ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۸

نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISI زیست شناسی

 زیست شناسی علم مطالعه جانداران است که مسائلی از قبیل پیدایش، انقراض، سیر تکاملی گونه‌های مختلف و به طور کلی تعامل جانداران با جهان را بررسی می‌کند. این رشته طیف وسیعی از گرایش‌ها را شامل می‌شود و گستردگی آن در حوزه‌های مختلف علمی سبب می‌شود تا علاقمندان بسیاری را به سمت خود ترغیب کند. درنتیجه این امر موجب می‌شود تا محققان و پژوهشگران بسیاری در این حیطه به فعالیت بپردازند و نتایج تحقیقات خود را در قالب مقالات با جامعه علمی به اشتراک بگذارند. از طرفی دانش بشر برای گسترش و پیشرفت بیشتر، نیازمند تحقیقات و پژوهش‌های محققان و علم‌پژوهانی است که با به دست آوردن نتایج و دستاوردهای درخشان سبب حرکت بیشتر و یافتن راهکارهای مفید برای حل مشکلات جهان امروز ‌شوند. به این ترتیب مسیر فرآیند تحقیق برای دانشجویان زیست شناسی بسیار گسترده و غنی است. آنها با توجه به نیاز روز جهان معاصر و علاقه شخصی خود می‌توانند به راحتی از میان خیل موضوعات متنوع این حوزه، موضوعی بکر و ناب را انتخاب و پروسه نگارش پایان‌نامه را آغاز کنند و در ادامه، نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI زیست شناسی خود را پی بگیرند.

اما آن‌چه در این میان بسیار پراهمیت می‌نماید، اصول و مراحلی است که محقق موظف است برای رسیدن به مقصد موردنظر خود یعنی ارائه و چاپ مقاله زیست شناسی با دقت رعایت کند. برای آشنایی بیشتر با این روال در این‌جا به توضیحات مختصری پیرامون کلیت مسیر و نکات اصلی و مهم آن خواهیم پرداخت.

 

موضوعات مقاله ISI زیست شناسی

از آن‌جا که رشته زیست شناسی دامنه  گسترده‌ای از زیرشاخه‌های بسیار را شامل می‌شود، تعداد مقالات و همچنین مجلات معتبر این حوزه در جهان قابل توجه است. در نتیجه یکی از موارد مهم در انتخاب موضوع، اطمینان از غیرتکراری بودن آن است. با کمی مطالعه و جستجوی بیشتر می‌توانید موضوعی جذاب و گیرا بیابید که ضمن نو بودن، بسیار کاربردی نیز باشد. به گونه‌ای که بتوان گفت نتیجه و حاصل تحقیق شما گره ای از مسائل روز این دنیا خواهد گشود. موضوع عملا بر همه بخش‌های مقاله تاثیرگذار خواهد بود. موضوع مناسب منجر به نگارش مقاله‌ای با کیفیت و انسجام یافته می‌شود که این امر شما را یک قدم به هدف اصلی یعنی چاپ مقاله زیست شناسی نزدیک می‌کند. از سوی دیگر هرچه این موضوع خلاقانه‌تر و جدیدتر باشد سبب افزایش اعتبار، پیشرفت و دیده شدن مقاله در بین انبوه مقالات مجلات مختلف می‌شود که این می‌تواند امتیاز خوبی برای شما محسوب شود. پس انتخاب موضوع مناسب علاوه بر این که روند نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI زیست شناسی، را تسهیل می‌بخشد، در نهایت، حتی در امر گرفتن پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر دنیا نیز تاثیرگذار است. از همه این عبارات می‌توان چنین نتیجه گرفت که هر چقدر زمان بیشتری برای یافتن موضوع اختصاص دهید ضرر نکرده‌اید.

برای مطالعات بیشتر در ارتباط با این موضوعات می‌توانید مطالب زیر را نیز در همین سایت مشاهده کنید:

 

استخراج مقاله ISI از پایان نامه

برای تبدیل پایان‌نامه به مقاله لازم است با فرمت مقاله‌نویسی آشنا باشید. چراکه نگارش مقاله ISI نیز مانند هر نوشته علمی دارای ساختار استانداردی است تا در مجلات معتبر پذیرفته و چاپ شود. البته شما می‌توانید در انجام این امر از افراد خبره و باتجربه راهنمایی بخواهید یا با موسسات معتبر در این حوزه مانند موسسه تهران‌آموز در ارتباط باشید.

چاپ مقاله زیست شناسی به این ترتیب سبب می‌شود تا نتایج و دستاوردهایی که طی تحقیقات خود در فرآیند پایان‌نامه به دست آورده‌اید، به سایر پژوهشگران و جامعه علمی حوزه زیست شناسی ارائه شود.

