ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۵

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای رشته‌های مهندسی

آلمان یکی از مقاصد اصلی افرادی است که برای مهاجرت تحصیلی برنامه‌ریزی می‌کنند. بر همین اساس علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی به دانشگاه‌های آلمان بیشتر تمایل نشان می‌دهند و به دنبال اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌های آلمان برای رشته‌های مهندسی هستند. به هر حال، آلمان کشوری پیشرفته و بسیار مدرن است و امکانات رفاهی خوبی برای تحصیل و زندگی دارد. از طرفی، بازار کار رشته‌های مهندسی در این کشور اروپایی از رونق مناسبی برخوردار است، به همین دلیل اگر دانشجویان به این رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی آن علاقه‌مند باشند، انتخاب بهترین دانشگاه‌های آلمان برای رشته‌های مهندسی برای ادامه تحصیلات‌شان بسیار هوشمندانه خواهد بود. اما ویژگی‌های دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان چیست؟

بهترین دانشگاه های آلمان برای رشته های مهندسی

ویژگی‌های دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان

آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی با سطح کیفی و رتبه آموزشی بالا دارند، اما پیش از معرفی بهترین دانشگاه‌های آلمان برای رشته‌های مهندسی مهمترین ویژگی‌های دانشگاه‌های این کشور را مرور می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • تحصیل رایگان: اغلب دانشگاه‌های دولتی آلمان به جز هزینه ثبت‌نام اولیه، هزینه‌ای به عنوان شهریه از دانشجویان‌شان دریافت نمی‌کنند و تحصیل در همه رشته‌ها و مقاطع در این نوع دانشگاه‌ها رایگان است.
  • کار دانشجویی: در دانشگاه‌های آلمان امکان اشتغال به کار برای دانشجویان وجود دارد که فرصت مناسبی برای تامین هزینه‌های زندگی همزمان با تحصیل است. البته برای استفاده از این فرصت ابتدا لازم است دانشجویان مجوز کار بگیرند.
  • بورسیه تحصیلی: استفاده از انواع بورسیه‌های تحصیلی از دیگر ویژگی‌های تحصیل در دانشگاه‌های مهندسی آلمان است. همچنین دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌توانند تقاضای کمک‌هزینه دانشجویی کنند.
  • تحصیل در گرایش‌های متعدد مهندسی: در دانشگاه‌های آلمان امکان تحصیل در همه رشته‌ها و گرایش‌های مهندسی هست و دانشجویان به‌راحتی می‌توانند رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
  • تحصیل به زبان انگلیسی: یکی از امتیازات تحصیل در دانشگاه‌های آلمان این است که اغلب دروس تحصیلی در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، به‌ویژه این مورد در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری مصداق بیشتری دارد.
  • مدرک معتبر بین‌المللی: مدرک اغلب دانشگاه‌های آلمان بسیار معتبر و از ارزش بالایی در سطح جهان برخوردار است.
  • بازار کار پررونق: در آلمان برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی بازار کار بسیار خوبی مهیاست و بسیاری از آن‌ها می‌توانند به‌سرعت در شرکت‌های مختلف این کشور صنعتی پیشرفته یا موسسات پژوهشی مدرن آن استخدام شوند.

 

بهترین دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان

همان‌طور که اشاره کردیم، دانشگاه‌های آلمان از بهترین کیفیت آموزشی برخوردارند و در دنیا معتبر و مشهورند. در این بخش بهترین دانشگاه‌های آلمان برای رشته‌های مهندسی را به طور اجمالی معرفی می‌کنیم:

دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه فنی آخن، دانشگاه فنی برلین، دانشگاه کارلسروهه، دانشگاه دارمشتات، دانشگاه فنی مهندسی درسدن، دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، دانشگاه هومبولت برلین، دانشگاه فریدریش الکساندر ارلانگن نورنبرگ، دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه آزاد برلین، دانشگاه هامبورگ، دانشگاه فنی برانشوایگ، دانشگاه فنی دورتموند، دانشگاه هانوفر، دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ، دانشگاه گوتینگن، دانشگاه روربوخوم، دانشگاه بن، دانشگاه زارلاند، دانشگاه فرانکفورت، دانشگاه فنی هامبورگ، دانشگاه مونستر، دانشگاه فنی ایلمناو، دانشگاه فنی مهندسی برندنبرگ، دانشگاه مگدبورگ، دانشگاه فنی مهندسی کایزرسلاترن، دانشگاه جاکوبز برمن، دانشگاه بین‌المللی شیلر، دانشگاه اسلینگن و…

دانشگاه فنی مونیخ در سال 1868 تاسیس شد و یکی از بهترین دانشگاه‌های فنی مهندسی دنیاست که تاکنون 17 جایزه نوبل در رشته‌های علوم فیزیک، شیمی و پزشکی کسب کرده است. همچنین این دانشگاه یک شعبه آسیایی در کشور سنگاپور دارد. از امکانات خوب این دانشگاه می‌توان به کتابخانه مجهز آن با بیش از دو میلیون جلد کتاب اشاره کرد.

دانشگاه آخن از دیگر دانشگاه‌های بسیار پیشرفته در علوم مهندسی است که بیش از پنج هزار نفر دانشجوی خارجی دارد. در این دانشگاه تمامی رشته‌های مهندسی تدریس می‌شوند و به دلیل اعتبار بالای مدرک این دانشگاه، فارغ‌التحصیلانش به راحتی وارد بازار کار خواهند شد.

همچنین دانشگاه فنی برلین شهرت جهانی دارد و به دلیل سطح کیفی بالای آموزشی در آن، مقصد بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در رشته‌های فنی مهندسی است.

دانشگاه کارلسروهه نیز از بهترین دانشگاه‌های آلمان برای رشته‌های مهندسی است که به دلیل تعاملات و ارتباطات وسیع در زمینه تحقیقات و پروژه‌های پژوهشی با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی مختلف، در سطح جهان شناخته‌شده و بسیار معتبر است.

شاید برای‌تان جالب باشد که دانشگاه هایدلبرگ قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان است و در سال 1387 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه که شهرت جهانی دارد، در علوم فنی مهندسی بسیار فعال و پیشروست و افراد معروفی همچون ژان پل و دیمیتری مندلیف از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند.

به طور کلی، دانشگاه‌های نام برده‌شده از استانداردها و کیفیت آموزشی بسیار خوبی برخوردارند و امکانات رفاهی و پژوهشی بسیار مناسبی را برای دانشجویان خود فراهم می‌آورند.

بیشتر بخوانید:

 

مهمترین رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌های آلمان

همچنان که توضیح دادیم، در دانشگاه‌های فنی آلمان همه رشته‌های مهندسی تدریس می‌شوند، اما برخی از رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی آن‌ها در دانشگاه‌های آلمان مهمترند و در آن‌ها پیشرفت بیشتری شکل گرفته است؛ مانند: مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی محیط زیست، مهندسی مالی، مهندسی داده، مهندسی هوافضا، مهندسی شیمی، مهندسی ارتباطات و اطلاعات، مهندسی پزشکی، مکاترونیک، مهندسی نانو، مهندسی هسته‌ای و…

 

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان

برای اخد پذیرش در هر دانشگاهی مدارکی را باید آماده کرد، اما به طور عمومی داشتن مدارک زیر برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان ضروری است:

  • ترجمه مدارک تحصیلی مقاطع گذشته همراه با ریز نمرات کامل
  • پاسپورت با اعتبار شش ماهه
  • رزومه تحصیلی
  • مدرک زبان که بسته به دانشگاه مقصد انگلیسی یا آلمانی باید باشد.
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • توصیه‌نامه از استادان دوره‌های گذشته (حداقل از دو نفر)
  • گواهی تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در آلمان

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای مهاجرت تحصیلی

ما در این مطلب بهترین دانشگاه‌های آلمان برای رشته‌های مهندسی را معرفی کردیم و همان‌طور که می‌دانید، هر کس بر اساس شرایط زندگی خود می‌تواند تصمیم‌گیری کند و دانشگاهی خاص در شهر یا کشور مد نظرش را انتخاب کند. اما آنچه مسلم است، تصمیم‌های بزرگ نیاز به تحقیق و پرس‌وجوی بیشتر و مشورت با افراد آگاه و باتجربه دارد. مهاجرت تحصیلی نیز از امور مهم و بزرگی است که نمی‌شود بی‌گدار به آب زد و باید پیش از هر تصمیمی با دقت و همه‌جانبه درباره آن تحقیق کرد. همچنین مهاجرت تحصیلی نیازمند آماده‌سازی مقدماتی است که ممکن است بسیار زمانبر و سخت باشد. بدین ترتیب موسسه تهران آموز برای کمک به دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، تیم مشاوره بسیار قوی و حرفه‌ای تشکیل داده است که با راهنمایی آن‌ها شما می‌توانید سریع‌تر و صحیح‌تر مقدمات را مهیا کنید.

موسسه معتبر و رسمی تهران آموز آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای گوناگون در حوزه تمامی فعالیت‌های علمی مانند انجام رساله دکتری، نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد، نگارش مقاله ISI، ویرایش مطالب، ترجمه در سطوح مختلف، استخراج مقاله از پایان نامه و… است. مشاوران خبره موسسه تهران آموز که شامل تعدادی از بهترین استادان دانشگاه و کارشناسان متخصص علوم و رشته‌های مختلف هستند، به شما کمک خواهند کرد تا مسیر رشد علمی خود را راحت‌تر طی کنید و در این راه به طور دائم و تا حصول نتیجه رضایتبخش شما را همراهی خواهند کرد.

گفتنی است که موسسه خوشنام و پرسابقه تهران آموز برای همراهی بیشتر با مراجعانش ضمن در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه قیمت‌های خدمات جامعش را بسیار منصفانه و به‌صرفه طراحی کرده و در این مورد ملاحظات لازم را اعمال خواهد کرد.

اگر شما برای انتخاب موسسه مشاوره معتبر و قابل اطمینان شک و تردید دارید و دچار سردرگمی هستید، بهتر است مطلب زیر را در سایت ما مطالعه کنید تا با افزایش اطلاعات خود درباره ویژگی‌های موسسات رسمی از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران این حوزه پیشگیری کنید:

در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان برای انتخاب خدمات موسسه تهران آموز، کافی است تا مشخصات خود را در فرم بالای صفحه قرار دهید تا همکاران ما در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.

اسکرول به بالا