ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۲

نوشتن پروپوزال ریاضی

پروسه پژوهشگری، مطالعات گسترده، تحقیقات جامع و رسیدن به دستاوردهای علمی باارزش و تمام جذابیت‌های این مسیر، که از مقطع کارشناسی ارشد به طور جدی‌تری آغاز می‌شود، دانشجویان را در مسیر جدیدی از تحصیلات قرار می‌دهد که با انتشار آثار در قالب مقاله یا پایان‌نامه و رساله این دستاوردها نمایان می‌شوند. اما نگارش آثار علمی مستلزم یادگیری روش‌ها و قواعد آن است و آموختن روش نگارش پروپوزال از مهمترین مراحلی است که مقدمه این مسیر است. ما در این مطلب به شیوه نگارش درست و ساختار استاندارد نگارش پروپوزال ریاضی می‌پردازیم.

اگر درباره نحوه انجام پایان نامه ریاضی یا نوشتن رساله دکتری ریاضی مایل به مطالعه بیشتر بودید، مطلب زیر را در همین سایت جستجو کنید:

 

نوشتن پروپوزال رشته ریاضی به شیوه صحیح و استاندارد اهمیت ویژه‌ای دارد، چراکه شرط تایید شدن پروپوزال از سوی هیات داوران، رعایت اصول و استانداردها و البته باکیفیت و قوی بودن آن است. به همین دلیل دانشجویان باید در نگارش پروپوزال رشته ریاضی قوانین پروپوزال‌نویسی را به طور کامل و دقیق رعایت کنند. ما در این قسمت به بررسی مراحل مختلف نوشتن پروپوزال ریاضی می‌پردازیم:

 

انتخاب موضوع

اهمیت تکراری نبودن، جذابیت و کاربردی بودن موضوع پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری بر کسی پوشیده نیست، ویژگی‌های اصلی و مهمی که بارها برآن تاکید فراوان کرده‌ایم، اما یادآوری آن‌ها و مرور نکات و ترفندهایش خالی از فایده نیست، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را در همین سایت جستجو کنید و با دقت و حوصله بخوانید:

 

تعیین عنوان

پس از مرحله انتخاب موضوعی مناسب، مرحله حساس تعیین عنوان است؛ عنوانی برای پایان‌نامه یا رساله‌تان انتخاب کنید که جذاب، شیوا و دقیق باشد؛ با کمی خلاقیت و هوشمندی می‌توانید عنوانی برگزینید که هم حوزه پژوهشی شما را عیان سازد، هم جامعه تحقیقاتی‌تان را و هم روش تحقیق‌تان را. تلاش کنید عنوان اثر شما در نگاه اول، جزئیات و حدود بیشتری از پژوهش‌تان را برای خوانندگان روشن سازد و تا حد امکان کامل و گویا باشد.

 

نوشتن پروپوزال ریاضی

همان‌طور که اشاره کردیم، پروپوزال‌نویسی مرحله‌ای بسیار مهم و حساس است که برای موفقیت در این مرحله باید همه استانداردها و قواعدش را به طور کامل رعایت کرد. عبور موفق از این مرحله و تایید پروپوزال توسط هیات داوران دانشگاه  به ورود سریع‌تر به مرحله نگارش پایان‌نامه یا رساله منجر خواهد شد. از این‌رو بهتر است نخست بر ساختار و مراحل نگارش پروپوزال استاندارد تسلط پیدا کنید. ساختار پروپوزال شامل بخش‌های زیر می‌شود:

مقدمه، طرح مسئله، ابزار و منابع گردآوری و تحلیل اطلاعات، پیشینه تحقیق، اهداف تحقیق، پرسش­های تحقیق، فرضیات تحقیق، روش تحقیق، نتیجه­گیری و فهرست منابع.

هر کدام از این قسمت‌های نام برده‌شده اصول نگارشی خاصی دارند که رعایت آن‌ها موجب ارتقای کیفیت پروپوزال شما خواهند شد. برای نگارش پروپوزال رشته ریاضی باکیفیت لازم است با ساختار پروپوزال و نکات مهم پروپوزال‌نویسی بیشتر آشنا شوید، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را نیز  در سایت ما مطالعه کنید:

 

یادآوری می‌کنیم که در نگارش پروپوزال ریاضی از جملات و عبارات ساده، روان، کوتاه و قابل فهم استفاده کنید و از مطول‌نویسی پرهیز کنید؛ یعنی تا حد ممکن خلاصه بنویسید، البته به شرطی که به مفهوم محتوا لطمه وارد نشود، زیرا به هر حال شما در محتوای پایان‌نامه یا رساله‌تان همه مباحث را به طور جامع و مفصل شرح و بسط خواهید داد. لطفا خلاصه مطالب‌تان را گویا و شفاف بیان کنید تا اهداف شما به طور واضح برای داوران عیان شود.

 

نکات مهم در نوشتن پروپوزال ریاضی

با توجه به حساسیت و اهمیت ویژه مرحله پروپوزال‌نویسی لازم است چند نکته مهم یادآوری شود که در این بخش آن‌ها را با هم مرور کنیم:

  1. در تمام مراحل انجام پایان‌نامه یا رساله‌تان حتما با استاد راهنمای‌تان مشورت کنید و در هر کاری نخست تایید او را بگیرید.
  2. از تجربیات موفق دیگران استفاده کنید؛ با دانشجویان قدیمی که در پروسه پروپوزال‌نویسی موفق عمل کرده‌اند، مشورت کنید و نکات مهم را از آن‌ها جویا شوید.
  3. در انتخاب موضوع پروژه‌تان دقیق باشید و با نگاهی همه‌جانبه و صرف زمان بیشتر موضوعی مناسب پیدا کنید؛ خوب تحقیق کنید تا موضوعی باارزش، جذاب، کاربردی و نو بیابید و البته مطمئن شوید که از عهده پژوهش درباره آن موضوع برمی‌آیید.
  4. به مرحله انتخاب عنوان بها دهید و خلاقیت و ظرافت بیشتری به کار بگیرید تا عنوان منتخب شما کاملا مناسب باشد، چون تغییر عنوان پژوهش پس از تایید پروپوزال تقریبا غیرممکن است.
  5. روال اداری دانشگاه‌تان را فراموش نکنید؛ همه مراحل کار باید طبق شیوه‌نامه واحد آموزش دانشکده‌تان پیش برود، پس قبل از هر اقدامی روال اداری آموزش دانشکده‌تان را جویا شوید.

 

فرآیند تحویل پروپوزال

مرحله آخر، تحویل پروپوزال است؛ شما باید پس از تکمیل مراحل نوشتن پروپوزال‌تان و تایید آن توسط استاد راهنما و مدیر گروه آن را به واحد آموزش دانشگاه تحویل دهید. فراموش نکنید که فایل‌ها یا برگه‌هایی را که واحد آموزش برای نوشتن و تحویل پروپوزال قبلا به شما داده است، تکمیل کنید و به آن‌ها تحویل دهید تا پروپوزال شما برای بررسی نهایی و داوری برای هیات داوران ارسال شود.

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای نگارش پروپوزال ریاضی

همان‌طور که بارها توضیح داده‌ایم، نگارش پروپوزال استاندارد قوانین و اصولی دارد و بر همین منوال، نوشتن پروپوزال رشته ریاضی نیز از این قاعده تبعیت می‌کند و دانشجویان این رشته نیز باید این اصول را بدانند و آن‌ها را رعایت کنند، اما مساله مهم دیگر این است که اگر در طول این پروسه با چالش‌ها یا ابهاماتی مواجه شدید، چه کنید. بدیهی است که در این مرحله نیز سوالاتی برای‌تان مطرح شود و شما نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشید. توصیه اول این است که حتما از استادان راهنمای دانشکده‌تان کمک بگیرید، اما اگر دسترسی به این عزیزان برای‌تان مقدور نبود، نگران نباشید و با استادان مشاور موسسه تهران آموز تماس بگیرید. روشن است که استادان راهنمای دانشگاه شما بهترین مشاورتان هستند، اما همه بر این امر واقف‌ایم که استادان به دلیل مشغله‌های فراوان در امور پژوهشی دانشگاه‌ها فرصت کافی برای دسترسی سریع و دائم همه دانشجویان را ندارند، بنابراین موسسه تهران آموز از سال‌ها پیش، تیمی متخصص از استادان متخصص و مشاوران خبره و باتجربه تشکیل داده است تا در این گونه مواقع به مشاوره دانشجویان بپردازند و آنان را همراهی کنند تا وقفه‌ای در مسیر پژوهشی آن‌ها ایجاد نشود. تیم باتجربه مشاوره تهران آموز سال‌هاست با قدرت به فعالیت در امور تحقیقاتی و همراهی پژوهشگران و دانشجویان رشته‌ها و گرایش‌های مختلف علمی مشغول است و در هر ساعت از شبانه‌روز آماده ارائه مشاوره حرفه‌ای و به‌روز به شما خواهد بود.

لطفا با کارشناسان موسسه معتبر و رسمی تهران آموز تماس بگیرید و از خدمات جامع و تخصصی ما در حوزه مشاوره علمی به محققان و دانشجویان مطلع شوید. گفتنی است قیمت انواع خدمات تهران آموز با توجه به کیفیت بالای آن‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب شرایط دانشجویی طراحی شده است و خاطرجمع باشید که در این زمینه همراهی لازم از سوی موسسه با شما صورت می‌پذیرد.

اگر درباره انتخاب موسسه مشاوره مناسب و رسمی نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، یا فاکتورهای اصلی موسسات معتبر و رسمی مشاوره را نمی‌دانید، توصیه می‌کنیم مطلب زیر را در سایت ما مطالعه کنید تا گرفتار سودجویان این حوزه نشوید:

اسکرول به بالا