ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۹

نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISI علوم آزمایشگاهی

 علوم آزمایشگاهی یکی از زیرشاخه‌های علوم پزشکی است که نقش مهمی را در این گروه رشته‌ها ایفا می‌کند. امروزه با پیشرفت روزافزون علم و همچنین ظهور پاندمی هایی مانند کرونا در سال‌های اخیر، اهمیت و تاثیر بسزای این رشته در امر بهداشت و کاهش هزینه‌های درمانی جوامع نمایان‌تر شده است. کارشناسان و متخصصان علوم آزمایشگاهی با کمک به تشخیص به موقع، درمان و حتی پیشگیری از بیماری‌های مختلف، به علوم پزشکی خدمات شایانی را ارائه می‌دهند.

از آن‌جایی که حوزه علوم آزمایشگاهی دامنه وسیعی از دانش پزشکی و آزمایشگاهی را به خود اختصاص می‌دهد، دست دانشجویان این رشته برای انتخاب موضوع و انجام تحقیق و پژوهش بسیار باز است. به این ترتیب به شرط داشتن علاقه و اشتیاق کافی، مسیر دشوار انجام پایان‌نامه و به دنبال آن نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI علوم آزمایشگاهی، می‌تواند تبدیل به فرآیندی جذاب و لذت‌بخش شود.

در پروسه چاپ مقاله علوم آزمایشگاهی، رعایت ساختار استاندارد مقاله نقشی پراهمیت و کلیدی دارد که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. به همین سبب، تلاش ما در این مطلب، بر آن است که روش درست و مراحل کار را تا جای ممکن با بیانی شفاف و روشن شرح دهیم.

 

موضوعات مقاله ISI علوم آزمایشگاهی

دامنه وسیع حوزه علوم آزمایشگاهی شامل گرایش‌هایی چون ایمنی‌شناسی، میکروب‌شناسی، بیوشیمی بالینی، ویروس‌شناسی و … این رشته را تبدیل به یکی از رشته‌های کاربردی علوم تجربی کرده است که تاثیر زیادی در حوزه بهداشت و درمان جامعه دارد. از این رو پتانسیل تحقیقاتی بالایی را در خود نهفته است و این امتیاز ویژه‌ای برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای این رشته محسوب می‌شود تا به راحتی با توجه به علاقمندی‌های خود، از ابتدای راه موضوع تحقیق خود با اختصاص زمان کافی و دقت فراوان انتخاب کنند. پایان‌نامه یا رساله خود را انجام دهند و سپس با کمی تلاش و حوصله، مقاله مناسب و با کیفیتی از آن استخراج کرده و به هدف خود یعنی چاپ مقاله علوم آزمایشگاهی دست یابند.

اما نکات مهمی در انتخاب موضوع وجود دارد که توجه به آنها باعث می‌شود گام مهم و کلیدی مسیر پیش رو را درست برداریم و تا حدودی آسوده خاطر باشیم که وقت و انرژی خود را بیهوده هدر نداده‌ایم. از جمله این نکات، توجه به نو و بدیع بودن موضوع است. حتما مطمئن شوید که موضوع موردنظرتان تکراری نیست. همین‌طور به این بیندیشید که نتیجه تحقیق شما در خصوص این موضوع چه تاثیری در رفع نیازها و حل مشکلی از مسائل جامعه امروز بشری دارد. جذابیت و بروز بودن موضوع سبب می‌شود پروسه نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI علوم آزمایشگاهی مطابق روال درست پیش برود و منجر به نتیجه دلخواه‌تان شود.

شما می توانید برای مطالعه بیشتر در حوزه رشته علوم آزمایشگاهی به لینک زیر در سایت ما مراجعه کنید:

  • نوشتن پروپوزال رشته علوم آزمایشگاهی

استخراج مقاله ISI از پایان نامه

به طور کلی تبدیل پایان‌نامه به مقاله طبیعتا از آغاز نگارش یک مقاله از صفر سهل تر است. اما برای این امر، لازم است تا پایان‌نامه باکیفیت و خوبی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مواردی که در قدم اول وزن و کیفیت پایان‌نامه را مشخص می‌کند موضوع آن است که باید جدید، جذاب، بروز و کارآمد باشد و همچنین شما توانسته باشید تمام و کمال از پس آن برآمده و در نهایت نتایج خوبی به دست آورده باشید. آنگاه می‌توانید پس از آشنایی با اصول و استانداردهای لازم، پایان‌نامه خود را به فرمت یک مقاله ISI تبدیل کنید و به چاپ مقاله علوم آزمایشگاهی که در این‌جا موضوع بحث ماست بیندیشید. در این امر مهم، با توجه به توانایی و میزان آشنایی خود با این روند، می‌توانید از تجربه افراد خبره و کارشناسان و مشاوران این حیطه بهره ببرید. همچنین موسسات معتبری مانند موسسه تهران‌آموز نیز آماده یاری رساندن به شما تا انتهای این مسیر هستند.

