ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۶

نوشتن پروپوزال مهندسی پلیمر

رشته مهندسی پلمیر از جمله رشته‌های جذاب دانشگاهی برای دبیرستانی‌هاست. این رشته تحصیلی کمی با سایر رشته‌های مهندسی سنتی مثل برق و کامپیوتر و عمران متفاوت است و همین موضوع است که به جذابیت آن می‌افزاید. دانشجویان این رشته هم مانند سایر دانشجویان رشته‌های مهندسی بسیار علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکتری هستند. آنها از همان روزهای اول تحصیل به دنبال یادگیری راه و روش‌هایی هستند که در مورد گرایش‌های رشته مهندسی پلمیر در مقطع کارشناسی ارشد و سایر رشته‌های مرتبط اطلاعات کافی به آنها بدهد. به خوبی میدانیم که وارد شده به مقطع بالاتر و تحصیلات تکمیلی فقط نقطه شروعی برای ادامه کار است و پس از آن با تحقیقات و ارائه مقالات کار ادامه پیدا می‌کند. شاید خوب باشد که بدانید اولین قدم برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نوشتن پروپوزال مهندسی پلیمر و در ادامه آن انجام پایان نامه مهندسی پلیمر است.

وقتی دانشجویان قدم در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌گذارند از همان روزهای اول می‌دانند که باید شروع به نوشتن پروپوزال مهندسی پلیمر کنند. اما چیزی که نمی‌دانند نحوه انجام کار و ضروریاتی است که در این مرحله از تحصیل خود باید مد نظر داشته باشند. خوب است همینجا اشاره کنیم که نگارش پروپوزال مهندسی پلیمر اصلا کار سختی نیست اما برای افرادی که زمان کافی در اختیار داشته باشند و انرژی کافی صرف این کار کنند. در اینجا ما قصد داریم شما را با آنچه برای نوشتن پروپوزال مورد نیاز است آشنا کنیم.

نوشتن پروپوزال مهندسی پلیمر

انتخاب موضوع

قبل از شروع هر کاری شما باید موضوع مناسبی برای پایان نامه خود انتخاب کنید. این موضوع در واقع همان عنوان پروپوزال شماست. با انتخاب موضوع کاربردی شما مسیر را بسیار ساده‌تر و مفیدتر طی خواهید کرد. همه دانشجویان قبل از شروع به نگارش و حتی تحقیق در مورد موضوع، چندین عنوان در زمینه‌های کاری را مد نظر دارند و با برخی از زمینه‌های کاری آشنا هستند. آنچه اهمیت دارد انتخاب موضوعی مناسب است تا شما را در ادامه کار با مشکل مواجه نکند.

به‌روز بودن: موضوعی که برای پایان نامه و پروپوزال خود انتخاب می‌کنید بهتر است از موضوعات جدید رشته مهندسی پلیمر باشد. انتخاب چنین موضوعی کمک می‌کند هم منابع کافی برای تحقیقات در اختیار داشته باشید و هم شانس خود را برای پذیرش مقاله ISI و ادامه تحصیل افزایش دهید.

کاربردی بودن: موضوعات کاربردی اغلب مورد توجه صنعت قرار می‌گیرند و شانس شما برای پیدا کردن کاری مرتبط با موضوع پایان نامه‌تان افزایش پیدا می‌کند.

تعیین عنوان: شما باید موضوع انتخابی خود را محدود کنید و مشخص کنید تحقیق شما تحت چه شرایطی انجام می‌شود و از چه قوانینی پیدا میکند. معمولا این موارد به عنوان انتخابی شما برای پایان نامه اضافه می‌شود تا آن را از کار سایر دانشجویان متمایز کند.

انتخاب موضوع پایان نامه مهندسی پلیمر

نگارش پروپوزال مهندسی پلیمر

اکنون که عنوان مورد نظر خود را انتخاب کردید باید شروع به نوشتن پروپوزال مهندسی پلیمر کنید. برای آغاز نگارش، با مقدمه شروع کنید. شما باید ذهن مخاطب را برای پذیرش موضوع خود آماده کنید. در مقدمه اشاره‌ای مختصر به نیازمندی‌ها در این حوزه کنید و گذری کوتاه بر دلایل انتخاب این موضوع داشته باشید. فراموش نکنید مقدمه بهتر است نهایتا یک یا دو پاراگراف باشد و از زیاده گویی در این بخش خودداری کنید.

پس از بخش مقدمه به طرح مسئله بپردازید. آنچه شما را تشویق به حل این مسئله تحقیقی کرده است باید در این بخش به طور کامل توضیح داده شود. در این قسمت خوب است به مسائل و مشکلاتی که در کارهای گذشته وجود دارد اشاره کنید و برخی از این موارد را برشمارید.

پس از طرح مسئله باید سراغ معرفی روش تحقیق پیشنهادی خود بروید. دلایل خود برای انتخاب این روش را شرح دهید و راه و روش خود و مبنای آن را به صورت اجمالی توضیح دهید.

معرفی ابزارهای مورد استفاده در تحقیق نیز به ارائه شما در پروپوزال عمق می‌دهد و به مخاطب نشان می‌دهد که به چه میزان به راه‌حل پیشنهادی خود اشراف دارید.

در انتهای نوشتن پروپوزال مهندسی پلیمر به ذکر منابع خود بپردازید. آنچه را تا کنون مطالعه کردید در لیست خود قرار دهید و آنها را لینک کنید. نگران منابعی که بعدا به پژوهش شما اضافه می‌شود نباشید. آنها را نیز در پایان نامه اضافه خواهید کرد.

نکات مهم در نوشتن پروپوزال مهندسی پلیمر

اگرچه اکنون دیگر به خوبی با نوشتن پروپوزال آشنا شده‌اید و چند و چون آن را می‌دانید اما همیشه خوب است با به خاطر سپردن نکاتی هرچند کوچک، کار خود را به گونه‌ای صحیح و سریع انجام دهید.

یادتان باشد پروپوزال قرار است پیشنهادی برای شروع تحقیق و پژوهش پایان نامه شما باشد. تا جایی که می‌توانید کوتاه و مختصر بنویسید و شرح مسائل را برای پایان نامه باقی بگذارید. هرچه پروپوزال شما خلاصه‌تر و گویاتر باشد شانس قبولی آن بیشتر می‌شود.

در انتخاب موضوع خود برای نوشتن پروپوزال مهندسی پلیمر دقت کنید. برای اینکار وقت کافی صرف کنید و به خوبی به سایت‌های دانشگاه‌های خارجی سر بزنید. هرچه موضوع انتخابی شما بهتر باشد ادامه مسیر انجام تحقیق و پژوهش برای شما ساده‌تر خواهد شد.

از مشاوره دوستان و آشنایان دانا و باتجربه خود غافل نشوید. این مشاوران ممکن است دانشجویانی باشند که فارغ‌التحصیل شده‌اند یا همکلاسی‌هایی باشند که تنها چند قدم جلوتر از شما هستند.

در تمام مراحل کارتان مشاوره با استاد راهنما را از یاد نبرید. استاد راهنما نه تنها بهترین مشاور برای شما است بلکه کمک گرفتن از او نشانه احترام شما به دانش و تجربه اوست.

خدمات موسسه تهران آموز

نوشتن پروپوزال مهندسی پلیمر به خودی خود کار دشواری نیست اما نمی‌توان آن را کار ساده و پیش پا افتاده‌ای نیز تلقی کرد. مهمترین موضوع برای نوشتن پروپوزال صرف زمان کافی برای انجام تحقیقات و پژوهشهای مرتبط به موضوع انتخابی است. اما برخی از دانشجویان به دلیل کار و مشغله زیادی که دارند امکان صرف این زمان را ندارند و ترجیح میدهند کسی یا کسانی در انجام کار به آنها کمک کنند تا در زمان کمتری به نتیجه مطلوب برسند. موسسه تهران آموز آمادگی کامل دارد تا با ارائه خدمات مشاوره‌ای به این دسته از عزیزان، فرآیند نوشتن پروپوزال را برای آنها کوتاهتر کند.

در تهران آموز، اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی، با ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان در تمامی مراحل یاری‌رسان آنها هستند. این خدمات شامل مشاوره انتخاب موضوع، نوشتن پروپوزال، نوشتن و انجام پایان نامه، استخراج مقاله از پایان نامه، نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI و بسیاری خدمات جانبی دیگر است. آنچه در تهران آموز برای ما اهمیت دارد انجام خدمات با بهترین کیفیت برای دانشجویان است به گونه‌ای که رضایت آنها را همراه داشته باشد.

چنانچه شما هم مایل به دریافت مشاوره اولیه و رایگان برای دریافت خدمات مورد نیاز خود هستید می‌توانید در ساعات اداری با موسسه تماس بگیرید و یا با پر کردن فرم بالای صفحه، اطلاعات تماس خود را در اختیار همکاران موسسه قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

پیمایش به بالا