصیل در برخی از گرایش‌ها وجود دارد؛ مثل گرایش تاریخ ایران بعد از اسلام، تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ فرهنگ و تمدن دوره اسلامی، تاریخ محلی، ایران‌شناسی و….

با توجه به گستردگی و اهمیت این رشته برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تاریخ باید زمان زیادی را به مطالعات و تحقیقات مفصل اختصاص داد.

چرا مشاوره نگارش و انجام پایان نامه به ما کمک میکند؟

انجام پایان نامه رشته تاریخ همچون سایر رشته‌ها کاری سخت و وقتگیر است و باید طبق قاعده و اصولی مشخص انجام شود که رعایت تک‌تک آن‌ها ضروری است، زیرا هر چه میزان خطا کمتر باشد، در زمان، هزینه و انرژی بیشتر صرفه‌جویی می‌شود. بنابراین برای پیش رفتن در مسیر درست بهتر است از مشاوره تخصصی استادان باتجربه استفاده کنیم.

چرا مشاوره پایان نامه تاریخ موسسه تهران آموز را انتخاب کنیم؟

با توجه به این‌که معمولا دسترسی دائم به استادان دانشگاه امکان‌پذیر نیست و اغلب استادان به دلیل مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی گوناگون فرصت کافی ندارند، بسیاری از دانشجویان رشته تاریخ مانند دانشجویان دیگر سراغ موسسات مشاوره معتبر برای انجام پایان نامه رشته تاریخ می‌روند و موسسه تهران آموز یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین موسساتی است که خدمات مشاوره‌ای باکیفیت و کاملا تخصصی در زمینه انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد.

محققان و پژوهشگران باتجربه

موسسه رسمی تهران آموز با کمک مشاوران و استادان مجرب و حرفه‌ای خود آماده ارائه مشاوره تخصصی برای انجام پایان نامه همه رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مانند انجام پایان نامه تاریخ است و پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت با کارشناسان تهران آموز تماس بگیرید تا از خدمات جامع موسسه مطلع شوید.

سرعت عمل و دقت

مشاوره با افراد متخصص و استادان خبره بدون شک موجب افزایش سرعت عمل و دقت دانشجویان خواهد شد و کارشناسان تهران آموز این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که به کمک استادان ما هم سرعت عمل خود را افزایش دهید و هم پایان‌نامه‌ای باکیفیت و جذاب بنویسید.

آینده تحصیلی و شغلی

انجام پایان نامه تاریخ به طور قوی و با کیفیت و همچنین کسب نمره خوب تاثیر بسیاری در ساختن آینده تحصیلی و شغلی موفق دانشجویان دارد. فارغ‌التحصیلان برتر رشته تاریخ می‌توانند در سازمان‌های دولتی و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی مشغول به کار شوند. پس با کمک مشاوران باتجربه و به‌روز تهران آموز فرصت‌های خوب را از دست ندهید. فرصت‌های ادامه تحصیل در خارج از کشور هم اغلب نصیب کسانی می‌شود که به کیفیت پایان نامه خود می‌اندیشند و از ابتدا به فکر انجام پایان نامه رشته تاریخ به بهترین شکل هستند.

روال انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تاریخ

رعایت اصول و قواعد انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری تاریخ به طی روند منظم و دقیق روال آن منجر خواهد شد که در اینجا به مرور کلی روالش می‌پردازیم:

انتخاب موضوع

انتخاب موضوع جدید، جذاب و کاربردی برای انجام پایان‌نامه تاریخ از مراحل مهم و اولیه است. دانشجویان باید براساس گرایش تحصیلی خود و با در نظر گرفتن علایق و توانمندی‌های‌شان پس از بررسی موضوعات مختلف و مطالعه کلی پایان‌نامه‌های قبل موضوعی مناسب را انتخاب کنند. یادتان باشد که شرکت در جلسات دفاع دانشجویان دیگر به انتخاب شما کمک می‌کند.

نوشتن پروپوزال

مرحله دوم، نوشتن پروپوزال رشته تاریخ است. اگر اصول پروپوزال‌نویسی را با دقت رعایت کنید، نوشتن پروپوزالی قوی چندان سخت نیست. همچنین مشاوره با کارشناسان متخصص موسسه تهران آموز به شما کمک خواهد کرد تا کیفیت محتوای‌تان را ارتقا ببخشید. همچنین در این سایت درباره نوشتن پروپوزال و نکات ضروری در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مطالب بسیاری وجود دارد که توصیه می‌کنیم آن‌ها را مطالعه کنید؛ مانند:

 

فصلبندی پایان نامه

پیش از فصل‌بندی پایان‌نامه باید از دانشگاه محل تحصیل خود شیوه‌نامه نگارش پایان‌نامه استعلام شود، چون هر دانشگاه براساس تشخیص هیات علمی خود، دستورالعمل‌های خاصی دارد. البته معمولا اصول فصل‌بندی و نوشتن پایان‌نامه‌ها در کلیات یکسان‌اند و فقط در برخی جزئیات با هم تفاوت دارند. پایان‌نامه‌ها به طور کلی به فصول زیر تقسیم می‌شوند:

مقدمه

همه پایان‌نامه‌ها نیاز به مقدمه جذاب دارند و برای انجام پایان نامه تاریخ نیز مقدمه‌ای زیبا باید نوشت. در مقدمه کلیات طرح و دلایل پرداختن به طرح پژوهشی توضیح داده می‌شود. پس در نگارش مقدمه دقت و حساسیت بیشتری داشته باشید تا نظر هیات داوران را به‌خوبی جلب کنید.

پیشینه تحقیق

بررسی پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های گذشته راهکار بسیار خوبی برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تاریخ باکیفیت است و معمولا باید فصل دوم پایان‌نامه را به توضیح این موضوعات و بررسی تحقیقات انجام‌شده اختصاص داد و تاثیر نتایج آن‌ها در انتخاب موضوع پایان‌نامه را بیان کرد.

روش تحقیق

در فصل سوم پایان‌نامه باید به تشریح روش تحقیق پرداخت و به طور دقیق جزئیات روش انجام پایان نامه رشته تاریخ را توضیح داد؛ مثل شرح داده‌های مختلف، مکانیسم‌ها، فرمول‌ها، آمارها تا نرم‌افزارهای استفاده‌شده در پژوهش و….

نتایج

در فصل چهارم پایان‌نامه نتایج آمارها و آزمایش‌ها را توضیح دهید و به آنالیز داده‌ها بپردازید تا ارزش نهایی مطالعات نمایان شود. فراموش نکنید که ابتدا مسئله اصلی پایان‌نامه را به طور خلاصه بیان کنید و سپس نتایج حاصل از آن را توضیح دهید تا به درک بهتر مفاهیم برای خوانندگان کمک شود.

بحث و پیشنهادها

جمع‌بندی نهایی از یافته‌های تحقیق در این فصل از پایان‌نامه بیان می‌شود. همچنین باید با مرور اجمالی مراحل تحقیق، مقایسه کلی نتایج تحقیقات فعلی با راهکارهای دیگران و توضیح مزیت‌های احتمالی تحقیق نسبت به تحقیقات مشابه پیشنهاد جدیدی در این مسیر ارائه داد تا راهنمای سایر پژوهشگران و دانشجویان تاریخ باشد.

جلسه دفاع از پایان نامه

دفاع از پایان‌نامه به عنوان آخرین مرحله از انجام پایان نامه دقت و توجهی بیشتر را می‌طلبد و برگزاری موفق آن منوط به تسلط دانشجو بر مباحث پایان‌نامه و نکات پیرامون آن و پاسخ به سوالات داوران و سایر دانشجویان به طور کاملا علمی و مستند است و البته دانشجو باید هیات داوران را مجاب کند که تحقیقاتش مفید و کاربردی است و دستاوردهایش به حل مسئله‌ای در جامعه کنونی کمک می‌کند.

 

اسکرول به بالا