ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۵

نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی عمران

برای دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری رشته عمران، نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی عمران دغدغه اصلی محسوب می‌شود. به خصوص وقتی به پایان دوره دانشجویی نزدیک می‌شوند بیشتر در پیچ و خم این فرآیند گرفتار می‌شوند. البته این روزها و با دسترسی به اطلاعات گسترده در فضای اینترنت، بسیاری از دانشجویان به‌راحتی می‌توانند به چندوچون فرآِند چاپ مقاله ISI عمران آگاهی کسب کنند. اما همه افراد این توانایی را ندارند و بسیاری نیازمند راهنمایی مشاوران خبره هستند.

در نگارش مقاله ISI همانقدر که ارزشمند بودن تحقیق و پژوهش مهم است، درست طی کردن فرآیند از جمله انتخاب ژورنال مناسب، سابمیت کردن مقاله و رفع مشکلات احتمالی نیز اهمیت دارد. هر مشکلی در یکی از این بخش‌ها پیش آید ممکن است کل زحمات چند ماهه را نیز از بین ببرد. بنابرین باید دقت کنیم و در این راه از اساتید و دانشجویان خبره کمک بگیریم.

موضوعات کاربردی مقاله ISI مهندسی عمران

اولین قدم برای نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی عمران انتخاب موضوع مرتبط و بروز است. بسیاری از دانشجویان در دوره تحصیل و پس از مشخص شدن علایق خود، به خوبی با موضوعات روز رشته خود آشنا می‌شوند. آنها مسیر خود را مشخص می‌کنند و می‌دانند در آینده نزدیک در کدام مسیر پیش خواهند رفت. برخی نیز کمی گیج و سردرگم می‌شوند و نیاز دارند تا مسیر پیش رو برای آنها شفاف و روشن توضیح داده شود.

نباید فراموش کنیم در دوره دانشجویی اساتید و دانشجویان سال بالاتر به خوبی می‌توانند ما را در آشنایی با موضوعات مهم رشته و همینطور موضوعات روز جهان آگاه کنند. وقتی صحبت از پذیرش و چاپ مقاله ISI می‌شود، یعنی باید از موضوعات روز دنیا برای نگارش مقاله انتخاب کرد چون موضوعات قدیمی‌تر اغلب دیگر ایی در محافل علمی ندارند. انتخاب موضوع قدیمی ممکن است منجر به رد شدن مقاله در ژورنال‌های معتبر شود و زحمات دانشجو به هدر رود.

بیشتر بخوانید: موضوعات پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی عمران

نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی عمران

استخراج مقاله ISI از پایان نامه

یکی از راه‌هایی که برای دانشجویان در دسترس است استخراج مقاله از پایان نامه است. در این روش دانشجو نتیجه تحقیقات خود را از دل پایان نامه عمران بیرون میکشد و برای ارسال به ژورنال‌های معتبر آماده می‌کند. در این راه در واقع دانشجو با یک تیر دو نشان میزند: با انجام تحقیق و پژوهش، هم پایان نامه خود را تکمیل می‌کند و تحویل می‌دهد و هم به نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی عمران می‌پردازد.

فراموش نکنیم آنچه در اینجا اهمیت دارد انجام پژوهش به صورت صحیح و کاربردی است. تنها در چنین شرایطی نتیجه پژوهش می‌تواند به نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی عمران در ژورنال‌های معتبر بینجامد. در چنین حالتی حتی در صورتی که دانشجو قادر به استخراج مقاله نباشد، موسسات معتبر پژوهشی و آموزشی به دانشجویان کمک می‌کنند و با مشاوره دادن به آنها فرایند چاپ مقاله ISI عمران را در مسیر درست و مطمئن پیش می‌برند.

نگارش مقاله ISI مهندسی عمران

برای شروع نگارش مقاله ISI عمران خوب است با فرمت مقاله‌های ISI آشنایی پیدا کنید و بدانید چه بخشهایی در مقاله ضروری است. با توجه به ژورنال انتخابی شما، ممکن است فرمت مورد نظر کمی تغییر کند و اغلب شباهت بسیاری به هم دارند، به خصوص در مورد محتوای درخواستی.

بسیاری از محققان اول شروع به نوشتن پیشنویس مقاله خود به فارسی می‌کنند تا بتوانند آن را برای بازخوانی در اخیتار استاد و یا سایر مشاوران قرار دهند. از طرف دیگر انجام اصلاحات نیز پس از بازخوانی برای آنها ساده می‌شود. در چنین حالتی، پس از اینکه نسخه نهایی به فارسی آماده شد، برای ترجمه در اختیار مترجم قرار میگیرد.

برخی از دانشجویان هم از همان ابتدا اقدام به نوشتن مقاله خود به انگلیسی می‌کنند. در صورتی که دانشجو به زبان انگلیسی مسلط باشد نوشتن مقاله به زبان انگلیسی به کار او سرعت میدهد.

 

ترجمه مقاله ISI رشته عمران

وقتی که نگارش مقاله ISI عمران به فارسی کامل شد اکنون نوبت ترجمه مقاله می‌رسد. در انتخاب مترجم برای مقاله باید به چند نکته توجه کرد:

مترجم باید به ترجمه عمومی زبان انگلیسی مسلط باشد.

مترجم باید زبان تخصصی رشته عمران را بداند و اصطلاحات این رشته را کامل بشناسد.

بهتر است قبل از سپردن متن برای ترجمه، نمونه کارهای قبلی مترجم را تست کنید.

 

خب اکنون که مترجم مورد نظر خود را انتخاب کردید و مقاله خود را به او سپردید نوبت انتخاب فردی برای بازبینی مقاله است. بازبینی مقاله از چند جهت اهمیت دارد:

کار مترجم چک می‌شود و تا از لحاظ نگارشی مشکلی نداشته باشد.

مفاهیم مورد نظر شما در مقاله فاسی به درستی به انگلیسی بازگردانده شده باشد.

روان بودن و مطابقت با فرمت مورد نظر شما رعایت شده باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای نوشتن مقاله ISI به انگلیسی

جستجوی ژورنال برای چاپ مقاله

اگرچه این مرحله جز آخرین مراحل کار است اما اغلب دانشجویان از قبل ژورنال خود را انتخاب میکنند. مقاله ISI نیز با توجه به نیازهای ژورنال نوشته می‌شود. در انتخاب ژورنال‌ها حتما باید اعتبار آنها را چک کنیم. این کار را با مراجعه به سایت وزارت علوم می‌توانیم انجام دهیم یا اینکه از افراد آگاه کمک بگیریم. دانشجویانی که پیش از شما مقاله خود را سابمیت کرده‌اند معمولا بهترین فرد برای مشاوره دادن به شما هستند.

از طرف دیگر فراموش نکنید که هر ژورنالی اغلب برای موضوعات و رشته های خاصی به چاپ مقاله ISI می‌پردازد و در رشته خاصی شهرت دارد. پس خوب است با کمی پرس‌وجو ژورنال‌های مناسب رشته عمران را پیدا کنید تا در وقت صرفه‌جویی کرده باشید.

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین ژورنال برای چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی عمران

آخرین مرحله از کار نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی عمران، سپردن مقاله به ژورنال و منتظر ماندن برای چاپ آن است. این مراحل تقریبا مشخص است. فرآیند سابمیت کردن در سایت ژورنال‌ها مشخص شده است و ممکن است برای کسی که تازه‌کار است کمی پیچ و خم داشته باشد. اما با کمی دقت و صرف وقت می‌توان به راحتی آن را انجام داد.

اگر این کار برای شما سخت است توصیه میکنیم از مشاوران در این زمینه کمک بگیرید و ریسک نکنید. فراموش نکنید هر اشتباهی ممکن است شما را با مشکل مواجه کند و کار شما را با تاخیر بیندازد.

اهمیت مقاله ISI برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی

نمی‌توان انکار کرد که داشتن رزومه تحصیلی خوب چقدر در گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی موثر است. اما این گفته بدین معنی نیست که بدون نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI مهندسی عمران در ژورنال‌های معتبر نمی‌توان از دانشگاه‌های خارجی پذیرش گرفت. اولین و مهمترین چیز در گرفتن پذیرش از این دسته از دانشگاه‌ها، مقطع تحصیلی است:

کارشناسی ارشد: گرفتن پذیرش کارشناسی ارشد برای دانشجویان دوره لیسانس اغلب چندان دشوار نیست. با کمی سعی و تلاش میتوان دانشگاه معتبری برای ادامه تحصیل پیدا کرد. اما اگر این دسته از دانشجویان مقاله داشته باشند یا در مقاله‌ای به عنوان همکار مشارکت کنند شانس گرفتن بورسیه تحصیلی و رهایی از هزینه‌های تحصیل برای آنها کمتر می‌شود.

دکتری: اهمیت داشتن مقاله برای دانشجویان دکتری بسیار زیاد است در واقع باید بگوییم این دسته از دانشجویان بدون داشتن مقاله شانس خیلی کمی برای گرفتن پذیرش تحصیلی در مقاطع بالاتر دارند. در مورد دانشجویان دکتری بحث روی تعداد مقالات و کیفیت آنهاست. هرچه مقالات بروزتر باشند و در ژورنال‌های معتبرتر چاپ شده باشند، شانس آنها برای گرفتن بورسیه تحصیلی بیشتر می‌شود.

مشارکت در چاپ مقاله ISI عمران

بسیاری از دانشجویان رشته مهندسی عمران به جای چاپ مقاله به تنهایی، اقدام به چاپ مقاله مشارکتی ISI عمران می‌کنند. مقاله مشارکتی هیچ فرقی با مقاله ISI ندارد. در مقاله مشارکتی عمران، به جای یک نویسنده، دو یا چند نفر از دانشجویان به صورت مشارکتی اقدام به نوشتن مقاله می‌کنند. این نوع مقاله ISI که به صورت اشتراکی است مزایای خاص خود را دارد:

پژوهش: در مقاله ISI مشارکتی عمران دیگر تمامی زحمات پژوهش بر دوش یک نفر نیست. همه اعضای تیم باهم در انجام تحقیقات و نوشتن مقاله کمک می‌کنند. این کار باعث می‌شود مقاله در زمان کمتر و با کیفیت بیشتری آماده شود.

قیمت مقاله: در مقاله مشارکتی عمران، تمامی هزینه‌های مقاله به طور مساوی بین نویسندگان تقسیم می‌شود. در نتیجه قیمت تمام شده مقاله ISI مشارکتی عمران برای نویسندگان بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

بیشتر بخوانید: مشارکت در چاپ مقاله ISI

مشاوره نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI

موسسه تهران آموز با سالها تجربه در امور تحقیقات و پژوهش‌های دانشجویی به خصوص مشاوره انجام پروپوزال و پایان نامه و همینطور چاپ مقاله ISI، به دانشجویان کمک می‌کند. مشاوره رایگان موسسه به دانشجویان یاری می‌دهد تا راه خود را سریعتر پیدا کنند و متوجه شوند در کدام مسیر قدم بردارند. آنها همچنین به خوبی میتوانند به نیازهای آموزشی خود آگاهی پیدا کنند و در بخش‌های مورد نیاز مشاوره دریافت کنند.

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید همین حالا فرم بالای صفحه را پر کنید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند. شما همچنین می‌توانید با شماره هایی که در پایین سایت و صفحه تماس با ما درج شده تماس بگیرید تا همکاران ما پاسخگوی نیاز شما باشند و به شما در انجام کار خود مشاوره دهند.




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا