ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۸

نوشتن پروپوزال رشته دندانپزشکی

در فرآیند انجام پایان نامه کارشناسی ارشد یا نگارش رساله دکتری مرحله مهمی وجود دارد که مقدمه این امور است؛ مرحله پروپوزال‌نویسی. به همین ترتیب نوشتن پروپوزال رشته دندانپزشکی از اهمیت خاصی برای دانشجویان این رشته برخوردار است که داشتن دانش و مهارت کافی برای انجام دادن آن ضروری است. دانشجویان باید اصول، نکات و قواعد نگارش پروپوزال استاندارد و قوی را یاد بگیرند و به طور دقیق آن‌ها را رعایت کنند، زیرا عبور موفق از این مرحله شرط ورود به مرحله انجام پایان نامه یا رساله دکتری است.

همه می‌دانیم رشته دندانپزشکی از رشته­‌های پرطرفدار و دشواری است که در ارتقای سلامت مردم جامعه نقش مهمی دارد. همچنین این رشته تحصیلی کاربردی دروس مختلف و گسترده‌ای دارد و دانشجویان رشته دندانپزشکی با حوزه مطالعاتی وسیعی برای پژوهش‌های تخصصی سروکار خواهند داشت. به همین دلیل لازمه نگارش پروپوزال رشته دندانپزشکی قوی و قابل قبول تخصیص زمان بیشتر و مطالعات همه‌جانبه و دقیق‌تر است.

اگر شما درباره نوشتن پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا انجام رساله دکتری و مباحث مرتبط با آن مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستید، مطالب زیر را در سایت ما جستجو کنید و با دقت بخوانید:

نوشتن پروپوزال رشته دندانپزشکی

انتخاب موضوع

پروسه نگارش پروپوزال رشته دندانپزشکی با انتخاب موضوع مناسب آغاز می‌شود. موضوع مناسب یعنی موضوعی که علاوه بر جذاب و کاربردی بودن باید نو باشد، چراکه تکراری بودن موضوع پژوهش خط قرمز هیات داوران دانشگاه است و آن‌ها بلافاصله پروپوزال شما را رد خواهند کرد. پس در این مورد بسیار حساس و با دقت عمل کنید. از دیگر فاکتورهای بسیار مهم انتخاب موضوع پروپوزال علاقه‌مندی به حوزه مطالعاتی آن موضوع است، چون اگر شما به موضوع منتخب‌تان علاقه نداشته باشید، به احتمال زیاد از نیمه‌های راه و با برخوردن به چالش‌ها و مسائل سخت و پیچیده خسته و دلسرد خواهید شد. بدیهی است که علاقه داشتن به هر موضوعی موتور محرکه‌ای قوی برای عبور موفق و سریع از سدهای مسیر پژوهش درباره آن موضوع است. نکته بعدی، جامع، معتبر و دقیق بودن پژوهش شماست؛ بنابراین ابتدا تحقیق کنید که منابع موثق و معتبر کافی درباره موضوع شما در دسترس باشد تا با استناد به آن‌ها بر اعتبار و ارزش تحقیقات‌تان بیفزایید.

یادآوری می‌کنیم که در سایت ما مطالب کاربردی فراوانی درباره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و نگارش رساله دکتری و نوشتن آثار علمی مختلف و موضوعات پیرامون آن‌ها منتشر شده است؛ برای مثال مطلب زیر به شما کمک خواهد کرد موضوع بهتری برای پایان‌نامه‌تان پیدا کنید. پس لطفا سایت ما را با دقت بیشتری بررسی کنید و مطلب زیر را نیز به طور کامل بخوانید:

 

تعیین عنوان

مرحله بعدی نگارش پروپوزال پس از انتخاب کردن موضوع پژوهش‌تان، تعیین عنوان مناسب است، چراکه شما می‌توانید با انتخابی درست و هوشمندانه توجه بسیاری را به موضوع پایان نامه یا رساله خود جلب کنید. سعی کنید عنوانی تعیین کنید که هم جذاب و زیبا باشد، هم گویا و کامل و هم دقیق و قابل استناد. با خلاقیت بیشتر در تعیین عنوان اثرتان می‌توانید حوزه پژوهشی‌تان را نمایان کنید یا مثلا جامعه مورد پژوهش‌تان را مشخص سازید. همچنین شاید بتوانید با تمرکز و جستجوی بیشتر در واژگان و چینش آن‌ها جزئیات بیشتری درباره موضوع تحقیقات‌تان در عنوان پروپوزال خود به نمایش بگذارید؛ برای مثال شاید بتوانید به روش تحقیق‌تان نیز اشاره کنید.

 

نوشتن پروپوزال رشته دندانپزشکی

پروپوزال استاندارد همانند سایر قالب‌های نوشتاری ساختار مشخص و تعریف‌شده‌ای دارد و به چندین بخش تقسیم می‌شود و به همان ترتیب، نوشتن هر بخش آن نیز قواعد و اصول معینی دارد. بخش‌های مختلف پروپوزال استاندارد عبارت‌اند از:

مقدمه، طرح مسئله، ابزار و منابع گردآوری و تحلیل اطلاعات، پیشینه تحقیق، اهداف تحقیق، پرسش­‌های تحقیق، فرضیات تحقیق، روش تحقیق، نتیجه‌­گیری و فهرست منابع.

دقت کنید که برای زیبایی مقدمه پروپوزال‌تان اهمیت ویژه‌ای قائل شوید، چون جذابیت آن در جلب توجه هیات داوران نقش بسزایی دارد. در مقدمه به صورتی روان، گویا و شفاف درباره موضوع پژوهش خود توضیح دهید. سپس به دلایل انتخاب موضوع پژوهش‌تان در بخش طرح مسئله بپردازید تا هیات داوران اهداف شما را از انتخاب موضوع‌تان به‌روشنی دریابند. از ذکر دقیق منابع علمی معتبر پژوهش‌تان غافل نشوید و به طور کامل آن‌ها را معرفی کنید.

گفتنی است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نوشتن پایان‌نامه رشته دندانپزشکی و قوانین و روش آن می‌توانید مطلب زیر را در سایت ما مطالعه کنید:

 

نکات مهم در نگارش پروپوزال رشته دندانپزشکی

همان‌طور که بیان کردیم، پروپوزال‌نویسی اهمیت ویژه‌ای دارد، بر همین اساس لازم است شما تک‌تک قوانین و اصول آن را رعایت کنید. بد نیست در این بخش تعدادی از نکات مهم و کاربردی برای نگارش پروپوزال را مرور کنیم:

  1. از مشاوره با استاد راهنمای خود در تمام مراحل نوشتن پروپوزال‌تان غفلت نورزید؛ نظر استاد راهنمای‌تان را در اولویت قرار دهید، به همه نکته‌های ریز و درشت، تذکرات مختلف و اشکالاتی که از شما می‌گیرند، دقیق توجه کنید و به توصیه‌هایش به طور کامل عمل کنید.
  2. استفاده از تجربیات دیگران را دستکم نگیرید؛ مثلا از تجربه‌های دانشجویانی که سال‌های قبل پروپوزالی موفق نوشته‌اند و نمره پایان‌نامه‌شان عالی شده، یا از تجارب استادان خبره و افراد متخصص و مشاوران حرفه‌ای دیگر بهره ببرید.
  3. موضوعی مناسب و جالب توجه انتخاب کنید و برای این امر وقت کافی اختصاص دهید.
  4. به انتخاب عنوانی زیبا و جذاب برای اثرتان اهمیت دهید، زیرا اگر بعدا از عنوان‌تان راضی نبودید و پشیمان شدید، نمی‌توانید تغییرش دهید. معمولا تغییر عنوان اثر پس از تایید پروپوزال امکان‌پذیر نیست.
  5. روال اداری نوشتن پروپوزال و تحویل آن به دانشگاه را پرس‌وجو کنید و شیوه‌نامه این کار را از واحد آموزش دانشکده‌تان بپرسید و دستورالعمل‌های آن را با دقت و کامل اجرا کنید.

