ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۶

نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی معدن

رشته مهندسی معدن از جمله رشته‌های دانشگاهی است که با قرار گرفتن در زیرمجموعه رشته‌های مهندسی، دانشجویان علاقه‌مند بسیاری دارد. شاید ابتدا نام و عنوان این رشته باشد که دانشجویان را در مقطع کارشناسی به آن جذب کند اما قطعا در ادامه راه، این جذابیت‌های رشته مهندسی معدن است که دانشجویان را به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ترغیب می‌کند. اینجا همان جایی است که دانشجویان باید با رزومه علمی قوی ادامه تحصیل دهند. همانطور که می‌دانیم یکی از راه‌های قوی کردن رزومه تحصیلی، نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی معدن است.

البته فراموش نکنیم که اهمیت مقاله اغلب برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری بیش از پیش نمایان می‌شود و دانشجویان برای مقطع کارشناسی ارشد، اجباری به داشتن مقاله ندارند. به هر حال دانشجو هرچه زودتر شروع به نگارش مقاله ISI مهندسی مهدن کند، زودتر و سریعتر راه و چاه کار را می‌آموزد. مسلما این موضوع در مقاطع بالای تحصیلی و پروژه‌های تحقیقاتی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این نوشته می‌خواهیم شما را با مراحل و نکات مهم در نگارش مقاله ISI آشنا کنیم.

موضوعات کاربردی مقاله ISI مهندسی معدن

وقتی قصد داریم به انجام پایان نامه مهندسی معدن بپردازیم اولین قدم برای ما انتخاب موضوعی مناسب است؛ موضوعی که توجه اساتید را به خود جلب کند و نگارش پایان نامه در آن زمینه از عهده ما برآید. در مورد مقاله ISI هم به همین صورت است. البته تفاوت‌های کوچکی نیز دارد. معمولا دانشجویان به زمینه‌های مورد علاقه خود در رشته مهندسی معدن آگاهند. تنها کافی است که از میان این گزینه‌ها مناسبترین را برگزینند.

برای انتخاب موضوع برای نوشتن مقاله ISI مهندسی معدن باید چند نکته را به خوبی به خاطر بسپاریم:

  • موضوع انتخابی ما باید از موضوعات روز رشته مهندسی معدن باشد. موضوعات قدیمی و تکراری اغلب راهی به پذیرش و چاپ پیدا نمی‌کنند.
  • موضوعات جدید را با نگاهی به مقالات چاپ شده اخیر در ژورنال‌ها می‌توان جستجو کرد.
  • پیشنهادات اساتید و فارغ‌التحصیلانی که به تازگی مقاله خود را منتشر کرده‌اند یکی از بهترین منابع برای انتخاب موضوع است.

بیشتر بخوانید: موضوع پایان نامه ارشد و دکتری مهندسی معدن

استخراج مقاله ISI از پایان نامه

بسیاری از دانشجویان گمان می‌کنند پس از دفاع از پایان نامه می‌توانند به راحتی با استخراج مقاله ISI از پایان نامه کار چاپ مقاله ISI مهندسی معدن را نیز به پایان ببرند. اگرچه این رویداد دور از دسترس نیست اما پیش‌شرط‌هایی نیز دارد. همین شرط‌هاست که باعث می‌شود بیشتر دانشجویان در این راه ناکام بمانند.

برای تبدیل پایان نامه به مقاله اول باید ببینیم آیا پایان نامه ما کیفیت مطلوب برای این کار را دارد یا خیر. برای مثال پایان نامه باید کیفیت مناسبی از لحاظ تحقیقاتی داشته باشد و همچنین در زمینه موضوعات جذاب روز باشد. اگر پایان نامه‌ای این شرایط را داشته باشد به‌راحتی می‌تواند تبدیل به مقاله‌ای مطلوب شود و در ژورنال‌های معتبر چاپ شود.

نگارش مقاله ISI مهندسی معدن

شروع به نگارش مقاله ISI یکی از مراحل ابتدایی در این راه سخت و زمانبر است. آنچه در نگارش مقاله ISI مهندسی معدن اهمیت دارد بازگردانی تحقیقات علمی به زبانی قابل فهم برای جامعه علمی است. لازم است که مراحل نوشتن به درستی و به ترتیب حفظ شود تا از هر ایهام و ابهام ناخواسته‌ای پیشگیری شود. علاوه بر این بهتر است پس از پایان نگارش مقاله به زبان فارسی، آن را برای چک شدن نهایی و بازبینی برای چند تن از اساتید و دانشجویان باتجربه و همینطور متعهد نشان دهیم. این کار کمک می‌کند تا اشکالات احتمالی مقاله، پیش از بازدید داوران برطرف شود و شانس پذیرش آن بالا رود.

ترجمه مقاله ISI رشته مهندسی معدن

اگرچه شاید ترجمه مقاله ISI به انگلیسی امری ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما باید بگوییم یکی از مهمترین و اساسی‌ترین بخش‌های نگارش مقاله ISI مهندسی معدن همین بخش ترجمه است. فرض کنید مقاله شما از نظر کمی و کیفی به بهترین شکل نوشته شده باشد اما ترجمه مقاله ترجمه‌ای در شان مقاله نباشد؛ اصول نوشتار به خوبی رعایت نشده باشد و ترجمه کلمات صحیح و مطابق با مفهوم فارسی نباشد. فکر می‌کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مقاله شما قادر نخواهد بود مفاهیم را به داوران منتقل کند و به راحتی زحمات شما هدر خواهد رفت.

ترجمه مقاله ISI را بیش از پیش جدی بگیرید و آن را تنها به مترجمی کاردان و باتجربه بسپارید. حتی پس از تجویل متن ترجمه شده، نه تنها خودتان مجددا آن را بررسی کنید بلکه از مترجم دوم نیز برای بازبینی کمک بگیرید. همه این کارها شما را در ارائه‌ای کامل و بدون نقض یاری خواهد کرد و احتمال خطا را بسیار کم می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای نوشتن مقاله ISI به انگلیسی

جستجوی ژورنال برای چاپ مقاله

انتخاب ژورنال مناسب برای چاپ مقاله ISI مهندسی معدن قدم بعدی است که دانشجویان باید به خوبی به آن توجه کنند. هرچند در این مرحله بیشتر دانشجویان چند ژورنال را مد نظر دارند اما بهتر است با توجه به نکاتی که آنها را برمی‌شماریم، انتخاب خود را بازبینی کنند.

  • ژورنال را بر اساس موضوع مقاله خود انتخاب کنید. به این معنی که با جستجویی در مقاله‌های ژورنال، مطمئن باشید که زمینه و موضوع تحقیقات شما در دسته مقالات چاپ شده در ژورنال قرار می‌گیرد.
  • از راهنمایی اساتید و دانشجویانی که به تازگی مقالات خود را چاپ کرده‌اند غافل نشوید. آنها پیش از شما چاپ مقاله را تجربه کرده‌اند و مسیرانتخاب ژورنال را یک بار به طور موفقیت‌آمیز پیموده‌اند.
  • از موسسات معتبر چاپ مقاله ISI کمک بگیرید. موسسسات معتبر همچون تهران آموز با داشتن تجربه کار با ژورنال‌های مختلف، به خوبی از چند و چون ژورنال‌ها و موضوعات پذیرش شده در آنها آگاهند.

بیشتر بخوانید:

انتخاب بهترین ژورنال برای چاپ مقاله

انتخاب ژورنال مناسب برای چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی معدن

اکنون که مقاله خود را نوشته‌اید، آن را ترجمه کرده‌اید و ژورنال مناسب را نیز برگزیده‌اید زمان سابمیت مقاله ISI مهندسی معدن فرا رسیده است. مراحل پذیرش مقاله در ژورنال‌های مختلف متفاوت است اما دستورالعمل هرکدام از پیش مشخص شده است و جای نگرانی نیست. تنها کافی است آنچه در وبسایت ژورنال آمده است را به درستی اجرا کنید.

در صورتی که به این فرایند آشنایی ندارید خوب است که از افراد وارد و باتجربه کمک بگیرید. فراموش نکنید کوچکتری اشتباهی در انجام مراحل منجر به حذف ناخواسته مقاله شما خواهد شد. پس بهتر است ریسک نکنید. یا خودتان مراحل را کامل بخوانید و سابمیت را انجام دهید و یا از افراد و موسسات معتبر کمک بخواهید.

مقاله مشارکتی ISI مهندسی معدن

اگر در جستجوی یک راه سریع و نسبتا ساده برای چاپ مقاله ISI مهندسی معدن هستید، چاپ مشارکتی مقاله ISI مهندسی معدن راه‌حلی خوبی برای شما است. در این روش دو یا چند نفر از دانشجویان با کمک هم به چاپ مقاله می‌پردازند از این رو آن را چاپ مشارکتی مقاله ISI می‌نامند. این روش دو مزیت مهم دارد:

  • مراحل انجام تحقیقات بین دانشجویان متناسب تقیسیم می‌شود که نه تنها به انجام سریعتر تحقیقات می‌انجامد بلکه کمک می‌کند تا هر دانشجو باری به اندازه توان خود بردارد.
  • تمامی هزینه‌های پذیرش و چاپ مقاله مهندسی معدن بین دانشجویان تقسیم می‌شود. با توجه به هزینه‌های سابمیت، این کار کمک می‌کند تا دانشجویان بیشتری انگیزه چاپ مقاله پیدا کنند.

مشاوره نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI

موسسه تهران آموز (دانشیار آرتا) با سالها تجربه در زمینه مشاوره نگارش و انجام پایان نامه، نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI، ترجمه تخصصی مقاله ISI و سایر خدمات آموزشی به دانشجویان کمک می‌کند تا با خاطری آسوده به کسب مدارج علمی بالاتر بپردازند. در تهران آموز، اساتید برتر دانشگاهی و فارغ‌التحصیلان زبده دانشگاه‌ها به ارائه خدمات به دانشجویان میپردازند و دانشجویان نگرانی از بابت کیفیت خدمات آموزشی نخواهند داشت.

در صورتی که نیاز به دریافت خدمات مشاوره برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دارید، می‌توانید در ساعات کاری با شماره‌های درج شده در وبسایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان موسسه تهران آموز استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید با پر کردن فرم تماس بالای صفحه اطلاعات تماس خود را در اختیار همکاران ما قرار دهید تا در زمانی کوتاه با شما تماس بگیرند.

اسکرول به بالا