ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۱

پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دنیا

براساس اطلاعات و آمارهای منتشرشده از موسسات تحقیقاتی در حوزه تحصیلات آکادمیک در سراسر جهان، تعدادی از رشته‌های دانشگاهی بین دانشجویان بسیار محبوب‌اند و برای تحصیل در آن رشته‌ها رقابت شدیدی در دانشگاه‌های بزرگ وجود دارد، اما پیش از آشنایی و شناخت پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دنیا لازم است هر داوطلب نخست ملاک‌ها و شرایط خود را برای ادامه تحصیل به طور منطقی و دقیق بررسی کند، زیرا ممکن است این رشته‌های پرطرفدار و جذاب برای او مناسب نباشند که در این صورت نیازی نیست وارد رقابت با خیل طرفدارانش شد و بیهوده زمان از دست داد.

اگر شما نیز جزء آن دسته از دانشجویان مشتاق مهاجرت تحصیلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را در همین سایت مطالعه کنید:

پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دنیا

فاکتورهای انتخاب بهترین رشته‌های تحصیلی دنیا

پیش از آن‌که پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دنیا را معرفی کنیم، باید متذکر شویم که این نوع رشته‌ها یا به طور کلی، بهترین رشته‌های تحصیلی جهان با توجه به دیدگاه افراد و شرایط زندگی هر فرد ممکن است متفاوت باشد؛ یعنی شاید یک رشته یا یک دانشگاه از نظر بسیاری از افراد مطلوب و ایده‌آل باشد، اما از دید شخص دیگری نامناسب برآورد شود. به همین دلیل، ما در این مطلب، صرفا بهترین‌ها را از نظر فاکتورها و معیارهای کلی سنجش و بر مبنای آمارهای ارائه‌شده توسط سازمان‌ها و موسسات مختلف دنیا معرفی می‌کنیم، اما شما باید دقیق‌تر و عمیق‌تر به این مقوله بپردازید و حتما از مشاوران به‌روز و مجرب کمک بگیرید.

اصلی‌ترین معیارهای انتخاب بهترین رشته‌های تحصیلی دنیا به طور کلی عبارت‌اند از:

  • درآمد
  • بازار کار
  • سهولت ورود به رشته تحصیلی

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، فاکتورهای فوق کلی هستند، اما شما باید به شرایط مالی، خانوادگی، جسمی، روحی و سایر مسائل شخصی‌تان هم توجه کنید و سپس به جمع‌بندی نهایی برسید.

 

پرطرفدارترین رشته های تحصیلی دنیا

با توجه به معیارهای کلی و اصلی مانند میزان درآمد و حقوق در حرفه تخصصی این نوع رشته و گرایش‌ها، سهولت ورود به آن‌ها و شرایط مهاجرت تحصیلی راحت‌تر، رتبه‌بندی‌های مختلفی انجام شده است. یکی از فهرست‌هایی که پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دنیا را منتشر کرده است، مربوط به وبسایت QS است. QS در واقع، رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی است که هر ساله منتشر می‌شود. به همین ترتیب، این وبسایت معتبر رشته‌های زیر را پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دنیا اعلام کرده است:

مهندسی نفت، مهندسی الکترونیک، مهندسی کامپیوتر، اقتصاد کاربردی و مدیریت، اقتصاد سیاسی، ریاضیات آماری، مهندسی برق قدرت، تحلیلگر تجارت، داروسازی و دانش هوافضا.

جالب است که اغلب افراد سراغ پولسازترین رشته‌های تحصیلی دنیا می‌روند و رشته‌هایی را که بازار کار خوب و پررونق و نیز درآمد بالایی دارند، انتخاب می‌کنند. در واقع، رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی پردرآمد جزء پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در دنیا هستند که براساس آمار شامل موارد زیر می‌شوند:

  • رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی‌ای که نسبتا سریع‌تر به درآمد بالا می‌رسند؛ مانند مهندسی نفت، مهندسی شیمی، اقتصاد، مدیریت بازرگانی، MBA، علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی عمران، معماری، طراحی، روابط بین‌المللی، زبان‌های خارجی، داروسازی، مهندسی هوافضا و بازاریابی.
  • رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی‌ای که تا رسیدن به درآمد بالا کمی زمانبرند؛ مانند رشته‌های گروه پزشکی.

گفتنی است که رشته‌های ذکرشده از بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت هستند، چراکه فارغ‌التحصیلان این تخصص‌ها بهتر می‌توانند به بازار کار کشورهای خارجی وارد شوند و درآمد بیشتری کسب کنند. بر همین اساس، لازم است پیش از انتخاب رشته و دانشگاه مقصدتان علاوه بر در نظر گرفتن میزان علاقه و استعدادتان در آن رشته و گرایش علمی، آینده کاری‌اش را هم خوب بررسی کنید و درباره درصد احتمال اشتغال‌تان در کشور مقصد تحقیق کنید. فراموش نکنید که باید با محاسبه منطقی و دقیق هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور مورد نظرتان مطمئن شوید که قادر هستید از عهده مخارجش برآیید.

 

پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در اروپا 

بسیاری از معتبرترین دانشگاه‌های جهان با بهترین کیفیت آموزشی و بالاترین سطوح علمی در قاره اروپا واقع شده است، اما در اروپا نیز مانند سایر نقاط جهان برخی رشته‌های علوم از محبوبیت بیشتری برخوردارند و میزان رقابت در آن‌ها بیشتر است. افرادی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اروپا هستند، لازم است پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی اروپا را بشناسند تا براساس آن بتوانند برنامه‌ریزی کنند و متناسب با شرایط خود دست به انتخاب بزنند. بر مبنای آمارهای منتشرشده، رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در دانشگاه‌های اروپا شامل موارد زیر می‌شوند:

رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی مکانیک، هوافضا، عمران، الکترونیک، فناوری اطلاعات، مهندسی شبکه، دیجیتال مارکتینگ، خلبانی، گردشگری و هتلداری.

همان‌طور که متوجه شدید، رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در اروپا تقریبا مشابه پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در دنیاست، اما شرایط اقامت و پذیرش و البته اشتغال در کشورهای اروپایی در برخی موارد ممکن است با هم متفاوت باشند، بنابراین تحقیق کامل و همه‌جانبه در این موارد پیش از هر اقدامی ضروری است و یکی از بهترین راه‌های تحقیق استفاده از مشاوره افراد باتجربه است.

 

خدمات مشاوره‌ای موسسه تهران آموز برای ادامه تحصیل

موسسه رسمی و معتبر تهران آموز (دانشیار آرتا) طی سال‌ها فعالیت مستمر و حرفه‌ای در حوزه پژوهش‌های علمی و تحقیقات فناوری همواره برای ارتقای سطح علمی کشور و رشد دانش و آگاهی دانشجویان و محققان عزیز سراسر کشور تلاش کرده و به همین دلیل تیمی قوی و متخصص تشکیل داده است؛ تیمی متشکل از استادان خبره دانشگاهی و کارشناسان کاربلد و قوی که همواره اطلاعات خود را به‌روز و نو می‌کنند. کادر متخصص موسسه معتبر تهران آموز آماده ارائه انواع خدمات جامع مشاوره‌ای در تمام زمینه‌های علمی و پژوهشی در همه رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی به مراجعان عزیز است و به طور ویژه و با توجه به شرایط و اهداف مد نظرتان، بهترین راهکارها و مسیر مناسب را به شما ارائه می‌دهد. نکته قابل توجه، هزینه‌های خدمات متنوع و کامل موسسه تهران آموز است که با در نظر گرفتن شرایط دانشجویی تعیین شده و کاملا به‌صرفه و مناسب است.

پیشنهاد می‌کنیم در اسرع وقت با کارشناسان موسسه تهران آموز تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی را از آن‌ها جویا شوید. همچنین توصیه می‌کنیم پیش از انتخاب موسسه مشاوره خدمات آموزشی مناسب برای مقاله و پایان نامه حتما مطلب زیر را در همین سایت با دقت بخوانید و سپس برای بستن قرارداد و ادامه مسیر پژوهشی‌تان اقدام کنید تا در دام کلاهبرداران این حوزه نیفتید:

اسکرول به بالا