ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۵

نوشتن پروپوزال جغرافیا

نوشتن پروپوزال جغرافیا اصول، نکات و قواعد مهمی دارد که لازم است آن‌ها را پیش از نگارش آن آموخت، چراکه رعایت کامل استانداردهای پروپوزال‌نویسی به افزایش کیفیت آن منجر خواهد شد و در نهایت، تایید هیات داوران دانشگاه را به دنبال خواهد داشت. رشته جغرافیا از رشته­‌های علوم پایه، کاربردی و جذابی است که با مطالعه جغرافیای طبیعی، اقلیم‌ها، زمین، محیط زیست و… به معضلات مهم و چالش‌های مختلف زندگی مردم در جامعه می­‌پردازد و مباحث بسیار گسترده‌ای دارد. بنابراین انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا نوشتن رساله دکتری برای دانشجویان رشته جغرافیا بسیار مهم است و حوزه مطالعاتی وسیعی دارد، به همین ترتیب، مقدمه این امور _ نوشتن پروپوزال رشته جغرافیا _ نیز بسیار پراهمیت و حساس است و مستلزم صرف زمان کافی و مطالعات دقیق و جامع است.

در این مطلب بحث نگارش پروپوزال جغرافیا بررسی می‌شود، اما چنانچه درباره نوشتن پایان نامه یا انجام رساله دکتری و ساختارشان مایل به کسب اطلاعات بیشتر بودید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را در همین سایت بخوانید:

 

انتخاب موضوع برای نوشتن پروپوزال رشته جغرافیا

انتخاب موضوع مناسب برای نوشتن پایان‌نامه یا رساله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این امر در نگارش پروپوزال جغرافیا و تایید آن توسط هیات داوران دانشگاه نیز تاثیرگذار است. همچنین برای انتخاب موضوعی مناسب باید تحقیق و جستجویی کامل و عمیق صورت گیرد و همه جوانب این امر سنجیده شود تا موضوعی بی‌نقص برگزیده شود، به طوری که موضوع منتخب همه ویژگی‌های اصلی را داشته باشد. فاکتور مهم و نخستین ویژگی در انتخاب موضوع نو بودن آن است. این ویژگی چنان اهمیتی دارد که اگر رعایت نشود و موضوع تکراری باشد، هیات داوران بی‌درنگ آن را رد خواهند کرد. در قدم دوم، موضوعی باید انتخاب شود که جذابیت لازم را داشته باشد. همچنین موضوع باید کاملا کاربردی و البته منطقی باشد و به حل مسئله یا معضلی در جامعه کمک کند.

لطفا برای آگاهی از نکات و ترفندهای بیشتر مطلب زیر را در سایت ما جستجو و مطالعه کنید:

 

تعیین عنوان

پس از انتخاب کردن موضوع پژوهش‌تان، تعیین عنوان مناسب از مهمترین مراحل است، چراکه به کمک انتخابی درست می‌توان توجه بسیاری را به موضوع پایان نامه یا رساله جلب کرد. منظور از عنوان مناسب، عنوانی است که هم جذاب و زیبا باشد، هم دقیق و رسا. سعی کنید در تعیین عنوان اثرتان خلاقیت به خرج دهید و عنوانی کامل و گویا انتخاب کنید؛ به صورتی که در عنوان انتخابی شما هم حوزه پژوهشی‌تان نمایانگر باشد و هم جامعه مورد پژوهش‌تان مشخص شود. البته با کمی هوشمندی می‌توانید جزئیات بیشتری درباره موضوع تحقیقات‌تان در عنوان به نمایش بگذارید؛ برای مثال شاید بتوانید به روش تحقیق‌تان نیز اشاره کنید. همچنین در چینش واژه‌های عنوان مطلب‌تان بیشتر دقت کنید تا بتوانید خوانندگان را به مطالعه آن ترغیب کنید.

 

نوشتن پروپوزال جغرافیا

هر پروپوزال استاندارد شامل چندین بخش اصلی است و نوشتن هر بخش آن قواعد و اصول مشخصی دارد. بخش‌های استاندارد پروپوزال عبارت‌اند از:

مقدمه، طرح مسئله، ابزار و منابع گردآوری و تحلیل اطلاعات، پیشینه تحقیق، اهداف تحقیق، پرسش­‌های تحقیق، فرضیات تحقیق، روش تحقیق، نتیجه‌­گیری و فهرست منابع.

همان‌طور که می‌دانید، مقدمه معمولا شامل توضیحاتی کلی و شفاف درباره موضوع پژوهش است که جذابیت این بخش بسیار مهم است. سپس به دلایل انتخاب موضوع در بخش طرح مسئله پرداخته می‌شود تا هیات داوران از اهداف شما به‌خوبی آگاه شوند. همچنین ذکر منابع علمی معتبر تحقیقات به طور کامل و دقیق از قسمت‌های پراهمیت پروپوزال است، زیرا نشانگر اعتبار پژوهش شماست.

اگر مایل‌اید که درباره نوشتن پایان‌نامه رشته جغرافیا و اصول و روش آن بیشتر بدانید، مطلب زیر را در سایت ما بخوانید:

 

نکات مهم در نگارش پروپوزال جغرافیا

فرآیند پروپوزال‌نویسی اهمیت و حساسیت بالایی دارد و شما ملزم به رعایت قوانین و همه اصول تعریف‌شده آن به طور کامل هستید، از این‌رو در این بخش به تعدادی از نکات مهم و موثر در نگارش پروپوزال اشاره می‌کنیم:

  1. از مشاوره ارزشمند استاد راهنمای خود به‌خوبی استفاده کنید؛ اولویت شما باید بهره بردن از تخصص استاد راهنمای‌تان باشد. لطفا به تمام نکته‌های ریز و درشت، تذکرات مختلف و یادآوری‌هایش دقیق و کامل گوش کنید و آن‌ها را به کار ببندید. توصیه ما به شما این است که در هر کاری _ حتی کارهای کم‌اهمیت و جزئی در مراحل انجام دادن پروژه‌تان _ نخست نظر استاد راهنمای‌تان را بپرسید و با تایید ایشان پیش بروید تا بعدها مجبور به دوباره‌کاری نشوید.
  2. از تجربیات دیگران استفاده کنید؛ مثلا از تجارب دانشجویانی که سال‌های گذشته پروپوزالی موفق نوشته‌اند و پایان‌نامه‌ای قوی ارائه داه‌اند یا از تجربه استادان خبره و افراد متخصص و مشاوران حرفه‌ای دیگر.
  3. انتخاب موضوعی عالی برای تحقیقات‌تان را در اولویت قرار دهید و زمان کافی برای تحقیق و یافتنش صرف کنید.
  4. عنوانی زیبا و جذاب برای اثرتان برگزینید؛ عنوانی که مطمئن باشید بعدها از آن پشیمان نخواهید شد، زیرا امکان تغییر عنوان اثرتان پس از تایید پروپوزال وجود نخواهد داشت.
  5. بر روال کار اداری در پروسه نوشتن پروپوزال و تحویل آن به دانشگاه مسلط باشید و بدین منظور حتما روش کار را از واحد آموزش دانشکده‌تان بپرسید و دستورالعمل‌های آن را با دقت بخوانید و به خاطر بسپارید.

 

فرآیند تحویل پروپوزال

پس از تکمیل نگارش پروپوزال رشته جغرافیا و تاییدش توسط استاد راهنما و مدیر گروه‌تان مطابق با روال اداری واحد آموزش دانشکده‌تان مراحل را طی کنید؛ مثلا شاید لازم باشد تعدادی فرم پر کنید یا از برخی مسئولان دانشگاه امضا بگیرید. بنابراین فراموش نکنید که علاوه بر پروپوزال‌تان، فرم‌هایی را که واحد آموزش تعیین کرده، تکمیل کنید و به آن‌ها تحویل دهید.

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای نوشتن پروپوزال جغرافیا

گرچه ما در این مطلب درباره نوشتن پروپوزال رشته جغرافیا و نکات مهمش توضیحاتی را بیان کردیم، در پروسه نگارش پروپوزال و البته در مراحل اصلی و مهمتر انجام پایان نامه جغرافیا و نوشتن رساله دکتری این رشته ممکن است سوالات و ابهامات مختلفی پیش بیاید. همان‌طور که تاکید کردیم، بهره‌مندی از مشاوره استادان راهنمای دانشگاه اولویت و ارزش بسیاری دارد، اما متاسفانه امکان همراهی دائم این عزیزان در هر روز و هر ساعت از شبانه‌روز که شما نیاز دارید، میسر نیست، زیرا استادان اغلب درگیر پروژه‌های گوناگون علمی و تخصصی دانشگاه هستند و از طرفی دانشجویان زیادی دارند که باید به همه آن‌ها مشاوره بدهند. بنابراین شما باید از همراهی مشاورانی متخصص، کاردان و مجرب استفاده کنید که این خلا را بتوانند به بهترین نحو برای‌تان پر کنند.

ما در موسسه معتبر تهران آموز کادری بسیار قوی و متخصص داریم که از بهترین استادان و کارشناسان بنام و باسابقه دانشگاه‌ها هستند و زمان کافی برای امور شما صرف خواهند کرد تا بهترین اثر علمی‌تان را آماده کنید. مشاوران متخصص موسسه معتبر و رسمی تهران آموز در هر ساعت از شبانه‌روز آماده ارائه خدمات جامع و به‌روز مشاوره‌ای در تمامی رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی به دانشجویان سراسر کشورند. پس از انعقاد قرارداد رسمی موسسه با شما، استادان زبده و متخصص تهران آموز همراه شما خواهند بود و تا حصول نتیجه قطعی و موفقیت به مشاوره و همراهی‌تان ادامه خواهند داد.

گفتنی است انواع خدمات متنوع و جامع مشاوره‌ای موسسه تهران آموز با بهترین کیفیت و قیمت کاملا مناسب ارائه می‌شوند. موسسه باسابقه و موفق تهران آموز با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه در زمینه دریافت وجه خدمات با دانشجویان و محققان عزیز همراهی لازم را خواهد داشت تا شما با خیال آسوده این مسیر طولانی را طی کنید و دغدغه بیهوده نداشته باشید. لطفا در اولین فرصت با کارشناسان موسسه تهران آموز تماس بگیرید.

چنانچه در انتخاب موسسه مشاوره رسمی و معتبر مرددید و از ملاک‌های درست این انتخاب شناخت و اطلاعات کافی ندارید، توصیه می‌کنیم که حتما مطلب زیر را در همین سایت با دقت و تا انتها مطالعه کنید:

اسکرول به بالا