ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۲

بهترین دانشگاه های کانادا برای اپلای کردن

به نظر شما بهترین دانشگاه های کانادا برای اپلای کردن کدام‌اند؟ اصلا دانشگاه‌های کانادا چه رتبه‌ای در سطح جهان دارند؟ آیا می‌دانید بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا چه رشته‌هایی هستند؟

همان‌طور که همه می‌دانیم، این روزها تب مهاجرت به‌ویژه مهاجرت تحصیلی بسیار داغ است و بسیاری از افراد جامعه مخصوصا جامعه دانشگاهی حداقل یکی دو بار تاکنون به مهاجرت فکر کرده‌اند. در این بین، شاید آوازه دانشگاه‌های کانادا و اقامت در این کشور بیش از سایر کشورها شنیده می‌شود. بسیاری از دانشجویان کانادا را سرزمین فرصت‌ها می‌دانند و رویای تحصیل در دانشگاه‌های بزرگ این کشور را در سر می‌پرورانند. از این‌رو ما بر آن شدیم در این مطلب بهترین دانشگاه های کانادا برای اپلای کردن را به شما معرفی کنیم و درباره مسائل مختلف این حوزه توضیح دهیم.

البته مهاجرت ابعاد متعددی دارد و شرایط و الزامات خاصی برای آن وجود دارد. کسانی که به مهاجرت به طور جدی فکر می‌کنند یا مهاجرت را در اولویت برنامه زندگی خود قرار داده‌اند، باید پیش از هر چیز اطلاعات خود را درباره همه جوانب این کار افزایش دهند. بنابراین توصیه می‌کنیم با مطالعه و تحقیق بیشتر در این حوزه با دید باز و تسلط کافی بر شرایط و اصول و قوانین مهاجرت این پروسه مهم را آغاز کنید. ما در همین سایت سعی کرده‌ایم در این موارد و موضوعات پیرامون آن مطالبی کاربردی و مفید منتشر کنیم که بهتر است مطالعه آن‌ها را از دست ندهید؛ برای نمونه مطالب زیر را حتما بخوانید:

بهترین دانشگاه های کانادا برای اپلای کردن

لیست بهترین دانشگاه‌های کانادا برای اپلای کردن

کانادا دانشگاه‌های بسیاری دارد که رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی گوناگونی در آن‌ها تدریس می‌شوند. اما دانشگاه‌های کانادا نیز مانند سایر دانشگاه‌های دنیا بر مبنای معیارهای مختلفی ارزیابی و سپس رتبه‌بندی می‌شوند؛ مثلا سطح علمی استادان، تعداد دانشجویان، سابقه آکادمیک، بورس‌های داده‌شده، افتخارات، مقالات، امکانات و تجهیزات و… بر همین اساس موسسه معتبر و بزرگ QS بهترین دانشگاه های کانادا را در سال 2022 رتبه‌بندی کرده است. فهرست بهترین دانشگاه‌های کانادا براساس رتبه جهانی به ترتیب زیر است:

  1. دانشگاه تورنتو (در استان انتاریو با رتبه جهانی 26)
  2. دانشگاه مک گیل (در استان کبک با رتبه جهانی 27)
  3. دانشگاه بریتیش کلمبیا (در استان بریتیش کلمبیا با رتبه جهانی 46)
  4. دانشگاه مونترال (در استان کبک با رتبه جهانی 111)
  5. دانشگاه آلبرتا (در استان آلبرتا با رتبه جهانی 126)
  6. دانشگاه مک مستر (در استان انتاریو با رتبه جهانی 140)
  7. دانشگاه واترلو (در استان انتاریو با رتبه جهانی 149)
  8. دانشگاه وسترن (در استان انتاریو با رتبه جهانی 170)
  9. دانشگاه اتاوا (در استان انتاریو با رتبه جهانی 230)
  10. دانشگاه کلگری (در استان آلبرتا با رتبه جهانی 235)
  11. دانشگاه لاوال (در استان کبک با رتبه جهانی 251)
  12. دانشگاه مانیتوبا (در استان مانیتوبا با رتبه جهانی 274)
  13. دانشگاه کوئین (در استان انتاریو با رتبه جهانی 315)
  14. دانشگاه دالهاوزی (در استان نوا اسکوشیا با رتبه جهانی 330)
  15. دانشگاه سایمون فریز (در استان بریتیش کلمبیا با رتبه جهانی 339)
  16. دانشگاه ویکتوریا (در استان بریتیش کلمبیا با رتبه جهانی 385)
  17. دانشگاه ساسکاچوان (در استان ساسکاچوان با رتبه جهانی 414)
  18. دانشگاه یورک (در استان انتاریو با رتبه جهانی 427)
  19. دانشگاه گلف (در استان انتاریو با رتبه جهانی 460)
  20. دانشگاه کارلتون (در استان انتاریو با رتبه جهانی 534)

 

البته دانشگاه‌های خوب و باکیفیت در کانادا بسیارند که در رتبه‌بندی‌های پایین‌تری قرار دارند و صرفا برخی از آن‌ها را برای آشنایی شما نام می‌بریم؛ مانند دانشگاه کنکوردیا، مموریال نیوفاندلند، رایرسون، ویندزور، رجینا، نیوبرانزویک، ویلفرد لوریه، براک، کبک، شربروک، بریتیش کلمبیای شمالی، تامسون ریورز، وینیپگ، کالج هامبر، لیکهد و…

با توجه به فهرست بالا می‌توان بهترین دانشگاه های کانادا برای اپلای کردن را به‌راحتی انتخاب کرد، فقط باید دقت کنید که هر دانشگاه شرایط و قوانین خاص خودش را دارد. البته لازم است در انتخاب دانشگاه مقصد حتما به کیفیت رتبه علمی و تدریس در تخصص مورد نظرتان دقت کنید، حتی در مواردی ممکن است رشته تحصیلی مد نظر شما در دانشگاهی تدریس نشود یا شرایط ویژه‌ای داشته باشد.

بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا

بد نیست در این مسیر با بهترین رشته‌های تحصیلی برای اپلای دانشگاه های کانادا نیز آشنا شوید. البته باید یادآوری کنیم که بسیاری از رشته‌های علمی و گرایش‌های تخصصی در دانشگاه‌های خوب این کشور پیشرفته تدریس می‌شوند و همچنین امکانات آموزشی و رفاهی بسیار مناسبی برای همه دانشجویان در نظر گرفته شده است، اما با توجه به بازار کار پررونق‌تر برخی رشته‌ها پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان‌شان در کانادا بهترین رشته‌ها برای اپلای عبارت‌اند از: علوم پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، علوم کامپیوتر و IT، MBA، داروسازی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، اقتصاد، بیزینس و مدیریت مالی، روزنامه‌نگاری و رسانه، فیزیک، علوم زمین‌شناسی و انرژی‌های تجدیدپذیر، علوم کشاورزی و جنگلداری.

گفتنی است بازار کار این تخصص‌ها در استان‌های مختلف این کشور متفاوت است.

عوامل تاثیرگذار در مهاجرت تحصیلی

مهمترین شرایط مهاجرت تحصیلی

مزایای تحصیل در کانادا

جذابیت تحصیل در کشور کانادا بی‌دلیل نیست و مزایای مختلف آن موجب شده که اغلب افراد انتخاب اول و آخر‌شان برای مهاجرت تحصیلی یکی از دانشگاه‌های این کشور باشد. موارد زیر را می‌توان از مهمترین مزایای تحصیل در کانادا دانست:

  1. دانشگاه‌های کانادا از بهترین و قوی‌ترین سیستم‌های آموزشی دنیا برخوردارند و همان‌طور که در لیست بهترین دانشگاه های کانادا برای اپلای کردن بیان کردیم، در رنکینگ‌های جهانی رتبه‌های بالایی دارند، از این‌رو مدارک آن‌ها اعتبار بسیار خوبی دارند و در آینده تحصیلی و شغلی و در نتیجه کیفیت زندگی فارغ‌التحصیلان تاثیر مثبت بسزایی می‌گذارند.
  2. تعداد بالای دانشگاه‌های خوب، تنوع رشته‌های علمی و طرح‌ها و برنامه‌های مختلف آموزشی مثل بورسیه یا فاند راه‌های متنوعی برای تحصیل در کانادا را به روی مهاجران گشوده است.
  3. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا نسبت به کشورهای اروپایی بسیار مناسب‌تر است، حتی میانگین هزینه‌های زندگی در کانادا از سایر کشورهای انگلیسی‌زبان مانند آمریکا، استرالیا و انگلستان کمتر است.
  4. امکان اشتغال به کار در طول دوران تحصیل در دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان فراهم است که این مورد به تامین هزینه‌های زندگی دانشجویان بسیار کمک می‌کند.
  5. امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان این کشور وجود دارد.
  6. با یافتن شغل و تمدید ویزای کاری می‌توان در این کشور شانس اقامت دائم و شهروند شدن را افزایش داد.
  7. سازگاری با مهاجران در کشور کانادا بیش از دیگر کشورها به‌ویژه آمریکاست و قوانین حمایتی و ضد نژادپرستی متعددی درباره مهاجران به آن سرزمین وجود دارد.
  8. امکان اشتغال به کار برای همراهان دانشجویانی که اقامت تحصیلی کانادا را دریافت کنند، فراهم است.

 

خدمات مشاوره‌ای موسسه تهران آموز برای مهاجرت تحصیلی

جالب است بدانید کانادا کشوری است که با داشتن 200 دانشگاه برتر دنیا نرخ پذیرش دانشجو در آن بسیار بالاست و حتی در سال 2021 با پذیرش حدود 450 هزار دانشجو از سراسر دنیا رکوردی بی‌سابقه در این زمینه رقم زده است و جالب‌تر این‌که دانشجویان ایرانی از نظر تعداد پذیرش، چهارمین ملیت مهاجران تحصیلی را در دانشگاه‌های کانادا تشکیل می‌دهند، بنابراین متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور زیبا بسیار زیادند. بدین ترتیب، اگر شما نیز قصد دارید برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید و به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا و ادامه مسیر زندگی در آن کشور فکر می‌کنید، باید برای این هدف نگاهی همه‌جانبه و دقیق داشته باشید و اطلاعات خود را درباره همه جوانب این امر کامل و به‌روز کنید. همچنین بدیهی است برای مهاجرت تحصیلی باید مقدمات و پیش‌نیازهای آن را در نظر بگیرید؛ برای مثال تقویت رزومه تحصیلی جزء اموری است که پیش از همه باید آغاز کنید، چراکه بسیار زمانبر و دشوار است. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که از کمک مشاوران این حوزه استفاده کنید و وقت تلف نکنید.

مشاوران موسسه معتبر و رسمی تهران آموز در تمام زمینه‌های علمی و پژوهشی در همه رشته‌های تخصصی آماده ارائه مشاوره حرفه‌ای و جامع‌اند. تیم مشاوران متخصص و استادان خبره تهران آموز شما را از آخرین قوانین و اصول نگارش متون علمی و مقاله ISI آگاه خواهند کرد و ترفندهای ارتقای کیفیت رزومه تحصیلی را به شما آموزش خواهند داد. به کمک مشاوران ما اطلاعات خود را به‌روز کنید و مسیر پیشرفت علمی‌تان را درست و سریع طی کنید. گفتنی است موسسه تهران آموز برای خدمات متنوع و جامع مشاوره‌ای هزینه‌هایی بسیار مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته تا دانشجویان بیشتری بتوانند از خدمات ما استفاده کنند.

چنانچه ذکر شد، در همین سایت نیز مطالب گوناگونی درباره موضوعات فوق و سایر فعالیت‌های تحقیقاتی و دانشگاهی منتشر کرده‌ایم که خواندن آن‌ها را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم؛ مانند:

اسکرول به بالا