ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۱

روش‌های بهتر دیده شدن مقاله آنلاین

نگارش مقاله و چاپ آن در مجلات ISI فعالیت علمی بسیار ارزشمندی است، اما زمانی این امر از تاثیرگذاری مناسب بر جامعه برخوردار خواهد شد که مقاله در بستر وب قابل دسترسی باشد. در عصر کنونی و دنیای دیجیتال که اینترنت در تمام جنبه‌های زندگی بشر رسوخ کرده، باید از این مسیر موثر در راستای رسیدن به اهداف خود بهره برد. بر همین مبنا، انتشار مقالات باید همزمان هم به صورت فیزیکی و هم آنلاین صورت گیرد تا بهتر دیده شود. به همین ترتیب، شما باید روش‌های بهتر دیده شدن مقاله آنلاین را بدانید تا از این قابلیت بیشترین بهره‌برداری را داشته باشید.

ما در این مطلب به بررسی روش های بهتر دیده شدن مقاله آنلاین می‌پردازیم و توصیه می‌کنیم سایر مطالب مرتبط با نوشتن و چاپ مقاله ISI را در همین سایت مطالعه کنید؛ برای نمونه خوب است به مطالب زیر نگاهی بیندازید:

 

راههایی برای بهتر دیده شدن مقاله آنلاین

امروزه برای بهتر دیده شدن هر محتوایی روش‌های مشخصی بر اساس الگوریتم بستر اینترنتی مورد نظرتان وجود دارد. یکی از رایج‌ترین روش‌های دیده شدن محتواها در بستر وب سئو کردن آن است. سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جستجو تاثیر بسزایی در افزایش بازدید مقاله‌تان در گوگل دارد که به همین ترتیب، موجب افزایش استنادات به مقاله شما خواهد شد و همان‌طور که می‌دانید، افزایش استنادات به مقاله شما بر اعتبار و ارزش مقاله شما خواهد افزود. از مهمترین روش‌های بهتر دیده شدن مقاله آنلاین که محققان باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشند، می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کلمات کلیدی

مهمترین ابزار در بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو، کلمات کلیدی هستند، زیرا این کلمات به یافتن اطلاعات مد نظرمان در وب منجر می‌شوند و بدین ترتیب، شانس دیده شدن مقالات را افزایش می‌دهند. پس شما باید فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مقاله‌تان را، که در جذب خوانندگان موثرتر عمل می‌کنند، تهیه کنید و چند بار از آن‌ها در متن اصلی مقاله و یکی دو بار در چکیده و در عنوان استفاده کنید. همچنین بهتر است در پاراگراف اول مقاله که در موتورهای جستجو به عنوان فراداده نمایش داده می‌شود، از کلمات کلیدی‌تان حتما استفاده کنید. یادتان باشد از به کار بردن عبارات مخفف، اصطلاحات خیلی جدید و کلمات عامیانه در توضیح مفاهیم مقاله خود پرهیز کنید.

  • نمایهسازی هدفمند در موتورهای جستجو

منتشر کردن مقاله در ژورنال‌هایی که در موتورهای جستجوگر نمایه شده باشند، یکی از راه‌های ساده برای افزایش شانس دیده شدن مقاله شماست؛ سعی کنید در موتورهای جستجوگر عمومی و علمی آنلاین برای نمایه‌سازی هدفمند راهکاری مناسب بیابید و نمایه‌هایی بسازید که اطلاعات بیشتری درباره مقاله شما را در بر بگیرند، چون این روش در افزایش بازدید از مقاله‌تان بسیار موثر است. بزرگ‌ترین موتورهای جستجوی عمومی که اغلب مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرند، Google و Bing هستند، اما موتورهای جستجوی علمی که بیشتر مورد توجه افراد متخصص و پژوهشگران است، عبارت‌اند از: Google Scholar، Scopus، Academic Search، Web of Science، DOAJ، Ulrichsweb و… موتورهای جستجوی علمی کنترل‌های کیفی خاصی بر نمایه‌ها دارند و وبسایت‌های نمایه‌شده را با دقت بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند آن‌ها از منابع دانشگاهی و معتبر باشند.

