ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۴

پرتکرارترین اشتباهات آماری در نوشتن مقاله ISI

نوشتن مقاله به‌ویژه مقاله ISI قوی، جذاب و با کیفیت عالی کار چندان ساده‌ای نیست و مستلزم داشتن دانش لازم و کافی در حیطه تخصصی موضوع مقاله و اشراف کامل بر اصول استاندارد مقاله‌نویسی است. اما همان‌طور که می‌دانید، وجود اشتباهات-هر چند جزئی- از سطح کیفی مقاله می‌کاهد و حتی موجب رد شدن مقاله از سوی داوران مجلات ISI و معتبر دنیا خواهد شد.

اشتباهات آماری در نوشتن مقاله ISI

پرتکرارترین اشتباهات آماری در نگارش مقالات ISI

اغلب تحقیقات علمی در همه رشته‌های تخصصی از روش‌ها و تکنیک‌ها و آزمون‌‌های آماری برای آنالیز داده‌های پژوهش و ارائه راهکارهای نو استفاده می‌کنند، اما باید توجه کرد که روش‌های آماری به‌سرعت در حال پیشرفت و به‌روز شدن‌اند و متخصصان این علم همواره در تلاش‌اند تا تکنیک‌های جدید و خلاقانه ابداع کنند و با تولید نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای کاربردی نیاز روزافزون محققان به این علم را برآورده سازند. از این‌رو دانشجویان و پژوهشگران باید براساس نیازشان به این ابزار مهم همیشه خود را آپدیت نگه دارند و از روش‌های آماری مناسب و جدید بهره ببرند تا تجزیه و تحلیل اطلاعات در تحقیقات‌شان دقیق‌تر و راحت‌تر انجام شود.

با وجود رشد چشمگیر علوم آماری و تکنیک‌های آن، متاسفانه اشتباهات آماری بسیاری در پژوهش‌ها دیده می‌شود، به طوری که گاه نتایج به دست‌آمده همسو با اهداف تحقیق نیست و اشکالات این امر کاملا مشهود است.

به طور کلی اشتباهات ممکن است در دو بخش اتفاق بیفتد؛ یکی در بخش توصیف تحلیل‌های آماری، که این نوع اشتباهات قابل حل هستند و چندان مشکلی ایجاد نمی‌کنند؛ دیگری در بخش تحلیل و تفسیر داده‌ها، که در نتایج بحث اثرگذار است و برای اصلاح آن، تغییراتی گسترده در مقاله لازم خواهد بود و باید مقاله بازنگری کامل شود.

از مهمترین و پرتکرارترین اشتباهات آماری در نوشتن مقاله ISI می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. اشتباه در طرح تحقیق: اشتباه در این مورد بسیار خطرناک و دردسرساز است، چراکه کلیت تحقیق را زیر سوال می‌برد؛ برای مثال، دقیق نبودن تعریف جامعه آماری، انتخاب جامعه آماری نامناسب، چشم‌پوشی از جزئیات، تغییر طرح در هنگام اجرای آن و…
  2. اشتباه در پردازش داده‌ها: مثلا کدگذاری نامنظم، تغییر معیارهای طبقه‌بندی داده‌ها، استفاده از آزمون‌های آماری اشتباه و…
  3. اشتباه در ارائه داده‌ها: استفاده از اصطلاحات و واژگان اشتباه، استفاده نادرست و جابه‌جایی نمودارهای متغیرها، توجه نکردن به اولویت‌بندی داده‌ها و منابع‌شان و…
  4. اشتباه در تفسیر داده‌ها: تفسیر کمی یا کیفی اشتباه از نتایج آزمون‌های آماری، توضیحات ناقص و ناکافی درباره داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن‌ها، کم پرداختن به یافته‌های اصلی و مهم پژوهش و پرداختن به جزئیات زیاد و…

تجزیه و تحلیل آماری در نگارش مقاله ISI و همچنین در نوشتن پایان‌نامه و رساله دانشجویی حاوی نکات ضروری و مهمی است که دانستن و اشراف بر آن‌ها عامل مهمی در پذیرش تحقیقات علمی توسط هیات داوران مجلات معتبر و استادان دانشگاه‌هاست.

  • مطالعه مطلب زیر در سایت ما به افزایش اطلاعات شما در این زمینه کمک شایانی می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم خواندن آن را در برنامه خود قرار دهید:

اهمیت تجزیه و تحلیل آماری در پایان نامه

 

  • اگر در آغاز راه نگارش مقاله ISI هستید و در صدد افزایش دانش خود در این زمینه‌اید، توصیه می‌کنیم مطالب زیر را نیز در همین سایت مطالعه کنید:

آموزش گام به گام سابمیت مقاله ISI

سوالات متداول دانشجویان برای نگارش و چاپ و پذیرش مقاله

 

مشاوره حرفه‌ای موسسه تهران آموز در نوشتن مقاله ISI   

همان‌طور که توضیح دادیم، انجام دادن دقیق آزمون‌های آماری و استفاده از روش‌های به‌روز و جدید به تجزیه و تحلیل صحیح یافته‌های پژوهش منجر خواهد شد و بدین ترتیب نتایج شفاف‌تر و درست‌تری به دست خواهد آمد. از طرفی، اصلی‌ترین دلیل ریجکت مقالات از سوی داوران مجلات ISI تحلیل‌ها و تفسیرهای آماری اشتباه در پژوهش‌هاست. بر همین اساس، اهمیت پیشگیری از اشتباهات آماری در نوشتن مقالات ISI محرز و غیر قابل انکار است، به همین دلیل ضروری است در این مرحله مهم از تجربیات و تخصص استادان و مشاوران کاردان بهره ببرید و در وقت و هزینه پژوهش‌تان صرفه‌جویی کنید و انرژی‌تان را بیهوده به هدر ندهید. یقین داشته باشید که به کمک استادان مجرب و خبره تهران آموز با آگاهی از پرتکرارترین اشتباهات آماری در نوشتن مقاله ISI و روش‌های پیشگیری از این نوع اشتباهات می‌توانید مقاله‌ای باکیفیت و قوی بنویسید و سریع‌تر و صحیح‌تر این مسیر را طی کنید.

موسسه تهران آموز با تیمی قوی متشکل از بهترین و حرفه‌ای‌ترین استادان باتجربه و کارشناسان متخصص و با سابقه درخشان در این حوزه آماده ارائه جامع‌ترین خدمات مشاوره‌ای مقرون‌به‌صرفه و کاملا به‌روز است. پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه با مشاوران ما گفتگو کنید و فرصت را از دست ندهید. کارشناسان موسسه تهران آموز به طور مستمر، مشتاقانه و پرانرژی پاسخگوی شما هستند و از هیچ گونه ارائه خدمات خالصانه به همه دانشجویان و پژوهشگران عزیز برای کمک به رشد سطح علمی کشور دریغ نمی‌ورزند. طراحی پکیج خدمات جامع و ویژه و نیز برنامه‌ریزی منطقی و زمان‌بندی دقیق برای همراهی دائمی پژوهشگران تا رسیدن به نتیجه مطلوب از برنامه‌ها و اهداف اصلی موسسه تهران آموز طی سال‌ها فعالیت متعهدانه بوده است و حاصل این تلاش ارزشمند، کارنامه درخشانی از موفقیت‌های چشمگیر محققان و دانشجویان سال‌های گذشته است که به ما اعتماد کردند.

  • البته ممکن است برخی از شما هنوز در انتخاب موسسه مشاوره مطمئن و قابل اعتماد مردد باشید و نگران گرفتار شدن در دام کلاهبرداران این حوزه باشید که متاسفانه این روزها رو به افزایش است. ما در مطلبی با تیتر ویژگی‌های یک موسسه خوب برای مشاوره نوشتن مقاله ISI سعی کردیم برای انتخاب موسسه‌ای معتبر و رسمی شما را راهنمایی کنیم و نکات مهمی را یادآوری کرده‌ایم که مطالعه آن را به شما توصیه می‌کنیم.

 

اسکرول به بالا