ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

دوشنبه ۱۳۹۹/۰۴/۳۰

انجام پایان نامه جامعه شناسی
مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری جامعه شناسی

یکی از مهمترین دغدغه‌های ذهن تمام دانشجویان رشته جامعه‌شناسی انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری جامعه‌شناسی است؛ کاری که مستلزم پشتکار و تلاش مستمر و نیز صرف زمانی طولانی است. همان‌طور که میدانید، جامعه‌شناسی یکی از رشته‌های جذاب علوم اجتماعی است که به مطالعه جوامع بشر، قوانین، فرآیندها و نهادهای اجتماعی می‌پردازد و زندگی اجتماعی مردم و مسائل و مشکلات آن را از زوایای مختلف در جامعه بررسی می‌کند؛ از این‌رو مباحث و دروس این رشته بسیار گسترده است و در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد به گرایشهای مختلفی تقسیم می‌شود؛ مانند مطالعات جوانان، پژوهشگری اجتماعی، مطالعات زنان و جامعه‌شناسی. همچنین جامعه‌شناسی در مقطع دکتری در گرایش‌های جامعه‌شناسی نظری _ فرهنگی، جامعه‌شناسی مسائل اجتماعی ایران، جامعه‌شناسی اقتصاد توسعه، جامعه‌شناسی گروه‌های اجتماعی، مطالعات زنان، جامعه‌شناسی سیاسی و همچنین جامعه‌شناسی توسعه روستایی پیگیری می‌شود. اما انجام پایان‌نامه جامعه‌شناسی کاری است که بدون مشاوره و مساعدت استادان این رشته چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

چرا مشاوره نگارش و انجام پایان‌نامه به ما کمک می‌کند؟

انجام پایان‌نامه جامعه‌شناسی مانند هر پایان‌نامه‌ای زمان‌بر و دشوار است، اما اگر دانشجویان به قوانین و اصول نگارش درست آن واقف باشند و بر مباحث تخصصی پایان‌نامه اشراف کامل داشته باشند، دچار اشتباه‌های رایج نخواهند شد و راحت‌تر و در زمان کوتاه‌تر پایان‌نامه‌شان را به سرانجام خواهند رساند. طبیعی است که دانشجویی که برای نخستین بار به نگارش پایان‌نامه می‌پردازد، بسیاری از اصول و روش‌ها را نداند، بنابراین توصیه اکید ما همواره این است که دانشجویان حتما از کمک متخصصان و استادان این حوزه بهره‌مند شوند.

چرا مشاوره پایان‌نامه جامعه‌شناسی تهران آموز را انتخاب کنیم؟

ضرورت مشاوره با استادان برای انجام پایان‌نامه جامعه‌شناسی بر کسی پوشیده نیست، اما از طرفی دسترسی دائم به آن‌ها میسر نیست، چون اغلب استادان دانشگاه به دلیل مشغله کاری فراوان فرصت کافی برای کمک و راهنمایی دانشجویان ندارند. بنابراین توصیه ما این است که دانشجویان از مشورت و همفکری سایر متخصصان حوزه پژوهشی خود استفاده کنند؛ یکی از مسیرهای آسان برای مشاوره تخصصی در انجام پایان‌نامه جامعه‌شناسی تماس با موسسات معتبر است و از بین مشاوران حرفه‌ای فعال در این زمینه، موسسه تهران آموز یکی از باسابقهترین و بهترین موسسات است.

محققان و پژوهشگران باتجربه

موسسه تهران آموز سال‌هاست در همه زمینه‌ها و مراحل انجام پایان‌نامه تخصصی بسیاری از رشته‌ها و گرایشهای تحصیلی از جمله انجام پایان‌نامه جامعه‌شناسی فعالیت می‌کند و با مشاوران و متخصصان باتجربه و خبره‌ای همکاری دارد و همواره آماده خدمت‌رسانی به همه دانشجویان عزیز در همه مقاطع تحصیلی است. رضایت دانشجویان سال‌های گذشته و کسب نمرات و افتخارات درخشان این عزیزان نشانگر کیفیت بالای مشاوره در موسسه تهران آموز است و خوشبختانه بر اعتبار ما افزوده است.

سرعت عمل و دقت

نخستین امتیاز مشاوره درست و کامل افزایش سرعت عمل دانشجویان است، اما اعتقاد کارشناسان موسسه تهران آموز بر این اصل مهم استوار است که هرگز نباید سرعت عمل بر کیفیت نگارش پایان‌نامه تاثیر منفی بگذارد؛ متخصصان موسسه تهران آموز با بهره‌گیری از تجربیات ارزشمندشان و در نهایت دقت و ریزبینی دانشجویان را به نحوی هدایت می‌کنند که آن‌ها به کوچک‌ترین جزئیات توجه ‌کنند و از هیچ نکته و ابهامی به‌سادگی عبور نکنند.

آینده تحصیلی و شغلی

بدیهی‌ترین نتیجه از انجام پایان‌نامه جامعه‌شناسی باکیفیت و جامع تاثیر مثبت آن در تضمین آینده تحصیلی و شغلی نویسندگان پایان‌نامه است؛ بنابراین مشاوره با کارشناسان متخصص این امر کاملا ضروری است.

روال انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری جامعه‌شناسی

برای انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری جامعه‌شناسی با هر گرایشی باید تابع قوانین و اصولی باشیم که در اینجا به‌ طور خلاصه به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

انتخاب موضوع

نخستین مرحله انجام پایان‌نامه جامعه‌شناسی انتخاب موضوع مناسب و جذاب است. در گام اول، دانشجویان جامعه‌شناسی باید علایق و توانایی‌های خود را در نظر بگیرند و بر اساس آن، موضوعات مختلف را بررسی و به طور اجمالی مطالعه کنند که البته مطالعه پایان‌نامه‌های گذشته برای انتخاب موضوعی مناسب و جدید راهکار خوبی است. همچنین پیشنهاد ما این است که از شرکت کردن در جلسات دفاع دانشجویان دیگر این رشته غافل نشوید تا هم با زاویه دید دانشجویان دیگر آشنا شوید و هم ایده‌های جدید پیدا کنید.

موضوعات پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری جامعه شناسی

اطمینان از تکراری نبودن موضوع پایان‌نامه

یک نکته مهم و قابل توجه در انجام پایان‌نامه جامعه‌شناسی تکراری نبودن موضوع پایان‌نامه است، اما این مساله راه‌حل ساده‌ای دارد و آن راه‌حل مطمئن و آسان، مراجعه به وبسایت ایرانداک است. دانشجویان جامعه‌شناسی مانند سایر دانشجویان پس از آشنایی با نحوه جستجوی پایان‌نامه در وبسایت ایرانداک به‌راحتی می‌توانند متوجه شوند که موضوع انتخابی آن‌ها در گذشته کار شده یا خیر.

نوشتن پروپوزال جامعه شناسی

دومین مرحله انجام پایان‌نامه جامعه‌شناسی نوشتن پروپوزال است؛ پروپوزالی خوب که مورد تایید هیات داوران قرار بگیرد. دانشجویان برای نوشتن پروپوزال جامعه شناسی قابل قبول و جامع باید روش صحیح پروپوزال‌نویسی را بدانند و از اصول آن آگاه باشند. ما پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه در این کار با کارشناسان موسسه تهران آموز مشورت کنید، چراکه مشاوران باتجربه و متخصص موسسه تهران آموز ضمن دقت به تمام جزئیات و نکات مهم بر حفظ کیفیت کار تاکید ویژه دارند. یادآور می‌شویم که در این سایت درباره نگارش درست پروپوزال و همچنین موارد مورد نیاز دیگر برای انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری جامعه‌شناسی مطالب مفیدی وجود دارد که توصیه می‌کنیم با حوصله و دقیق آن‌ها را مطالعه کنید.

فصل‌بندی پایان‌نامه

فصل‌بندی پایان‌نامه از دیگر مراحل انجام پایان نامه جامعه شناسی است که البته قوانین دانشگاه محل تحصیل هر دانشجو در چگونگی آن تاثیر بسیاری دارد. گرچه برخی از دانشگاه‌ها در این موارد قواعد خاصی دارند، اغلب در اصول و قواعد کلی اشتارک نظر هستند و اختلاف در جزئیات است. در هر حال پیش از هر کاری دانشجویان باید این دستورالعمل‌ها را به دقت مطالعه کنند تا مجبور به دوباره‌کاری نشوند.

مقدمه

نوشتن مقدمه‌ای جذاب در انجام پایان نامه جامعه شناسی موفق و قابل قبول بسیار موثر است. چنانچه بر نوشتن مقدمه، که شامل مطالبی درباره کلیات طرح و دلایل دانشجو برای پرداختن به آن طرح پژوهشی است، دقت شود، به جلب نظر خوانندگان و به‌ویژه هیات داوران دانشگاه کمک خواهد کرد. در واقع، آغاز خوب و قوی نویدبخش پایانی موفق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اصول نوشتن مقدمه پایان نامه

پیشینه تحقیق

یکی از کارهای مفید و موثر برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری جامعه‌شناسی مطالعه پایان‌نامه‌های دانشجویان گذشته است. لازم است در فصل دوم، این موضوع را توضیح دهید و به تحقیقات انجام‌شده پیشین و نتایج آن‌ها و تاثیرشان در روند پژوهش خود اشاره کنید و بر اساس آن، علت انتخاب موضوع پایان‌نامه‌تان را شرح دهید.

روش تحقیق

روش تحقیق و توضیحات مربوط به آن در فصل سوم پایان‌نامه بیان می‌شود و دانشجو باید همه جزئیات روش انجام پایان‌نامه جامعه‌شناسی را با دقت شرح دهد؛ مانند شرح داده‌های مورد استفاده در متن، آمارها، پرسش‌نامه‌‌ها، نرم‌افزارهای مورد استفاده در تحقیق و….

نتایج

در چهارمین فصل پایان‌نامه اغلب نتایج به دست آمده نوشته می‌شود. ارائه آمارهای دقیق در تجزیه و تحلیل نتایج پایان‌نامه مهم است و به درک سریع‌تر مخاطبان از نتایج پژوهش کمک می‌کند. البته توصیه می‌کنیم ابتدا مساله را به طور خلاصه بیان کنید، سپس راهکارهای پیشنهادی‌ و نتایج آن را شرح دهید.

بحث و پیشنهادها

اغلب فصل پنجم پایان‌نامه را به جمع‌بندی نهایی اختصاص می‌دهند. مقایسه نتیجه تحقیقات شما با راهکارهای دیگران و مزیت‌های احتمالی آن در جذابیت این فصل موثر است و می‌تواند راهنمای سایر پژوهشگران جامعه‌شناسی باشد.

جلسه دفاع از پایان نامه

روز موعود و مهم در پروسه انجام پایان‌نامه جامعه‌شناسی، که نمایانگر زحمات، مطالعات و بار علمی محقق است، جلسه دفاع از پایان‌نامه است. دانشجو باید با دقت و قدرت از زحمات چندین ماهه نگارش پژوهش خود و دستاوردهایش در مقابل هیات داوران و حضار دفاع، و با پاسخگویی صحیح آن‌ها را به طور کاملا علمی قانع کند.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدها در جلسه دفاع از پایان‌نامه

برای ارائه جذاب‌تر و البته گویاتر پایان‌نامه تهیه فایل پاورپوینت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در فایل‌تان از متن-های کوتاه استفاده کنید و توضیحات تکمیلی را به صورت شفاهی ارائه دهید تا برای مخاطبان جالب‌تر باشد. استفاده از تصویرهای مناسب، جدول‌ها و نمودارهای آماری نیز به شما در انتقال بهتر مفاهیم کمک می‌کند.




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا