ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۵

بهترین دانشگاه‌های دنیا برای بورسیه گرفتن

تحصیل در دانشگاهی پیشرفته با رتبه علمی بالا یکی از مهمترین اهداف علاقه‌مندان جدی علم و دانش است و به همین دلیل به فکر مهاجرت تحصیلی و اقامت در کشوری هستند که دانشگاه‌های برتر جهان در آنجاست. اما یک مشکل بزرگ برای اغلب این افراد، هزینه‌های بالای تحصیل است که بر هزینه‌های زندگی در آن کشورها افزوده می‌شود. از این‌رو گزینه بورسیه تحصیلی در اولویت قرار می‌گیرد و بدیهی است با بررسی بهترین دانشگاه‌های دنیا برای بورسیه گرفتن می‌توان انتخابی درست و متناسب با شرایط خاص افراد داشت.

ما در این مطلب به موضوع بهترین دانشگاه‌های دنیا برای گرفتن بورسیه می‌پردازیم و مسائل و چالش‌های پیش روی این موضوع را بررسی می‌کنیم. اگر درباره این موضوع نیاز به اطلاعات کامل‌تر داشتید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را در همین سایت حتما مطالعه کنید:

بهترین دانشگاه‌های دنیا برای بورسیه گرفتن

بورسیه تحصیلی و انواع آن

بورسیه تحصیلی کمک مالی دولت‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات علمی به دانشجویان برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی‌شان است و شامل حال افرادی می‌شود که واجد شرایط آن بورسیه باشند. بورسیه تحصیلی انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

الف. بورس‌های تحصیلی که دانشجویان مستلزم انجام دادن فعالیت‌های جانبی نیستند و دو نوع دارند:

  1. Full Fund یا بورسیه کامل که همه هزینه‌های دانشجو (هزینه‌های تحصیلی و استفاده از امکانات رفاهی و زندگی در کشور مقصد) را پوشش می‌دهد و رقابت شدیدی برای اخذ آن وجود دارد.
  2. Partial Fund که قسمتی از هزینه‌های تحصیلی دانشجویان (اغلب 50 درصد) را شامل می‌شود.

ب. بورس‌های تحصیلی که دانشجویان مستلزم انجام دادن فعالیت‌های جانبی هستند تا هزینه تحصیل‌شان توسط دانشگاه پرداخت شود. فعالیت‌های جانبی این بورسیه‌ها مختلف است. از انواع این نوع بورسیه‌ها می‌شود به مواردی مانند Scholarship، دستیار تدریس (TA)، دستیار پژوهش (RA)، کارآموزی (Internship)، بورسیه‌های تشویقی، وام تحصیلی، حذف شهریه و جایزه (Awards) اشاره کرد.

 

مزایای گرفتن بورسیه

اگر قرار است شما بهترین دانشگاه‌های دنیا برای بورسیه گرفتن را انتخاب کنید، باید بدانید که رقابت شدیدی در این مورد وجود دارد، چراکه مزایای گرفتن بورسیه در آن‌ها بسیار باارزش و مهم است؛ مزایایی مانند:

  • ادامه تحصیل و رشد علمی با بهترین امکانات پژوهشی
  • اقامت رایگان در خوابگاه‌های دانشجویی
  • یادگیری زبان جدید
  • تجربه زندگی در کشوری جدید با فرهنگی جدید
  • امکان وام گرفتن با شرایط خاص
  • دریافت کمک هزینه درمانی
  • امکان کارآموزی رایگان یا دستیاری استادان
  • امکان اقامت و اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی

گفتنی است که مزایای گرفتن بورسیه در بهترین دانشگاه‌های دنیا بسته به شرایط زندگی شخصی و شغلی افراد ممکن است بیشتر باشد و ما فقط به طور کلی به آن‌ها اشاره کردیم.

اما یکی از اصلی‌ترین و مهمترین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات علمی داشتن مقالات ISI است که ما در مطالب زیر درباره این موضوع توضیحات لازم را ارائه کرده‌ایم و مطالعه آن‌ها بسیار مفید و راهگشاست:

 

بهترین دانشگاه‌های دنیا برای بورسیه گرفتن

کانادا، استرالیا، انگلستان، آمریکا، سوئد، هلند، فرانسه، سوییس و دانمارک بهترین کشورها برای گرفتن بورسیه تحصیلی‌اند، فقط یادتان باشد که همه این کشورها را نمی‌شود به عنوان راحت‌ترین کشورها برای بورسیه گرفتن دانست و در این باره باید همه جوانب را بررسی کرد و شرایط مختلفش را متناسب با معیارهای مد نظر خود سنجید. از جمله کشورهایی که از منظرهای متفاوت به عنوان راحت‌ترین کشورها برای بورسیه گرفتن نام برده می‌شوند، می‌توان به قبرس شمالی، ترکیه، آلمان، فرانسه، ایتالیا، جمهوری چک، اتریش، اسپانیا، نروژ، نیوزلند، چین، سنگاپور، مالزی، مجارستان، لهستان و کانادا اشاره کرد که بسیاری در این فهرست کشور کانادا را بهترین گزینه برای ایرانیان می‌دانند.

تعدادی از برترین دانشگاه‌های جهان برای بورسیه گرفتن که از اعتبار و سطح کیفی بالایی برخوردارند، عبارت‌اند از:

در انگلستان: دانشگاه کمبریج، آکسفورد، بریستول، وست مینستر، کاردیف، کالج امپریال لندن، کینگس کالج لندن، دانشگاه LSC لندن، ناتینگهام و دانشگاه کالج لندن.

در استرالیا: دانشگاه‌های گریفت، کوئینزلند، سیدنی، آدلاید، مرداک، کرتین، باند، ادیت کاوان و جیمز کوک.

در آمریکا: دانشگاه‌های هاروارد، امریکن، براندیس، کلارک، تنسی شرقی، ایلینوی وسلیان، آیووا، نیویورک، میشیگان، اورگان و پنسیلوانیا.

در کانادا: دانشگاه‌های تورنتو، لستر بی پیرسون، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مک مستر، کلگری، یورک و ساسکاچوآن.

در فرانسه: دانشگاه تحقیقاتی PSL، دانشگاه‌های اکول پلی‌تکنیک، سوربن، پاریس، مدرسه نرمال عالی لیون، دانشگاه پاریس – ساکلی، تلکام پاریس، اکول پونت پاریس‌تک، گرنوبل آلپ، استراسبورگ و دانشگاه بوردو.

در سوییس: دانشگاه‌های ETH زوریخ، لوزان، زوریخ و ژنو.

در هلند: دانشگاه‌های اوترخت، آمستردام، لیدن، صنعتی دلفت، اراسموس روتردام، گرونینگن، ماستریخت، توئنته، وریج آمستردام، لاهه و رادبود.

در سوئد: موسسه سلطنتی فناوری KTH، دانشگاه‌های کارلمز، کارلستاد و کارولینسکا.

در دانمارک: دانشگاه‌های جنوب دانمارک، آرهوس، مدرسه بازرگانی کپنهاگ، دانشگاه‌های کپنهاگ، فنی دانمارک، آلبورگ و روسکیلد.

 

مشاوره موسسه تهران آموز برای گرفتن بورسیه از بهترین دانشگاه‌های جهان

همان‌طور که اشاره کردیم، باید در انتخاب بهترین دانشگاه‌های دنیا برای بورسیه گرفتن پیش از هر چیز به شرایط خانوادگی، شغلی، تحصیلی، مالی و نکات کلی و جزئی بسیاری توجه کرد که این مسئله کاملا شخصی است و  انتخاب‌ها در افراد مختلف با هم متفاوت است، به همین دلیل ممکن است سوالات زیادی در ذهن شما وجود داشته باشد و نیاز به تحقیق و جستجوی بیشتری داشته باشید تا دانشگاهی را مطابق با معیارها و شرایط خود انتخاب و برای بورس شدن در آن اقدام کنید. از طرفی، برای بورسیه شدن احراز شرایطی الزامی است که از مهمترین‌شان مشاوره نگارش پایان نامه و نگارش و چاپ مقاله ISI است. بر همین مبنا، یکی از راه‌های تحقیق شما، پرسش از افرادی است که در این حوزه‌ها تجربه و تخصص کافی دارند.

ما در موسسه تهران آموز که یکی از بهترین موسسات برای مشاوره پایان نامه و مقاله ایت این امکان را فراهم آورده‌ایم که به‌سادگی بتوانید با مشاوران مجرب این حوزه ارتباط برقرار کنید و از اطلاعات به‌روز و جامع کارشناسان متخصص ما بهره‌مند شوید. شما به کمک متخصصان کاربلد و خبره موسسه تهران آموز می‌توانید با جمع‌بندی تمامی اطلاعات و اخذ شرایط لازم به بهترین نتیجه برای بورسیه شدن در برترین دانشگاه‌های جهان برسید و در اسرع وقت و با به‌صرفه‌ترین هزینه ممکن این مسیر را طی کنید. با مقایسه ساده در کیفیت خدمات و هزینه‌های آن‌ها بین موسسات مختلف مشاوره‌ای به‌راحتی متوجه سطح کیفی بالای موسسه تهران آموز خواهید شد و با اولین تماس و کسب اطلاعات تکمیلی از قیمت‌های خدمات ما با آسودگی خیال بیشتر و اطمینان از موفقیت خود تهران آموز را انتخاب خواهید کرد.

چنانچه در مراجعه به موسسات مشاوره معتبر و رسمی دچار شک و نگرانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را در همین سایت مطالعه کنید تا با اطمینان کامل مشاوران خود را برگزینید:

اسکرول به بالا