ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۱۰

راهنمای اجرای اصلاحات درخواستی داور مقاله ISI

در فرآیند چاپ مقاله ISI پس از ارسال مقاله به مجله (سابمیت مقاله) و بررسی آن توسط سردبیر و هیات داورانش نوبت به مرحله اصلاح (ریوایز مقاله) می‌رسد و اجرای اصلاحات درخواستی داور مقاله ISI یکسری اصول مهم دارد که باید حتما آن‌ها را رعایت کرد. البته در داوری مقالات احتمال دارد مقاله به مرحله ریوایز نرسد. در واقع، پاسخ مجلات بعد از ارزیابی مقاله ارسالی مولفان چند نوع مختلف است که ما در این مطلب همه آن‌ها را توضیح می‌دهیم و درباره مهمترین نوع آن، یعنی اجرای اصلاحات درخواستی داور مقاله ISI شما را راهنمایی خواهیم کرد.

 

انواع پاسخ‌های داوران مجلات به درخواست چاپ مقالات ISI

بعد از سابمیت مقاله به مجله مورد نظر نویسنده و ارزیابی آن توسط تیم داوری مجله دو حالت کلی ممکن است اتفاق بیفتد:

  1. ریجکت مقاله: ریجکت مقاله هم به دو صورت اتفاق می‌افتد؛ یا بلافاصله در ارزیابی اولیه توسط سردبیر یا کارشناس مجله رد می‌شود و اصلا وارد مرحله داوری نمی‌شود، یا پس از بررسی تیم داوری مجله، مقاله مناسب انتشار در آن ژورنال تشخیص داده نمی‌شود و ریجکت می‌شود. بدیهی است مقالاتی از سوی مجلات رد می‌شوند که هیچ تناسبی با حوزه فعالیت مجله نداشته باشند یا به اصطلاح در اسکوپ مجله منتخب شما نباشند، یا مشکلات متعدد و گوناگون از لحاظ نگارشی، گرامری، ویرایشی، ترجمه و… داشته باشند و حداقل استانداردهای مقاله‌نویسی در ساختار آن‌ها رعایت نشده باشد. بنابراین پیش از ارسال مقاله خود به مجلات ISI حتما از کیفیت خوب و استاندارد مقاله‌تان مطمئن شوید و ژورنال منتخب‌تان را با دقت بررسی کنید. گفتنی است در مواردی که مقاله ارسالی پذیرش‌نشده‌ای باکیفیت و خوب و مناسب چاپ در مجله دیگری از همان انتشارات باشد، این امکان وجود دارد که ادیتور مجله پیشنهاد ارسال به مجله دیگر را به نویسنده بدهد.

اجرای اصلاحات درخواستی داور مقاله ISI

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را در همین سایت مطالعه کنید تا از نکات و ترفندهای مهم ارتقای کیفیت مقاله‌تان کاملا آگاه شوید و راحت‌تر بتوانید آن را در ژورنالی معتبر منتشر کنید:

 

  1. اکسپت مقاله: پذیرش مقاله از طرف مجله منتخب شما اتفاق خوبی است، اما باید به پاسخ ارسال‌شده از طرف مجله دقت کنید و ببینید در پاسخ به درخواست شما برای چاپ مقاله‌تان به چه مواردی اشاره شده و آیا از شما اصلاحاتی خواسته شده یا نه، و چنانچه اصلاحاتی عنوان شده، آن‌ها در چه سطح و چه مقدار هستند. به عبارت دیگر، سه حالت در اکسپت مقاله رخ می‌دهد: در بهترین حالت، مقاله بدون نیاز به اصلاح خاصی مورد قبول هیات داوران مجله واقع و پذیرش می‌شود؛ در حالت دوم ممکن است پذیرش مقاله منوط به انجام دادن اصلاحاتی جزئی باشد؛ و در حالت سوم شرط پذیرش و چاپ مقاله انجام دادن اصلاحاتی کلی و تغییراتی بسیار است.

 

انواع اصلاحات درخواستی داوران مقالات ISI

اصلاحات درخواستی داوران مقالات ISI به دو صورت است که عبارت‌اند از:

  1. اصلاحات جزئی یا Minor Revise: در این حالت، داوران مقاله شما را قبول کرده‌اند، اما خواستار تغییراتی کم و ریوایزی جزئی در مقاله هستند و اغلب پس از انجام دادن اصلاحات و ارسال مجدد آن به مجله، کارشناس یا سردبیر تغییرات را بررسی و در صورت تایید برای چاپش اقدام می‌کند و نیازی به داوری دوباره مقاله نیست. مدت زمان اختصاص‌داده‌شده برای اعمال اصلاحات درخواستی داور مقاله ISI محدود است و نویسنده باید در مهلت مشخص و هر چه سریع‌تر اصلاحات را انجام دهد و مقاله را دوباره برای ژورنال مورد نظر بفرستد.
  2. اصلاحات کلی یا Major Revise: در این حالت به دلیل نیاز به تغییرات اساسی و زیاد در محتوای علمی مقاله، نویسنده باید نسخه جدیدی از آن را تهیه و برای مجله ارسال کند. بر همین مبنا لازم است مقاله مجددا داوری شود تا ایرادات قبلی کاملا مرتفع شده باشد و در صورت تایید اصطلاحات انجام‌شده از سوی داوران مجله، آن مقاله قابلیت انتشار خواهد داشت. نکته مهم در این مرحله برای مولفان این است که حتما اصلاحات‌شان را هایلایت کنند تا داوران بهتر متوجه اصلاحات بشوند و مقاله را ریجکت نکنند. ضمنا در این حالت نیز باید نویسنده در اسرع وقت و در مهلت داده‌شده تغییرات درخواست‌شده را اعمال و بلافاصله مقاله را مجدد برای مجله ارسال کند.

 

چگونگی اجرای اصلاحات درخواستی داور مقاله ISI

همان‌طور که در پاراگراف‌های بالا توضیح دادیم، داوران مجلات پس از ارزیابی و مطالعه دقیق مقالات ارسالی به نشریه‌شان در بسیاری مواقع خواهان اصلاحاتی هستند که آن‌ها را در پاسخ به درخواست نویسنده اعلام می‌کنند. اما انجام دادن برخی از این اصلاحات درخواستی داوران ممکن است با بیان توضیحات و دلایل متقن علمی لازم نباشد که در این حالت باید نویسنده مقاله دلایل خود را بسیار محترمانه و منطقی و البته مستند و شفاف بیان کند و داوران مجله را متقاعد کند که تغییرات درخواستی ضرورت ندارد. یادآوری می‌کنیم که نویسندگان مقالات باید در ارائه نظر و دلایل خود دقت کنند و به همه مواردی که داوران برای اصلاح مقاله مشخص کرده‌اند، با شکیبایی و به طور جامع و کامل بپردازند و به داوران نشان دهند که همه پیشنهادهای داوران را مطالعه و بررسی کرده‌اند. همچنین لازم است نویسندگان در مواردی که احتمالا داوران دچار برداشتی اشتباه شده باشند، با رعایت احترام کامل توضیحات خود را با دلیل و برهان ارائه دهند.

اما چنانچه درخواست اصلاح بخش‌هایی از مقاله به دلیل وجود ابهاماتی در محتوا باشد، نویسنده باید با پذیرش آن و برطرف کردن قسمت‌های مبهم متن به ارتقای کیفیت مقاله کمک کند و بهتر است به این موضوع اذعان کند و در پاسخ به سردبیر مجله ضمن قدردانی و اعلام مراتب سپاسگزاری خود از دقت نظر و توجه هیات داوران نشریه به مقاله‌اش، به تک‌تک اصلاحات درخواستی داوران مقاله پاسخ دهد و درباره تغییرات انجام‌شده توضیح دهد و دلیل انجام ندادن برخی اصلاحات درخواستی را نیز بر اساس مبنای علمی مستند تشریح کند. متذکر می‌شویم که اگر اصلاحات انجام‌شده از نظر داوران مجله کافی نباشد، یا دوباره درخواست اصلاحات برای نویسنده فرستاده می‌شود، یا ممکن است مقاله ریجکت شود. بنابراین در اجرای دقیق و کامل اصلاحات درخواستی مجلات باید نهایت تلاش خود را به کار گرفت.

نکته‌ای مهم که در بالا نیز بدان اشاره شد، هایلایت کردن موارد اصلاحی است؛ حتما اصلاحات را با تغییر رنگ نوشته یا با Underline کردن‌شان باید مشخص کرد تا در بررسی مجدد مقاله داوران یا سردبیر مجله بتوانند به‌راحتی و سریع آن بخش‌ها را پیدا کنند.

 

مشاوره موسسه تهران آموز برای اجرای اصلاحات درخواستی داور مقاله ISI

پروسه نگارش، سابمیت و چاپ مقاله ISI بسیار پراهمیت و حاوی نکات و قواعد مهمی است که اگر بر همه آن‌ها اشراف کافی نداشته باشید، موجب صرف زمان، انرژی و هزینه زیادی خواهد شد. بهترین راهکار برای تسریع در روند انتشار مقاله ISI و البته نگارش مقاله ISI قوی و باکیفیت خوب استفاده از مشاوره افراد متخصص در حوزه موضوع مقاله‌تان است. موسسه تهران آموز برای سهولت کار محققان و نویسندگان مقالات علمی، گروهی از استادان متخصص و کارشناسان مجرب را استخدام کرده که در تمامی رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی دانشگاهی آماده ارائه انواع مشاوره‌های جامع و کامل‌اند. استادان متخصص، خبره و کاربلد تهران آموز سال‌هاست با ارائه خدمات مشاوره‌ای و به‌روز همراه پژوهشگران و دانشجویان سراسر کشورند و نتایج درخشان حاصل‌شده مبین حرفه‌ای و کاردرست بودن تیم باتجربه و قوی موسسه معتبر و خوشنام تهران آموز است. برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان تهران آموز تماس بگیرید و با اطمینان مسیر رشد علمی خود را بپیمایید. ما تا آخرین قدم با شما همگام خواهیم بود.

اگر هنوز در انتخاب مشاور و موسسه مشاوره‌ای معتبر سوالاتی در ذهن دارید و از ملاک‌های انتخاب موسسه معتبر اطلاعات کاملی ندارید، خوب است مطالب زیر را در همین سایت بخوانید و سپس تصمیم بگیرید:

 

 

 

اسکرول به بالا