ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۱۸

تعیین ظرفیت پذیرش در سه رشته پرطرفدار علوم پزشکی – کنکور 1401

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه بیش از یک میلیون ۱۵۷هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی شدند، گفت: حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال جاری پذیرش می شوند.

احسان جمالی در نشست خبری اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ که امروز در ساختمان مرکزی سازمان سنجش در حال برگزاری است، به جزئیات انتخاب رشته و ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ معادل ۸۹ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: حدود ۵۳۰ هزار نفر ظرفیت به صورت با آزمون و بدون آزمون در دانشگاه ها پذیرش می‌شوند که ۳۰۳ هزار نفر این داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در رشته پزشکی تعداد ۹ هزار و ۷۰۰ داوطلب، در رشته دندانپزشکی ۱۹۰۰ نفر و در رشته داروسازی هم ۱۴۰۰ داوطلب در دوره های روزانه، شبانه، مناطق محروم و دانشگاه آزاد پذیرش خواهند شد و به طور کلی ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر در سه رشته پرطرفدار علوم پزشکی برای سال ۱۴۰۱ پذیرفته می‌شوند.

وی تاکید کرد: بعید است تغییر خاصی در ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال جاری داشته باشیم.

زمان انتخاب رشته

احسان جمالی در نشست خبری سازمان سنجش گفت: انتخاب رشته داوطلبان مجاز در رشته های با آزمون از ۱۷ مرداد آغاز می شود و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد.

وی افزود: دفترچه انتخاب رشته از روز جمعه ۱۴ مرداد در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

جمالی یادآور شد: سیستم انتخاب رشته مجازی نیز از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد فعال می شود.

وی گفت: انتخاب رشته داوطلبان مجاز در رشته های با آزمون از ۱۷ مرداد آغاز می شود و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد.

اسکرول به بالا