 

فرآیند تحویل پروپوزال

گفتیم رعایت روال اداری نگارش پروپوزال و تحویل آن به دانشگاه الزامی است، بنابراین بعد از پایان نگارش پروپوزال رشته دندانپزشکی و تایید آن توسط استاد راهنما طبق روال اداری پیش بروید. بر اساس روال اداری رایج احتمالا باید تعدادی فرم پر کنید یا از برخی استادان دانشگاه امضا بگیرید و در نهایت مدارک و اسناد امضاشده و پروپوزال‌تان را به واحد آموزش دانشکده‌تان تحویل دهید. به طور معمول طی چند روز خبر تایید شدن یا نشدن پروپوزال شما اعلام می‌شود که در صورت تایید آن، مراحل اصلی انجام پایان‌نامه یا رساله دکتری را باید آغاز کنید.

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای نوشتن پروپوزال رشته دندانپزشکی

ما در این مطلب و مطالب مختلف همواره تاکید کرده‌ایم که در امور علمی‌تان با استادان خود مشورت کنید و در همه مراحل تحصیلی به توصیه‌ها و تذکرات آن‌ها عمل کنید، اما یکی از مشکلات جدی بسیاری از دانشجویان این است که نمی‌توانند به طور دائم و در هر زمانی که نیاز داشتند، با استادان‌شان در تماس باشند، چراکه استادان اغلب مشغول پروژه‌های گوناگون تحقیقاتی و سایر امور علمی و آموزشی هستند و فرصت کافی ندارند. مسلما در طول فرآیند پژوهش طولانی و سخت انجام رساله دکتری یا نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد یا نگارش هر نوع متن علمی دانشجویان و محققان عزیز بارها با چالش‌ها یا پرسش‌ها و ابهامات مختلف روبه‌رو می‌شوند و به راهنمایی متخصصان نیازمندند. راه‌حل معمول، رفتن سراغ موسسات مشاوره است، اما چه موسساتی معتبر و قابل اعتمادند؟

توانایی تمییز موسسات معتبر و رسمی از موسسات سودجو و کلاهبردار بر عهده شماست تا انتخابی درست داشته باشید و گرفتار ضررهای انتخاب غلط نشوید. ما در مطلب زیر در این باره اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده‌ایم. لطفا این مطلب را با دقت تا انتها مطالعه کنید:

 

موسسه تهران آموز یکی از موسسات باسابقه، موفق و معتبر در زمینه مشاوره امور علمی مختلف است که به کمک استادانی متخصص، به‌روز و مجرب انواع خدمات جامع و تخصصی را ارائه می‌دهد. موسسه معتبر و بزرگ تهران آموز سال‌هاست با همراهی استادان بنام و کارشناسان حرفه‌ای و مشاوران کاربلد مشغول خدمت‌رسانی به پژوهشگران و دانشجویان همه رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی به منظور رشد و ارتقای علمی جامعه دانشگاهی سراسر کشور است. شما با اولین تماس می‌توانید از چگونگی عقد قرارداد رسمی با موسسه تهران آموز و نیز انواع خدمات جامع ما مطلع شوید.

نکته حائز اهمیت بعدی، قیمت‌های بسیار به‌صرفه و مناسب خدمات موسسه است، زیرا در این مورد مدیریت موسسه تهران آموز با درک شرایط اقتصادی جامعه و مشکلات ناشی از آن، بر همراهی لازم با مراجعان تاکید داشته است و تا حد ممکن در این زمینه مساعدت خواهد شد.

گفتنی است خدمات متنوع و جامع مشاوره‌ای موسسه تهران آموز با بهترین کیفیت ارائه می‌شوند و شما می‌توانید بدون دغدغه بر انجام دادن امور علمی‌تان متمرکز شوید. لطفا در اسرع وقت با کارشناسان موسسه خوشنام تهران آموز تماس بگیرید و از آن‌ها اطلاعات تکمیلی را جویا شوید.

اسکرول به بالا