ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۳۰

معماری منظر
آشنایی با رشته ها

معماری منظر شاخه ای از رشته ی معماری می باشد که به تازگی در ایران هم مورد توجه قرار گرفته است. معماری منظر به طراحی چشم انداز و مهندسی محیط زیست برای ایجاد فضای بازی زیبا و کاربردی در شهر و مناطق می پردازد. دانشجو در رشته ی منظر دانش در مورد اطلاعاتی چون باغبانی، چشم اندازها و برنامه ریزی های شهری را به دست می آورد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در حوزه هایی چون تکنسین برای پیمانکاران، برنامه ریزی شهری، نقشه برداری، معماری و هیدرولوژیست ها فعالیت کنند.

به عبارتی معماری منظر رشته ای است که قصد آن طراحی محیط پیرامون است. این رشته تلفیقی از مهندسی معماری و شهرسازی می باشدکه از قسمتی از یک بنا تا پارک و فضاهای عمومی را در بر می گیرد. یا حتی می توان گفت از ترکیب هنر و علم این رشته به وجود آمده است. یعنی می تواند یک بالکن یا حیاطی کوچک را طراحی کند یا محوطه ای بزرگ از بخشی از شهر باشد. فرد در این رشته به بررسی فضاهای سبز و لنداسکیپ پرداخته و ایده هایی برای باغ ها و یا حتی بالکن ها و سایت پلان می دهد. 

در کل می توان گفت فرد با توجه به رابطه ی انسان با محیط و توجه به محیط زیست بدون آنکه به آن آسیبی برساند و ایده های زیبایی شناسی فضای پیرامون را طراحی می کند. 

برنامه ی درسی و سرفصل های رشته ی معماری منظر

موضوعات پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته معماری منظر

برای دریافت موضوعات جدید تر و مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید.

اسکرول به بالا