ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶

آموزش گام به گام سابمیت مقاله ISI

سابمیت مقاله ISI یکی از مراحل مهم در فرآیند چاپ آن است که بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران با آن آشنایی ندارند. ما در این مطلب به موضوع سابمیت مقاله ISI می‌پردازیم و نکات مهم و روش‌های آن را توضیح می‌دهیم. هر چه اطلاعات شما در این باره بیشتر باشد و بهتر و درست‌تر این کار را انجام دهید، احتمال پذیرش و چاپ مقاله شما افزایش می‌یابد.

اگر درباره نگارش مقاله ISI و مباحث پیرامون آن سوال دارید، می‌توانید مطالب مرتبط و متعدد منتشرشده در سایت ما را بخوانید؛ برای مثال مطالب:

بهترین روش برای خواندن مقالات علمی و پژوهشی مثل ISI چیست؟

چرا باید ترجمه مقاله ISI را به مترجم بسپاریم؟

راهنمای گام به گام انتشار مقاله ISI برای تازه‌واردها

هزینه پذیرش و چاپ مقاله ISI

پنج راه ساده و ارزان برای چاپ مقاله ISI

آیا نوشتن مقاله ISI برای گرفتن بورس تحصیلی الزامی است؟

سابمیت مقاله ISI

سابمیت مقاله ISI چیست؟

به ارسال مقاله به مجله‌ای خارجی سابمیت (submit) می‌گویند؛ به عبارت دیگر، وقتی شما مقاله‌تان را برای پذیرش و چاپ برای مجله‌ای خارجی می‌فرستید، مقاله‌تان را سابمیت کرده‌اید. اما سابمیت مقاله ISI مقدمات، اصول و روش‌هایی دارد که باید آن‌ها بدانید و حتما رعایت کنید.

 

مقدمات سابمیت مقاله ISI

سابمیت مقاله ISI مستلزم انجام دادن فرآیندهایی مقدماتی است و برای این‌که مقاله شما شرایط لازم برای ارسال به ژورنالی خارجی را داشته باشد، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ترجمه: پیش از هر کاری مقاله‌تان را ترجمه کنید؛ ترجمه‌ای دقیق و روان و درست. اگر در ترجمه مقاله ISI به زبان انگلیسی مهارت و توانمندی کافی را ندارید، از مترجمان حرفه‌ای و باتجربه کمک بگیرید تا مقاله شما متنی شیوا و صحیح داشته باشد.
  2. ویرایش تخصصی: پس از ترجمه خوب مقاله‌تان باید آن را ویرایش تخصصی کنید که این کار نیز بهتر است توسط ویراستاران مجرب انجام شود.
  3. بررسی مقاله از نظر سرقت ادبی: به دلیل شایع بودن مقوله سرقت ادبی در مقاله‌نویسی، همه مجلات علمی مقالاتی را که برای‌شان ارسال می‌شود، از این حیث با دقت بررسی می‌کنند، بنابراین باید قبل از سابمیت مقاله‌تان همه متن و ایده‌های‌تان را بررسی کنید که ناخواسته و ناآگاهانه در دام سرقت ادبی نیفتید. در این مورد می‌توان از نرم‌افزارهایی ویژه استفاده کرد که البته هزینه‌بر است و بهتر است برای صرفه‌جویی بیشتر، این کار را به موسسات معتبر و حرفه‌ای مانند موسسه تهران آموز بسپارید.
  4. پارافریز یا بازنویسی: مرحله بعدی، بازنویسی قسمت‌هایی از مقاله‌تان است که ممکن است شبهه سرقت ادبی در آن به وجود آید که این کار را نیز می‌توانید به موسسه تهران آموز واگذار کنید.
  5. ویرایش نیتیو: ویرایش نهایی باید توسط ویراستاران انگلیسی‌زبان انجام شود؛ ویراستارانی بومی و نیتیو که مقاله شما را کامل و به بهترین صورت ممکن ویرایش و آماده سابمیت کنند.
  6. انتخاب مجله: در این مرحله ژورنالی مناسب برای چاپ مقاله‌تان انتخاب کنید؛ ژورنالی که تخصصی و مرتبط با حوزه تحقیقاتی شما باشد و از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سابمیت مقاله‌تان، با بررسی تاریخ‌های دریافت، اصلاح و پذیرش مقالات مجله مورد نظرتان که در صفحه اول هر مقاله درج می‌شود، میانگین زمان سابمیت تا پذیرش مقاله‌تان را در آن مجله به دست آورید. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت آن مجله از هزینه چاپ مقاله و روش پرداخت آن مطلع شوید.
  7. فرمت‌بندی مقاله: مقاله‌تان را طبق فرمت و اصول مقاله‌نویسی مجله مورد نظرتان آماده کنید. معمولا هر مجله بر اساس سیاست‌های داخلی‌اش قوانین خاصی برای انتشار مقالاتش دارد که در سایت آن مجله یا در قسمت راهنمای نویسندگان، آن‌ها را اعلام می‌کند.
  8. سابمیت مقاله: مرحله نهایی، ارسال مقاله به مجله انتخاب‌شده یا سابمیت مقاله است.

 

روش‌های سابمیت مقاله ISI

دو روش برای سابمیت مقاله ISI وجود دارد که عبارت‌اند از:

  1. ایمیل: پس از آن‌که مقاله‌تان را طبق شیوه‌نامه مجله مورد نظرتان آماده کردید، آن را به ایمیل مجله ارسال کنید. ممکن است پس از ارسال ایمیل، یک کد (Manuscript Number) برای مقاله‌تان اختصاص داده شود که از آن می‌توانید برای ارتباط با سردبیر مجله و پیگیری مراحل چاپ مقاله‌تان استفاده کنید.
  2. آنلاین: روش آنلاین برای ارسال مقاله بسیار ساده و رایج است و با این سیستم به‌راحتی می‌توانید پس از سابمیت مقاله‌تان در جریان وضعیت بررسی آن قرار بگیرید. در این روش باید در وبسایت مجله مد نظرتان ثبت‌نام کنید و سپس وارد صفحه پروفایل‌تان شوید و اطلاعات خواسته‌شده را ثبت کنید؛ اطلاعاتی مثل عنوان مقاله، چکیده، نام نویسنده یا نویسندگان به ترتیب، سازمانی که در آن مشغول‌اید، نویسنده مسئول، تایید پذیرش قوانین مجله و نامه انگیزشی (شامل معرفی مولفان، موضوع مقاله و اهمیتش و منحصربه‌فرد بودن پژوهش)، و بعد فایل مقاله‌تان و جداول و تصاویر را جداگانه بارگذاری کنید. در پایان، یک کد اختصاصی (Manuscript Number) دریافت خواهید کرد که برای مکاتبات آتی باید از آن استفاده کنید. گفتنی است هر عملیاتی روی مقاله‌تان انجام شود، در صفحه شما ثبت خواهد شد و بدین ترتیب شما می‌توانید پیگیر وضعیت مقاله‌تان باشید.

 

داوری مقالات در مجلات ISI

سابمیت مقاله به هیچ وجه به معنای اکسپت یا پذیرش مقاله ISI نیست و پس از سابمیت مقاله نوبت مرحله داوری مقاله شماست. در وهله نخست، سردبیر مجله و تیم تخصصی‌اش مقاله شما را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهند کرد تا از مرتبط بودن موضوع مقاله شما با حوزه کاری مجله و اهدافش مطمئن شوند. همچنین رعایت استانداردهای مقاله‌نویسی را ارزیابی خواهند کرد و فقط در صورت تایید این موارد ابتدایی توسط سردبیر، مقاله وارد مرحله داوری خواهد شد.

 

خدمات حرفه‌ای موسسه تهران آموز در سابمیت مقاله ISI

سابمیت مقاله گرچه ساده به نظر می‌رسد، نکات و ظرایف خاصی دارد که بسیاری از دانشجویان درباره آن اطلاعات ناقصی دارند. همان‌طور که می‌دانید، رعایت نکردن یکی از نکات ممکن است پروسه پذیرش و چاپ مقاله شما را دچار وقفه کند. از این‌رو استفاده از مشاوره افراد متخصص در این زمینه ضروری است. استادان خبره و حرفه‌ای موسسه تهران آموز همواره آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای جامع در همه حوزه‌های علمی و پژوهشی هستند و به شما _ با در نظر گرفتن جدیدترین قوانین و اصول استاندارد جهانی _ برای سابمیت مقاله‌تان مشاوره می‌دهند. لطفا در اسرع وقت با تیم کارشناسی زبده تهران آموز تماس بگیرید و از انواع خدمات مشاوره‌ای موسسه ما بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است، قیمت‌های مناسب خدمات تخصصی موسسه تهران آموز به شما در صرفه‌جویی و مدیریت هزینه‌های پژوهشی‌تان کمک شایانی می‌کند.

چنانچه در انتخاب موسسه برتر برای مشاوره گرفتن دچار شک و تردید هستید و نگران‌اید در دام کلاهبرداران این حوزه گرفتار شوید، مطلب زیر را در همین سایت مطالعه کنید و هر چه سریع‌تر و با اطمینان خاطر موسسه‌ای معتبر و حرفه‌ای با مشاورانی کاربلد و متبحر انتخاب کنید و زمان را از دست ندهید:

ویژگی‌های یک موسسه خوب برای مشاوره انجام رساله دکتری

اسکرول به بالا