ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۵

نگارش پذیرش و چاپ مقاله ISI پرستاری

پرستاری از جمله رشته‌های بسیار مهم و کلیدی در گروه رشته‌های علوم پزشکی است. نقش پرستار در گروه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی انکارناپذیر است تا آن‌جا که می‌توان گفت زحمات یک پزشک برای بیمار به نتیجه موردنظر نمی‌رسد مگر آن‌که پرستاری خوب و کارکشته او را در مراقبت از بیمار همراهی کند. از سوی دیگر پرستاری مانند سایر رشته‌های گروه پزشکی از جمله تخصص‌هایی است که مدام با پیشرفت‌های علمی بشر دستخوش تغییر و به روز شدن می‌شود و افزایش تعداد مقالات، تحقیقات و مجلات در این حوزه گواهی بر این مدعاست. علاوه بر اهمیت این رشته به جهت سروکار داشتن با سلامت و حیات بشر، فضای تحقیقاتی گسترده‌ای که در پیش روی محققان قرار می‌دهد سبب می‌شود دانشجویان و پژوهشگران در این حیطه با آزادی عمل بیشتری به پژوهش درمورد موضوع دلخواه خود بپردازند. اگرچه دانشجویان این رشته نیز مانند بسیاری از رشته‌های دیگر برای انجام پایان‌نامه و به دنبال آن نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI پرستاری، مسیری طولانی و دشوار را در پیش رو دارند.

در فرآیند چاپ مقاله پرستاری نیز مانند سایر پروسه‌های علمی پژوهشگران موظفند اصول و مراحلی را به درستی طی کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند. در این مطلب سعی ما بر این است که این روند و مراحل کار را با بیانی ساده و موجز توضیح دهیم تا دانشجویانی که در ابتدای این مسیر قرار گرفته‌اند با کلیتی از نقشه راه آشنا شوند.

 

موضوعات مقاله ISI پرستاری

پرستاری با توجه به این‌که با مقوله وسیع فیزیولوژی بدن و سلامت انسان‌ها در ارتباط است و همچنین با در نظر داشتن پیشرفت روزافزون بشر که هر روز افق‌های تازه‌ای را در این حوزه می‌گشاید، پتانسیل تحقیقاتی بالایی دارد. این امر سبب می‌شود دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بتوانند از همان آغاز راه، با توجه به علاقه شخصی خود، موضوع پژوهش خود را انتخاب کنند و سریع‌تر تحقیقات‌شان را پی بگیرند و پایان‌نامه یا رساله پرستاری خود را به سرانجام برسانند. پس از آن، با کمی صبر، حوصله و دقت بیشتر می‌توانند مقاله مناسبی از آن استخراج کنند و در نهایت چاپ مقاله پرستاری میسر می‌شود.

اما انتخاب موضوع، در ابتدای راه بسیار پراهمیت و تعیین‌کننده است. به همین جهت لازم است با اختصاص زمان کافی، موضوعی جدید و بروز برگزید که بتواند به نیازهای روز جهان معاصر پاسخ مناسب بدهد و گره‌ای از مسائل و مشکلات امروز جامعه بگشاید. انتخاب موضوع مناسب سبب می‌شود فرآیند نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI پرستاری، با موفقیت پیش برود و به نتایج درخشانی منجر شود که یکی از این نتایج می‌تواند امکان گرفتن پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر دنیا باشد.

اگر تمایل داشتید درخصوص انتخاب موضوع و همچنین نگارش پایان‌نامه پرستاری اطلاعات بیشتری به دست بیاورید می‌توانید مطالب زیر را در همین سایت مطالعه کنید:

استخراج مقاله ISI از پایان‌نامه

اگر پایان‌نامه با کیفیت و مناسبی ارائه کنید که موضوع کاربردی، جدید و بروزی داشته باشد، می‌توانید   به تبدیل پایان‌نامه خود به مقاله ISI  فکر کنید. چراکه به این ترتیب شما نیمی از مسیر را طی کرده‌اید و تنها باید پایان‌نامه خود را به فرمت مقاله ISI درآورید و در این صورت شما یک قدم به چاپ مقاله پرستاری نزدیک‌تر می‌شوید. بهتر است اگر می‌توانید خودتان کار استخراج مقاله ISI از پایان‌نامه را انجام دهید. اما اگر با این روند آشنایی ندارید یا به هر دلیل دیگری قادر به انجام آن نیستید، می‌توانید از افراد باتجربه و آشنا به این امور کمک بگیرید. البته موسسات معتبری همچون موسسه تهران‌آموز نیز می‌توانند در این امر شما را یاری رسانند.

 

نگارش مقاله ISI پرستاری

برای نگارش مقاله ISI و در پی آن چاپ مقاله پرستاری، ساده‌ترین راه تبدیل پایان‌نامه‌تان به مقاله است. اما اگر تصمیم دارید که نگارش مقاله را از صفر شروع کنید باید مراحل کار را به ترتیب و دقت طی کنید و به قواعد و استانداردهای این گونه نوشتار کاملا آگاه باشید. مقالات معمولا از بخش‌های مشخصی تشکیل شده‌اند که می‌توانید با مطالعه و مرور مقالات بروز با این بخش‌ها و روال نوشتن آن‌ها آشنا شوید.

در نهایت هنگامی که نسخه اولیه مقاله خود را نوشتید، آن را مورد بازخوانی قرار دهید. حتی می‌توانید برای بازبینی و رفع اشکالات احتمالی از اساتید و مشاوران مجرب در این حوزه کمک بخواهید تا شانس شما برای پذیرش مقاله‌تان توسط داوران افزایش یابد. در قدم بعدی وقتی متن مقاله تکمیل شد و مورد بازخوانی دقیق قرار گرفت، نوبت به ترجمه مقاله ISI می‌رسد.

 

ترجمه مقاله ISI پرستاری

در این مرحله اغلب دانشجویان برای ترجمه مقاله به کمک یک مترجم حرفه‌ای نیاز خواهند داشت. زیرا حتی اگر در خواندن و درک مطلب انگلیسی نیز مشکلی نداشته باشند باز هم نوشتن صحیح متون تخصصی به انگلیسی کار آسانی نیست و نیازمند تجربه و کار حرفه‌ای است. پس انتخاب یک مترجم کاربلد و آگاه به حوزه تخصصی پرستاری نیز مرحله حساسی است که باید با دقت بسیار صورت پذیرد. برای این منظور بهتر است نمونه‌ ترجمه‌های قبلی مترجم را بررسی کنید یا حداقل در ابتدا از او بخواهید یک صفحه یا کمتر از متن شما را ترجمه کند. آن‌گاه در صورتی که ترجمه کیفیت مناسب موردنظر شما را داشت، کل متن را در اختیار وی قرار دهید.

 

جستجوی ژورنال برای چاپ مقاله

برای چاپ مقاله پرستاری در ژورنال‌های معتبر این حوزه طبیعتا لازم است در ابتدا نام تعدادی از این ژورنال‌ها را در ذهن داشته باشید و در این مرحله بررسی کنید که کدام یک برای چاپ مقاله شما مناسب‌تر است. می‌توانید برای آگاهی بیشتر در این زمینه با اساتید و دانشجویانی که اخیرا تجربه چاپ مقالات خود را در این نشریات دارند مشورت کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید، این کار قطعا سبب افزایش شانس تایید شدن مقاله شما توسط داوران خواهد شد. همچنین اگر تصمیم‌گیری در مورد انتخاب ژورنال مناسب جهت چاپ مقاله پرستاری برای شما دشوار است می‌توانید از خدمات موسسات معتبر مانند موسسه تهران‌آموز در این زمینه بهره ببرید.

برای آگاهی بیشتر دراین زمینه می‌توانید مطلب زیر را نیز در سایت ما بخوانید:

 

پذیرش و چاپ مقاله ISI پرستاری

در این مرحله دقت، صبر و حوصله نقشی تعیین‌کننده در موفقیت شما دارد. فرآیند پرداخت ارزی برای ژورنال‌ها وسایر مراحل این پروسه گاهی ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر آید و یک اشتباه کوچک ممکن است به رد شدن مقاله شما بینجامد. در نتیجه مطمئن‌ترین راه، کمک گرفتن از مشاوران مجرب در این حوزه است تا به کمک آن‌ها با خیالی آسوده روند چاپ مقاله پرستاری را دنبال کنید.

 

اهمیت مقاله ISI برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی

داشتن مقاله ISI پرستاری در هر دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر خارجی اهمیت دارد، اما پرواضح است که این مساله برای دانشجویان دوره دکتری شکل جدی‌تر و پراهمیت‌تری به خود می‌گیرد و تعداد بیشتر مقالات چاپ شده در ژورنال‌های مطرح دنیا سبب افزایش شانس برای دریافت بورس تحصیلی و پذیرش در دانشگاه‌های معتبرتری می‌شود.

 

مشارکت در چاپ مقاله پرستاری

از آن‌جایی که چاپ مقاله ISI کار ساده‌ای نیست و مستلزم صرف زمان، انرژی و هزینه است، دانشجویان گاهی با تقسیم وظایف بین خودشان اقدام به چاپ مقاله مشارکتی ISI می‌کنند تا به این ترتیب در زمان سریع‌تر و با هزینه کمتر به مقصود خود برسند. در این مدل کاری تقسیم وظایف بر اساس توانایی‌های افراد انجام می‌شود و فرآیندی کاملا توافقی بین دانشجویان برقرار می‌شود. ممکن است برخی از دانشجویان بخش بیشتری از فرایند تحقیق و پژوهش را عهده‌دار شوند و برخی کمتر. آنچه که مشخص است هر دانشجو به اندازه تلاش، انرژی و هزینه‌ای که متحمل شده است سهمی در مقاله ISI خواهد داشت.

 

 

اسکرول به بالا