  • داشتن ساختار اطلاعاتی درست

هر مقاله قوی باید ساختاری منسجم و استاندارد داشته باشد. این امر علاوه بر ارتقای کیفیت مقاله به بهتر دیده شدن آن کمک شایانی می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، ساختار کلی مقاله استاندارد از بخش‌های عنوان، چکیده، مقدمه، روش تحقیق، نتایج و بحث، نتیجه‌گیری و منابع تشکیل می‌شود. عنوان مقاله شما مهمترین عامل جذب خوانندگان است، بنابراین حتما عنوانی مناسب که حاوی داده‌های مرتبط و کلی باشد برایش انتخاب کنید و در آن از کلمات کلیدی هم استفاده کنید. اولین قسمت از مقاله شما که مطالعه می‌شود، چکیده است و حتما نکات مهمی را شامل می‌شود، به همین دلیل لازم است در نگارش آن از کلمات کلیدی استفاده کنید تا شانس دیده شدن مقاله‌تان چند برابر شود. در سایر بخش‌های مقاله نیز کلمات کلیدی را پخش کنید و به دیده شدن مقاله خود کمک کنید.

  • لینک دادن درست

یکی دیگر از روش‌های بهتر دیده شدن مقاله آنلاین بهره بردن از قابلیت لینک‌دهی است. لینک دادن برخی از عبارات و مفاهیم به اطلاعات و آثار منتشرشده معتبر به بازدید بیشتر مقاله شما کمک می‌کند. پیوند داده‌های مرتبط و محتواهای مختلف در جستجوهای اینترنتی بازدهی خوبی دارد و مخاطبان را به یافتن مسیر درست و نتیجه مد نظرشان هدایت می‌کند.

  • انتشار مقاله در سوشال مدیا

در عصر حاضر سوشال مدیا یکی از مهمترین بسترهای دیده شدن است، به همین دلیل شما باید مقاله‌تان را پس از انتشار، در رسانه‌های اجتماعی بزرگ نیز منتشر کنید؛ یعنی شما باید لینک مقاله‌تان را در پروفایل‌های‌تان در شبکه‌های مختلف اجتماعی قرار دهید؛ در فیسبوک، لینکدین، ایکس (توئیتر سابق)، گوگل پلاس، ریسرچ گیت، یوتیوب و… همچنین لینک مقاله‌تان را در وبسایت دانشگاه  یا موسسه محل تحصیل خود هم آپلود کنید.

  • ایمیل زدن به مخاطبان هدف

شما می‌توانید به مخاطبان مد نظرتان ایمیل ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید مقاله شما را در وبگاه‌های علمی مورد نظرتان بخوانند. فراموش نکنید که در انتهای ایمیل‌تان لینک دسترسی به مقاله خود را قرار دهید تا آن‌ها راحت‌تر به مقاله شما دست یابند.

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای نوشتن و انتشار مقاله ISI

شما به طور حتم هر روش و ترفندی برای بهتر دیده شدن مقاله خود می‌دانید، به کار خواهید بست، اما در تکمیل این فرآیند بد نیست با افراد باتجربه نیز مشورت کنید. گاهی یک نکته می‌تواند در رسیدن به هدف‌تان بسیار تاثیرگذار باشد. مشاوران موسسه تهران آموز نیز در این مسیر آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما هستند. موسسه معتبر و رسمی تهران آموز با جمعی متخصص و خبره‌ای از استادان همکاری دارد که به طور مستمر در حال ارائه خدمات جامع مشاوره به محققان و دانشجویان عزیز برای انجام امور پژوهشی‌شان با بهترین کیفیت هستند. چنانچه مایل بودید، در اسرع وقت با کارشناسان موسسه ما تماس بگیرید تا آن‌ها شما را به استادان حرفه‌ای موسسه مرتبط کنند و شما را در جریان اطلاعات به‌روز و جامع حوزه پژوهشی‌تان قرار دهند.

گفتنی است موسسه معتبر تهران آموز سال‌هاست در امور علمی زیر فعالیت موثر و موفق داشته است:

مشاوره انجام رساله دکتری، نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد، نوشتن پروپوزال باکیفیت، استخراج مقاله از پایان نامه، انتخاب موضوع جدید برای انجام پایان نامه، نوشتن مقاله ISI، چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر دنیا، ترجمه متون علمی، ویرایش متون در سطوح مختلف، نوشتن رزومه تحصیلی قوی و…

توصیه آخر ما این است در انتخاب موسسه مشاوره دقت کنید تا مجبور به دوباره‌کاری نشوید و در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید. ما در همین سایت مطلبی برای راهنمایی شما در شناخت بهتر موسسات مشاوره معتبر منتشر کرده‌ایم که خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ مطلبی با عنوان زیر:

اسکرول به بالا