 

نگارش مقاله ISI زیست شناسی

برای نگارش مقاله ISI و در ادامه چاپ مقاله زیست شناسی، اگر به  دنبال تبدیل پایان‌نامه‌تان به مقاله هستید که بخش مهمی از مراحل کار را پیش رفته‌اید. در غیر این صورت باید ابتدا اطلاعات موردنیاز خود را با مطالعات گسترده، انجام آزمایش‌های مربوطه و سایر روش‌های رایج به دست آورید و سپس دقیق و منظم مطابق دستورالعمل‌ها و چارچوب‌های تعریف شده و استاندارد، نگارش مقاله ISI را آغاز کنید.

پس از تکمیل مقاله خود، چندین بار آن را مرور و بازخوانی کنید. حتی می‌توانید از استادان خود یا افراد مجرب در این حوزه بخواهید مقاله‌تان را مورد مطالعه قرار دهند تا از نتیجه کار خود مطمئن شوید.

 

ترجمه مقاله ISI زیست شناسی

همان‌طور که می‌دانید در اکثر موارد مقالات ISI باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند که این کار نیاز به یک مترجم حرفه‌ای و مسلط به اصطلاحات تخصصی زیست شناسی دارد. حتی اگر خودتان می‌توانید کار ترجمه را انجام دهید باز بهتر است در نهایت آن را به یک مترجم باتجربه بسپارید تا با بازخوانی آن، ایرادات احتمالی را برطرف سازد. این بخش از آن جهت حساس است که با کوچک‌ترین اشتباه و انتقال نادرست مفاهیم، با رد مقاله از سوی داوران، همه زحمات‌تان به هدر می‌رود.

 

جستجوی ژورنال برای چاپ مقاله

برای چاپ مقاله زیست‌شناسی در ابتدا لازم است یک ژورنال‌ معتبر را انتخاب کنید. این انتخاب باید در راستای افزایش احتمال پذیرش مقاله صورت گیرد. به اعتبار و سطح تخصصی مجلات دقت کنید که با سطح مقاله شما مطابقت داشته باشد. همچنین فاکتورهایی مثل هزینه‌های پذیرش و چاپ مقاله، حوزه تخصصی فعالیت مجله، سرعت نشر آن و … را نیز مدنظر قرار دهید. پس از اطمینان از انتخاب خود، شیوه‌نامه نگارش و فرمت مورد تایید مجله را بررسی کنید تا به این ترتیب مشکلی برای رد شدن مقاله باقی نماند. البته در خصوص انتخاب ژورنال مناسب برای چاپ مقاله‌تان می‌توانید از خدمات موسسات معتبر و مجرب در این حوزه مانند موسسه تهران‌آموز نیز استفاده کنید.

اگر تمایل داشتید با جزئیات بیشتری در این زمینه آشنا شوید، مطلب زیر را نیز در سایت ما مطالعه کنید:

 

پذیرش و چاپ مقاله ISI زیست شناسی

برای ارسال مقاله ISI به ژورنال معتبرموردنظرتان، بهتر است از افراد باتجربه کمک بگیرید تا مطمئن شوید که همه روند را درست طی کرده‌اید. با کمی دقت و حوصله در این مرحله، می‌توانید امیدوار باشید که نظرات مثبت داوران را از آن خود کنید و با چاپ مقاله زیست شناسی خود در یک پایگاه علمی معتبر، دستاوردهای خود را در اختیار سایر پژوهشگران دنیا قرار دهید.

 

اهمیت مقاله ISI برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی

داشتن مقاله ISI زیست شناسی عموما از شرایط مهم اخذ پذیرش تحصیلی در این حوزه از دانشگاه‌های معتبر خارجی و بین‌المللی است. هر چه تعداد چاپ مقالات ISI شما بیشتر باشد طبیعتا به عنوان یک محقق توانا، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرید و شانس دریافت بورس تحصیلی و پذیرش در دانشگاه بهتر و معتبرتری را پیدا می‌کنید.

 

مشارکت در چاپ مقاله زیست شناسی

گاهی دانشجویان تصمیم می‌گیرند که مقاله مشارکتی ISI ارائه دهند. این امر با یک توافق و تقسیم کار، به سادگی محقق می‌شود. صرف زمان، انرژی و هزینه کمتر از جمله محاسن این شیوه ارائه است که دانشجویان را ترغیب به انتخاب آن می‌کند تا سریع‌تر به مقصود خود برسند.

 

خدمات موسسه تهران آموز برای چاپ مقاله ISI زیست شناسی

 

اسکرول به بالا