ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۳۰

معرفی چند نرم‌افزار چک کردن سرقت علمی و ادبی
در این مقاله تعدادی از نرم‌افزارهای مناسب و پرطرفدار چک کردن سرقت علمی و ادبی را به شما معرفی می‌کنیم.

مقاله‌های شما برای چاپ در نشریات می‌بایست عاری از سرقت علمی باشند. این کار امروزه بدون بهره‌گیری از نرم‌افزارهای به خصوص امکان‌پذیر نیست. در این مقاله شما را با مهم‌ترین نرم‌افزارهای چک کردن سرقت علمی آشنا می‌کنیم. 

 

Turnitin

unsw-turnitin.png
turnitin
 

Turnitin یک سرویس تجاری تشخیص سرقت علمی اینترنتی است که در سال 1997 شروع به کار کرد. دانشگاه‌ها و مدارس معمولا مجوز استفاده از نرم‌افزار این وبسایت را به عنوان یک خدمت خریداری می‌کنند. این نرم‌افزار اسناد ارسال شده را طبق پایگاه داده‌ای‌اش و محتوای دیگر وبسایت‌ها با هدف تشخیص سرقت علمی چک می‌کند. نتایج ارائه شده می‌توانند تشابهات با منابع موجود را تشخیص دهند و همچنین به عنوان یک بررسی رسمی به دانشجویان کمک کنند تا از سرقت علمی بپرهیزند و نگارششان را بهبود ببخشند.

 

Grammarly

ys3hxfzfrtynetfvsfiv.png
Grammarly 
​​

Grammarly اپلیکیشنی است که به صورت خودکار اشتباهات دستورزبان (گرامر)، دیکته، نقطه‌گذاری، انتخاب کلمات و نگارشی را تشخیص می‌دهد. آلگوریتم Grammarly مشکلات ممکن در متن را اعلام و اصلاحات محتوایی برای گرامر، دیکته، انتخاب کلمات، نگارش، نقطه‌گذاری و سرقت علمی را پیشنهاد می‌دهد. Grammarly از طریق extension برای Google Chrome، Safari، Firefox و Microsoft Edge موجود است. همچنین به عنوان یک اپلیکیشن برای iOS و Android نیز در دسترس است. سرویس برتر نیز با یک پرداخت ماهیانه امکان پذیر است.

Grammarly توسط الکس شوچنکو (Alex Shevchenko) و مکس لیتوین (Max Lytvyn) در سال 2009 در شهر کیو توسعه داده شد. موتور پشتیبانی آن در Common Lisp نوشته شده است. صاحب این اپلیکیشن Grammarly Inc. است.

 

 

iThenticate

ith-logo.png
iThenticate 
 

iThenticate یک سرویس تشخیص سرقت علمی برای بازار تجاری است. صاحب آن iParadigms, LLC است که سایت‌های Turnitin و Plagiarism.org را می‌گرداند. این سرویس در سال 2004 به دلیل تقاضای بازار شروع به کار کرد. ساختمان مرکزی آن در اوکلند، کالیفرنیا است و بازار مخاطبان آن «ناشران، خبرگزاری‌ها، شرکت‌های تجاری، شرکت‌های حقوقی و نهادهای دولتی است.» در سال 2007، مشتری‌های آن شامل سازمان بهداشت جهانی، سازمان ملل و بانک جهانی می‌شود.

در حالی که iThenticate بیشتر به عنوان یک سرویس تشخیص سرقت علمی شناخته شده است، تلاش‌های جمعی با کاربران استفاده‌های جدیدی را ایجاد کرده است. به جز سرقت علمی، مهم‌ترین تشخیص شامل حمایت از حقوق مولف و تحلیل سند به سند (document-versus-document analysis) است. iThenticate همچنین امکان ادغام با سیستم‌های میریت محتوا (CMS) و سیستم‌های ردیابی دست‌نوشته (MTS) را امکان می‌کند.




برچسب‌ها: ، ، ، ،
اسکرول به بالا