ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۱

نوشتن پروپوزال بهداشت عمومی

تقریبا با اطمینان زیادی می‌توان گفت که اولین چالش پیش روی دانشجویان کارشناسی ارشد رشته بهداشت عمومی، نوشتن پروپوزال است. تصور کنید دانشجویانی که در مقطع کارشناسی، مباحث اغلب تئوری را از روی کتاب‌های معتبر رشته خود مطالعه کرده‌اند و آزمون داده‌اند. حالا این دانشجویان باید قدم در راه اولین تحقیق و پژوهش مستقل خود بگذارند و پس از حدود یک سال مطالعه دروس رشته خود، کم کم نوشتن پایان نامه را آغاز کنند. در این راه، نوشتن پروپوزال بهداشت عمومی اولین کار سخت و دشوار برای دانشجویان است. آنها باید چگونگی نوشتن تحقیق را در پروپوزال‌نویسی بیاموزند زیرا قرار است چکیده‌ای از آنچه قرار است در پایان نامه خود انجام دهند اینجا نوشته شود. ما در اینجا با راهنمایی دانشجویان رشته بهداشت، تلاش می‌کنیم تا مراحل نوشتن پروپوزال رشته بهداشت عمومی را قدم به قدم ذکر کنیم و راهنمای آنها در این مسیر باشیم.

 

انتخاب موضوع

برای شروع به نوشتن پایان‌نامه ارشد یا رساله دکتری، اول باید سراغ پروپوزال رفت و در اینجا اولین گام انتخاب موضوع تحقیق است. انتخاب موضوع نقش اساسی در مراحل بعدی انجام کار دارد. موضوع تحقیق تعیین می‌کند که آیا تحقیقی تئوریک خواهیم داشت یا اباید سراغ تنجام کارهای عملی برای تحقیق برویم. علاوه بر این، پیچیدگی پژوهش و زمان مورد نیاز نیز به موضوع انتخابی ما برای پایان نامه وابسته است. برای شروع، لیستی از موضوعات مورد علاقه خود را لیست می‌کنیم و با بررسی آنها، و اطلاع یافتن از چند و چون نحوه انجام پژوهش در هر موضوع، یکی از آن موضوعات را برمی‌گزینیم. در انتخاب موضوع پایان‌نامه بهداشت عمومی، باید به چند نکته توجه کنیم:

  • موضوع انتخابی باید به‌روز و جدید باشد، زیرا تحقیقاتی پیرامون موضوعات قدیمی و همچنین با روش‌های سنتی معمولاً به پیشرفت چشمگیری در تحقیق منجر نمی‌شوند.
  • موضوع انتخابی برای پایان‌نامه باید کاربردی باشد و از جذابیت خوبی در مباحث تحقیقاتی برخوردار باشد. به یاد داشته باشید موضوعات در زمینه‌های تحقیقاتی اشباع شده، جذابیتی برای اساتید و دانشگاهیان ندارند و در جوامع علمی و ادبی توجه چندانی جلب نخواهند کرد. در نتیجه انتخاب چنین موضوعاتی احتمالا راه را برای تکمیا تحقیقات در مقاطع بالاتر سخت خواهد کرد.
  • سطح دشواری موضوع انتخابی باید متناسب با انجام پژوهش تک نفره باشد. موضوعات پیچیده و زمان‌بر نه تنها باعث فرسایش می‌شوند، بلکه به دلیل طولانی شدن روند تحقیق، ممکن است به افت کیفیت نتایج هم بینجامد. همچنین در صورت پیچیده شدن و طولانی شدن تحقیقات ممکن است راه‌حل‌های جدیدتر و سریعتری توسط محققان دیگر ارائه شود.

 

تعیین عنوان دقیق برای تحقیق

زمانی که دانشجویان پس از بررسی همه جوانب بالاخره موضوع مورد علاقه خود برای نوشتن پروپوزال بهداشت عمومی را انتخاب می‌کنند بخش بزرگی از اولین قدم را برداشته اند. اما اکنون نوبت به تعیین عنوان دقیق برای پایان نامه می‌رسد. همه تحقیقاتی که در راستای پایان نامه انجام میشود باید محدودیت هایی داشته باشد. موضوعات کلی هرگز تاییده استاد راهنما و دانشگاه را دریافت نمی‌کنند. پس از انتخاب موضوع دانشجو باید مواردی از جمله روش انجام کار، محدوده داده‌ها و نمونه‌های تحقیق و … را به موضوع انتخابی اضافه کند.با اینکار، دانشجو مشخص میکند که به طور دقیق چه کارهایی در پایان نامه قرار است انجام شود.

 

نوشتن پروپوزال بهداشت عمومی

پس از انتخاب موضوع و تعیین عنوان پایان نامه، اکنون باید نوشتن بخش‌های مختلف پروپوزال آغاز شود. نوشتن پروپوزال نیز فرمت مشخصی دارد که باید از دانشکده دریافت شود. برای آگاهی از فرمت دقیق، دانشجویان باید حتما به سایت دانشکده مراجعه کنند. به طور کلی میتوان گفت که هر پروپوزالی با مقدمه شروع می شود. در مقدمه دانشجو به طور خلاصه اشاره‌ای به موضوع انتخابی می‌کند و کمی به جزئیات آن می‌پردازد.

