ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۸

مهمترین شرایط مهاجرت تحصیلی

همان‌طور که می‌دانید، میل و رغبت افراد به مهاجرت تحصیلی در سال‌های اخیر بسیار بیشتر شده است و تقریبا همه دانشجویان و حتی دانش‌آموزان درباره آن صحبت می‌کنند. به هر حال امتیازات تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا کم نیستند و مدارک آن‌ها نیز بسیار معتبرند. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بزرگ دنیا آینده تحصیلی و شغلی بهتری دارند و در بسیاری از کشورها امکان دریافت اقامت نیز وجود دارد. مجموع این فاکتورها و مزایای مختلف مهاجرت تحصیلی موجب شده که اطلاع از مهمترین شرایط مهاجرت تحصیلی به پرسش نخست افراد تبدیل شود. بر همین اساس، ما در این مطلب درباره مباحث به‌روز و مهمی مانند ویزای تحصیلی، اپلای کردن و به‌ویژه مهمترین شرایط مهاجرت تحصیلی توضیح خواهیم داد. البته این مبحث حواشی و موضوعات مرتبط زیادی دارد که در مقالاتی متنوع در همین سایت به آن‌ها نیز پرداخته‌ایم و مطالعه آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ برای مثال پس از خواندن این مقاله، مطالب زیر را در سایت ما جستجو و مطالعه کنید:

 

ویزای تحصیلی و انواع آن

ویزای تحصیلی مجوزی است که برای دانشجویان خارجی دانشگاه‌های یک کشور صادر می‌شود و به آن‌ها اجازه سفر به آن کشور، تحصیل، زندگی، تردد و در برخی از کشورها امکان کار کردن را می‌دهد. ویزای تحصیلی سه نوع است؛ ویزای دانش‌آموزی، ویزای دانشگاه یا کالج، و ویزای آموزشی که برای شرکت کردن در یک برنامه آموزشی غیرآکادمیک صادر می‌شود.

مهمترین شرایط مهاجرت تحصیلی

اپلای تحصیلی چیست؟

اپلای (Apply) همان درخواست پذیرش تحصیلی است و شامل پروسه‌ای است که دانش‌آموزان یا دانشجویان باید طی کنند تا بتوانند در مراکز تحصیلی کشورهای خارجی درس بخوانند.

 

مهمترین شرایط مهاجرت تحصیلی

هر کشوری قوانین مدون و مشخصی برای صدور ویزای تحصیلی دارد، اما برخی از شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی در همه کشورها یکسان است که عبارت‌اند از:

  • داشتن نامه درخواست پذیرش تحصیلی یا اپلای از موسسه آموزشی مقصد
  • داشتن تمکن مالی که با ارائه مدارک مالی سرپرست مبنی بر تامین هزینه تحصیل و مخارج زندگی و همچنین معرفی یکی از بستگان فرد در کشور مقصد به شرط اعلام حمایت وی از او اثبات می‌شود. دقت کنید که باید از شهریه تحصیلی سالانه موسسه آموزشی مورد نظرتان مطلع شوید و هزینه‌های مختلف دیگر مانند خورد و خوراک، کتاب، لوازم‌التحریر، محل اقامت و… را به طور کامل بررسی و محاسبه کنید. یادآوری می‌کنیم که هزینه‌های گفته‌شده بسته به رشته تحصیلی و انواع گرایش‌های آن و نیز درجه کیفی دانشگاه در هر کشور متفاوت است، بنابراین با کمک مشاوران این حوزه از صحت برآورد هزینه‌های‌تان اطمینان حاصل کنید تا بعدا دچار مشکلات مالی نشوید.
  • داشتن مدارک هویتی کامل و ترجمه‌شده و همین‌طور گواهی سوء سابقه
  • داشتن ترجمه مدارک تحصیلی مقطع قبلی همراه با ریز نمرات و معدل که در مورد معدل معمولا باید برای مقطع کارشناسی حداقل 14 تا 15، برای مقطع کارشناسی ارشد حداقل 15 و برای مقطع دکتری حداقل 16 باشد. همه مدارک ذکرشده باید به زبان کشور مقصد و به طور دقیق و صحیح ترجمه شده باشند.
  • داشتن مدرک زبان کشور مقصد یا زبان انگلیسی که البته سطح زبانی مورد قبول افراد در دانشگاه‌ها متفاوت است. به طور معمول، نمره مدرک زبان آیلتس متقاضیان مهاجرت تحصیلی باید حداقل 6.5 و در مواردی حداقل 6 باشد.
  • داشتن سن قانونی تحصیلی که برای ورود به دانشگاه حداقل 18 سال است. گفتنی است معمولا دانشگاه‌ها دانشجویانی کمتر از 35 تا نهایتا 40 سال را پذیرش می‌کنند، هر چند برخی دانشگاه‌ها محدودیت سنی برای قبول متقاضیان تحصیل قائل نیستند. به طور رایج، دانشگاه‌های بزرگ دنیا برای دوره کارشناسی متقاضیان کمتر از 23 سال، برای مقطع کارشناسی ارشد افراد کمتر از 30 سال و برای دوره دکتری متقاضیان کمتر از 37 سال را می‌پذیرند.
  • نداشتن گپ تحصیلی؛ یعنی داوطلبان برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها نباید بیش از دو سال از فارغ‌التحصیلی مقطع قبلی‌شان گذشته باشد. البته در برخی موارد با ارائه مستندات و گواهی‌های معتبر می‌توان فاصله بیش از دو سال را توجیه و این مرحله را رد کرد؛ مانند خدمت سربازی، بیماری‌های حاد، ازدواج، طلاق، تولد فرزند، فوت بستگان درجه یک و…
  • داشتن توصیه‌نامه و مدارک مربوط به رزومه کاری و تحصیلی، مقالات چاپی، پروژه‌های تحقیقاتی و… برای داوطلبان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

