ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۱۲

ده روش برای کاهش تعداد کلمات مقاله پژوهشی
در این مطلب، سه استراتژی برای نگارش مقاله‌ای مختصر و مفید را معرفی می‌کنیم: حذف فضاهای غیرضروری، تکرار واحدها و گذارهای پرکلمه.

بعضی از ژورنال‌ها محدودیت‌های سفت و سختی را درباره تعداد کلمات مقالات اعمال می‌کنند و این موضوع گاهی نگارش مقالاتی پر از اطلاعات و داده‌ها را، که نویسنده مجبور به استفاده از کلمات زیاد است، با مشکل مواجه می‌کند. بدیهی است که حذف بخشی از مقاله موجب از دست رفتن اطلاعاتی مهم می‌شود و از طرفی دیگر، طولانی بودن مقاله خستگی مخاطب و رد شدن مقاله در داوری ژورنال‌ها را به دنبال خواهد داشت، به همین دلایل داشتن استراتژی‌هایی برای حل این مشکل می‌تواند راهگشا باشد. در این مقاله به ده روش برای کاهش تعداد کلمات مقاله پژوهشی می‌پردازیم:

کاهش تعداد کلمات مقاله پژوهشی

  1. حذف فضاهای غیرضروری

فضاهای اضافی میان اعداد و علامت درصد (%)، علامت درجه (°)، نمادها (مانند حروف یونانی)، عملیات (مانند <، >، ≤، ≥، ± و =) و بازه‌های اعداد و کسر‌ها می‌توانند به ازدیاد تعداد کلمات بینجامند. در اینجا به چند مثال از موقعیت‌هایی که در آن‌ها شما می‌توانید فضاهای اضافی را برای کاهش کلمات مقاله‌تان حذف کنید، توجه کنید:

55 % → 55% (-1 کلمه)

37 °C → 37°C (-1 کلمه)

IFN γ → IFN-γ (-2 کلمه)

P < 0.01 → P<0.01 (-2 کلمه)

5 out of 10 → 5/10 (-3 کلمه)

با این‌که این تغییرات کوچک هستند، در مجموع تاثیرگذار هستند. استفاده از ابزار Find and Replace مایکروسافت ورد را برای شناسایی این ساختارها در نظر داشته باشید. این ابزار به شما امکان حذف سیستماتیک و سریع می‌دهد.

  1. عدم تکرار واحدها

زمانی که جزئیات بیش از یک ارزش کیفی را ارائه می‌دهید، نیازی نیست که واحد را هر بار تکرار کنید؛ مانند مورد زیر:

نمونه‌ها در  1 h, 2 h, 4 h, 8 h و 16 h جمع‌آوری شده‌اند ←  نمونه‌ها در  1, 2, 4, 8 و 16 h جمع‌آوری شدند.

  1. جایگزینی عبارات کوتاه

در زبان‌های مختلف معمولا برخی عبارات، اصطلاحات یا قیدها مترادف‌هایی کوتاه‌تر نیز دارند که استفاده از آن‌ها به کاهش تعداد کلمات مقاله پژوهشی کمک شایانی می‌کند؛ به چند نمونه زیر توجه کنید:

In addition → Additionally, Moreover, Furthermore

In particular, More specifically → Specifically

As a result, As a consequence → Thus, Therefore, Consequently

On the other hand → Additionally, Moreover, Furthermore OR In contras

A number of → Several

In terms of → As, About

  1. حذف اطلاعات تکراری

اغلب در بخش‌های مختلف مقاله برخی عبارات و جملات آورده می‌شوند که حاوی اطلاعات پایه‌ای بسیار تکراری هستند تا مقدمه‌ای برای بسط محتوا باشند و با حذف این نوع جملات که تاثیری در کیفیت مقاله ندارند، به‌راحتی می‌توان به کاهش تعداد کلمات مقاله پژوهشی کمک کرد؛ برای مثال، اگر مقاله شما درباره موضوع بیماری دیابت است، لازم نیست جمله «دیابت یکی از بیماری‌های خطرناک جامعه است» یا امثال آن را ابتدای مباحث خود بیاورید و مطول‌نویسی کنید.

  1. استفاده از خط تیره بین کلمات

در برنامه word اگر بین دو کلمه خط تیره تایپ شود، آن دو کلمه در شمارش کلمات این برنامه یک کلمه حساب می‌شود؛ به عنوان مثال، به جای «From 1997 to 1999» می‌توان از «1997-1999» استفاده کرد و متن را کوتاه کرد.

  1. حذف of

سعی کنید از واژه of در جملات خود کمتر استفاده کنید و بی‌دلیل بر تعداد کلمات متن‌تان نیفزایید؛ برای مثال:

-Patients of Group 1 were followed up for 6 months, and those of Group 2, for 12 months.

-Group 1 patients were followed up for 6 months, and Group 2 patients for 12 months.

  1. حذف افعال به قرینه

در زبان انگلیسی _ مانند زبان فارسی _ می‌شود افعال تکراری را به قرینه حذف کرد، به مثال زیر دقت کنید:

– The children were hospitalized for three days. Adults were hospitalized for five days and the elderly were hospitalized for ten days.

– The children were hospitalized for three days, Adults for five days and the elderly  for ten days.

  1. استفاده از وجه معلوم

به جای وجه مجهول افعال‌تان را در وجه معلوم بنویسید تا هم متن شما روان‌تر و گویاتر باشد و هم موجب کاهش تعداد کلمات مقاله پژوهشی شما شود. برای این‌که بهتر متوجه شوید، مثال‌های زیر را بخوانید:

– DNA from the seedlings was amplified using PCR.

– We amplified seedling DNA using PCR.

  1. مخفف نوشتن

نام‌های مشهور و شناخته‌شده شرکت‌ها، موسسات، محصولات و… را به صورت مخفف با عبارت اختصاری داخل پرانتز بنویسید؛ مثلا:

– The samples were analyzed on the ABC spectrophotometer (Zhejiang Scientific, Zhejiang, China) to determine the xyz values.

– The samples were analyzed to determine the xyz values (ABC spectrometer; Zhejiang Scientific, Zhejiang, China).

  1. حذف That

به طور معمول اغلب نویسندگان در متن از کلمه That بیش از حد استفاده می‌کنند که با حذف آن می‌توان به کاهش تعداد کلمات مقاله پژوهشی کمک کرد؛ به مثال زیر توجه کنید:

– That the mutants displayed similar growth rates and mycelial morphologies were due to the wild-type yeast extract cells.

– Mutants displayed similar growth rates and mycelial morphologies due to the wild-type yeast extract cells.

 

در ادامه مطالعات خود برای آشنایی با شیوه‌های صحیح و اصولی نگارش مقاله ISI یا هر نوع محتوای پژوهشی بهتر است مطالب زیر را نیز در سایت ما بخوانید:

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای نگارش مقاله ISI

نوشتن مقاله ISI یا هر مطلب علمی استاندارد علاوه بر داشتن اصول و قوانین خاص خود یکسری نکات و ترفندهای ظریف و مهم دارد که بسته به موضوع آن مقاله ممکن است حتی متفاوت هم باشد. بر همین اساس، بهره‌گیری از تجربیات استادان و استفاده از مشاوره افراد متخصص و حرفه‌ای در این حوزه روشی درست و منطقی است.

موسسه خوشنام و رسمی تهران آموز به عنوان یکی از معتبرترین موسسات مشاوره‌ای در تهران، تیم مشاوره‌ای بزرگ و بی‌نظیری تشکیل داده که اعضای آن جزء بهترین و پرسابقه‌ترین استادان دانشگاه‌ها و برترین کارشناسان متخصص و به‌روز هستند. مشاوران خبره موسسه معتبر تهران آموز در زمینه نگارش، پذیرش و چاپ مقاله ISI و نگارش پایان‌نامه کارشناسی ارشد و انجام رساله دکتری و همه امور پژوهشی و تخصصی دیگر آماده ارائه خدمات جامع به دانشجویان و محققان عزیز سراسر کشورند و بسته به نوع درخواست و قرارداد مراجعان خدماتی ویژه را برنامه‌ریزی می‌کنند و در اسرع وقت ارائه می‌دهند.

گفتنی است موسسه تهران آموز برای انواع خدمات باکیفیت مشاوره‌ای‌اش قیمت‌هایی بسیار مناسب را طراحی کرده و شرایط اقتصادی جامعه و پژوهشگران را کاملا در نظر گرفته است.

البته اگر برای انتخاب موسسه مشاوره‌ای معتبر و قوی هنوز در تردید به سر می‌برید، بهتر است مطلب زیر را در همین سایت بادقت مطالعه کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید:




برچسب‌ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ،
اسکرول به بالا