ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۸

عوامل تاثیرگذار در مهاجرت تحصیلی

مهاجرت یکی از پدیده‌های قدیمی و مهم در بسیاری از کشورهای دنیاست، اما این روزها در کشور ما به مسئله‌ای بحث‌برانگیز تبدیل شده و بسیاری از افراد به طور جدی به آن می‌اندیشند. مهاجرت تحصیلی یکی از انواع پرطرفدار مهاجرت در دنیاست و ما در این مطلب به طور کلی به عوامل تاثیرگذار در مهاجرت تحصیلی می‌پردازیم. البته پیش از آن، لازم است به شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی اشاره کنیم و بهترین کشورهای مهاجرپذیر را به شما معرفی کنیم.

شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی نیز مانند بسیاری از اقدامات مهم مستلزم احراز شرایطی است که به طور اختصار عبارت‌اند از:

  • میزان تحصیلات
  • شرایط سنی
  • حداقل تمکن مالی
  • آشنایی با زبان
  • سابقه کاری (در صورت وجود)

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی با توجه به دانشگاه و کشور مقصد ممکن است متفاوت باشد، اما اغلب دانشگاه‌های معتبر دنیا برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد یا دکتری مدارک زیر را از متقاضیان دریافت می‌کنند:

  • مدارک شناسایی معتبر (اصل پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی)
  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات مقاطع مختلف تحصیلی
  • مدرک زبان (آیلتس یا تافل یا PTF)
  • تاییدیه‌های بانکی
  • رزومه تحصیلی، علمی، تحقیقاتی و ورزشی
  • مدارک شغلی و سابقه کاری معتبر (در صورت وجود)

عوامل تاثیرگذار در مهاجرت تحصیلی

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، ابتدا لازم است با تحقیق درست و کامل، کشور مقصدشان را بر اساس وجود دانشگاهی خوب در آنجا و متناسب با شرایط مالی و تحصیلی‌شان انتخاب کنند. البته در برخی از کشورها می‌توان به صورت رایگان تحصیل کرد و در برخی نیز بسته به شرایط دانشجویان و بر اساس قوانین خاص دانشگاه‌ها می‌شود از تسهیلات و تخفیف ویژه برای ادامه تحصیل برخوردار شد؛ مانند آلمان، نروژ، ایتالیا و فرانسه کانادا، آمریکا، هلند، استرالیا، اسپانیا، انگلستان و…

از میان کشورهای نام برده، کانادا بیش از سایرین مورد توجه دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی است، زیرا دانشگاه‌های این کشور دارای استانداردهای بالای آموزشی است. همان‌طور که می‌دانید، کانادا کشور مهاجرپذیری است و با توجه به تنوع قومی و امکانات کافی و کیفیت خوب زندگی در آنجا و همچنین امکان اشتغال به کار بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های این کشور مدرن و پیشرفته، یکی از مقاصد مهاجرتی برای دانشجویان ایرانی است.

عوامل موثر در مهاجرت دانشجویی

به طور کلی و از نظر عموم مردم، کیفیت علمی بالای دانشگاه و امکان پیدا کردن شغل مناسب از جمله مهمترین و اصلی‌ترین عوامل موثر در مهاجرت دانشجویی است، اما به هر حال، برای دستیابی به این هدف باید همه عوامل تاثیرگذار در مهاجرت تحصیلی را شناسایی و تا حد امکان آن‌ها را فراهم کرد. در این قسمت عوامل موثر در مهاجرت دانشجویی و مقدمات ضروری برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر و باکیفیت را به اجمال مرور می‌کنیم:

  • مقالات چاپ‌شده در مجلات معتبر ایرانی یا خارجی

هر چه تعداد مقالات منتشرشده متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارجی بیشتر باشد، بر شانس پذیرش آن‌ها افزوده می‌شود و احتمال دریافت بورس و کسب موقعیت‌های تحصیلی و حتی شغلی برای‌شان بیشتر است، به‌ویژه اگر آن‌ها مقالات ISI داشته باشند. انتشار مقاله در ژورنال‌های ISI امتیاز بالایی دارد، چراکه بیانگر سطح علمی بالای نویسنده و مقاله‌اش است. همان‌طور که می‌دانید، مجلات معتبر ISI برای پذیرش و چاپ مقاله ملاک‌ها و استانداردهای سختی دارند و فقط مقالات کامل، قوی و بدون نقص را منتشر می‌کنند.