پس از نوشتن مقدمه، نوبت به طرح مسئله می‌رسد. در این بخش دانشجو باید به موضوع امتخابی خود و دلایل انتخاب این موضوع بپردازد. این دلایل باید برای اساتید و دانشگاهیان قانع کننده باشد. بنابراین ذکر آنچه که دانشجو را به انتخاب این موضوع تشویق کرده است ضروری است. هر چه توضیحات کاملتر باشد احتمال رد پروپوزال کمتر خواهد شد. البته فراموش نکنید که پروپوزال باید بسیار خلاصه نوشته شود. در این بخش نیز نباید توضیحات طولانی و خسته‌کننده شود.

در ادامه نوشتن پروپوزال به روش انجام تحقیق می‌رسیم. اشاره به روش انتخابی انجام تحقیق و همینطور دلایل انتخاب این روش در این بخش باید صورت گیرد. پس از این بخش نیز باید منابع و ابزارهای انجام تحقیق ذکر شود. اگر از داده‌های خاصی در پژوهش خود استفاده می‌کنید می‌توانید در اینجا به آن اشاره کنید.

نوشتن پروپوزال به گونه‌ای کامل اما خلاصه، از اشراف شما به موضوع انتخابی، و همینطور تحقیقات ابتدایی کافی نشان دارد.

 

فرآیند تحویل پروپوزال

هر دانشگاهی مراحل مشخصی برای تحویل پروپوزال دارد. در بیشتر موارد ابتدا باید موضوع انتخابی و عنوان پایان نامه، به تایید استاد راهنما برسد. پس از تایید استاد راهنما، پروپوزال نوشته می‌شود و سپس پروپوزال را باید به برای مطالعه و بررسی در اختیار استاد راهنما قرار داد تا ایرادات احتمالی را به دانشجو متذکر شود. در نهایت نسخه تایید شده توسط استاد راهنما، باید به تایید مدیر گروه رشته بهداشت عمومی برسد. مرحله آخر نیز تحویل پروپوزال تایید شده به آموزش دانشکده است.

 

نکات مهم

در انتخاب موضوع با دقت عمل کنید. عنوان انتخابی پایان نامه در بیشتر موارد امکان تغییر ندارد و یا نیاز به زمان و انرژی زیادی برای این کار است، که اصلا منطقی نیست.

قبل از شروع کردن به نوشتن متن پروپوزال حتما با استاد راهنمای خود مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که او با موضوع و عنوان انتخابی شما برای انجام پایان نامه موافق است.

خوب است سراغ دانشجویان هم‌رشته خود بروید، آنهایی که قبل از شما پروپوزال خود را نوشته‌اند و در راه انجام پایان نامه خود هستند. آنها به خوبی می‌توانند هم در انتخاب موضوع و هم در نوشتن پروپوزال بهداشت عمومی راهنمای شما باشند.

کمک گرفتن از موسسات معتبر در زمینه مشاوره انجام پایان نامه نیز میتواند گزینه خوبی برای دانشجویان باشد. این موسسات معمولا اطلاعات خوبی از موضوعات پرطرفدار روز دارند و می توانند به دانشجویان در این راه، راهنمایی دهند.

 

خدمات موسسه تهران آموز

موسسه تهران آموز (دانشیار آرتا) با ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی، به دانشجویان مقاطع تکمیلی کمک می‌کند تا در مسیر سخت و پر پیچ و خم انجام پایان نامه و مقاله، موفق باشند. تهران آموز با سال‌ها تجربه در ارائه خدمات آموزشی، از کادری مجرب از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک می‌گیرد تا تسهیلگر امور پژوهشی دانشجویان در ایران باشد. ما در تهران‌آموز در تمامی مراحل انجام تحقیقات دانشجویی در کنار دانشجویان خواهیم بود تا نتایج پژوهش آنها در کوتاهترین زمان و با بالاترین کیفیت منتشر شود و به موفقیت‌های بعدی آنها بینجامد.

خدمات موسسه تهران آموز شامل طیف گسترده‌ای از خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و پژوهشی است. مشاوره انتخاب موضوع و پس از آن نوشتن پروپوزال، مشاوره نوشتن و انجام پایان نامه ارشد و همچنین مشاوره نوشتن رساله دکتری از جمله خدمات اصلی موسسه به دانشجویان است. استخراج مقاله از پایان نامه، که یکی از نیازمندی‌های دانشجویان پس از اتمام پایان نامه است، با همکاری و مشاوره اساتید خبره تهران آموز انجام می‌شود. خدمات مرتبط با نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI نیز از دیگر خدمات قابل ارائه با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در این موسسه است. در کنار این موارد، خدمات تکمیلی، همچون ترجمه مقاله، چاپ کتاب و سایر خدمات نیز در صورت درخواست به دانشجویان ارائه خواهد شد.

در موسسه تهران آموز، ابتدا خدمات آموزشی برای دانشجویان نیازسنجی می‌شود و سپس با توافق دو طرف، خدمات مشخصی برای دانشجویان در نظر گرفته خواهد شد. مشاوره و نیازسنجی خدمات برای دانشجویان رایگان است. در صورتی که مایل به دریافت مشاوره رایگان هستید میتوانید با شماره تماس های موسه در روزهای کاری و ساعت های مشخص شده تماس بگیرید. در غیر این صورت مشخصات خود را در فرم بالای صفحه بنویسید تا همکاران ما در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.

اسکرول به بالا