ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۷

نوشتن چکیده مقاله ISI _ بایدها و نبایدها

نوشتن چکیده مقاله ISI همچون سایر قسمت‌ها قواعد و اصولی دارد که رعایت همه آن‌ها برای بالا بردن کیفیت مقاله ضروری است و اتفاقا نوشتن چکیده مقاله ISI باکیفیت و جذاب از اهمیت فراوانی نسبت به سایر بخش‌های مقاله ISI برخوردار است. شاید بسیاری از افراد تصور می‌کنند با کپی کردن و ترکیب مطالب مهم قسمت‌های مختلف مقاله می‌شود چکیده خوبی نوشت، اما باید تاکید کنیم که چنین کاری تاثیر خوبی بر مقاله شما نخواهد داشت.

ما در این مطلب ابتدا با تعریف چکیده مقاله ISI شما را با ساختار استاندارد آن آشنا می‌کنیم و سپس نکات مهم در نوشتن چکیده مقاله ISI را توضیح می‌دهیم. البته برای انسجام محتوا و تکمیل مراحل متفاوت نوشتن مقاله ISI لازم است شما با اصول نگارش بخش‌های مختلف آن آشنا شوید تا بتوانید با نگارش مقاله‌ای قوی و قابل توجه، آن را در مجلات مهم و معتبر علمی جهان چاپ کنید. بر همین مبنا ما سعی کردیم در همین سایت با انتشار مطالب متعدد در این حوزه شما را راهنمایی کنیم؛ مطالبی مانند:

  • راهنمای گام به گام انتشار مقاله ISI برای تازه‌واردها
  • پرتکرارترین اشتباهات آماری در نوشتن مقاله ISI
  • آموزش گام به گام سابمیت مقاله ISI
  • فرمت‌بندی مقاله ISI

 

چکیده مقاله ISI چیست؟

چکیده یا Abstract از بخش‌های مهم مقاله ISI است که اطلاعاتی کلی درباره مراحل گوناگون نگارش مقاله به خواننده ارائه می‌دهد. چکیده مقاله ISI نیز مانند سایر قسمت‌ها ساختار مشخص، استانداردها و اصول خاصی دارد و شامل بخش‌های زیر است:

  • عنوان
  • بیان مسئله
  • روش تحقیق و انجام کار
  • نتایج پژوهش
  • کلمات کلیدی

در نگارش مقاله ISI محتوای همه قسمت‌های نام برده‌شده را باید به طور مختصر و کلی مطرح کرد و از اضافه‌گویی پرهیز نمود. دقت کنید که هر جمله چکیده باید حاوی اطلاعات دقیق و مشخصی باشد تا در مجموع به بخشی تاثیرگذار، کامل و قوی تبدیل شود.

همچنین چکیده مقاله ISI باید حجمی معادل یک پاراگراف تا حداکثر 250 کلمه داشته باشد و در این حجم با جملات روان ایده اصلی مقاله‌تان بیان شود که البته در مقالات پژوهشی 120 تا 150 کلمه رایج‌تر است. شما باید در چکیده، موضوع مقاله و مسئله اصلی تحقیقات خود را در دو سه خط بیان کنید و پرسش اصلی مقاله‌تان را کاملا شفاف و صریح مطرح کنید. سپس دو سه خط درباره جامعه آماری و آزمون‌ها و روش تحقیق خود بنویسید. در ادامه سه چهار جمله به بیان فرضیه‌های تایید یا ردشده اختصاص دهید و در انتها، سه تا پنج کلیدواژه مقاله‌تان را مشخص کنید که بهتر است این کلمات کلیدی را از عنوان مقاله خود انتخاب کنید تا شانس مطالعه مقاله‌تان را افزایش دهید. فراموش نکنید که در نوشتن چکیده مقاله ISI از پرداختن به جزئیات و مباحث حاشیه‌ای بپرهیزید و مباحث خود را با نگارشی درست و دقیق ارائه دهید.

 

نکات مهم در نوشتن چکیده مقاله ISI

همان‌طور که گفتیم، نوشتن چکیده مقاله ISI مستلزم رعایت اصول و نکاتی است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • چکیده مقاله خود را پس از کامل شدن مقاله‌تان بنویسید تا بر تمام مباحث و مطالب اشراف کافی داشته باشید.
  • هنگام نوشتن مقاله از مطالب مهم و اصلی یادداشت‌برداری کنید و از آن‌ها برای تهیه پیش‌نویس چکیده مقاله‌تان استفاده کنید.
  • در نوشتن مقاله از عبارات و جملات رسا، خوانا و بدون ابهام استفاده کنید تا خوانندگان به‌راحتی اهداف و منظور شما را دریابند.
  • در چکیده مقاله ISI بهتر است از زبان خود مباحث را تعبیر و تفسیر کنید و از نقل قول‌های مستقیم استفاده نکنید.
  • بر اساس رشته تخصصی‌تان میزان تاکیدتان بر اهداف، روش‌ها و نتایج پژوهش‌تان را تعیین کنید.
  • اشاره به منابع پژوهش در چکیده لزومی ندارد، پس به آن‌ها نپردازید.
  • از کپی کردن محتوای قسمت‌های مختلف مقاله در بخش چکیده خودداری کنید.
  • پیش از نهایی کردن چکیده باید حتما آن را چند بار با دقت بازخوانی کنید، اشکالات احتمالی را اصلاح و کل متن را ویرایش کنید تا از صحت و انسجام آن کاملا مطمئن شوید.

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای نوشتن مقاله ISI

ما نوشتن چکیده مقاله ISI را در این مطلب شرح دادیم و نکات مهمش را یادآوری کردیم، اما هر مقاله پژوهشی از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. از طرفی هر مقاله بسته به موضوع و محتوای تخصصی‌اش و همین‌طور نوع آن و روش تحقیقش نکات، چالش‌ها و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، به همین دلیل توصیه ما به شما این است که در طول مسیر پژوهش و سپس نگارش مقاله ISI با استادان و متخصصان باتجربه مشورت کنید.

موسسه تهران آموز به منظور کمک به محققان و دانشجویان عزیز با تشکیل تیمی متخصص و حرفه‌ای از مجرب‌ترین و خبره‌ترین استادان و کارشناسان رشته‌ها و گرایش‌های علمی مختلف آماده ارائه مشاوره تخصصی به همه شما عزیزان است و خدمات جامعش را با بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها ارائه می‌دهد. موسسه معتبر و موفق تهران آموز پس از عقد قرارداد رسمی با مراجعان به طور دائم و به صورت کاملا ویژه و کامل در خدمت آن‌هاست. ما به شما اطمینان می‌دهیم تا رسیدن شما به نتیجه مورد نظرتان همراهی‌تان خواهیم کرد و باکیفیت‌ترین خدمات را به شما ارائه خواهیم داد. پس در اسرع وقت با کارشناسان موسسه تهران آموز تماس بگیرید و از آن‌ها اطلاعات تکمیلی را جویا شوید.

همچنین توصیه می‌کنیم اگر شناخت کافی از موسسات مشاوره ندارید، با خواندن مطلب زیر با آگاهی بیشتر مشاوران خود را انتخاب کنید تا گرفتار افراد سودجو و موسسات غیررسمی نشوید:

  • ویژگی‌های یک موسسه خوب برای مشاوره نوشتن مقاله ISI

 

گفتنی است موسسه معتبر تهران آموز خدمات مشاوره جامع و متعددی ارائه می‌دهد که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از: مشاوره انجام رساله دکتری، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد، نوشتن مقاله ISI، ویرایش آثار در سطوح مختلف، ترجمه دقیق و باکیفیت متون، استخراج مقاله از پایان نامه، چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر دنیا و…

شما در هر مرحله از امور پژوهشی و نگارش آثار علمی‌تان باشید، می‌توانید روی کمک مشاوران متخصص، باتجربه و حرفه‌ای موسسه تهران آموز حساب کنید. لطفا در اولین فرصت با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

  • اصول کلیدی موثر در نوشتن مقاله برای مهاجرت تحصیلی
  • بهترین دانشگاه‌های اروپا برای مهاجرت تحصیلی

 

اسکرول به بالا