 

نگارش مقاله ISI علوم آزمایشگاهی

برای نگارش مقاله ISI و به دنبال آن چاپ مقاله علوم آزمایشگاهی، دو راه در پیش روی شماست. راه آسان‌تر که بسیاری از دانشجویان برمی‌گزینند تبدیل پایان‌نامه‌ به مقاله است که پیشتر در خصوص آن صحبت کردیم. اما راه دوم نگارش مقاله از صفر است که کمی زمانبر و دشوارتر است. نکته مهم در هر دو مسیر این است که مراحل و روش درست کار را فرابگیریم و دقیقا بر طبق دستورالعمل‌ها و استانداردها پیش برویم که تا حد ممکن از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری شود. به نظر می‌رسد که ساده‌تر است تا مطالعات وتحقیقات خود را کامل کنید و سپس نگارش مقاله ISI علوم آزمایشگاهی خود را آغاز کنید. اما با توجه به تصمیم و توانایی‌های خود می‌توانید این دو را همزمان با هم انجام دهید. در هر صورت پس از اتمام نسخه پیش‌نویس ابتدایی مقاله، حتما آن را چندین بار مورد بازخوانی قرار دهید و ایرادات احتمالی آن را تا حد ممکن برطرف کنید. پس از آن از افراد معتمد و مجرب در این حوزه بخواهید تا با مطالعه و بیان نظرات خود درباره مقاله، به شما کمک کنند تا درصد احتمال پذیرش مقاله‌تان افزایش یابد.

 

ترجمه مقاله ISI علوم آزمایشگاهی

پس از این‌که از متن مقاله خود مطمئن شدید، به مرحله مهم بعدی یعنی ترجمه مقاله می‌رسیم. این مرحله از آن جهت فوق‌العاده اهمیت دارد که ممکن است با ترجمه اشتباه، مفاهیم درست و به خوبی منتقل نشود و همین دلیلی بر رد مقاله شما توسط داوران شود. پس بهتر است ریسک نکنید و کار را ازابتدا به یک مترجم کاربلد و آشنا به حوزه علوم آزمایشگاهی و اصطلاحات آن بسپارید. می‌توانید برای اطمینان بیشتر در نهایت مقاله ترجمه شده را به مترجم مجرب دیگری نیز بدهید تا بازخوانی نهایی را انجام دهد.

 

جستجوی ژورنال برای چاپ مقاله

برای چاپ مقاله علوم آزمایشگاهی باید تلاش کنید ژورنال‌ معتبری در این حوزه پیدا کنید که هم از لحاظ هزینه‌های پذیرش مقاله ISI با توجه به توان مالی شما معقول باشد و هم آن‌قدر اعتبار داشته باشد که به ارتقا رزومه شما و نیز گرفتن پذیرش کمک کند. در این انتخاب شاید بهتر است از موسسات فعال در این حوزه‌ها مانند موسسه تهران‌آموز کمک بگیرید. یقینا این موسسات بر حسب نوع فعالیت خود با این ژورنال‌ها آشنایی کافی دارند.

اگر دوست دارید در این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشید می‌توانید مطلب زیر را نیز در سایت ما دنبال کنید:

 

پذیرش و چاپ مقاله ISI علوم آزمایشگاهی

این مرحله، آخرین قدم در این مسیر سخت و طولانی است. سابمیت مقاله نیازمند دقت، صبر و حوصله بسیار است تا همه چیز همان‌گونه که خواسته شده و در همان چارچوب استاندارد ارائه شود. نکته دیگر هم پرداخت ارزی برای ژورنال‌هاست که شاید کمی کار را پیچیده کند. در هر صورت در این مرحله نیز نگران نباشید چراکه می‌توانید به راحتی با کمک کارشناسان مجرب این امر، فرآیند چاپ مقاله علوم آزمایشگاهی خود را با امید بیشتری پی بگیرید.

 

اهمیت مقاله ISI برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی

داشتن مقاله ISI علوم آزمایشگاهی یقینا در گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر خارجی نقش مهمی دارد و با افزایش تعداد این مقالات مسلما شانس شما افزایش می‌یابد. همچنین اعتبار مجلاتی که مقالات شما در آن‌ها به چاپ رسیده است نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

مشارکت در چاپ مقاله علوم آزمایشگاهی

ارائه مقاله مشارکتی ISI یعنی چند دانشجو تصمیم می‌گیرند کار مراحل نگارش، پذیرش و چاپ مقاله را با هم تقسیم کنند. این ایده برای کسانی که می‌خواهند در زمان سریع‌تر و با صرف انرژی وهزینه کمتر به مقصود خود یعنی چاپ مقاله برسند، بسیار مفید و مناسب است.

 

 

اسکرول به بالا