ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲

سریع‌ترین زمان چاپ مقالات ISI چقدر است؟

مزایای چاپ مقاله ISI بر هیچ کس پوشیده نیست و همه دانشجویان بر اهمیت داشتن مقاله ISI برای مهاجرت تحصیلی و گرفتن بورسیه از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی واقف‌اند، اما مسئله اصلی در پروسه پذیرش و چاپ مقاله ISI کمبود زمان است و اغلب دانشجویان مترصد یافتن راهکاری برای چاپ مقالات ISI در کمترین زمان ممکن هستند. این پرسش که سریع‌ترین زمان چاپ مقالات ISI چقدر است، پرسشی شایع بین دانشجویان است و ما در این مطلب سعی می‌کنیم این موضوع را از زوایای مختلف بررسی کنیم.

سریعترین زمان چاپ مقالات ISI

عوامل موثر بر زمان پذیرش و چاپ مقاله ISI

برخی عوامل بر زمان چاپ مقاله ISI تاثیر می‌گذارند که پیش از انتخاب مجله مناسب مقاله‌تان بهتر است آن‌ها مد نظر قرار دهید که عبارت‌اند از:

  • نوع مجله: مجلات علمی و پژوهشی از نظر درجه اعتبار و سطح کیفی با هم تفاوت دارند و معیار اصلی رتبه‌بندی آن‌ها ایندکس یا نمایه است. ایندکس‌ها به عرضه اطلاعات کتاب‌شناختی مقالات مهم و اثرگذار کمک می‌کنند و مقالات بر اساس نمایه‌ها از نظر کمی و کیفی ارزیابی می‌شوند.
  • رتبه‌بندی و دسته‌بندی ژورنال‌ها در ایران و جهان انواع مختلفی دارد که ما در مطلبی با عنوان رنکینگQ1 تاQ4 در رتبه‌بندی ژورنال‌ها آن را به طور کامل شرح داده‌ایم که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مجلاتی که از درجه اعتبار بالاتری برخوردار باشند، داوری سخت‌تری برای پذیرش و چاپ مقالات خواهند داشت و بر همین اساس، بازه زمانی طولانی‌تری صرف داوری‌شان می‌شود. برای مثال، پروسه داوری بسیاری از مجلات خوب به‌ویژه ژورنال‌های الزویر بیش از شش ماه طول می‌کشد.

  • کیفیت مقاله: محتوای مقاله شما هر چه باکیفیت‌تر باشد و ساختار قوی‌تری داشته باشد، سریع‌تر پذیرفته خواهد شد و نیاز به بررسی‌ها و داوری‌های مختلف نخواهد داشت. مقالاتی که اشکالات نگارشی یا گرامری و نیاز به اصلاحات دارند، به دلیل مراحل ریوایز و بازبینی و داوری مجدد پروسه طولانی‌تری را برای پذیرش و چاپ طی خواهند کرد. نگارش مقاله ISI اصول و استانداردهایی مشخص دارد که باید همه آن‌ها را رعایت کنید.

توصیه ما به شما این است که بیش از هر چیز بر نحوه نوشتن مقاله‌ای خوب و قوی تمرکز کنید و برای این منظور قواعد مقاله‌نویسی و نکات مهم و ترفندهایش را بیاموزید. ما در مطالب زیر که در همین سایت منتشر کرده‌ایم، در این مورد اطلاعات جامعی گردآوری کرده‌ایم و شما را به خواندن آن‌ها دعوت می‌کنیم:

 

 

 

نکات موثر بر چاپ مقالات ISI در کمترین زمان

برای دستیابی به سریع‌ترین زمان چاپ مقالات ISI در بهترین ژورنال‌های معتبر دنیا توجه و دقت به چند نکته ضروری است که در این بخش آن‌ها را مرور می‌کنیم:

  1. مهمترین نکته‌ای که باید پیش از هر کاری به آن بپردازید، موضوع مقاله‌تان است. موضوع مقاله شما باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا ارزشمند و قابل توجه هیات داوران هر مجله‌ای باشد؛ برای مثال: موضوع مقاله شما باید نو و به‌روز باشد، قبلا درباره آن کمتر پژوهش و مطالعه شده باشد و ارزش صرف وقت و سرمایه‌گذاری داشته باشد.
  2. تسلط بر روش نگارش مقاله ISI و رعایت ساختار استاندارد آن از نکات بسیار مهمی است، به طوری که کمترین ایراد در این مورد موجب رد مقاله شما از سوی داوران مجلات خواهد شد. دقت کنید تمام بخش‌های مقاله‌تان را درست و با بهترین کیفیت ممکن بنویسید. همان‌طور که می‌دانید، هر مقاله استاندارد از قسمت‌های عنوان مقاله، چکیده، مقدمه، روش تحقیق، نتایج، پیشنهادها و منابع تشکیل می‌شود و هر قسمت اصول و قواعد نگارشی خاصی دارد.
  3. نکته مهم دیگر، دقت در انتخاب منابع و رفرنس‌هایی است که در نگارش مقاله استفاده می‌کنید. منابع مورد استفاده شما باید معتبر و جدید باشند، چراکه اطلاعاتی که در دو سه سال اخیر منتشر شده‌اند، به‌روز هستند و ارزشمند‌ترند.
  4. مورد قابل توجه و بسیار مهم در پروسه چاپ مقاله ISI، ترجمه مقاله است؛ مقاله‌تان را به دست مترجمی کاربلد و قوی بسپارید، زیرا هر چقدر محتوای مقاله شما کامل و عالی باشد، اما در ترجمه، بار معنایی واژگان و مفاهیم کلمات و جملات به‌درستی و به طور کامل به خوانندگان منتقل نشود، عملا مقاله شما از دست رفته است و امکان رد آن از طرف مجلات بیشتر می‌شود.
  1. یک نکته ظریف اما مهم برای چاپ مقاله ISI برای ما ایرانیان وجود دارد که ممکن است بی‌توجهی به آن ما را دچار دوباره‌کاری کند؛ شما باید مجله‌ای انتخاب کنید که پیش از این، مقالات ایرانی را چاپ کرده باشد، چراکه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ایران ممکن است چاپ مقاله شما در برخی ژورنال‌ها دچار اختلال شود.

 

 

سریع‌ترین زمان چاپ مقالات ISI در موسسه تهران آموز

با توجه به مواردی که برای چاپ مقالات ISI در کمترین زمان در این مطلب بیان کردیم، این احتمال وجود دارد که بسیاری از دانشجویان و محققان دچار ابهاماتی در انجام دادن این پروسه مهم باشند و سوالاتی داشته باشند که وجود یک مشاور متخصص و باتجربه می‌تواند همه این مسائل را برطرف کند. بر همین مبنا موسسه تهران آموز با داشتن تیم تخصصی خبره‌ای متشکل از استادان مجرب و کارشناسان حرفه‌ای آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی و جامع به همه پژوهشگران و دانشجویان تمام رشته‌ها و گرایش‌های علمی و دانشگاهی است. موسسه تهران آموز از بهترین و معتبرترین موسسات مشاوره‌ای است که با سابقه‌ای درخشان سال‌هاست همراه شما دانشجویان عزیز است و با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها خدماتی جامع و دائم ارائه می‎دهد. با کارشناسان موسسه تهران آموز تماس بگیرید و از پکیج خدمات ما مطلع شوید. مشاوران متعهد تهران آموز مشتاقانه آماده پاسخگویی و مشاوره تخصصی به شما عزیزان محقق و دانشجو هستند و با بهترین راهکارها و ترفندها به شما کمک می‌کنند تا مقالات شما در سریع‌ترین زمان ممکن در معتبرترین مجلات ISI دنیا منتشر شود.

اسکرول به بالا