ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۸

نوشتن پروپوزال رشته پرستاری

رشته پرستاری از جمله رشته‌های دانشگاهی است که سختی‌ها و مشقت‌های مخصوص به خود را دارد. این دشواری‌ها نه تنها در مسیر تحصیل بلکه پس از آن نیز سر راه فارغ التحصیلان این رشته قرار دارند. به هر حال هیچ کدام از این مشقت ها مانع از تلاش دانش آموزان رشته تجربی برای ورود به رشته پرستاری و همینطور دانشجویان این رشته برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیست. کسانی که قدم در این رشته می‌گذارند نیازمند داشتن توانایی جسمی و روحی مناسب هستند زیرا ارتباط مداوم با بیمار ملزم به داشتن این قابلیت‌ها و صبر فراوان است.

دانشجویان رشته پرستاری، در دوران تحصیلات تکمیلی خود، همچون سایر دانشجویان نیازمند انجام پایان نامه پرستاری یا نوشتن رساله دکتری در این رشته هستند. این دانشجویان باید با شروع تحصیلات تکمیلی باید به فکر انجام کارهای مرتبط باشند که یکی از مهمترین این کارها پیدا کردن زمینه‌های علاقه‌مندی و نوشتن پروپوزال رشته پرستاری است. برای نگارش پروپوزال معمولا مراحل مشخصی وجود دارد که آگاهی از آنها می‌تواند سرعت نوشتن آن را بیشتر کند. در این نوشته به چگونگی نوشتن پروپوزال رشته پرستاری و نکات مهم آن می‌پردازیم.

نوشتن پروپوزال رشته پرستاری

انتخاب موضوع

نه تنها برای دانشجویان رشته پرستاری بلکه برای تمامی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، انتخاب موضوع مناسب برای نوشتن پروپوزال و پایان نامه امری حیاتی است. انتخاب یک موضوع خوب برای نوشتن پروپوزال پرستاری به دانشجویان این رشته کمک می‌کند تا مراحل بعدی را با اطمینان خاطر بیشتری طی کنند. برای مثال، دانشجویانی را در نظر بگیرید که قصد استخراج مقاله از پایان نامه خود را دارند. دسته دیگر نیز دانشجویانی هستند که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و قدم گذاشتن در مسیر انجام پژوهش‌های تحقیقاتی را دارند.

در اهمیت لزوم انتخاب موضوع مناسب و کاربردی برای دانشجویان هرچه قدر هم صحبت کنیم کم است. به خوبی میدانید که هر چه موضوع انتخابی شما جدیدتر و به‌روزتر باشد در ادامه مسیر شانس موفقیت بیشتری دارید و می‌توانید به راحتی اقدام به سابمیت مقاله ISI خود کنید.حتما برای شما سوال پیش می‌آید که چطور می‌توان موضوعی خوب و کاربردی را انتخاب کرد؟

  • از دانشجویان هم رشته خود کمک بگیرید، به خصوص آن دسته از دانشجویان که شرایطی مشابه شما داشته‌اند و این مراحل را طی کرده‌اند.
  • از اساتید راهنما و مشاور رشته خود کمک بگیرید، به خصوص آن دسته از اساتید که با کارهای تحقیقاتی و سابمیت مقاله آشنایی دارند.
  • از موسسات معتبر در زمینه خدمات آموزشی کمک بگیرید، به خصوص آن دسته از موسسات که سابقه درخشانی از عملکردشان موجود است و تجربه کافی در زمینه خدمات مشاوره نگارش و چاپ مقاله ISI دارند.

خب وقتی که انتخاب موضوع با موفقیت انجام شد نوبت تعیین عنوان دقیق برای نوشتن پروپوزال پرستاری است. فراموش نکنید که هیچ‌گاه یک موضوع کلی و جامع انتخاب خوبی نیست و شما باید با وارد کردن جزئیات، عنوان انتخابی خود را مشخص و گویا کنید.

انتخاب موضوع پایان نامه پرستاری

 

نگارش پروپوزال رشته پرستاری

با انتخاب موضوع پایان نامه، حالا دیگر مانعی سد راه آغاز به کار نوشتن پروپوزال پرستاری نیست. به خصوص اکنون که عنوان دقیق پایان نامه را نیز می‌دانیم. در نگارش پروپوزال اول باید ببینیم چه بخش‌هایی ضروری است و سپس اقدام به نوشتن کنیم. برای مثال بخش‌هایی مثل مقدمه، طرح مسئله، ابزارها و منابع جز بخش‌های اصلی هر پروپوزالی هستند و باید به خوبی به آنها پرداخته شود. ممکن اسن دانشگاه شما فرمت مشخصی برای پروپوزال داشته باشد. به همین خاطر خوب است قبل از شروع به نوشتن این موارد را به طور دقیق از بخش آموزش دانشکده و رشته خود جویا شوید.

مقدمه: در این بخش باید ذهن خواننده (اساتید دانشگاه) را برای ورود به مسئله آماده کنید، اشاره‌ای مختصر به مشکلات فعلی وورود به موضوع معمولا کفایت می‌کند.

طرح مسئله: پس از پرداختن کوتاه و مختصر به مسئله در بخش مقدمه، حالا باید مسئله را باز کنیم. در این بخش باید از مشکلاتی که هم اکنون وجود دارد صحبت کنیم تا مسئله و راه حل های فعلی که جوابگوی حل مشکل نیستند به خوبی مشخص شود.

ابزار و منابع تحقیق: ذکر منابع انتخابی و مطالعه شده فعلی در این بخش ضروری است. از طرف دیگر باید به ابزار مورد استفاده در نوشتن پروپوزال پرستاری، اینجا اشاره کرد.

احتمالا می‌دانید که پس از نوشتن پروپوزال پرستاری و پس از شروع پایان نامه، ممکن است منابع شما گسترش پیدا کند یا از ابزارهای بیشتری استفاده کنید. این موضوع مسئله عجیبی نیست و ایرادی متوجه شما نخواهد بود.

فرآیند تحویل پروپوزال

پس از تکمیل نگارش پروپوزال پرستاری حالا باید مراحل مورد نظر دانشکده و گروه آموزشی خود را طی کنید و آن را تحویل آموزش دانشکده دهید. معمولا فرآیند تحویل فرآیندی کاملا مشخص و واضح است. اغلب نیاز به گرفتن چند امضا، به ترتیب وجود دارد. برای مثال در بیشتر دانشگاه‌ها، شما باید امضای استاد راهنمای خود و سپس امضای مدیر گروه را بگیرید و پس از آن پروپوزال خود را به آموزش تحویل دهید. اما با این حال بهتر است قبل از انجام هر کاری، حتی قبل از شروع به نوشتن پروپوزال جزئیات دقیق تحویل آن را از آموزش جویا شوید.

 

نکات مهم در نوشتن پروپوزال رشته پرستاری

در انجام هر کاری، اغلب توجه به نکاتی ظریف که معمولا از چشم بسیاری افراد دور می‌ماند می‌تواند کار را تا حد زیادی برای شما راحت کند.

پس از انتخاب موضوع پایان نامه و پیش از نوشتن پروپوزال، حتما استاد راهنمای خود را مطلع کنید. اطلاع دادن به استاد راهنما در مرحله آخر ممکن است برای ایشان ناخوشایند باشد.

برای انتخاب موضوع، سراغ مباحث قدیمی رشته خود نروید زیرا حتی اگر امکان نوشتن مقاله در آن موضوعات وجود داشته باشد ممکن است راه برای ادامه کارهای تحقیقاتی برای شما دشوار گردد.

از مشاوره گرفتن از هم‌کلاسی‌ها و اساتید واهمه‌ای نداشته باشید. حتی اگر به این افراد دسترسی ندارید خوب است سراغ موسسه‌ای معتبر برای مشاوره پایان نامه و مقاله بروید.

 

خدمات مشاوره موسسه تهران آموز

موسسه تهران آموز با سالها تجربه در ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، سابقه‌ای درخشان در همکاری با اساتید و دانشجویان گرامی دارد. در این موسسه، همکارانی از دانشگاه‌های برتر ایران به ارائه خدمات مشاوره آموزشی و پژوهشی در زمینه پایان نامه و مقاله می‌پردازند تا مسیر دانشجویان عزیز هموارتر گردد و با سرعت بیشتری راه دشوار تحصیلات تکمیلی را به پایان برسانند.

خدمات موسسه تهران آموز شاملی تمامی بخش‌ها از شروع تحصیلات کارشناسی ارشد تا پایان دوره دکتری است. شما برای دریافت خدماتی همچون مشاوره نوشتن پروپوزال، نوشتن پایان نامه، استخراج مقاله از پایان نامه، مشاوره نگارش مقاله ISI، پذیرش و چاپ مقاله و سابمیت مقاله ISI می‌توانید با مشاوران موسسه در تماس باشید. خدمات جانبی همچون انتخاب موضوع و چاپ مشارکتی مقاله ISI نیز در موسسه به دانشجویان در صورت نیاز ارائه خواهد شد.

در صورتی که مایل به دریافت مشاوره رایگان موسسه تهران آموز هستید می‌توانید با شماره تماس های درج شده در وبسایت تماس بگیرید. شما همچنین می‌توانید از طریق پر کردن فرم تماس بالای صفحه، اطلاعات خود را در اختیار همکاران موسسه قرار دهید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

اسکرول به بالا