ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۰

معرفی و مقایسه بهترین نرم افزارهای بررسی سرقت ادبی

استفاده از نوشته‌ها، ایده‌ها و دستاوردهای دیگران بدون اجازه آن‌ها سرقت ادبی یا plagiarism نامیده می‌شود. سرقت ادبی معضل مهمی است که همیشه در جامعه علمی و ادبی درباره آن بحث و نگرانی وجود داشته و امروزه با پیشرفت علم و فناوری این مشکل نیز افزایش پیدا کرده است. البته سرقت ادبی همواره آگاهانه و عمدی نیست و به دلیل گستردگی جامعه جهانی و دسترسی سریع و آسان به اطلاعات در بسیاری موارد به شکل ناخواسته رخ می‌دهد و نویسنده ناآگاهانه متهم به سرقت ادبی می‌شود که این اتهام می‌تواند منجر به خسارت یا ضررهای جبران‌ناپذیری شود. بر همین اساس، لازم است پژوهشگران و نویسندگان با مسئله سرقت ادبی و راهکارهای پیشگیری از آن آشنا شوند. به همین دلیل ما در این مطلب سعی می‌کنیم این موارد را توضیح دهیم و سپس با معرفی و مقایسه بهترین نرم‌افزارهای بررسی سرقت ادبی به شما کمک کنیم تا در دام این معضل دردسرساز نیفتید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم پس از اتمام این مطلب از خواندن مطالب زیر در همین سایت غافل نشوید و اطلاعات خود را تکمیل کنید تا با دیدی همه‌جانبه و روشن مسیر پژوهشگری‌تان را ادامه دهید:

نرم افزارهای تشخیص سرقت ادبی

روش‌های تشخیص سرقت ادبی

همان‌طور که گفتیم، بسیاری از موارد سرقت ادبی ممکن است به طور غیرعمد رخ دهند و نویسندگان بدون آگاهی از مطالبی استفاده کنند که این مشکل را ایجاد کند. بر همین مبنا، ابزارهایی برای تشخیص سرقت ادبی طراحی شده که به کمک آن‌ها می‌توان جلوی این معضل را گرفت؛ ابزارهایی که بانک‌های اطلاعاتی بزرگ دارند و مرتب بر حجم دیتاهای‌شان اضافه می‌شود تا در بررسی متون دقیق‌تر عمل کنند. این ابزارها در دو نوع رایگان و پولی عرضه شده‌اند که به دلیل دقیق‌تر و کاربردی‌تر بودن ابزارهای پولی توصیه می‌کنیم از این ابزارها استفاده کنید. ابزارهای پولی از پایگاه داده قوی‌تری برخوردارند و در جستجوی کامل و دسترسی به اطلاعات بهتر عمل می‌کنند. البته لازم است متذکر شویم که ممکن است برخی از ابزارهای رایگان ناامن باشند و اطلاعات شما هدف سرقت قرار گیرند.

 

بهترین نرم‌افزارهای بررسی سرقت ادبی

نرم‌افزارهای تشخیص سرقت ادبی بهترین ابزار برای نویسندگان و محققان حرفه‌ای است که توسط آن می‌توانند مقالات خود را از هر نوع شائبه سرقت ادبی مصون نگه دارند. ما در این بخش تعدادی از بهترین نرم‌افزارهای بررسی سرقت ادبی را معرفی می‌کنیم.

نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی Grammarly

این نرم‌افزار یکی از کاربردی‌ترین و دقیق‌ترین نرم‌افزارهای تشخیص سرقت ادبی است که از دیتابیسی قدرتمند برخوردار است و به‌سادگی و به‌سرعت همه مطالب شما را بررسی و اصلاحات لازم را مشخص می‌کند. گرامرلی ویرایش‌کننده‌ای حرفه‌ای است که برای اصلاح اشکالات ساختاری متون استفاده می‌شود، اما این ابزار رایگان نیست.

نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی Doccop

Doccop نرم‌افزاری کاربردی است که با بررسی متون، موارد سرقت ادبی یا اقتباس آثار را تشخیص و گزارش‌های کاملی از آن‌ها ارائه می‌دهد. این ابزار رایگان است.

نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی iThenticate

این ابزار مقالات ‌شما را کامل، سریع و همه‌جانبه بررسی می‌کند و بسیار معتبر و گزارش‌هایش دقیق و قابل اعتماد است، به  طوری که می‌توان آن را از قوی‌ترین دیتابیس‌های بررسی سرقت ادبی دانست. این ابزار رایگان نیست.

نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی Anticutandpaste

نرم‌افزار آمریکایی آنتی پلیجریست از قالب‌های مختلف متنی (داک، PDF، HTML و…) پشتیبانی می‌کند و با مقایسه متون و بررسی دقیق‌شان مشابهت‌ها را گزارش می‌کند. بخشی از این نرم‌افزار به طور رایگان قابل استفاده است، اما برای استفاده از تمام ویژگی‌هایش باید نسخه کاملش را از طریق وبسایتش خرید.

نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی Viper

Viper از بهترین نرم‌افزارهای این حوزه است که به صورت آنلاین است و نسخه رایگان دارد که البته در نسخه پولی آن امکانات بیشتری در دسترس است. این ابزار علاوه بر سرعت، قدرت و دقت بالا امکان آپلود مستقیم متن را به کاربر می‌دهد. همچنین به کمک این ابزار قوی، کاربر امکان دسترسی به مقالات مشابه را خواهد داشت.

نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی DupliCheker

DupliCheker یکی از سایت‌های خوب تشخیص سرقت ادبی است که به دو شکل رایگان و پولی استفاده می‌شود، اما در نسخه رایگان محدودیت‌هایی دارد. این ابزار کاربردی سریع و دقیق است و امکان بارگذاری انواع فایل‌ها با فرمت‌های مختلف (PDF، URL، TXT و HTML) را دارد و گزارشی کامل از بررسی مطالب ارائه می‌دهد؛ برای مثال، لینک سایتی را که مقاله از آن کپی شده، اعلام می‌کند.

نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی Plagiarisma

نرم‌افزار پلاجیاریسما ابزاری است که از 190 زبان پشتیبانی می‌کند و بسیار دقیق محتوا را بررسی می‌کند و سریع گزارش می‌دهد. البته رابط کاربری این ابزار چندان قوی نیست.

نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی Smallseotools

اسمال تولز از قوی‌ترین نرم‌افزارهای این حوزه است که بسیاری از دانشجویان از آن استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار با بررسی مقاله شما و جستجوی دقیق در میان مطالب وب به‌راحتی اصیل بودن یا کپی بودن آن را گزارش می‌دهد و رایگان است.

 

خدمات مشاوره‌ای به‌روز موسسه تهران آموز برای تشخیص سرقت ادبی

همان‌طور که در این مطلب توضیح دادیم، استفاده از ابزارهای تشخیص سرقت ادبی برای همه نویسندگان متون علمی لازم است تا مشکلی به دلیل این موضوع برای چاپ مقالات یا پذیرش دانشگاهی‌شان ایجاد نشود. ما تاکید داریم که حتما به این مسئله توجه کنید و مطالب‌تان را از این حیث با دقت و همه‌جانبه بررسی کنید. اما شاید بسیاری از شما درباره بهترین نرم‌افزارهای تشخیص سرقت ادبی شناخت کافی نداشته باشید یا در دام ابزارهای رایگان ناامن بیفتید که در این صورت خطر به سرقت رفتن اطلاعات شما وجود خواهد داشت. بنابراین توصیه می‌کنیم که در این‌باره با کارشناسان متخصص و مجرب و استادان خبره مشورت کنید و از تجربیات ارزشمندشان بهره ببرید.

ما در موسسه معتبر تهران آموز (دانشیار آرتا) کادری متخصص و کاملا حرفه‌ای را دور هم جمع کرده‌ایم که سال‌هاست به پژوهشگران و دانشجویان سراسر کشور مشاوره جامع و تخصصی در این زمینه و همه زمینه‌های تحقیقاتی ارائه می‌دهند و موفقیت‌های درخشان دانشجویان و محققان مراجعه‌کننده به موسسه تهران آموز موید این سخن ماست. پس بدون فوت وقت با کارشناسان باتجربه تهران آموز تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند. گفتنی است که هزینه‌های خدمات مشاوره‌ای تهران آموز بسیار مقرون‌به‌صرفه و متناسب با شرایط دانشجویی طراحی شده است.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان بیشتر و آگاهی از معیارهای صحیح و استاندارد موسسات معتبر مشاوره‌ای و مهمتر از آن، جلوگیری از خطرات کلاهبرداری در این حوزه، مطلب زیر را در همین سایت با دقت مطالعه کنید و پس از آن با اعتمادبه‌نفس موسسه‌ای برتر و قوی را انتخاب کنید.

اسکرول به بالا