ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۷

عوامل تاثیرگذار در پذیرش مقاله توسط مجلات معتبر

 پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر داخلی و خارجی یکی از مهمترین کارهایی است که دانشجویان و پژوهشگران باید انجام دهند تا در ادامه مسیر تحصیلی‌شان موفق باشند. اما این امر مستلزم آگاهی و اجرای یکسری اصول و قواعدی استاندارد است و لازم است محققان عزیز عوامل تاثیرگذار در پذیرش مقاله را به‌خوبی بشناسند و نکات کلیدی و موثر برای تسریع روند پذیرش مقاله‌شان را رعایت کنند. بر همین اساس، ما در این مطلب به معرفی و بررسی مهمترین عوامل تاثیرگذار در پذیرش مقاله می‌پردازیم و این عوامل را از جهات مختلف بررسی خواهیم کرد.

 

عوامل تاثیرگذار در پذیرش مقاله

با شناخت عوامل موثر در پذیرش مقاله ISI و اجرای آن موارد به‌راحتی می‌توان از ریجکت مقاله و طولانی شدن این فرآیند جلوگیری کرد. موارد زیر از مهمترین عوامل تاثیرگذار در پذیرش مقاله هستند که شما باید مد نظر قرار دهید:

  1. رعایت اصول استاندارد مقاله‌نویسی از اصلی‌ترین عوامل موثر در پذیرش مقالات است؛ مقاله شما باید از ساختار درستی برخوردار باشد و همه اصول نگارش مقاله ISI در آن لحاظ شده باشد.
  2. نوع مجله از لحاظ میزان اعتبار در اکسپت یا ریجکت مقاله شما تاثیر دارد؛ بدیهی است که احتمال پذیرش مقاله در ژورنال‌هایی که قدیمی و در دنیا بسیار مشهورند و ایندکس‌های معتبر و ایمپکت فاکتور یا ضریب تاثیر بالایی دارند، کمتر است.

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را در همین سایت برای آشنایی بیشتر با انواع مجلات ISI مطالعه کنید:

  1. معمولا هر مجله‌ای دستورالعمل‌هایی خاص برای انتشار مقالاتش تدوین می‌کند که رعایت ضوابط و چارچوب‌های آن مجله، شرط پذیرش مقالات توسط هیات داورانش است. بنابراین پیش از هر کاری متن مقاله‌تان را طبق قواعد مدون ژورنال مورد نظرتان فرمت‌بندی کنید و به گایدلاین آن ژورنال توجه ویژه داشته باشید.
  2. تناسب موضوع مقاله با حوزه فعالیت مجله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر موضوع مقاله شما در حیطه تخصصی ژورنال مورد نظرتان نباشد، در اولین مرحله ارزیابی ریجکت خواهد شد.
  3. موضوع مقاله شما باید ویژگی‌هایی کلیدی داشته باشد تا نظر مثبت هیات داوران مجلات را جلب کند. از مهمترین ویژگی‌ها می‌توان به جدید، به‌روز، پراهمیت و ناب بودن موضوع اشاره کرد. همچنین موضوع مقاله باید کاربردی باشد و به رشد دانش جامعه و پیشرفت علم کمک کند و موضوعی رویایی، عجیب و غریب و غیرمنطقی نباشد. موضوع خوب باید بینش درست و جدیدی از اهداف مقاله در خوانندگانش ایجاد کند و بتواند مسیر تحقیقات بعدی را روشن کند و حتی پیشنهادهای پژوهشی ارائه دهد.
  4. محتوای کامل و کاربردی مقاله و بار علمی بالا در جلب نظر هیات داوران مجلات و به طور کلی، همه خوانندگان مقاله بسیار مهم است. سعی کنید مقاله‌ای جامع و منسجم و بدون کوچک‌ترین نقص در داده‌ها یا داشتن کمترین ابهام بنویسید. مقاله‌تان باید دسته‌بندی‌ها و تحلیل‌های قوی داشته باشد و به کمک آزمون‌های آماری متناسب و استدلال‌های ساختارمند، معتبر و مناسب بر مبنای همه بخش‌های مقاله به پرسش‌های متن پاسخ‌های کافی و روشن بدهد و بر اساس فرضیه‌هایی که داده‌های مقاله آن‌ها را تایید می‌کند، به نتایج درست و منطقی برسد. گفتنی است که ارائه داده‌های کافی و توضیحات قابل فهم و منطقی از ضروریات محتوای دقیق و قابل اعتماد است.
  5. رعایت اصول نگارشی و ادبیات صحیح از مواردی است که ارزشمندی و سطح بالای یک مقاله خوب را بیشتر نمایان می‌کند. همچنین متن مقاله باید ساده و صریح نوشته شود. در نگارش محتوای‌تان از به کار بردن جملات سخت و پیچیده و پرداختن به حواشی پرهیز کنید.
  6. ترجمه درست و روان در انتقال صحیح مفاهیم کمک شایانی می‌کند، به همین دلیل بهتر است در این مورد حساسیت بیشتری به خرج دهید. متن شما باید واضح و قابل درک باشد و از کیفیت زبانی قوی بهره‌مند باشد، بنابراین حتما از مترجمان مجرب و حرفه‌ای کمک بگیرید.
  7. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در پذیرش مقاله ارجاعات مقاله است که داوران به آن توجه خاصی دارند. سعی کنید ارجاعات مقاله‌تان به‌روز و به حد لازم و کافی باشد.
  • مراقب باشید در دام سرقت ادبی نیفتید؛ یعنی هر جمله یا اصطلاحی از مقاله‌ای دیگر در محتوای خود آورده‌اید، حتما منبع یا رفرنس آن را ذکر کنید، در غیر این صورت، این کار شما به معنای سرقت ادبی است و مقاله شما بلافاصله ریجکت خواهد شد. برای چک کردن این موارد احتمالی از مشاوران حرفه‌ای کمک بگیرید. البته نرم‌افزارهایی برای این کار وجود دارند، اما موسسات معتبری مثل موسسه تهران آموز به‌سرعت این مرحله را برای‌تان انجام می‌دهد.
  • داشتن روش‌های تحقیق مبتکرانه تاثیر بسیار مثبتی در داوری مقالات دارند؛ بهتر است در گردآوری داده‌ها خلاقیت به خرج دهید و نیز با ارائه تحلیل‌های متفاوت، جالب و جذاب توجهات را به سوی مقاله‌تان جلب کنید.
  • تعامل خوب و قوی با تحقیقات دیگر در حیطه پژوهشی خود و حتی دیگران موجب غنی‌تر و پربارتر شدن محتوای مقاله‌تان خواهد شد و نکته مهمی در جلب توجه هیات داوران مجلات است.

 

مشاوره حرفه‌ای موسسه تهران آموز برای پذیرش مقاله ISI

مقاله‌نویسی مهارتی است که با آموختن و یادگیریِ بیشتر به دست می‌آید، اما رکن اصلی آموختن مطالعه است، بنابراین، سراغ مقالاتی بروید که پذیرش و منتشر شده‌اند و با دقت آن‌ها را بررسی کنید تا عوامل مهمی را که باید رعایت کنید تا مقاله‌تان راحت‌تر پذیرفته شود، کشف کنید؛ به عبارت دیگر، روش نویسندگان ماهر و موفق را بیاموزید و از تجربیات‌شان بهره ببرید، چراکه یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در پذیرش مقاله، مشاوره با افراد باتجربه در این زمینه است. در این زمینه، خدمات مشاوره‌ای موسسه معتبر و پرسابقه تهران آموز نیز بسیار موثر است. تهران آموز با کمک استادان باتجربه و کاربلد موسسه همواره آماده ارائه خدمات جامع مشاوره‌ای به پژوهشگران و دانشجویان عزیز سراسر کشور است و با بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین هزینه به شما کمک می‌کند در اسرع وقت و با بهترین کیفیت مقالاتی تخصصی و ارزشمند بنویسید و در معتبرترین و معروف‌ترین مجلات ISI به چاپ برسانید.

برای کسب آگاهی بیشتر در این موارد با کارشناسان موسسه تهران آموز تماس بگیرید و از انواع خدمات تخصصی موسسه مطلع شوید.

همچنین توصیه می‌کنیم مطالب زیر را در همین سایت بخوانید و با تسلط بیشتر بر مهارت‌های مقاله‌نویسی در این مسیر گام بردارید:

 

 




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا