ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۱

انجام پایان نامه مهندسی معدن
مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی معدن

کار در معدن یکی از ده حرفه بسیار سخت در دنیاست که قدمت بسیاری دارد و مهندسان معدن با طراحی و توسعه فرآیندهای اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی و نظارت بر فعالیت‌های مختلف تخصصی این حوزه وظایف سنگینی بر عهده دارند. مهندسی معدن یکی از رشته‌های قدیمی و مهم دانشگاهی است که گرایش-های مختلفی در مقطع کارشناسی ارشد دارد؛ مانند استخراج معدن، اکتشاف معدن، فرآوری مواد معدنی، مکانیک سنگ، تونل و فضاهای زیرزمینی، و گرایش‌های جدید معدن و محیط زیست، و اقتصاد و مدیریت معدنی. گرایش‌های مهندسی معدن در دوره دکتری شامل فرآوری مواد معدنی، اکتشاف مواد معدنی، مکانیک سنگ، و استخراج مواد معدنی می‌شود. با توجه به گسترده بودن دروس تخصصی این رشته و گرایش‌هایش، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی معدن سخت و زمان‌بر است و بدیهی است که دانشجویان از نخستین روزهای تحصیل در این رشته، به فکر پروژه تحقیقاتی و نگارش پایان‌نامه‌شان باشند.

چرا مشاوره نگارش و انجام پایان نامه به ما کمک می‌کند؟

انجام پایان نامه مهندسی معدن باید مطابق با دستورالعمل‌های مدون و رایج آن صورت بگیرد، اما ممکن است برخی از دانشجویان همه اصول آن را ندانند؛ بنابراین خوب است از تجارب و تخصص مشاوران و استادان این رشته استفاده کنند تا مسیر را اشتباه طی نکنند و سریع‌تر و صحیح‌تر پروژه تحقیقاتی‌شان را به نتیجه مطلوب برسانند.

چرا مشاوره پایان نامه مهندسی معدن تهران آموز را انتخاب کنیم؟

مشورت گرفتن از متخصصان برای انجام پایان نامه مهندسی معدن درست و حرفه‌ای نیازمند انتخاب موسسه مشاوره معتبر و کاردرست است، چراکه معمولا استادان دانشگاه به دلیل مشغله کاری و درگیر بودن در پروژه‌های تحقیقاتی متعدد نمی‌توانند به طور دائم در دسترس باشند و فرصت کافی برای مشاوره دادن به همه دانشجویان در هر ساعت و هر روز هفته را ندارند. موسسه تهران آموز یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین موسسات فعال در این حوزه است که طی سال‌ها مشاوره دقیق و مسئولانه رضایت پژوهشگران و دانشجویان را فراهم آورده است.

اگر می‌خواهید بین موسسات مشاوره پایان‌نامه، انتخابی درست و منطقی داشته باشید، مطلب ویژگی‌های یک موسسه خوب برای مشاوره انجام رساله دکتری را در همین سایت بخوانید تا آگاهانه و دقیق موسسات را بررسی کنید و بهترین موسسه را برگزینید.

 

محققان و پژوهشگران باتجربه

موسسه تهران آموز افتخار دارد که در امور مشاوره تخصصی برای انجام پایان نامه تمامی رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی از جمله انجام پایان نامه مهندسی معدن با تعداد بسیاری از استادان باتجربه و کارشناسان زبده و حرفه‌ای همکاری دارد و آماده ارائه خدمت ویژه و جامع به همه دانشجویان و پژوهشگران است.

سرعت عمل و دقت

افزایش سرعت عمل و دقت از نتایج مهم همراهی مسئولانه مشاوران تهران آموز بر پروژه تحقیقاتی دانشجویان مراجعه‌کننده به موسسه است. کارشناسان تهران آموز با ریزبینی و دقت به همه جزئیات و نکات اساسی و مهم ضمن کمک به افزایش سرعت عمل دانشجویان بر حفظ کیفیت بالای پایان نامه نظارت کامل دارند و بدین ترتیب بر سرعت عمل دانشجویان می‌افزایند.

آینده تحصیلی و شغلی

انجام پایان نامه مهندسی معدن با کیفیت خوب در تضمین آینده تحصیلی و شغلی پژوهشگران و مولفان آن بسیار موثر است. ایران با داشتن ذخایر معدنی فراوان می‌تواند بهترین بازار کار دنیا برای مهندسان معدن باشد، زیرا فرصت‌های شغلی متنوعی در این حوزه وجود دارد. بر این اساس، مشاوره با کارشناسان متخصص و حساسیت بیشتر در نگارش پایان‌نامه برای موفقیت در بازار کار و ادامه تحصیل دانشجویان لازم است.

روال انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی معدن

برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی معدن با هر گرایشی باید قواعد و اصولی را طبق روالی مشخص و استاندارد رعایت کرد که در این قسمت به‌ طور خلاصه و گذرا به آن‌ها می‌پردازیم:

انتخاب موضوع

دانشجویان مهندسی معدن باید با در نظر گرفتن علایق و توانمندی‌های جسمی و روحی خود به انتخاب موضوع برای انجام پایان نامه مهندسی معدن و آغاز فعالیت سخت پژوهشی خود مبادرت ورزند و بهتر است پس از بررسی موضوعات گوناگون و مطالعه کلی پایان نامه‌های گذشته موضوعی را برگزینند که هم از جذابیت لازم برخوردار باشد و هم جدید و کاربردی باشد. پیشنهاد می‌کنیم پژوهشگران برای آشنایی با زاویه دید استادان دانشگاه و موضوعات به‌روز در جامعه علمی در جلسات دفاع دانشجویان دیگر این رشته شرکت کنند؛ این کار به خلق ایده‌های نو نیز کمک خواهد کرد.

یادآوری می‌کنیم که تکراری نبودن موضوع پایان نامه نکته مهمی است و بهتر است با مراجعه به وبسایت ایرانداک و جستجو در آن از جدید بودن موضوع‌ آن کاملا مطمئن شد.

 

نوشتن پروپوزال مهندسی معدن

همان‌طور که می‌دانید، دانشجویان برای اطلاع دانشگاه از موضوع پروژه پایان‌نامه و تایید آن باید پروپوزال بنویسند؛ یعنی طرح اولیه و پیش‌نویسی توجیهی درباره پایان‌نامه‌شان. نوشتن پروپوزالی که نظر هیات داوران را جلب کند و جذاب و جامع باشد، مستلزم دقت و همه‌جانبه‌نگری و همچنین اشراف کامل بر اصول پروپوزال‌نویسی است. برای انجام این کار نیز کارشناسان موسسه تهران آموز می‌توانند کمک کنند تا علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و انرژی، کیفیت کار محققان ارتقا یابد.

در این سایت مطالب مفیدی در مورد نگارش پروپوزال و پایان‌نامه وجود دارد که برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی معدن کاملا کاربردی است؛ مانند:

مشاوره انجام پایان‌نامه

تفاوت پایان‌نامه ارشد و رساله دکتری چیست؟

چگونه رساله دکتری بنویسیم؟

 

 

فصل‌بندی پایان نامه

اصول تقسیم محتوای پایان نامه به فصول مختلف در هر دانشگاه متفاوت است و معمولا دانشگاه‌ها شیوه‌نامه خاصی برای دانشجویان‌شان وضع می‌کنند که البته در کلیات مشابه هستند و بیشتر در جزئیات تفاوت دارند، به همین دلیل بهتر است دانشجویان پیش از انجام پایان نامه، دستورالعمل‌های دانشگاه محل تحصیل خود را با دقت مطالعه کنند و بر اساس آن‌ها به فصل‌بندی پایان‌نامه‌شان بپردازند. به طور کلی پایان‌نامه باید شامل فصل‌های زیر باشد:

مقدمه

برای انجام پایان نامه مهندسی معدن مانند سایر پایان نامه‌ها باید مقدمه‌ای جذاب نوشته شود. در مقدمه درباره کلیات طرح و دلایل دانشجو برای پرداختن به موضوع مد نظرش می‌نویسند.

پیشینه تحقیق

بررسی و مطالعه اجمالی پایان نامه‌های پیشین برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی معدن بسیار راهگشاست. در فصل دوم، این موضوع باید تشریح و درباره تاثیرات نتایج تحقیقات انجام‌شده بر روند پژوهش دانشجو به طور شفاف توضیح داده شود تا دلایل انتخاب موضوع پایان نامه مشخص شود.

روش تحقیق

در فصل سوم پایان نامه درباره روش تحقیق توضیح داده می‌شود و دانشجو باید به طور دقیق به شرح جزئیات روش انجام پایان نامه مهندسی معدن بپردازد؛ مثل شرح داده‌ها، مکانیسم‌ها، فرمول‌ها، آمارها و نرم‌افزارهای مورد استفاده دانشجو. گفتنی است، برای انجام پایان نامه مهندسی معدن نرم‌افزارهای کاربردی بسیاری طراحی و به بازار عرضه شده که به محققان کمک فراوانی می‌کند؛ مانند نرم‌افزارهای Datamine، Minex، Rockworks، Surpac، Gemcom، Surfer، Csmine، Rockscience، Rocsupport و…

نتایج

در فصل چهارم پایان نامه باید نتایج تحقیق ارائه شود. در این فصل نوبت به شرح دقیق آمارها و نتایج حاصل از مدلسازی‌های تحقیق می‌رسد تا به تجزیه و تحلیل شفاف نتایج پایان نامه کمک کند. معمولا در این بخش، نخست مساله به طور خلاصه بیان می‌شود، سپس پژوهشگر با مستندات علمی مکانیسم پیشنهادی خود و نتایج حاصل از آن را توجیه می‌کند.

بحث و پیشنهادها

فصل بعدی پایان نامه مختص جمع‌بندی نهایی است و لازم است دانشجو با بیان نتایج تحقیقاتش، آن‌ها را با نتایج پژوهش‌های دیگران و راهکارهای‌شان مقایسه کند و مزیت‌های احتمالی دستاوردهای خود را توضیح دهد.

جلسه دفاع از پایان نامه

جلسه دفاع از پایان‌نامه مرحله آخر و مهمی است که برگزاری خوب آن دغدغه دانشجویان است، چراکه نتیجه همه تلاش‌ها و مطالعات مستمر و زحمات‌شان را در آن روز خواهند دید؛ بنابراین بهتر است دانشجویان از فرصت محدود این جلسه بهترین بهره را ببرند و با تسلط بر قوانین برگزاری جلسه دفاع و رعایت همه نکات مهم نمره عالی کسب کنند.

برای اطلاع از چگونگی برگزاری جلسه دفاعی موفق مطلب بایدها و نبایدها در جلسه دفاع از پایان‌نامه را در همین سایت بخوانید.




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا