ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۶

چاپ مقاله برای گرفتن بورسیه

بسیاری از دانشجویان برای گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر و بزرگ دنیا تلاش می‌کنند و روش‌های مختلف آن را می‌آزمایند و بدیهی است که چاپ مقاله برای گرفتن بورسیه یکی از مهمترین راه‌هاست. به طور کلی، اخذ بورس تحصیلی به‌ویژه از دانشگاه‌های مشهور و سطح بالای دنیا کار چندان ساده‌ای نیست و نیازمند داشتن امتیازات متعدد و یکسری فاکتورهای ضروری است، اما با آگاهی از اصول و قواعد این کار می‌توان از این فرصت خوب به بهترین شکل بهره‌مند شد.

ما در این مطلب به روش چاپ مقاله برای گرفتن بورسیه می‌پردازیم و نکات مهم این روش را توضیح می‌دهیم. البته توصیه می‌کنیم مطالب مفید دیگری را که پیرامون نگارش و چاپ مقاله ISI تهیه و در همین سایت برای شما منتشر کرده‌ایم، مطالعه کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید؛ برای مثال مطالب زیر را حتما بخوانید:

 

بورس تحصیلی و انواع آن   

به کمک‌هزینه‌ای که دانشگاه‌ها برای تحصیل دانشجویان اختصاص می‌دهند، بورس تحصیلی یا فاند می‌گویند و به سه شکل ارائه می‌شوند:

  1. Full Fund که بورسیه کامل است و همه هزینه‌های دانشجو مانند هزینه‌های تحصیلی، استفاده از امکانات رفاهی و زندگی در کشور مقصد را شامل می‌شود و هدف از آن کشف استعدادها و کمک به رشد علمی افراد و جامعه است.
  2. Partial Fund که قسمتی از هزینه‌های تحصیلی دانشجویان (اغلب 50 درصد) توسط دانشگاه پرداخت می‌شود.
  3. بورسیه با انجام فعالیت جانبی، که اگر دانشجو کنار تحصیلش فعالیت جانبی خواسته‌شده از وی را انجام ندهد، هزینه‌ای به او تعلق نخواهد گرفت؛ فعالیت‌هایی مانند دستیار تدریس یا TA، دستیار پژوهش یا RA، کارآموزی (Internship)، بورسیه‌های تشویقی، Scholarship و…

چاپ مقاله برای گرفتن بورسیه

شرایط اخذ بورس تحصیلی

گرفتن بورس تحصیلی یا فاند مستلزم داشتن شرایطی است که در پذیرش دانشجویان از طرف دانشگاه‌ها بسیار تاثیرگذار است. این شرایط عمومی عبارت‌اند از:

  • داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های معتبر دولتی
  • داشتن معدل خوب تحصیلی (بالای 17)
  • داشتن مدرک زبان معتبر با نمره خوب (نمره بالای 7 آیلتس یا نمره بالای 100 تافل)
  • داشتن مقاله ISI یا طرح‌های پژوهشی (حداقل دو مقاله)
  • ثبت اختراع یا طرح صنعتی
  • مشارکت در دوره‌ها، همایش‌ها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی که نمایانگر علاقه داوطلب به رشته و گرایش تخصصی درخواستی اوست.
  • داشتن توصیه‌نامه
  • ارتباط برقرار کردن و تعامل با یک یا چند استاد و مکاتبه با آن‌ها
  • سن داوطلب که هر چه سن داوطلب کمتر باشد، بهتر است، اما معمولا برای مقطع کارشناسی ارشد 24 سال و برای دوره دکتری 30 سال مناسب‌تر است.

 

نکات مهم چاپ مقاله برای گرفتن بورسیه

چاپ مقاله برای گرفتن بورسیه از عوامل اصلی و بسیار مهمی است که تاثیر آن از سایر فاکتورهای گزینش دانشجویان توسط دانشگاه‌ها بیشتر است. چاپ مقاله ISI از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است و نشان‌دهنده سطح علمی نویسنده‌اش است، چراکه سختی فرآیند انتشار مقاله ISI بر کسی پوشیده نیست و همگان بر ملاک‌ها و معیارهای به‌شدت سخت پذیرش و چاپ مقالات از سوی مجلات معتبر واقف‌اند، به‌خصوص ژورنال‌هایی که ضریب تاثیر یا Impact Factor بالایی دارند و در جامعه علمی دنیا شناخته‌شده و مشهورند. بر همین اساس، دانشجویان باید به برخی نکات مهم در چاپ مقاله برای گرفتن بورسیه توجه ویژه داشته باشند؛ برای مثال:

  • هر چه تعداد مقالات ISI نگارش شده دانشجو بیشتر باشد و رزومه قوی‌تری داشته باشد، احتمال اخذ بورس تحصیلی‌اش افزایش می‌یابد و استادان بیشتری به پذیرش سرپرستی پایان‌نامه آن‌ها تمایل نشان خواهند داد. بنابراین مقالات باکیفیت و بهتری بنویسید تا نظر استادان دانشگاه‌ها را به خود جلب کنید.
  • فراموش نکنید که اعتبار مجله‌ای که مقاله شما در آن چاپ می‌شود، تاثیر به‌سزایی در جلب نظر دانشگاه‌ها برای پذیرش‌تان دارد؛ به همین دلیل باید مقالات خود را در ژورنال‌های علمی مهم و معتبر دنیا چاپ کنید و مجله‌ای مناسب را انتخاب کنید تا ارزش و اعتبار مقاله‌تان را اثبات کنید. توصیه اکید این است که به جای چاپ چندین مقاله در چند مجله معمولی، دو مقاله در مجلات معتبر و بزرگ منتشر کنید تا شانس اخذ بورسیه‌تان را افزایش دهید. درباره ارزشمندی و اعتبار مجلات خوب است مطالب زیر را مطالعه کنید:
  • چگونه ژورنال های ISI را تشخیص دهیم؟
  • رنکینگ Q1 تا Q4 در رتبه‌بندی ژورنال‌ها

 

  • نکته مهم دیگر در چاپ مقاله برای گرفتن بورسیه، دقت کردن به نیازها و تمرکز محوری دانشگاه و کشور مقصد مورد نظر دانشجوست؛ یعنی داوطلب بورسیه باید مقاله‌ای تهیه و منتشر کند که متناسب با نیازهای دانشگاه خارجی منتخبش باشد؛ نیازهای منطقه‌ای، تجاری، صنعتی و… به هر حال، شرایط بورسیه شدن در دانشگاه‌ها با هم تفاوت دارند، بنابراین لازم است همه شرایط دانشگاه‌های مقاصد مد نظرتان را ارزیابی جامع کنید و موضوعاتی را انتخاب کنید که شانس بیشتری برای پذیرش شما خواهند داشت.
  • مقاله شما باید از خلاقیت و نوآوری محسوس و جذابی برخوردار باشد و دستاوردهای جدید، موثر و باارزشی را در جامعه علمی دنیا ارائه دهد، به صورتی که آثارش قابلیت بررسی و پیگیری داشته باشد، اما چنانچه مقاله‌ای حاوی اختراع یا اکتشافی علمی باشد، قطعا امتیاز بسیار بالایی خواهد داشت.
  • توصیه می‌کنیم که برای نگارش و چاپ مقاله بیشتر از سایر عوامل موثر بر اخذ بورسیه زمان بگذارید و انرژی بیشتری صرف کنید، زیرا خروجی آن موثرتر است.
  • یکی از بهترین روش‌های نگارش مقاله ISI در سریع‌ترین حالت، استخراج مقاله از پایان‌نامه تحصیلی است که توضیحات تکمیلی درباره آن را در مطالب زیر در همین سایت ارائه کرده‌ایم و خواندنش را به شما پیشنهاد می‌دهیم:
  • پنج راه ساده و ارزان برای چاپ مقاله ISI
  • خرید و فروش و چاپ مشارکتی مقاله ISI

 

مشاوره موسسه تهران آموز برای اخذ بورسیه

همان‌طور که گفتیم، داشتن مقاله ISI در تقویت CV یا رزومه دانشجویان برای اپلای کردن و اخذ بورس تحصیلی بسیار موثر است. چاپ مقاله از فاکتورهای دیگر گرفتن بورسیه مهمتر است، زیرا بقیه فاکتورها قابل تغییر یا تقویت نیستند؛ مثلا پس از فارغ‌التحصیلی نمی‌توان معدل خود را ارتقا داد. اما با نوشتن و انتشار مقاله می‌شود رزومه تحصیلی را قوی‌تر کرد و لازم به یادآوری است که بسیاری از دانشگاه‌ها برای پذیرش داوطلبان بورسیه بیش از هر چیز به رزومه و سوابق تحصیلی افراد توجه می‌کنند.

با توجه به این‌که دانشگاه‌ها تعداد محدودی از داوطلبان اخذ بورس تحصیلی را می‌پذیرند و رقابت بسیار سختی در این زمینه بین داوطلبان وجود دارد و تعداد داوطلبان زیاد است، ارتقای کیفیت رزومه داوطلبان امری بدیهی و ضروری است و به هیچ وجه نمی‌توان از امتیاز مهم نگارش و چاپ مقاله ISI چشم‌پوشی کرد.

براساس مطالب گفته‌شده و به دلیل اهمیت ویژه چاپ مقاله برای گرفتن بورسیه، بهترین و منطقی‌ترین کار، استفاده از مشاوره افراد متخصص و باتجربه است تا هم در زمان و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. موسسه تهران آموز با داشتن تیم مشاوره‎ای بسیار قوی و مجرب متشکل از استادان بنام و حرفه‌ای آماده ارائه مشاوره‌های جامع و کاملا به‌روز در زمینه نگارش و چاپ مقالات ISI و البته تمام فعالیت‌های علمی در همه رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی و دانشگاهی است. لطفا بدون اتلاف وقت با کارشناسان موسسه تهران آموز تماس بگیرید و از خدمات کامل و به‌صرفه موسسه مطلع شوید و با خیالی راحت و مطمئن در مسیر علمی خود گام بردارید.

همچنین بد نیست برای انتخاب درست موسسه مشاوره‌ای خود مطلب زیر را بخوانید تا از سوء‌استفاده کلاهبرداران این حوزه جلوگیری کنید و با اطمینان انتخاب کنید:

 

اسکرول به بالا