ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۸

پنج دانشگاه برتر برای مهاجرت تحصیلی

این روزها بحث مهاجرت تحصیلی بین جوانان بسیار رایج است و اغلب دانشجویان به این گزینه فکر می‌کنند و به همین ترتیب، موضوع بهترین دانشگاه‌های دنیا برای مهاجرت تحصیلی یکی از اصلی‌ترین مسائل مورد بحث است. همان‌طور که می‌دانید، انتخاب دانشگاه مناسب برای مهاجرت تحصیلی به عوامل و شرایط بسیاری وابسته است، اما کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها و رتبه آن‌ها در سطح جهانی بسیار مهم است. وقتی دانشجویی سختی‌های این پروسه را قبول می‌کند، باید در انتخاب دانشگاه نیز حساسیت به خرج دهد.

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ارزش صرف هزینه، زمان و انرژی را دارند و در تضمین آینده تحصیلی و شغلی در زندگی افراد بسیار موثرند؛ بنابراین باید درباره بهترین دانشگاه‌های دنیا برای مهاجرت تحصیلی با دقت و به طور جامع تحقیق کنید. ما در این مطلب پنج دانشگاه برتر برای مهاجرت تحصیلی را به شما معرفی می‌کنیم، اما پیش از آن خوب است با شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان نیز آشنا شوید.

همچنین اگر در فکر مهاجرت تحصیلی هستید، بد نیست مطالب زیر را در همین سایت مطالعه کنید:

 

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان

لازمه رسیدن به اهداف بزرگ انتخاب بهترین‌ها در مسیر زندگی است و انتخاب بهترین دانشگاهی که در ردیف‌های بالای رنکینگ جهانی باشد، یکی از مهمترین‌هاست. دانشگاه‌های برتر امتیازات بسیاری دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب مدرک معتبر جهانی، آموزش باکیفیت، شاگردی استادان بنام و برجسته دنیا، رشد علم و دانش در بالاترین سطح جهانی، شرایط بهتر و خدمات بیشتر و کسب تجربیات عالی اشاره کرد. به همین دلایل رقابت شدیدی برای انتخاب بهترین دانشگاه‌های دنیا برای مهاجرت تحصیلی وجود دارد و دانشجویان باید در این زمینه تلاش خود را افزایش دهند و حتما از مشاوره کارشناسان متخصص در این حوزه استفاده کنند.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط موسسات مختلفی براساس شاخص‌های گوناگون انجام و هر ساله منتشر می‌شود. یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌ها مربوط به موسسه QS است که در سال 2022 برترین دانشگاه‌های جهان را به ترتیب زیر رتبه‌بندی کرده است:

  1. دانشگاه MIT در آمریکا 2. دانشگاه آکسفورد در بریتانیا 3. دانشگاه استنفورد در آمریکا 4. دانشگاه کمبریج در بریتانیا 5. دانشگاه هاروارد در آمریکا 6. موسسه فناوری کالیفرنیا در آمریکا 7. امپریال کالج لندن در بریتانیا 8. دانشگاه ETH زوریخ در سوئیس 9. دانشگاه UCL در بریتانیا 10. دانشگاه شیکاگو در آمریکا 11. دانشگاه ملی سنگاپور 12. دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور 13. دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا 14. دانشگاه EPLF در سوئیس 15. دانشگاه ییل در آمریکا 16. دانشگاه ادینبورگ در بریتانیا 17. دانشگاه Tsinghua در چین 18. دانشگاه پکن 19. دانشگاه کلمبیا در آمریکا 20. دانشگاه پرینستون در آمریکا 21. دانشگاه کرنل در آمریکا 22. دانشگاه هنگ کنگ 23. دانشگاه توکیو در ژاپن 24. دانشگاه میشیگان – آن آربور در آمریکا 25. دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا

 

بهترین دانشگاه‌های دنیا برای مهاجرت تحصیلی

در بسیاری از کشورهای دنیا دانشگاه‌های خوب با رتبه بالای جهانی وجود دارد؛ برای مثال، در آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، سوئیس، اتریش، فرانسه، آلمان، دانمارک، نروژ، اسپانیا، سوئد، ژاپن و… دانشگاه‌های بین‌المللی با داشتن امکانات فراوان برای ادامه تحصیل و کسب دستاوردهای علمی جدید بسیار مناسب‌اند و بسیاری از دانشجویان آرزو دارند که در آنجا درس بخوانند. اما نکته اصلی این است که ملاک شما برای انتخاب دانشگاه و مهاجرت تحصیلی چیست. بسیاری از شما صرفا به رتبه بالای دانشگاه‌ها توجه دارید که در این صورت لیست ارائه‌شده در بالا مناسب شماست و یکی از دانشگاه‌های فوق می‌تواند هدف شما برای مهاجرت تحصیلی باشد، اما اگر فاکتورهای دیگری مد نظرتان است، ممکن است دانشگاه دیگری را هدف قرار دهید، چراکه در آن صورت رتبه‌بندی‌ها متفاوت می‌شود؛ مثلا اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از رشته‌های مهندسی را دارید و اولویت شما دانشگاه‌های برتر در این رشته‌هاست، پنج دانشگاه برتر برای مهاجرت تحصیلی در رشته‌های مهندسی به ترتیب زیر هستند:

  1. موسسه فناوری ماساچوست در آمریکا 2. دانشگاه استنفورد در آمریکا 3. دانشگاه کمبریج در انگلستان 4. موسسه فناوری فدرال زوریخ ETH در سوئیس 5. دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا

اگر علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی هستید، دانشگاه‌های پزشکی برتر دنیا عبارت‌اند از:

  1. دانشگاه هاروارد در آمریکا 2. دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا 3. دانشگاه استنفورد در آمریکا 4. دانشگاه آکسفورد در بریتانیا 5. دانشگاه UCL در بریتانیا

چنانچه تحصیل در یکی از رشته‌های هنر مد نظرتان است، پنج دانشگاه برتر در رشته هنر که می‌توانند هدف شما برای مهاجرت تحصیلی باشند، عبارت‌اند از:

  1. دانشگاه سلطنتی هنر در بریتانیا 2. دانشگاه پارسونس در آمریکا 3. دانشگاه RISD در آمریکا 4. دانشگاه MIT در آمریکا 5. دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا

معتبرترین دانشگاه‌های علوم انسانی نیز شامل دانشگاه‌های زیر می‌شوند:

  1. دانشگاه آکسفورد بریتانیا 2. دانشگاه هاروارد آمریکا 3. دانشگاه کمبریج بریتانیا 4. دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا 5. دانشگاه استنفورد آمریکا

برخی نیز ترجیح می‌دهند در کشورهای آسیایی ادامه تحصیل دهند که برای این افراد می‌شود دانشگاه ملی سنگاپور را پیشنهاد داد؛ دانشگاهی که در رتبه یازدهم فهرست برترین دانشگاه‌های سال 2022 جهان قرار دارد. پس از آن دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور (رتبه 12)، دانشگاه Tsinghua (رتبه 17) و دانشگاه پکن (رتبه 18) در چین و دانشگاه هنگ کنگ (رتبه 22) و نیز دانشگاه توکیو در ژاپن (رتبه 23) می‌توانند انتخاب‌های برتر باشند.

 

مشاوره جامع و به‌روز موسسه تهران آموز برای مهاجرت تحصیلی

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، بهترین دانشگاه‌های دنیا برای مهاجرت تحصیلی بسته به رشته تحصیلی و شرایط شما متفاوت است و شاید شما نتوانید یا نخواهید از فهرست برترین دانشگاه‌های جهان انتخابی داشته باشید. از طرفی انتخاب دانشگاه یا موسسه علمی مناسب نیز کار ساده‌ای نیست و نیاز به تحقیق و جستجوی فراوان دارد که این کار مستلزم صرف زمان زیادی است. همچنین لازمه انتخاب درست و منطقی دانشگاه برتر داشتن آگاهی کامل از همه جوانب مهاجرت تحصیلی به مقصد مورد نظر است که این کار هم بدون استفاده از اطلاعات درست و بهره‌مندی از تجارب دیگران تقریبا غیرممکن است. بر همین اساس، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان موسسه تهران آموز تماس بگیرید تا در این مسیر مهم و پرچالش از همراهی متخصصان باتجربه و به‌روز ما مشاوره کاربردی و دقیق بگیرید. موسسه تهران آموز در زمینه مهاجرت تحصیلی و بورسیه شدن به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین و باکیفیت‌ترین رزومه این پروسه طولانی را آغاز کنید. کارشناسان متخصص تهران آموز آماده ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای در همه زمینه‌های علمی به شما عزیزان هستند و تا رسیدن به مقصود نهایی و مورد نظر شما از همراهی و مساعدت شما دریغ نخواهند کرد. گفتنی است هزینه خدمات موسسه معتبر تهران آموز بسیار به‌صرفه است و در این زمینه به شرایط مراجعان محترم نیز توجه خواهد شد تا دغدغه‌ای در این مورد نداشته باشید.

اگر درباره انتخاب موسسه معتبر برای مشاوره گرفتن در امور علمی و تحصیلی‌تان اطلاعات کافی ندارید، توصیه می‌کنیم مطلب زیر را در همین سایت مطالعه کنید:

اسکرول به بالا