ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۰۶

هنرهای نمایشی و سینما
آشنایی با رشته ها

هنرهای نمایشی و سینما

دانشجو در رشته ی هنرهای نمایشی و سینما،دوره ها و فرهنگ های مختلف را یاد می گیرد تا بتواند مفهوم تفاوت نقش ها و کارایی آنها را برررسی کند. این رشته بسیار گسترده در زمینه های هنرپیشگی، کارگردانی، تهییه کنندگی و طراحی لباس و صحنه است.  رشته ی هنرهای نمایشی و سینما شامل گرایش های مختلفی است. این گرایش ها شامل:

کارگردانی نمایش (Director)
این گرایش جنبه های متفاوتی دارد که از طراحی لباس تا جنبه های مختلف بازی و اجرا را شامل می شود. دانشجو در این رشته چگونگی کارگردانی یک نمایش را با تمام جزئیات فرا می گیرد.
سینما (Cinema)
دانشجو در این رشته در مورد ژانرها و شکل های فیلم های حرکتی تا به تولید فیلم بیانجامد می پردازد. دانشجو در مورد ادبیات نمایشی، عوامل ساخت فیلم، کارگردانی، تهییه کنندگی، لابراتوری و …. در این رشته اطلاعات به دست می آورد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های فیلمنامه نویسی، کارگردانی، تهییه کنندگی، اپراتور دوربین و تدوین فعالیت نمایند.
تولید سیما (Production of cinema)
هدف این رشته تولید فیلم و روش های مختلف فیلم سازی و توجه به کارگردانی، تولید فیلم نامه نویسی و فیلم برداری است. در این رشته دانشجو مهارت های فنی برای تولید اصولی فیلم و نورپردازی را یاد می گیرد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های اپراتورهای دوربین، دستیار کارگردان، اپراتور بوم، تدوین، فیلم نامه نویسی، مدیر عکاسی، تهییه کنندگی و طراح تولید فعالیت کند.
ادبیات نمایشی (Dramatic literature)
هدف این رشته مطالعه ی تاریخ ادبیات نمایشی و انواع آنها می باشد.
بازیگری (Acting)
دانشجو در این رشته با تاریخ و ادبیات مربوط به همین رشته آشنا شده و اصول بازیگری در سینما و تئاتر را فرا می گیرد.
تهیه کنندگی (Production)
هدف این رشته بررسی تمام جنبه های تولید از مدیریت و ایجاد فضایی برای ایده های خلاقانه را شامل می شود. دانشجو مهارت های داستان سازی، کسب و کار، حقوق سازمانی را فرا می گیرد.
رادیو (Radio)
در این گرایش دانشجو با مهارت های ارتباطی و توانایی داستان سرایی آشنا می شود و آنها را فرا می گیرد. همچنین نوشتن و تولید و ویرایش را در محدوده ی رسانه آموزش می گیرد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های خبرنگار اخبار، تهییه کنندگی برنامه های رادیویی، نویسندگی رادیو، مدیر تبلیغات رادیویی و تکنسین رادیو فعالیت کند.

نرم افزارهای رشته هنرهای نمایشی و سینما

موضوع های پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته هنرهای نمایشی و سینما

مطالب آموزشی رایگان در رشته هنرهای نمایشی و سینما

اسکرول به بالا