ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹

چاپ مقاله ISI برای دانشجویان کارشناسی

همواره نگارش و چاپ مقاله ISI جزء امور تحصیلی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری محسوب می‌شده و این طور در اذهان جا افتاده که این کار برای دانشجویان کارشناسی ضرورتی ندارد و بسیاری از دانشجویان کارشناسی اصلا به نوشتن مقاله و چاپ آن فکر نمی‌کنند. اما باید بگوییم کسانی که زندگی هدفمند دارند و آینده‌نگرند، افرادی که طالب علم و تحقیق و پیشرفت‌اند و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و طراز اول دنیا و بورسیه شدن در دانشگاه‌های خارجی را دارند، چاپ مقاله ISI در دوره کارشناسی را در برنامه تحصیلی خود قرار می‌دهند و از این فرصت مغتنم و باارزش نمی‌گذرند. البته نوشتن مقاله ISI در دوره کارشناسی بسیار سخت و دشوار است، اما با تلاش بیشتر و کمک گرفتن از استادان و مشاوران متخصص می‌توان به این مهم دست یافت. ما در این مطلب روش‌های نگارش مقاله ISI در دوره کارشناسی را به طور کلی و مختصر توضیح می‌دهیم و مطالب مفید و مرتبط با این مقوله را به شما معرفی خواهیم کرد.

مقاله ISI برای دانشجویان کارشناسی

چگونگی نوشتن مقاله ISI در دوره کارشناسی

نوشتن مقاله ISI در دوره کارشناسی باید براساس اصول و روش‌های مشخص و استانداردی انجام شود که به ترتیب مراحل آن را با هم مرور می‌کنیم:

1. اصول مقاله‌نویسی را بیاموزید

پیش از هر کاری لازم است دانشجویان اصول نوشتن مقاله ISI را کاملا بشناسند و در نگارش مقالات‌شان آن‌ها را رعایت کنند. برای تسلط بر قوانین و نکات مهم مقاله‌نویسی بهتر است هر چه بیشتر مطالعه کنید و مقالات مختلف را با دقت بخوانید. البته کلاس‌های آموزش مقاله‌نویسی هم وجود دارند که برای اشراف بیشتر بر روش استاندارد نگارش مقاله تاثیرگذار است و با شرکت در آن‌ها می‌توان بیشتر تمرین کرد. گفتنی است با آموزش مقاله‌نویسی در این دوره تحصیلی، شما در آینده و در مقاطع بالاتر دانشگاهی زمان کمتری صرف مقاله‌نویسی خواهید کرد، زیرا از پیش بر قواعد و نکات آن مسلط شده‌اید.

بد نیست برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نگارش مقاله ISI و اصول و قواعدش مطالب زیر را مطالعه کنید:

راهنمای گام به گام انتشار مقاله ISI برای تازه‌واردها

چاپ مقاله ISI چه مزایایی دارد؟

 

2. گرفتار جزئیات نشوید

قالب کلی و اصلی مقاله‌تان را مشخص کنید و مطابق با قسمت‌های مختلف آن (مقدمه، بیان مسئله، جدول‌ها و…) پیش بروید و کاملا بر موضوع اصلی مقاله تمرکز کنید و وارد جزئیات نشوید تا وقت‌تان تلف نشود.

3. در همایش‌ها شرکت کنید

براساس شیوه‌نامه نوشتن مقاله که پیش از این آموخته‌اید، مقاله بنویسید و در همایش‌ها شرکت کنید. ممکن است مقاله شما اشکالاتی داشته باشد، اما این روش، آزمون خوبی برای محک زدن مهارت شما در نگارش مقاله است و تجربیات و دانش شما را افزایش می‌دهد. در واقع، توصیه ما به شما این است که قبل از ارسال مقاله به مجلات در همایش‌ها شرکت کنید تا با ساختار استاندارد مقاله خوب و باکیفیت آشنا شوید.

4. با استاد راهنمای‌تان مشورت کنید

شاید بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی آشنایی جامع و کاملی با رشته تحصیلی‌شان و گرایش‌های تخصصی آن نداشته باشند؛ بنابراین مشاوره گرفتن از استادان بسیار راهگشاست. استادی باحوصله و خوب را برای مشاوره انتخاب کنید تا در مشکلات و چالش‌های احتمالی بتوانید به‌راحتی با او تماس بگیرید و مراحل کار را سریع‌تر طی کنید. البته استفاده از تجربیات دانشجویان مقاطع بالاتر تحصیلی نیز می‌تواند کمک‌کننده و مفید باشد.

5. موضوع مقاله‌تان را مشخص کنید

انتخاب موضوع مقاله از مهمترین مراحل کار است و شما باید با دقت و تیزبینی موضوعی جدید، به‌روز و جذاب را برگزینید تا در جلب نظر خوانندگان و استادان و هیات داوران مجلات موفق عمل کنید. البته علاقه‌مند بودن شما به موضوع مقاله‌تان هم بسیار مهم است و به ارتقای کیفیت آن منجر خواهد شد. یادآوری می‌شود که شما با جستجوی کلمات کلیدی در حوزه پژوهشی‌تان می‌توانید مقالات مشابه موضوع مقاله خود را به‌راحتی پیدا کنید.

6. مقاله‌تان را برای مجله بفرستید

برای بار نخست بهتر است مجله‌ای با رتبه متوسط را انتخاب کنید و مقاله‌تان را برای‌شان ارسال کنید تا سریع‌تر به نتیجه برسید و کمتر در نوبت ارزیابی و چاپ مقاله‌تان بمانید، چراکه پذیرش مقاله در اغلب ژورنال‌های با ایمپکت بالا بسیار زمانبر است. همچنین شانس پذیرش مقاله شما در مجلاتی با رتبه متوسط بیشتر است. اگر مقاله‌تان به زبان فارسی باشد، بدیهی است که باید آن را برای مجلات داخلی ارسال کنید.

در این مرحله احتمالا ایرادات مقاله شما اعلام می‌شود و شما باید آن‌ها را اصلاح کنید. گفتنی است این پروسه موجب آشنایی بیشتر شما با استادان و متخصصان حوزه تحقیقاتی‌تان خواهد شد و در آینده تحصیلی شما تاثیرگذار خواهد بود.

برای شناخت معیارهای انتخاب مجلات برتر خوب است مطلب رنکینگ Q1 تا Q4 در رتبه‌بندی ژورنال‌ها را در همین سایت بخوانید.

 

مشاوره تهران آموز برای چاپ مقاله ISI برای دانشجویان کارشناسی

یکی از نکات مهم برای چاپ مقاله ISI برای دانشجویان کارشناسی سختی و زمانبر بودن تحقیقات و هزینه مراحل مختلف پژوهش و چاپ مقاله است، اما این مسئله نیز قابل حل است و می‌توان با ارائه مقاله مشارکتی کار و هزینه این پروسه را تقسیم کرد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با کارشناسان موسسه تهران آموز تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند. گفتنی است که مشاوره گرفتن برای دانشجویان کارشناسی مهمتر از دانشجویان سایر مقاطع دانشگاهی است، زیرا اولین تجربه مقاله‌نویسی آن‌هاست.

موسسه تهران آموز مشاورانی متخصص و بسیار حرفه‌ای و خبره دارد که در همه مراحل نگارش مقاله ISI می‌توانند به شما مشاوره تخصصی و جامع ارائه دهند. البته مشاوران خوشنام و زبده موسسه تهران آموز در امور مشاوره دانشجویان برای انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و نوشتن رساله دکتری نیز سابقه درخشانی دارند و همراه متعهد و توانمندی طی پروژه‌های دانشگاهی و تحقیقات علمی محققان‌اند.

توصیه می‌کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید و با آگاهی کامل و کاملا مسلط پروژه خودتان را آغاز کنید:

درج نام نویسنده در مقاله ISI آماده چاپ

هزینه پذیرش و چاپ مقاله ISI

اسکرول به بالا