ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۱

نکات مهم در انتخاب دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی از رایج‌ترین شیوه‌های امروزی برای مهاجرت کردن است که نیازمند تحقیق و بررسی عوامل مختلفی است و دانشجویان و علاقه‌مندان به ادامه تحصیل باید در این مسیر دشوار به اصول و قوانین و البته شرایط و نکات متعددش توجه همه‌جانبه داشته باشند. اما پیش از بررسی نکات مهم در انتخاب دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی بد نیست مراحل مهاجرت تحصیلی را به طور کلی و اجمالی مرور کنیم.

فراموش نکنید مهاجرت تحصیلی فرآیند مهم و پرچالشی است و شما باید با تمرکز و برنامه‌ریزی دقیق در این راه گام بردارید و تمام جوانب امر را ارزیابی کنید. پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه با حوصله و ریزبینی تحقیق و مطالعه کنید و اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر بودید، مطالب زیر را در سایت ما بخوانید:

انتخاب دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی

مراحل مهاجرت تحصیلی

از شروع فکر کردن به مهاجرت تحصیلی تا تصمیم قطعی درباره آن، در نظر گرفتن برخی موارد بسیار ضروری است و شما باید به این تصمیم بزرگ از تمام زوایا توجه کنید و مسائل مختلف آن را بررسی نمایید که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. تعیین اهداف مهاجرت
  2. تعیین اولویت‌ها (رشته تحصیلی یا دانشگاه یا کشور مقصد)
  3. تعیین مهارت زبانی مورد نیاز تحصیل در مقصد منتخب
  4. تهیه لیست مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی
  5. تحقیق درباره بورس تحصیلی
  6. تعیین هزینه‌های تحصیل
  7. انتخاب و تعیین محل اقامت
  8. تحقیق درباره ویزای تحصیلی و روش تمدید آن
  9. تحقیق درباره شرایط دریافت ارز دانشجویی
  10. بررسی امکان اشتغال (حین تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی)

 

نکات مهم در انتخاب دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی

انتخاب دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی مراحلی دارد که در بالا اشاره کردیم، اما در همه این مراتب باید به نکات مهمی دقت کنید که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم:

  1. هر کشور قوانین مدون و مشخصی دارد که مردم ساکن در آن باید به آن‌ها پایبند باشند. بنابراین شما باید قوانین کشور مورد نظرتان برای مهاجرت تحصیلی را بشناسید و پس از مهاجرت همه آن‌ها را رعایت کنید.
  2. در انتخاب دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی مدت زمان اقامت خود در کشور مقصد را مشخص کنید؛ مثلا آیا قصد دارید پس از اتمام تحصیلات خود به کشور بازگردید یا در آنجا ساکن شوید؟ یا چند سال تحصیلات شما طول خواهد کشید؟
  3. شرایط اخذ اقامت در کشور مقصدتان را بررسی کنید؛ برای مثال، آیا آن کشور مهاجرپذیر است یا آیا شرایط آنجا مناسب شماست؟ آیا شرایط اقامت در آن کشور ساده است یا سخت و پیچیده؟
  4. امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و شرایط اشتغال در مقصد مورد نظرتان را با دقت بررسی کنید؛ مثلا آیا تخصص شما در آن کشور بازار کار خوبی دارد یا نه؟ شانس یافتن کار مناسب در مشاغل مرتبط با مهارت‌های شما چقدر است؟
  5. درباره رنگینگ دانشگاه مورد نظرتان برای مهاجرت تحصیلی تحقیق کنید؛ بدیهی است دانشگاه‌های با رنکینگ بالاتر دانشجویانی را پذیرش می‌کنند که رزومه قوی و بهتر و نمره مدرک زبان بالاتری داشته باشند.
  6. اگر قصد دارید برای مقطع PHD اپلای کنید، روش مکاتبه و ارتباط با استادان را بیاموزید و حتما زمینه مطالعاتی استاد راهنمای خود را بشناسید و مقالات مرتبط با آن حوزه را مطالعه کنید.
  7. در انتخاب دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی، خود را محدود به چند دانشگاه نکنید.
  8. دانشجویان مقاطع تکمیلی باید علاوه بر مدارک تحصیلی و رزومه خود، انگیزه‌نامه و پروپوزال پژوهشی نیز داشته باشند تا دانشگاه مورد نظرشان به شناخت بهتری از آن‌ها دست یابد. پس در این مورد، زمان و انرژی بیشتری صرف کنید و حتما از مشاوران باتجربه و خبره کمک بگیرید.
  9. از استادان خود توصیه‌نامه بگیرید؛ داشتن حداقل دو یا سه توصیه‌نامه تاثیر مثبتی در پذیرش شما در دانشگاه مد نظرتان خواهد داشت.
  10. درباره بورس تحصیلی دانشگاه‌های مختلف تحقیق کنید و میزان و نوع کمک‌هزینه‌های تحصیلی را ارزیابی کنید تا بعدها در تامین هزینه‌های زندگی‌تان در کشور مقصد دچار مشکل نشوید.
  11. قوانین و شرایط همراه ویزا را بررسی کنید، زیرا با رعایت قوانینی خاص امکان دریافت ویزا برای همراه شما در مدت مهاجرت تحصیلی وجود دارد که برای این منظور لازم است به سفارت کشور مقصد مراجعه کنید.
  12. از قوانین تمدید ویزای تحصیلی مطلع شوید، چون هر کشور در این مورد قوانین خاصی دارد. معمولا ویزای تحصیلی سه تا نه ماهه است و باید مرتب آن را تمدید کنید.
  13. درباره چگونگی دریافت ارز دانشجویی و شرایط آن تحقیق کنید و برای اخذ آن اقدام کنید.
  14. به تناسب رشته تحصیلی خود با رشته و مقطع تحصیلی که قصد دارید در دانشگاه مورد نظرتان ادامه دهید، توجه کنید، زیرا ممکن است مجبور شوید از مقطع پایین‌تر تحصیلات خود را در رشته یا گرایش مورد علاقه‌تان آغاز کنید.

اگر درباره نگارش مقاله ISI نیاز به اطلاعات کاربردی و بیشتری داشتید، مطالب زیر را در سایت ما بخوانید:

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز در انتخاب دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی

با توجه به جوانب مختلف مهاجرت تحصیلی و نکات مهم آن و به دلیل شرایط متفاوت زندگی افراد، انتخاب دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی کار چندان ساده‌ای نیست و لازم است در این زمینه به طور کامل و دقیق تحقیق شود. از طرفی در مهیا کردن زمینه‌های مهاجرت تحصیلی باید مدارک و مستنداتی آماده کرد که از جمله مهمترین‌های آن، تهیه رزومه تحصیلی قوی و مقدماتی مانند نوشتن  مقاله، نگارش پروپوزال تحقیقاتی قابل قبول و انگیزه‌نامه است. همچنین ترجمه مدارک و ویرایش رزومه از امور حساسی است که صحت و درستی آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با توجه به حساسیت مراحل آماده‌سازی مدارک و زمانبر بودن برخی از آن‌ها لازم است برای تسریع در آن امور و پیشگیری از دوباره‌کاری و اتلاف وقت و هزینه و انرژی، از مشاوره استادان و افراد متخصص استفاده کنید.

موسسه معتبر و مشهور تهران آموز افتخار دارد سال‌هاست در انجام دادن فعالیت‌های پژوهشی و علمی به محققان و دانشجویان رشته‌ها و گرایش‌های گوناگون علوم، مشاوره تخصصی و به‌روز ارائه می‌دهد؛ امور مهمی همچون: انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و کارشناسی، انجام رساله دکتری، نوشتن مقاله ISI، ویرایش آثار علمی در سطوح مختلف، ترجمه دقیق و حرفه‌ای، استخراج مقاله از پایان نامه، نگارش پروپوزال تحقیقاتی قوی و بسیاری امور دیگر.

موسسه تهران آموز با تیمی از برترین استادان بنام کشور و کارشناسان مجرب و حرفه‌ای آماده ارائه خدمات جامع در زمینه مشاوره تخصصی به همه شما دانشجویان، پژوهشگران و نویسندگان عزیز از سراسر کشور است و به شما اطمینان می‌دهیم مشاوران تهران آموز مشتاقانه تا رسیدن به نتیجه عالی به طور دائم و مستمرهمراه شما خواهند بود.

گفتنی است قیمت خدمات موسسه معتبر و رسمی تهران آموز متناسب با کیفیت بالای آن‌ها طراحی شده و بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. همچنین موسسه معتبر تهران آموز در تعیین هزینه خدمات شرایط دانشجویی و وضعیت اقتصادی جامعه را مد نظر قرار داده و در مورد پرداخت آن‌ها همراهی لازم را با مراجعان عزیز خواهد داشت.

اگر شما در شرف انتخاب موسسه مشاوره مناسب هستید، توصیه می‌کنیم در این زمینه با دقت بیشتری تحقیق کنید تا در دام کلاهبرداران و موسسات جعلی گرفتار نشوید. ما در همین سایت مطلبی با عنوان زیر برای راهنمایی بیشتر شما منتشر کرده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم پیش از انتخاب موسسه مشاوره آن را مطالعه کنید:

 

اسکرول به بالا