ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۰

نوشتن پروپوزال رشته فلسفه

انجام پایان‌نامه یا نگارش رساله دکتری رشته فلسفه از مرحله پروپوزال‌نویسی آغاز می‌شود و نوشتن پروپوزال رشته فلسفه مانند رشته‌های دانشگاهی دیگر برای دانشجویانش بسیار مهم و حساس است، چراکه فقط پس از تایید و نظر مثبت هیات داوران می‌توانند نوشتن پایان نامه یا رساله را شروع کنند. نگارش پروپوزال نیز همچون هر محتوای علمی رسمی قواعد و اصول استانداردی دارد که آگاهی کامل و دقیق از آن‌ها و رعایت همه قوانین و ظرایفش به ارتقای کیفیت پروپوزال کمک شایانی خواهد کرد. نگارش پروپوزال رشته فلسفه کار دشوار و پیچیده‌ای نیست، اما اگر به طور جدی و با دقت و حساسیت ویژه به آن پرداخته نشود، موجب دوباره‌کاری و اتلاف وقت و انرژی خواهد شد. بر همین اساس توصیه می‌کنیم با مطالعات دقیق و همه‌جانبه و به کمک مشاوران متخصص پروپوزالی قوی و باکیفیت بنویسید تا به سرعت به مرحله اصلی انجام پایان نامه یا رساله‌تان برسید.

فلسفه رشته‌ای دشوار اما جذاب و از رشته‌های تحصیلی علوم پایه است که مباحث بسیار گسترده و پیچیده‌ای دارد و به همین دلیل نوشتن پروپوزال رشته فلسفه سخت و مستلزم مطالعه انواع منابع علمی و تخصصی و دقت فراوان و تلاش مستمر است.

در این مطلب تا حد ممکن به مراحل مهم نگارش پروپوزال رشته فلسفه و نکات کلیدی آن می‌پردازیم، اما پیشنهاد می‌کنیم برای تسلط بیشتر بر آن و کسب اطلاعات تکمیلی درباره پروپوزال نویسی مطالب زیر را هم در سایت ما مطالعه کنید:

نوشتن پروپوزال رشته فلسفه

انتخاب موضوع

انتخاب موضوع قدم اول برای نگارش پروپوزال است که از مهمترین و حساس‌ترین مراحل نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد یا نگارش رساله دکتری است؛ مرحله‌ای که مقدمه مهم و حساس برای نوشتن پروپوزال رشته فلسفه نیز هست. بنابراین در این قسمت چند نکته اصلی در انتخاب موضوع را یادآوری می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  1. موضوعی جدید و به‌روز انتخاب کنید.
  2. موضوعی جذاب پیدا کنید؛ موضوعی که هم برای شما و هم برای دیگران جذاب باشد و مهمتر این‌که شما به پژوهش و کنکاش درباره آن واقعا علاقه‌مند باشید و بتوانید تا پایان پروسه تحقیقات‌تان پرانرژی و مشتاقانه پیش بروید.
  3. موضوع منتخب‌تان باید ارزشمند و کاربردی باشد؛ یعنی به حل مشکل یا مسئله‌ای در جامعه کمک کند.
  4. موضوعی برگزینید که قابلیت تحقیقات گسترده را داشته باشد؛ یعنی بتوانید به‌راحتی منابع معتبر برای پژوهش و مطالعه همه‌جانبه در آن حوزه را بیابید.
  5. موضوعی انتخاب کنید که منطقی و منطبق بر واقعیت باشد؛ یعنی رویاپردازی و خیالبافی نکنید.
  6. موضوعی انتخاب کنید که خیلی سخت و پیچیده نباشد و بتوانید به‌تنهایی از عهده انجام دادن مراحل مختلف آن برآیید.

انتخاب موضوع پایانه نامه کارشناسی ارشد و دکتری رشته فلسفه

نوشتن پروپوزال رشته فلسفه

همان‌طور که می‌دانید، پروپوزال استاندارد و باکیفیت از بخش‌های زیر تشکیل می‌شود:

مقدمه، طرح مسئله، ابزار و منابع گردآوری و تحلیل اطلاعات، پیشینه تحقیق، اهداف تحقیق، پرسش­های تحقیق، فرضیات تحقیق، روش تحقیق، نتیجه­گیری و فهرست منابع.

حفظ ساختار تعریف‌شده و مشخص پروپوزال موجب افزایش کیفیت آن خواهد شد، پس لازم است روش درست نگارش پروپوزال قوی و قابل قبول را یاد بگیرید و تلاش کنید همه نکات و قواعد آن را دقیقا رعایت کنید.

یادآوری می‌کنیم که رعایت اصول و قوانین نوشتن هر کدام از بخش‌های پروپوزال الزامی است. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره مطلب زیر را در همین سایت مطالعه کنید:

 

همچنین بد نیست برای تکمیل اطلاعات خود درباره نگارش پروپوزال رشته فلسفه و آشنایی با نحوه طرح مسئله در پروپوزال، مطلب زیر را هم بخوانید:

 

نکات مهم در نوشتن پروپوزال رشته فلسفه

چند نکته بسیار مهم در پروسه نوشتن پروپوزال رشته فلسفه همواره باید رعایت شود که در این قسمت این نکات را مرور می‌کنیم:

  • همه مراحل کار را صرفا با نظر و تایید استاد راهنمای‌تان طی کنید و حتما او را در جریان همه امور حتی جزئی‌ترین‌شان قرار دهید.
  • مشورت کردن با استادان و متخصصان، همکلاسی‌ها و پژوهشگران باتجربه را فراموش نکنید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.
  • به طور حتم، با گسترش دامنه مطالعات شما می‌توانید موضوع بهتری برای پروژه‌تان انتخاب کنید. در این مسیر از جستجو در سایت‌های خارجی غافل نشوید.
  • انتخاب عنوان مناسب برای پروژه‌تان نقش مهمی در جلب توجه هیات داوران دانشگاه و مخاطبان‌تان خواهد داشت؛ پس برای انتخاب عنوان درست و جذاب وقت بگذارید و با استادان‌تان به‌ویژه استاد راهنمای‌تان مشورت کنید.
  • با تحقیقات دقیق و همه‌جانبه حتما مطمئن شوید که موضوع منتخب شما تکراری نیست، زیرا تکراری بودن موضوع پایان‌نامه یا رساله‌تان خط قرمز داوران است و بلافاصله پروپوزال شما را ریجکت خواهند کرد.
  • قبل از نوشتن پروپوزال باید از روال اداری دانشگاه‌تان در این زمینه آگاه شوید و طبق آن پیش بروید، بنابراین ابتدا به واحد آموزش دانشکده‌تان مراجعه کنید و دستورالعمل‌های آن‌ها را بگیرید و به دقت مطالعه کنید.
  • پروپوزال خود را کوتاه و خلاصه، اما بسیار روان، گویا، کامل و دقیق بنویسید.

 

فرآیند تحویل پروپوزال

پس از آن‌که همه مراحل نوشتن پروپوزال رشته فلسفه را با موفقیت به پایان رساندید و استاد راهنمای‌تان آن را تایید کرد، باید پروپوزال‌تان را به واحد آموزش دانشگاه خود تحویل دهید. فراموش نکنید فرم‌هایی را که معمولا برای انجام دادن این پروسه به شما داده می‌شود، پر کنید و امضاهای خواسته‌شده در آن را از استادان و مشاوران بگیرید. بعد از اتمام روال اداری و تحویل همه مدارک و فرم‌ها به واحد آموزش شما باید منتظر اعلام نظر دانشگاه در روزهای آتی بمانید و در صورت تایید آماده انجام پایان‌نامه یا انجام رساله دکتری خود باشید.

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای نوشتن پروپوزال

ما در این مطلب نکات ضروری و اصلی درباره نوشتن پروپوزال رشته فلسفه را به طور کلی توضیح دادیم، اما مسلم است که هر پژوهشگر و دانشجویی در طول پروژه تحقیقاتی‌اش با مسائل خاصی مرتبط با موضوع انتخاب‌شده خود مواجه شود و برای رفع ابهامات و گذر از موانع و چالش‌های گوناگون مسیرش نیاز به راهنمایی و مشاوره تخصصی داشته باشد. هر چند مشاوره با استادان دانشگاه بسیار مغتنم و ارزشمند و البته راهگشاست، اما معمولا دسترسی دائم و در روزها و ساعات مختلف به استادان امکان‌پذیر نیست که دلایلش کاملا واضح و منطقی است؛ بسیاری از استادان دانشگاه درگیر پروژه‌های علمی و پژوهشی مختلف هستند و طبیعی است نمی‌توانند همواره در دسترس و پاسخگو باشند. در این موارد، اغلب دانشجویان و پژوهشگران به دنبال موسسات مشاوره رسمی و مشاوران متخصص هستند.

پیشنهاد طلایی ما مشاوره با استادان موسسه معتبر و رسمی تهران آموز است؛ استادانی حرفه‌ای و بسیار باتجربه که با اطلاعات به‌روز و تخصص بالا آماده همراهی شما تا رسیدن به موفقیت و نتیجه مورد نظرتان هستند. از سال‌ها پیش، موسسه تهران آموز تیم مشاوره‌ای تخصصی و کاربلدی را دور هم جمع کرده که آماده ارائه انواع خدمات جامع به همه دانشجویان و محققان عزیز از تمام رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی در تمام مقاطع دانشگاهی هستند. همچنین موسسه معتبر تهران آموز در تدوین فهرست قیمت‌های خدماتش با توجه به شرایط اقتصادی جامعه بسیار دقیق و منطقی عمل کرده و قیمت‌های منصفانه‌ای برای مشاوره‌ها در نظر گرفته است.

اگر اطلاعات کافی درباره ویژگی‌های موسسات معتبر مشاوره و نحوه انعقاد قرارداد رسمی با این موسسات ندارید، لطفا مطلب زیر را نیز در سایت ما مطالعه کنید و با آگاهی و دقت بیشتر دست به انتخاب بزنید تا در دام شیادان این حوزه گرفتار نشوید:

 

اسکرول به بالا