ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۸/۱۴

راهنمای گام به گام انتشار مقاله ISI برای تازه واردها

دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و نیز استادان دانشگاه و پژوهشگران در رشته‌های گوناگون علمی همواره مشتاق‌اند تا مقاله‌ای خوب از نتایج تحقیقات‌شان بنویسند و بیش از همه به این موضوع می‌اندیشند که چطور مقاله ISI منتشر کنیم؟ داشتن مقاله ISI به‌ویژه انتشار آن‌ها در مجلات معتبر و معروف دنیا برای همه تحصیلکردگان دانشگاهی افتخار بزرگی در جامعه علمی است و امتیازات فراوانی در روند پیشرفت حرفه‌ای و تحصیلی نویسندگانش دارد. بر این اساس، ما تصمیم گرفتیم با نوشتن راهنمای انتشار مقاله ISI علاوه بر توضیح نحوه انتشار مقاله ISI، خدمات موسسه تهران آموز را در این حوزه تخصصی به شما معرفی کنیم.

 پیشنهاد می‌کنیم مطلب چاپ مقاله ISI چه مزایایی دارد؟ را در همین سایت بخوانید تا بیشتر با این مقوله آشنا شوید.

مقاله ISI چیست؟

ISI مخفف Institute for Scientific Information و نام پایگاهی است که فهرست کتاب‌ها، مجلات و مقالات علمی مهم دنیا را گردآوری می‌کند. ISI منبع بزرگ اطلاعات کتاب‌شناختی و تجزیه و تحلیل آماری کامل از آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی و تخصصی منتشرشده در مجلات معتبر جهان است. این پایگاه هر ساله سوابق علمی مجلات و مقالات را براساس معیارها و استانداردهای سخت خود بررسی و ارزیابی می-کند و سپس در صورت تاییدشان به نمایه‌سازی آن‌ها می‌پردازد.

بدین ترتیب به مقاله‌ای که در مجلات ISI چاپ شود، مقاله ISI گفته می‌شود. نوشتن و نحوه انتشار مقاله ISI پروسه‌ای طولانی است که اصول و قواعدی مشخص دارد و شامل مراحل مختلفی است؛ مانند انتخاب موضوع و عنوان تا اصول نگارش صحیح، ویرایش، ترجمه و…

یادآوری می‌کنیم که مهمترین نکته که نویسندگان مقالات باید حتما به آن دقت کنند، این است که موضوع آن‌ها تکراری نباشد و توسط پژوهشگران دیگر کار نشده باشد. بنابراین پیش از هر کاری باید از نو بودن موضوع مقاله‌تان مطمئن شوید و برای این کار می‌توانید به سایت ایرانداک مراجعه کنید.

ما در مطلب چرا باید در ایرانداک به جستجوی مقاله بپردازیم؟ به این موضوع به طور کامل‌ پرداخته‌ایم و مطالعه آن را به شما توصیه می‌کنیم.

روش نگارش مقاله ISI

پیش از نوشتن راهنمای انتشار مقاله ISI لازم است به طور کلی و اجمالی ساختار نگارش این نوع مقالات را معرفی کنیم. مقاله ISI بخش‌های مختلفی دارد و محتوای آن به ترتیب زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • عنوان مقاله
  • چکیده
  • مقدمه
  • روش تحقیق
  • نتایج
  • پیشنهادها
  • منابع

 ما در مجموعه‌ای از مطالب با تیتر چگونه یک مقاله فوق‌العاده بنویسیم؟ به طور مفصل درباره نگارش مقاله ISI و مشخصاتش توضیح داده و نکات مهم و ارزشمندی را درباره هر بخش آن یادآوری کرده‌ایم.

راهنمای انتشار مقاله ISI

پس از نگارش مقاله ISI نوبت به انتشار آن می‌رسد. چاپ مقاله در مجلات ISI بسیار ارزشمند و مهم است و به معنای آن است که مقاله شما از نظر درجه اعتبار در سطح بالایی قرار دارد، چراکه پذیرش مقاله در این نوع مجلات پس از مراحل مختلف داوری سخت و ارزیابی سختگیرانه استادان بر اساس استانداردهای ویژه صورت می‌گیرد و به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. پس دقت کنید که محتوای مقاله‌تان را کاملا حرفه‌ای، به‌روز، دقیق و جذاب بنویسید و همه قوانین نگارش صحیح مقاله ISI را رعایت کنید. اما برای انتشار مقاله ISI باید مراحل زیر را طی کنید:

انتخاب مجله ISI

نخستین کار، انتخاب یک مجله ISI برای چاپ مقاله‌تان است؛ مجله‌ای را برگزینید که تخصصی باشد و در حوزه تحقیق شما فعالیت کند، چون در غیر این صورت مقاله شما پذیرفته نخواهد شد. به عبارت دیگر، یکی از مهمترین دلایل رد شدن مقالات ارسالی به مجلات تطابق نداشتن موضوع و تخصص مقاله با مجله انتخاب‌شده است. بهتر است برای پیدا کردن مجله مناسب با رشته و گرایش تخصصی‌تان به دقت جستجو کنید، زیرا اعتبار بالای مجله بر ارزش مقاله و در نتیجه رزومه تحقیقاتی و علمی شما می‌افزاید.

برای آشنایی با نحوه اعتبارسنجی و ملاک ارزیابی مجلات حتما مطلب چگونه ژورنال‌های ISI را تشخیص دهیم؟ را در همین سایت بخوانید تا به کمک اطلاعات ارائه‌شده در آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

آماده کردن مقاله طبق فرمت مجله انتخاب‌شده

یکی دیگر از دلایل مرجوع شدن مقالات ارسالی به مجلات ISI رعایت نکردن فرمت و اصول مقاله-نویسی مورد تایید نشریه‌ای است که مقاله برای‌شان ارسال می‌شود. نویسندگان مقالات علاوه بر رعایت اصول مشترک و عام مقاله‌نویسی باید نکات مورد نظر مجله‌ای را که انتخاب کرده‌اند، به طور کامل رعایت کنند. فراموش نکنید که هر مجله بر مبنای سیاست‌های داخلی خود قوانین خاصی دارد؛ برای آگاهی از اصول مجله مد نظرتان، به سایت آن مجله و قسمت راهنمای نویسندگان مراجعه کنید.

دو نکته موثر را هم بد نیست در اینجا یادآوری ‌کنیم؛ از صحیح بودن اعداد و ارقام و آمار ارائه‌شده در مقاله‌تان مطمئن شوید. همچنین سعی کنید چکیده مقاله‌تان را هر چه باکیفیت‌تر و جذاب‌تر بنویسید، چون ممکن است داوران فقط با خواندن چکیده تصمیم به پذیرفتن یا رد مقاله شما بگیرند.

ارسال مقاله به مجله برای داوری

پس از آماده کردن مقاله‌تان طبق فرمت مجله انتخاب‌شده، مقاله را برای‌شان ارسال (Submit) کنید تا مورد داوری قرار بگیرد. بدیهی است که برای ارسال مقاله از طریق وبسایت آن مجله باید اقدام کنید.

اصلاح و بازنویسی مقاله

به طور معمول پس از ارسال مقاله مدتی باید صبر کرد که بسته به نوع مجله از سه ماه تا حتی دو سال ممکن است طول بکشد. البته در این مدت باید پیگیر باشید و هر دو سه ماه با داوران آن مجله ارتباط برقرار کنید؛ پیگیری شما نشان‌دهنده اشتیاق‌تان است و سعی کنید در ارتباط خود این نکته را پررنگ کنید. البته زیاده‌روی نکنید!

پس از بازخوانی و داوری مقاله‌تان دو حالت وجود دارد: شما یا نامه پذیرش دریافت می‌کنید، یا نامه ریجکت مقاله. در صورت دریافت نامه پذیرش، در اغلب موارد اصلاحاتی کلی یا جزئی از شما درخواست می‌شود و معمولا چند هفته فرصت برای برطرف کردن اشکالات و ایرادات به شما داده خواهد شد. همه اشکالات را به‌سرعت اصلاح و ویرایش کنید و به بررسی دقیق و بازبینی مقاله‌تان بپردازید. پس از اصلاح کامل مقاله دوباره آن را ارسال کنید و مجدد هر یکی دو ماه پیگیر پاسخ داوران شوید.

اما اگر نامه ریجکت مقاله‌تان را دریافت کردید، بدون ناامیدی، به بررسی دلایل رد شدن مقاله‌تان بپردازید و اگر مصر به انتشار مقاله در همان مجله هستید، به رفع کامل اشکالاتش بپردازید و با سردبیر آن مجله مکاتبه کنید و با نوشتن درخواستی رسمی و لحنی مودبانه او را از اصلاحات انجام-شده بر اساس نظر داوران مطلع کنید و خواستار بررسی دوباره مقاله‌تان شوید. اما راهکار بعدی این است که مقاله‌تان را برای مجله دیگری ارسال کنید و این پروسه را تکرار کنید.

 پذیرش و انتشار مقاله

پس از طی مراحل بالا و دریافت پذیرش مقاله‌تان، که با ایمیل به شما اعلام می‌شود، نوبت به تصمیم-گیری درباره حق کپی‌رایت می‌رسد؛ اگر این حق را به انتشارات بدهید، مقاله شما برای دانلود مخاطبان پولی خواهد بود، اما اگر حق کپی‌رایت را از انتشارات بخرید، کاربران مجله می‌توانند رایگان آن را دانلود و استفاده کنند. این نکته را فراموش نکنید که مجلات رایگان بیشتر خوانده و بیشتر به آن‌ها ارجاع می‌شود و این بر اعتبار علمی مقاله‌تان می‌افزاید.

موسسه تهران آموز

ما در این مطلب سعی کردیم با نوشتن راهنمای انتشار مقاله ISI به شما کمک کنیم تا به طور کلی از نحوه انتشار مقاله ISI آگاه شوید، اما بدیهی است در طول این پروسه مسائل یا پرسش‌هایی برای شما پیش بیاید یا درباره آن به راهنمایی بیشتر و ویژه نیاز داشته باشید. موسسه تهران آموز در این گونه موارد و سایر موارد مرتبط با پژوهش‌های علمی آماده ارائه خدمات باکیفیت و کاملا تخصصی و تضمینی به همه محققان و دانشجویان عزیز است؛ از نگارش، ویرایش و ترجمه تا پذیرش و انتشار مقاله و…. کارشناسان حرفه‌ای، استادان باسابقه و مشاوران باتجربه موسسه تهران آموز به شما در همه مراحل فوق کمک خواهند کرد و برای پذیرش سریع و انتشار مقالات علمی شما بهترین مشاوره را ارائه خواهند کرد. رضایت پژوهشگران و دانشجویان سابق از چاپ مقالات‌شان در بهترین مجلات ISI و کسب موفقیت‌های علمی جهانی آنان سند افتخار موسسه تهران آموز است و برای به دست آوردن افتخارات بیشتر همگام با شما می‌کوشد.

بیشتر بخوانید:

سوالات منداول برای نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI

قیمت چاپ مقاله ISI

اسکرول به بالا