تقویت رزومه تحصیلی و نوشتن مقاله ISI برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، از ضروریات است، بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را با دقت بخوانید:

 

خدمات موسسه تهران آموز برای کسب مهمترین شرایط مهاجرت تحصیلی

آنچه در این مطلب درباره مهاجرت تحصیلی و مهمترین شرایط آن توضیح دادیم، عمومی و کلی بود، اما مسلم است که این شرایط در افراد با موقعیت‌های مختلف و بسته به دانشگاه‌ها و کشورهای مقصد مورد نظر داوطلبان کاملا متفاوت است و باید به مسئله مهاجرت تحصیلی بسیار جامع و همه‌جانبه نگاه کرد تا هیچ موضوعی از قلم نیفتد. مهاجرت از هر نوعی، فرآیند پیچیده و دشواری است و اگر از اصول، نکات و چالش‌های این مسیر به طور دقیق و کامل آگاه نباشید، زمان و هزینه زیادی را به هدر خواهید داد. از این‌رو، تاکید ما این است که حتما از تجارب ارزشمند مشاوران کاربلد و حرفه‌ای استفاده کنید و بیهوده انرژی‌تان را برای دوباره‌کاری و آزمون و خطاهای این راه پرفراز و نشیب مصرف نکنید.

مشاوران خبره موسسه معتبر تهران آموز سال‌هاست در حیطه مسائل علمی و پژوهشی با قدرت و کاملا حرفه‌ای به متقاضیان مهاجرت تحصیلی کمک می‌کنند تا سریع‌تر و صحیح‌تر به هدف خود نائل شوند. تیم تخصصی مشاوران موسسه تهران آموز همراه مطمئنی برای شما خواهند بود، چراکه شما را از آخرین اطلاعات و قوانین منتشرشده در دانشگاه‌های سراسر جهان مطلع خواهند کرد و در تقویت رزومه تحصیلی شما بهترین مشاوره تخصصی را ارائه خواهند داد.

ما بارها درباره روش درست انتخاب موسسات مشاوره معتبر و رسمی به خوانندگان مقالات وبسایت‌مان و محققان و دانشجویان عزیز هشدار داده‌ایم و وظیفه خود می‌دانیم آن را تکرار کنیم که پیش از انتخاب مشاوران خود حتما درباره آن‌ها تحقیق کنید تا در دام کلاهبرداران این حوزه گرفتار و متضرر نشوید. همچنین به این منظور، مطلب زیر را در همین سایت منتشر کرده‌ایم تا شما با فاکتورهای موسسات رسمی بیشتر آشنا شوید که خواندن آن را به شما توصیه می‌کنیم:

اسکرول به بالا