 

 

  • رزومه علمی _ پژوهشی و سوابق پروژه‌های مطالعاتی

داشتن رزومه علمی _ تحقیقاتی خوب نمایانگر توانمندی علمی و تجارب پژوهشی افراد است و دانشگاه‌ها معمولا به این مورد توجه ویژه‌ای دارند و به سوابق فعالیت‌های علمی داوطلبان بسیار اهمیت می‌دهند.

  • توصیه‌نامه از استادان دانشگاه‌های محل تحصیل

توصیه‌نامه یا Recommendation Letter یکی از مهمترین عوامل موثر در مهاجرت دانشجویی موفق است، به طوری که اگر دانشجو بتواند دو یا سه توصیه‌نامه پربار و قوی از استادانی با رتبه علمی بالا و بنام تهیه کند، ارزش و اعتبار علمی خود را نزد هیات داوران هر دانشگاهی ارتقا می‌بخشد، چراکه توصیه‌نامه به نوعی ضمانت‌نامه‌ای از سوی استادان سابق دانشجوست که توانمندی‌های او را در انجام دادن فعالیت‌های پژوهشی _ علمی تایید می‌کند.

  • ترجمه پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری

داشتن پایان‌نامه یا رساله‌ای کاربردی و قوی در جلب توجه هیات علمی دانشگاه‌ها تاثیر به‌سزایی دارد؛ پایان‌نامه‌ای که ارزش علمی بالایی داشته و به مسئله‌ای در جامعه امروزی پرداخته و کاملا به‌روز باشد. بنابراین لازم است ترجمه‌ای مناسب و خوب از پایان‌نامه یا رساله خود را آماده و در اختیار هیات داوران دانشگاه مورد نظرمان قرار دهیم و شانس پذیرش خود را بالا ببریم.

  • سوابق شغلی به ویژه سابقه تدریس در دانشگاه‌ها

داشتن سابقه شغلی مرتبط با رشته و گرایش تحصیلی به‌ویژه تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی امتیازی مثبت برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی است، زیرا نشان‌دهنده علاقه فرد به فعالیت در حوزه علمی مربوطه است.

  • ارائه پروپوزال پژوهشی برای تحقیقات مقطع دکتری

چنانچه متقاضی تحصیل در مقطع دکتری باشیم، می‌توانیم با نگارش پروپوزالی قوی درباره موضوعی جذاب و کاربردی از تحقیقات مد نظرمان در آینده تاثیر بسیار خوبی بر هیات داوران بگذاریم.

 

  • اگر مایل به کسب اطلاعات جامع درباره نوشتن پروپوزال خوب هستید، می‌توانید مطالب زیر را در همین سایت مطالعه کنید:

پنج نکته مهم در رزومه نویسی برای مهاجرت تحصیلی

چگونه به بیان مسئله در پروپوزال بپردازیم؟

هفت نکته مهم در پروپزوال‌نویسی برای دانشجویان ارشد و دکتری

راهنمای گام به گام نوشتن پروپوزال دکتری

چگونه هزینه نوشتن پروپوزال را کم کنیم؟

 

خدمات موسسه مشاوره تهران آموز برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی

تمرکز، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف در فراهم کردن مقدمات مهاجرت تحصیلی نقش مهمی دارند و این مراحل باید حداقل یک سال قبل از اقدام به مهاجرت آغاز شود، به همین دلیل لازم است این افراد برای کسب اطلاعات دقیق علاوه بر مطالعه و بررسی عوامل تاثیرگذار در مهاجرت تحصیلی با افراد باتجربه در این گونه امور مشورت کنند. موسسه مشاوره تهران آموز با کمک کارشناسان خبره و متخصصان باسابقه و کاربلد آماده ارائه مشاوره تخصصی و جامع و مهمتر از همه، مشاوره به‌روز و دقیق به متقاضیان مهاجرت تحصیلی است و خدماتش را در اسرع وقت و با هزینه مناسب و کاملا به‌صرفه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با تماس گرفتن و صحبت کردن با کارشناسان تهران آموز از چگونگی و سطح خدمات موسسه مطلع شوید و با خیال آسوده و بدون استرس مسیر مهاجرت تحصیلی‌تان را طی کنید.

 




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا