ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۳

نوشتن مقدمه مقاله ISI – بایدها و نبایدها

نوشتن مقدمه یکی از مهمترین مراحل نگارش مقاله ISI است که اصول و قواعد مشخصی دارد و دانشجویان و پژوهشگران باید با رعایت همه این اصول و قوانین مقدمه‌ای جذاب و نهایتا مقاله‌ای استاندارد و باکیفیت بنویسند. مقدمه گویا و زیبا در جذب خوانندگان و ترغیب آن‌ها به مطالعه کامل مقاله بسیار موثر است، بنابراین باید برای این بخش زمان بیشتری اختصاص دهید. البته نوشتن مقدمه مقاله ISI بایدها و نبایدهایی نیز دارد که در این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

ساختار مقاله ISI

پیش از این‌که به مبحث روش نوشتن مقدمه مقاله ISI و بایدها و نبایدهای آن بپردازیم، بد نیست بدانید ساختار کلی مقاله ISI از قسمت‌های زیر تشکیل می‌شود:

  • عنوان مقاله
  • چکیده
  • مقدمه
  • روش تحقیق
  • نتایج
  • پیشنهادها
  • منابع

بدیهی است شیوه نگارش بخش‌های مختلف مقاله نیز اصول و نکات متفاوتی دارد که ما در مطالب مختلف در همین سایت درباره‌شان توضیح داده‌ایم و از شما دعوت می‌کنیم آن‌ها را مطالعه کنید؛ برای مثال مطالب زیر حاوی اطلاعات بسیار مفیدی برای نوشتن مقاله ISI است:

نوشتن مقدمه مقاله ISI - بایدها و نبایدها

ساختار مقدمه مقاله ISI

در نگارش مقدمه مقاله ISI این نکته را از یاد نبرید که مقدمه نیز فصلی مهم با بخش‌های معینی است که باید در آن به مباحثی همچون بررسی کلیت پروژه، مفاهیم، انواع تعاریف، فرمول‌ها، فرضیه‌ها و مبانی نظری پیرامون موضوع مقاله پرداخته شود و سپس درباره ضرورت پژوهش، اهداف، استراتژی‌ها و پرسش‌های اصلی تحقیق و کاستی‌های پژوهش‌های گذشته شرح داده و نیز به طور کلی، درباره کاربردهایش در جامعه اشاره شود. در واقع، در بخش‌بندی مقدمه باید به ارائه اطلاعات زمینه‌ای در مورد موضوع پژوهش، طرح تحقیق و متغیرها پرداخت، چراکه مقدمه مقاله شما ماهیت اصلی، ضرورت تحقیق و همچنین اهداف پژوهش‌تان را مشخص می‌کند.

به طور کلی، مقدمه را به بخش‌های زیر تقسیم می‌کنند:

  • پیشینه‌ای مختصر از مطالعات برای شرح حوزه کلی پژوهش
  • بیان مسئله برای توضیح مشکل یا مسئله اصلی تحقیق
  • سوالات تحقیق که شما در صدد یافتن پاسخ آن‌ها هستید.
  • اهمیت مطالعات و کاربردشان و ارزش یافته‌های شما

 

بایدها و نبایدها در نوشتن مقدمه مقاله ISI

درباره نوشتن مقدمه مقاله ISI و بایدها و نبایدهای آن نکات متعددی وجود دارد، اما ما در این قسمت مهمترین آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • حجم مقدمه متغیر است و میزان مطالب مقدمه به عوامل مختلفی مانند موضوع یا حجم کلی مقاله بستگی دارد، اما بهتر است مقدمه‌ای کوتاه بنویسید تا خوانندگان‌تان را خسته نکنید.
  • برای نوشتن مقدمه مقاله ISI زمان بیشتری صرف کنید و حساس‌تر باشید، چون نخستین بخشی است که افراد آن را مطالعه خواهند کرد و در جلب توجه خوانندگان‌تان بسیار تاثیرگذار است.
  • در نوشتن مقاله ISI باید به شیوه‌ای رسا، شفاف و کاملا واضح مباحث را بیان و سعی کنید بیشتر از جملات کوتاه و گویا استفاده کنید.
  • در توضیح مباحث مختلف سعی کنید از بحث‌های کلی به سمت موارد جزئی بروید و منطقی و به ترتیب مسائل را تخصصی کنید.
  • در مقدمه نباید از کلمات به شکلی اغراق‌آمیز و بیش از حد لازم یا غیرمرتبط استفاده کنید؛ برای مثال، از آوردن کلماتی مانند اولین بار، نخستین، بدیع یا تکان‌دهنده خودداری کنید.
  • نوشتن مقدمه مقاله خود را به پس از اتمام نگارش سایر بخش‌ها موکول کنید تا بر قسمت‌های مختلف مقاله اشراف کامل داشته باشید و پس از بررسی دقیق و کامل موضوع مقاله‌تان بتوانید مقدمه‌ای جامع‌تر و بهتر بنویسید.
  • در بیان موضوعات مختلف به همه جوانب و ابعاد دقت کنید و از هیچ مسئله مهمی گذرا و سطحی عبور نکنید.
  • سیر مطالب مقاله خود را منطقی بچینید تا انسجام محتوای شما حفظ شود. در این چینش به پیوستگی جملات و مفاهیم واژگان دقت کنید.
  • تمام مطالب شما باید مستند و معتبر باشند، به همین دلیل از بیان مطالب پراکنده بدون سند و مدرک علمی بپرهیزید.
  • از توضیح جزئیات غیرضروری خودداری کنید و مطالب غیرمرتبط با موضوع اصلی مقاله و پژوهش‌تان را حذف کنید.

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای نگارش مقاله ISI

همان‌طور که در بندهای بالا خواندید، ما در این مطلب نکات کلی و عمومی درباره نوشتن مقدمه مقاله ISI و بایدها و نبایدهای آن را توضیح دادیم، اما هر مقاله ویژگی‌ها و مسائل خودش را دارد و مستلزم رعایت نکاتی است که ممکن است کاملا جدید و خاص باشد. در چنین مواقعی استفاده از تجارب استادان و کارشناسان متخصص بسیار کارگشاست، به همین دلیل ما در موسسه تهران آموز تیمی متخصص و حرفه‌ای از برترین استادان دانشگاه و افراد متخصص گرد هم آورده‌ایم که همواره با به‌روزرسانی اطلاعات و قوانین در زمینه امور پژوهشی و نشر آثار علمی آماده ارائه مشاوره ویژه و تخصصی به شما عزیزان هستند و تا رسیدن به نتیجه عالی و مورد نظرتان شما را به طور مستمر و دائمی همراهی خواهند کرد.

گفتنی است موسسه معتبر تهران آموز با سابقه موفق سال‌ها فعالیت در عرصه مشاوره تخصصی به محققان و دانشجویان همه رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی به مراجعان عزیز اطمینان می‌دهد خدمات باکیفیت و جامعی ارائه خواهد داد و علاوه بر ارتقای کیفیت آثار به سرعت عمل دانشجویان کمک شایانی خواهد کرد.

همچنین خدمات جامع و متنوع موسسه رسمی و بنام تهران آموز در مقایسه با سایر موسسات از قیمت‌های منصفانه و مناسبی برخوردار است و مدیریت موسسه تهران آموز با در نظر گرفتن شرایط دانشجویان و پژوهشگران عزیز و نیز وضعیت اقتصادی جامعه در اخذ هزینه خدمات با مراجعان عزیز همراهی و مساعدت لازم را خواهد داشت.

یادآوری می‌کنیم ما برای کمک به افزایش اطلاعات و آگاهی در زمینه امور پژوهشی و چاپ آثار علمی در همین سایت مطالب متنوع و مفیدی منتشر کرده‌ایم که خواندن آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ مانند:

 

اما توصیه می‌کنیم مطلب زیر را حتما پیش از انتخاب موسسه مشاوره با دقت و حوصله تا انتها مطالعه کنید تا گرفتار کلاهبرداران این حوزه و افراد فرصت‌طلب و سودجو نشوید:

 

اسکرول به بالا