ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۰۶

پژوهش هنر
آشنایی با رشته ها

پژوهش هنر

دانشجو در  رشته ی پژوهش هنر مهارت در مورد سرامیک، جواهرات، مبلمان چوب، فلزکاری، منسوجات، چوب ، هنر فیبر به دست می آورد. یعنی مواد را درک می کند. با استفاده از تکنیک های سنتی و امروزه و یا حتی برنامه های کامپیوتری اشیا را طراحی کرده و تفسیر میکنند. هدف در این رشته توسعه ی جنبه های زیبایی شناسی و استفاده ی کاربردی از آنها در آثار هنری می باشد. رشته ی پژوهش هنر شامل گرایش های مختلفی است. این گرایش ها شامل:

صنایع دستی
این رشته برپایه ی ذوق و خلاقیت فرد بنا می شود. هر شهر و منطقه صنایع دستی مخصوص به خود را دارد که نشان دهنده ی آداب و رسوم و فرهنگ آن منطقه است. این رشته به تکنولوژی خاصی نیاز ندارد و بر اساس توانمندی و ذوق هنرمندان است. دانشجو در این رشته با گروه های مختلف صنایع دستی آشنا می شود و بر اساس ذوق خود در یکی از گروه ها فعالیت می نماید.
هنر اسلامی
در این رشته دانشجو در مورد هنرهای مسلمانان و کسانی که در جوامع اسلامی فعالیت کرده اند اطلاعات کسب می کنند. دانشجو ضمن شناخت مبانی نظری و عملی این رشته، احیا و تقویت هنر اسلامی را بر عهده دارد. این رشته دارای گرایش های نگارگری، حکمت هنر اسلامی، سفال، مطالعات تاریخی و تطبیقی هنر می باشد.
مطالعات موزه
هدف این رشته جمع آوری و نگه داری آثار و اشیائی است که در موزه ها هستند. پس دانشجو بر روی آثار چه طبیعی و چه ساخته ی دست انسان مطالعه می کند و فضایی را در موزه باید به وجود آورند که بازدیدکنندگان با هنر و اندیشه  و صنعت زندگی دیروزیان و امروزی ها آشنا شوند.
تاریخ هنر ایران باستان
.

نرم افزارهای رشته پژوهش هنر

موضوع های پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته پژوهش هنر

مطالب آموزشی رایگان در رشته پژوهش هنر

اسکرول به بالا