ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۶

نوشتن پروپوزال رشته حسابداری

آخرین مرحله برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نوشتن پایان نامه است. تمامی دانشجویان از زمان شروع تحصیلات خود، دغدغه انجام پایان نامه را به بهترین شکل دارند. دانشجویان رشته حسابداری نیز از این قائده مستثنی نیستند. آنها به خوبی به اهمیت انجام صحیح و نگارش پروپوزال حسابداری و پس از آن انجام پایان نامه حسابداری به خوبی واقفند و تمامی تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیرند.

آنچه در این میان اهمیت فراوانی دارد پروپوزالنویسی به شیوه‌ای صحیح است. به خوبی آگاهیم که در انجام هر کاری، مرحله اول کار و درست انجام دادن آن، نقش مهمی در اتمام موفقیت آن دارد. در مورد پایان نامه‌نویسی نیز این موضوع صادق است. ما در اینجا می‌خواهیم به نکات مهم در نوشتن پروپوزال بپردازیم تا راهنمای دانشجویان در نوشتن پروپوزال حسابداری و پس از آن پایان نامه باشد.

بیشتر بخوانید:

بایدها و نبایدها در نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد و دکتری

راهنمای گام به گام پایان نامه نویسی برای دانشجویان

نحوه نوشتن پروپوزال دکتری

اشتباهات رایج دانشجویان در نوشتن پروپوزال

نگارش پروپوزال حسابداری

انتخاب موضوع

در میان دانشجویان کارشناسی ارشد متداول است که از روز نخست دوره تحصیلی به موضوع پایان نامه خود می‌اندیشند و براساس علایق و زمینه کاری مورد علاقه، چندین موضوع را برای تحقیق و پژوهش و همینطور پایان نامه در نظر می‌گیرند. در دوره دکتری، دانشجویان در بسیاری اوقات، همان موضوع پایان نامه ارشد خود را از دیگر جوانب بررسی می‌کنند و به ادامه کار در آن مباحث می‌پردازند تا تحقیقات گذشته خود را کامل کنند.

با تمام این اوصاف خوب است در انتخاب موضوع برای نوشتن پروپوزال ارشد و دکتری حسابداری برخی موارد را مد نظر قرار دهید تا در ادامه کار با مشکل مواجه نشوید. یادتان باشد در انجام پایان نامه ارشد یا رساله دکتری حسابداری انتخاب موضوعی به‌روز و کاربردی حرف اول را میزند. موضوعات قدیمی که دیگر در مباحث روز علمی جایی ندارند نمی‌توانند به موفقیت شما کمک کنند. از طرف دیگر موضوع انتخابی شما باید در حیطه توانایی شما باشد زیرا می‌دانیم موضوع خوب به تنهایی کافی نیست و کیفیت پژوهش تکمیل‌کننده آن است.

بیشتر بخوانید:

انتخاب موضوع پایان نامه حسابداری

نکات مهم در انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و دکتری

تعیین عنوان

وقتی از موضوع و زمینه کاری خود اطمینان حاصل کردید و همه جوانب امر را سنجیدید نوبت به انتخاب عنوان مناسب برای پایان نامه می‌رسد. اکنون شما باید با محدود کردن موضوع انتخابی خود و اضافه کردن جزئیات عنوان مناسبی برای پایان نامه خود برگزینید. برای مثال خوب است روش تحقیقاتی خود را در عنوان اضافه کنید. شاید هم بد نباشد محدوده تحقیقاتی خود و جامعه مورد مطالعه و مواردی از این قبیل را اضافه کنید. به هر حال باید به خاطر داشته باشید که شما نمی‌توانید موضوعی کلی را برای تحقیق انتخاب کنید و باید دقیقا مشخص کنید که پژوهش شما در چه بخش‌هایی است.

نوشتن پروپوزال رشته حسابداری

پس از پشت سر گذاشتن مراحل انتخاب موضوع و عنوان مناسب برای پایان نامه دیگر وقت نگارش پروپوزال حسابداری است. مانند هر کار تحقیقاتی دیگر در ابتدای کار نیاز به نوشتن مقدمه داریم. در مقدمه باید به خوبی و البته به طور خلاصه توضیح دهیم که در پایان نامه خود قصد انجام چه تحقیقاتی درباره چه موضوعی را داریم و هدف‌مان از انتخاب موضوع پایان‌نامه چیست.

پس از نوشتن مقدمه، سراغ طرح مسئله می‌رویم. همانطور که از اسمش پیداست در اینجا باید به سوالاتی که در ذهن خواننده پروپوزال شکل می‌گیرد پاسخ دهیم. باید به طور شفاف بگوییم که چه مسئله‌ای در این زمنیه وجود داشته است که ما در پایان نامه خود قرار است آن را حل کنیم. خلاصه نویسی در تمامی بخش‌ها هنگام نوشتن پروپوزال حسابداری نباید فراموشمان شود.

ابزار و منابع تحقیق

یکی دیگر از بخش‌هایی که خوب است در انجام پروپوزال حسابداری به آن دقت ویژه‌ای داشته باشیم بخش ابزار و منابع تحقیق است. می‌دانیم که در انجام هر تحقیق و پژوهشی، ابزارها و منابع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال در انجام پایان نامه حسابداری احتمالا نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای آماری است. این موارد باید به طور دقیق در پروپوزال ذکر شود. چنانچه هنگام انجام پایان نامه، ابزار دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفت بعدا در پیایان نامه به آن اشاره خواهیم کرد.

در مورد منابع تحقیق نیز به همین صورت است. برخی از منابع از پیش مشخص‌اند و برخی دیگر نیز در آینده و هنگام انجام تحقیقات مشخص خواهند شد. بهتر است منابع اولیه در همین بخش یعنی هنگام نوشتن پروپوزال حسابداری حتما ذکر شود و سایر منابع نیز در پایان نامه نام برده شوند. به هر حال آنچه اهمیت دارد این است که در نهایت نباید هیچ‌کدام از منابع از قلم بیفتد.

بیشتر بخوانید: نحوه نوشتن منابع و مراجع در پایان نامه

فرآیند تحویل پروپوزال حسابداری

مرحله پایانی در انجام پروپوزال حسابداری تحویل پروپوزال و تصویب آن است که آن هم راه و روش مخصوص به خود را دارد. این فرآیند در بسیاری از دانشگاه‌ها روال کاملا شفاف و مشخصی دارد. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم پیش از انجام هر کاری سراغ بخش آموزش دانشگاه، قیمت تحصیلات تکمیلی بروید و فرم‌های مربوطه را دریافت کنید. آنها به خوبی روال را برای شما آموزش خواهند داد.

از طرف دیگر، اغلب روال کلی به این صورت است که شما پس از نوشتن پروپوزال حسابداری باید آن را با استاد راهنمای خود چک کنید و مشکلات آن را حل کنید. پس از تایید استاد راهنما نوبت به ارائه به آموزش دانشگاه است. در این مرحله در صورت موافقت، پروپوزال شما تایید می‌شود و شما باید کار پایان‌نامه خود را شروع کنید.

خدمات موسسه تهران آموز

موسسه تهران آموز (دانشیار آرتا) با سال‌ها تجربه در ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، به انجام خدمات مرتبط برای دانشجویان می‌پردازد. این خدمات شامل تمامی مراحل تحصیلات تکمیلی و پایان نامه و مقاله است. در موسسه تهران آموز تیمی از اساتید برتر دانشگاهی و همینطور فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر به ارائه خدمات به دانشجویان می‌پردازند. کیفیت ارائه خدمات در موسسه کاملا تضمینی است و تمامی دانشجویان از دریافت خدمات آموزشی رضایت کامل دارند.

خدمات ما شامل مشاوره نوشتن و انجام پروپوزال، مشاوره نگارش پایان نامه، خدمات تایپ و ترجمه، مشارکت در نوشتن مقاله ISI، نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI، تبدیل پایان نامه به مقاله و بسیاری موارد دیگر آموزشی است. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در مورد خدمات مورد نیاز خود دارید میتوانید از مشاوره رایگان موسسه استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است که مشخصات خود را در فرم بالای صفحه پر کنید تا همکاران ما در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند. در غیر این صورت می‌توانید در ساعات کاری با شماره تماس‌های موسسه تماس بگیرید و سوال خود را مطرح کنید.

اسکرول به بالا