ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۰

قیمت ترجمه مقاله ISI چگونه محاسبه می‌شود؟

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارند، افرادی که در صدد احراز پست شغلی برترند یا پژوهشگرانی که می‌خواهند نتیجه تحقیقات خود را در معرض دید جامعه علمی و دانشگاهی دنیا قرار دهند و محک بخورند و شناخته شوند، چاپ مقاله ISI را در اولویت امورشان قرار می‌دهند و یکی از مراحل این کار، ترجمه مقاله ISI است، اما ترجمه خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چقدر باید برای آن هزینه کرد؟ عوامل بسیاری بر قیمت ترجمه مقاله ISI موثر است که بسته به نوع ترجمه محاسبه می‌شود.

شاید برای برخی از شما همچنان پرسش‌هایی مطرح باشد، که البته ما سعی کرده‌ایم پاسخ آنها را برای شما فراهم کنیم: سوالات متداول دانشجویان پیش از ترجمه مقاله ISI

مطلب فوق را بخوانید تا تردیدی در سپردن مقاله‌تان به مترجم نداشته باشید.

قیمت ترجمه مقاله ISI

انواع ترجمه مقاله ISI

ترجمه مقاله ISI به دو نوع کلی تقسیم می‌شود: ترجمه Native و ترجمه غیر Native

بدیهی است که کیفیت ترجمه  Nativeبسیار بالا و مناسب مقالاتی است که در مجلات ISI مشهور و معتبر جهان منتشر می‌شوند. اما ترجمه غیر Native به سه نوع یا سه سطح پیشرفته یا طلایی، سطح متوسط یا نقره‌ای و سطح پایه یا برنزی تقسیم می‌شود و ناگفته پیداست که برای ترجمه مقاله ISI بهتر است ترجمه سطح پیشرفته و عالی را مد نظر قرار داد که بهترین کیفیت را دارد، گرچه قیمت این نوع ترجمه بالاتر از دو نوع دیگر است.

اگر تمایل دارید که اطلاعات خود را درباره نگارش مقاله ISI افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را در همین سایت مطالعه کنید:

سوالات متداول دانشجویان برای نگارش و چاپ و پذیرش مقاله

پنج راه ساده و ارزان برای چاپ مقاله ISI

خرید و فروش مقاله ISI و مقاله مشارکتی ISI

 

عوامل موثر در محاسبه قیمت ترجمه مقاله ISI

در محاسبه قیمت ترجمه مقاله ISI عواملی تاثیرگذار است که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از:

تجربه مترجم: بدیهی است که مترجمان مجرب با اشراف بیشتر بر مسائل مربوط به ترجمه حرفه‌ای و با مهارت بالای خود در ترجمه مقالات ISI و تسلط بر زبان انگلیسی و اصطلاحات و اصول نگارشی آن، ترجمه‌ای با کیفیت بالاتر ارائه خواهند داد. هچنین این ویژگی‌های ممتاز به سرعت ترجمه و صرفه‌جویی در زمان نیز کمک می‌کند. بنابراین با پرداخت هزینه بیشتر و انتخاب مترجمان باتجربه و خبره موفقیت خود را تضمین کنید.

بازخوانی ترجمه: یکی از بهترین روش‌ها برای کاستن از اشکالات احتمالی ترجمه، بازخوانی آن توسط مترجم کاربلد دیگری است که اغلب موسسات و مترجمان متعهد و خبره این کار را انجام می‌دهند. این مرحله تکمیلی هزینه‌بر است، اما ارزشمند و بسیار مفید است، زیرا احتمال این‌که در ترجمه اشکالاتی، هر چند جزئی، وجود داشته باشد و مترجم در انتقال معنایی یا اصطلاحی اشتباه کرده باشد، بعید نیست که بازخوانی ترجمه توسط مترجم متبحر دوم موجب برطرف شدن این گونه مشکلات خواهد شد و به روانی و رسایی و زیبایی متن کمک شایانی می‌کند.

زمان تحویل: هزینه ترجمه فوری با ترجمه در زمان معمول آن متفاوت است و مسلم است به دلیل این‌که مترجم باید شرایط ویژه‌ای و زمان‌بندی فشرده‌تری برای ترجمه مقاله شما در نظر بگیرد، قیمت ترجمه مقاله شما بیشتر خواهد بود. سعی کنید به‌موقع برای ترجمه مقالات خود اقدام کنید تا سر فرصت و به طور عادی ترجمه مقاله‌تان انجام شود، بدین ترتیب هم در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کرده‌اید و هم نگرانی و استرسی نخواهید داشت.

حجم مقاله ISI: هر چه حجم مطالب بیشتر باشد و مقاله طولانی‌تر باشد، قاعدتا هزینه ترجمه آن بیشتر می‌شود. گفتنی است حجم مقاله بر اساس تعداد واژگان سنجیده می‌شود و معیار سنجش حجم مقالات، تعداد صفحات مقاله نیست، چراکه هر مقاله ممکن است با فونتی متفاوت تایپ شده باشد و تعداد کلمات یک صفحه آن بسیار کمتر یا بسیار زیادتر از حد استاندارد آن باشد؛ یک صفحه استاندارد به طور معمول 250 کلمه را شامل می‌شود.

زبان ترجمه: یکی دیگر از مهمترین عوامل موثر در برآورد قیمت ترجمه مقالات، زبان مبدا و زبان مقصد ترجمه است؛ برای مثال، ترجمه مقاله فارسی به انگلیسی گران‌تر از ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی است یا مثلا هزینه ترجمه مقاله به زبان انگلیسی با زبان فرانسوی یا زبانی دیگر متفاوت است. البته تعداد مترجمان زبان انگلیسی بسیار بیشتر از مترجمان سایر زبان‌های خارجی است و این مسئله نیز بر هزینه ترجمه متون به زبان‌های دیگر تاثیر می‌گذارد.

سطح تخصصی مقاله: مقاله هر چه تخصصی‌تر باشد و در رشته و گرایش‌های تخصصی‌تری نگاشته شده باشد، ترجمه آن سخت‌تر و زمان‌برتر است و قیمت بالاتری برای آن محاسبه می‌شود. برخی از رشته‌های دانشگاهی بسیار تخصصی هستند و اصطلاحات علمی پیچیده‌ای دارند که ترجمه آن‌ها مهارت بالایی می‌خواهد و تعداد مترجمانی که از عهده ترجمه خوب چنین متونی بربیایند، بسیار کم هستند.

هزینه‌های جانبی: از عوامل موثر دیگر در محاسبه قیمت ترجمه مقاله ISI هزینه‌های جانبی است؛ مانند هزینه تایپ جدول‌ها و فرمول‌ها یا طراحی‌های متناسب با فرمت‌های ویژه ژورنال‌های مختلف.

 

خدمات ترجمه موسسه تهران آموز

همه شما می‌دانید که کیفیت بالای ترجمه برای پذیرش مقاله‌تان از طرف هیات داوران مجلات ISI بسیار اهمیت دارد؛ اگر در ترجمه مقاله شما اشکالاتی، هر چند کوچک، وجود داشته باشد، داوران بلافاصله و بدون اغماض آن را رد خواهند کرد، زیرا مجلات ISI در پذیرش مقالات پژوهشگران استانداردهای بالا و سختگیری‌های خاصی دارند که برای حفظ اعتبار و رتبه علمی مجلات‌شان ضروری است. از طرفی، همان‌طور که توضیح دادیم، عوامل مختلفی در محاسبه قیمت ترجمه مقاله ISI تاثیرگذار است؛ با این حال، موسسه معتبر تهران آموز متناسب با خدمات جامع و باکیفیتی که ارائه می‌دهد، هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای ترجمه مقالات مختلف در نظر گرفته است و طی سال‌های گذشته در موفقیت نویسندگان در پذیرش مقالات ISI نقش پررنگی داشته است.

موسسه تهران آموز با مترجمان حرفه‌ای و باتجربه قرارداد همکاری دارد و نسبت به کیفیت ترجمه‌های درخواستی مراجعان بسیار حساس و متعهد است. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان موسسه از چند و چون خدمات مختلف تهران آموز در زمینه انواع ترجمه و البته بسیاری از خدمات دیگر مانند خدمات مشاوره‌ای به‌روز و کامل در انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری آگاه شوید.

اگر در انتخاب موسسه‌ای معتبر برای سپردن مقالات خود مردد هستید، مطلب ویژگی‌های یک موسسه خوب برای مشاوره انجام رساله دکتری را در همین وبسایت مطالعه کنید تا موسسه‌ای مطمئن برگزینید.




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا