ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

جمعه ۱۴۰۰/۰۵/۰۱

آیا نوشتن مقاله ISI برای گرفتن بورس تحصیلی الزامی است؟
نوشتن مقاله ISI برای گرفتن بورس تحصیلی

مهاجرت تحصیلی و اخذ بورسیه دانشگاه‌های خارجی یکی از موضوعات مورد توجه جامعه علمی کشور و البته یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت و زندگی در کشورهای خارجی است. شما هم اگر قصد مهاجرت و گرفتن بورس تحصیلی دارید، مخاطب اصلی این مطلب‌ مایید. ما در این مطلب درباره نوشتن مقاله ISI برای گرفتن بورس تحصیلی و میزان اهمیت و الزام آن توضیح خواهیم داد، اما پیش از هر چیز، انواع بورس و شرایط عمومی لازم برای گرفتن بورس تحصیلی را با هم مرور می‌کنیم.

 

انواع بورس تحصیلی

بورس تحصیلی فرصتی است برای اقشار مختلف دانشجویان که معمولا از طرف نهادهای دولتی و خصوصی به دانشجویان اعطا می‌شود و انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

  • بورس Full Fund: برخی از دانشگاه‌ها به دانشجویان به طور کامل بورس تحصیلی می‌دهند و تمام هزینه‌های دانشجو را برای استفاده از امکانات رفاهی و زندگی در کشور مقصد می‌پردازند که این نوع بورس را Full Fund می‌نامند؛ این نوع بورسیه تحصیلی برای کشف استعدادها و کمک به رشد علمی افراد مستعد است که توسط دانشگاه‌های بین‌المللی بزرگ و مشهور جهان ارائه می‌شود. همچنین اغلب این دانشگاه‌ها امکان ادامه پروژه‌های تحقیقاتی و علمی را پس از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند.
  • بورس Parital Fun: برخی از دانشگاه‌ها فقط بخشی از هزینه‌های تحصیل (معمولا 50 درصد) را بر عهده می‌گیرند و مابقی را دانشجو باید پرداخت کند. به این نوع بورس  Parital Fundمی‌گویند.
  • برخی از دانشگاه‌ها کمک هزینه تحصیلی را در قبال انجام دادن فعالیتی به دانشجو می‌دهند؛ یعنی کنار تحصیل شرط انجام دادن فعالیتی جانبی را برای دانشجو می‌گذارند که اگر دانشجو آن فعالیت را انجام ندهد، هزینه‌ای به او پرداخت نخواهد شد یا مثلا شرط نمره درسی و جایزه می‌گذارند. از جمله فعالیت‌هایی که دانشگاه‌ها برای دانشجویان در نظر می‌گیرند عبارت‌اند از: دستیار تدریس یا TA، دستیار پژوهش یا RA، کارآموزی (Internship)، بورسیه‌های تشویقی، Scholarship و…

نوشتن مقاله ISI برای گرفتن بورس تحصیلی

شرایط لازم برای اخذ بورس تحصیلی

برای گرفتن بورس تحصیلی داشتن برخی شرایط عمومی لازم است و در گزینش افراد از سوی دانشگاه‌ها بسیار تاثیرگذار است که عبارت‌اند از:

  • داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های معتبر دولتی
  • داشتن معدل خوب تحصیلی (بالای 17)
  • داشتن مدرک زبان معتبر با نمره خوب (نمره بالای 7 آیلتس یا نمره بالای 100 تافل)
  • داشتن مقاله ISI یا طرح‌های پژوهشی (حداقل دو مقاله)
  • ثبت اختراع یا طرح صنعتی
  • داشتن توصیه‌نامه
  • ارتباط برقرار کردن و تعامل با یک یا چند استاد و مکاتبه با آن‌ها
  • شرکت در دوره‌ها، همایش‌ها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی که نشان‌دهنده علاقه داوطلب به رشته درخواستی اوست.
  • سن داوطلب که هر چه سن داوطلب کمتر باشد، بهتر است، اما معمولا برای مقطع کارشناسی ارشد 24 سال و برای دوره دکتری 30 سال مناسب‌تر است.

 

لزوم نوشتن مقاله ISI برای گرفتن بورس تحصیلی

همان‌طور که می‌دانید داشتن مقاله ISI از عوامل بسیار موثر در موفقیت داوطلبان برای گرفتن بورس تحصیلی است. البته بدون داشتن مقاله ISI هم این امکان وجود دارد، اما بسیار سخت است، چراکه در آن صورت داوطلب باید سایر فاکتورها و شرایط لازم را در حد عالی داشته باشید؛ مثلا معدل مدرک کارشناسی یا  کارشناسی ارشدش عالی باشد. بدیهی است که ما قادر به افزایش معدل خود نیستیم، اما می‌توانیم با افزایش اعتبار رزومه تحصیلی و علمی‌مان شانس خود را برای گرفتن بورس تحصیلی افزایش دهیم، زیرا نوشتن مقاله ISI برای گرفتن بورس تحصیلی یکی از روش‌هایی است که تاثیر به‌سزایی در پذیرش تحصیلی داوطلبان دارد. مقالات ISI از ارزش و اعتبار بالایی برخوردارند و نمایانگر سطح علمی بالای نویسنده آن هستند، زیرا ژورنال‌های ISI استانداردها و معیارهای بسیار سختی برای پذیرش و چاپ مقالات در مجلات‌شان دارند و هیات داوران این نوع مجلات به هیچ وجه از ملاک‌های قبول یک مقاله کوتاه نمی‌آیند و هیچ گونه محتوای ناقص یا ضعیف را نمی‌پذیرند.

فقط در این روش یک نکته مهم را فراموش نکنید؛ اعتبار مجلاتی که برای چاپ مقاله‌تان در نظر می‌گیرید، در میزان اعتبار مقاله شما تاثیرگذار است، پس مجلاتی با کیفیت و اعتبار جهانی را انتخاب کنید؛ ژورنال‌هایی که ضریب تاثیر (Impact Factor) بالاتری دارند و باعث می‌شوند تعداد ارجاعات به مقاله شما بیشتر شود و مقاله شما در جامعه علمی جهانی بیشتر دیده شود. البته موضوع مقاله شما خیلی مهم است و باید سعی کنید موضوعی نو، جذاب و کاربردی پیدا کنید و با رعایت اصول نگارش حرفه‌ای و استاندارد، و به کار بردن خلاقیت‌تان مقاله‌ای قوی، جامع، معتبر، مستند و صحیح بنویسید تا دستاوردهای آن قابل بررسی و مطرح شدن باشد و بیشتر جلب نظر کند.

گفتنی است هر چه تعداد مقالات ISI شما بیشتر باشد و رزومه پژوهشی قوی‌تری به دانشگاه مورد نظرتان ارائه دهید، شانس شما در گرفتن بورس تحصیلی افزایش خواهد یافت و استادان بیشتری مایل به پذیرش سرپرستی پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری شما خواهند بود، بنابراین سعی کنید مقالات بیشتر و باکیفیت‌تری بنویسید. این نکته را به یاد داشته باشید که رقبای شما حتما در این زمینه تلاش می‌کنند تا احتمال قبولی خود را بالا ببرند.

اگر می‌خواهید با روشی ارزان‌تر و راحت‌تر مقاله ISI منتشر کنید و شانس خود را برای اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر جهانی افزایش دهید، می‌توانید مطالب زیر را نیز در همین سایت مطالعه کنید:

 

مشاوره تهران آموز برای نوشتن مقاله ISI برای گرفتن بورس تحصیلی

موسسه مشاوره تهران آموز با سال‌ها تجربه ارزشمند و ضمن همکاری با بسیاری از استادان و متخصصان حرفه‌ای در امر مهاجرت تحصیلی آماده ارائه هر نوع مشاوره تخصصی از جمله نوشتن مقاله ISI  به دانشجویان عزیز است. شما با تماس گرفتن با کارشناسان موسسه تهران آموز می‌توانید با تمام خدمات مشاوره‎ای ما آشنا شوید و با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن از راهنمایی مشاوران کاربلد و خبره موسسه بهره‌مند شوید. نوشتن مقاله ISI برای گرفتن بورس تحصیلی فقط یکی از صدها خدمت قابل ارائه موسسه معتبر و خوشنام تهران آموز است که شما را در رسیدن به اهداف‌تان یاری می‌کند.

اسکرول به بالا